پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی پنتاکس K۱ Mark II مجهز به فناوری پیکسل شیفت ۲

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی پنتاکس K۱ Mark II مجهز به فناوری پیکسل شیفت ۲

نسل جدید دوربین K1 به همراه قابلیت‌های ویژه معرفی شد که از سری دوربین‌های محبوب کاربران می‌باشد و در نظر دارد تا با ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد کاربران بیشتری را جذب کند.

پنتاکس K1 مارک II نام این دوربین جدید است که مجهز به سنسور ۳۶.۴ مگاپیکسلی فول‌فریم از نوع CMOS بدون فیلتر آنتی‌الایزینگ می‌باشد. چنین سنسوری گویای توانایی‌های بی‌نظیر این دوربین می‌باشد. همچنین پنتاکس K1 مارک II بیشتر قابلیت‌های مهم نسل پیشین خود را نیز حفظ کرده است.

پنتاکس K1 Mark II علاوه بر حفظ قابلیت‌های نسل پیشین خود، دارای قابلیت‌های جدید نیز می‌باشد تا این دوربین را از هر نظر کامل کند. فناوری‌ها و ویژگی‌های مثال زدنی و جدید این مجموعه باعث معروفیت این دوربین شده است و تا کنون تعداد زیادی از کاربران قصد پیش‌خرید آن را دارند. برای مثال حداکثر ایزو در نسل پیشین K1 تنها 204.800 بود؛ این در حالی است که K1 مارک ۲ اکنون می‌تواند از حداکثر ایزو ۸۱۹,۲۰۰ پشتیبانی کند، علاوه بر آن این دوربین جدید می‌تواند حساسیت ایزو فیلم‌برداری خود را تا 25600 نیز افزایش دهد. ریکو همچنین پیرامون این قابلیت‌های جدید اعلام کرده است:
       پنتاکس K1 Mark II دوربینی ایده‌آل برای عکاسی و فیلم‌برداری در شرایط نوری تاریک است که به سرعت شاتر بالایی احتیاج دارند. پرچم‌دار جدید پنتاکس به لرزش‌گیر ۵ محوره نیز مجهز شده است که بدین ترتیب امکان حذف لرزش در پنج محور مختلف را دارد.

مهم‌ترین قابلیت جدید پنتاکس K1 Mark II فناوری ارتقا یافته و جدید پیکسل شیفت رزولوشن ۲ می‌باشد. پیش از این هم دوربین‌های این سری به دلیل بهره‌ مندی از این فناوری محبوب بسیاری از کاربران بودند و حالا با بهبود آن در پرچمدار جدید، K1 Mark II احتمالا به یکی از بهترین دوربین‌های سال 2018 تبدیل خواهد شد. با بهبود و ارتقا این فناوری دیگر کاربران برای بهره‌بردن از این قابلیت مجبور به استفاده از سه پایه نخواهند بود. با این تعاریف دامنه استفاده از این قابلیت فراگیر‌تر شده و در هر شرایطی می‌توان از آن بهره برد.

در فناوری بهبود یافته پیکسل شیفت دوربین می‌تواند با ثبت 4 عکس و ادغام آن‌ها، تصویر کل مورد نظر شما را با رزولوشن 4 برابر نمایش دهد و جزئیات بیشتر را همراه با نویز کمتر به نمایش در آورد. ریکو همچنین در مورد نسل دوم فناوری پیکسل شیفت رزولوشن میگوید:
      این فناوری اکنون در کنار لرزش‌گیر فعالیت می‌کند و پردازنده‌ی قدرتمند دوربین از جابجایی احتمالی دوربین و در نتیجه سوژه در قاب مطلع می‌شود و هنگام ادغام تصاویر، این دسته از مشکلات را حل خواهد کرد.

بدنه‌ی K1 Mark II بسیار محکم و در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار مقاوم می‌باشد. در بخش پشتی بدنه نیز یک منظره یاب تعبیه شده است که پوشش 100 درصدی کل میدان دید را تضمین می‌کند. نمایشگر این مجموعه نیز قابل‌قبول است. این نمایشگر 3.2 اینچی رزولوشن ۱.۰۳۷ میلیون نقطه دارد و مجهز به قابلیت تبلت ۳۵ درجه افقی و ۴۴ درجه عمودی می‌باشد. همچنین سازندگان دوربین جدید با استفاده از طراحی air-gapless پنل نمایشگر موجب شده‌اند تا بازتاب نور کمتر مزاحم عکس برداری شود و عکاسان شرایط بهتری را در زمینه عکس برداری در فضای باز تجربه کنند.

این دوربین دارای قابلیت‌های منحصر به فرد دیگری نیز می‌باشد که چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اول آن‌که K1 Mark II مجهز به سیستم فوکوس خودکاری SAFOX 12 با ۳۳ نقطه‌ی فوکوس (۲۵ نمونه از نوع متقاطع) می‌باشد. الگوریتم بهبودیافته‌ی تعقیب سوژه برای فوکوس بهتر، هوش مصنوعی برای درک بهتر شرایط قاب و اعمال بهترین تنظیمات و عکاسی پیاپی با نرخ ۴.۴ فریم‌ بر‌ ثانیه (بافر با قابلیت ذخیره‌ی ۱۷ تصویر RAW و ۷۰ تصویر JPEG) از دیگر قابلیت‌های K1 Mark II می‌باشند. علاوه بر آن این دوربین دارای حالت کراپ APC-S برای افزایش نرخ عکاسی پیاپی تا ۶.۴ فریم‌ بر‌ ثانیه (حافظه‌ی بافر در این حالت ۵۰ تصویر RAW و ۱۰۰ تصویر JPEG را ذخیره می‌کند)، شاتر با عمر ۳۰۰ هزار تصویر، فیلم‌برداری 1080P، میکروفن استریو، جک هدفون، GPS داخلی، وای‌فای، HDR و دو درگاه کارت حافظه‌ی SD می‌باشد.

دوربین پنتاکس K1 Mark II با قیمتی معادل ۲۰۰۰ دلار در آوریل 2018 (اردیبهشت ۹۷) به بازار وارد خواهد شد. البته نسخه باندل این دوربین به همراه لنز Pentax-D FA 28-105 F3.5-5.6 ED DC نیز با قیمت ۲۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.