پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی ۴K در سال ۱۴۰۲

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی ۴K در سال ۱۴۰۲

برای انتخاب بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K لازم است که چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. پس از آنکه در سال ۲۰۲۱ بازی‌ های 4K گسترش یافتند و رقابت در آن ها نفسگیر شد، برندهایی که در زمینه تولید قطعات سخت‌ افزاری فعالیت دارند نیز با هدف رقابت با رقبای خود به سراغ طراحی و ساخت قطعاتی توانمند رفتند. گیمرهای حرفه‌ ای این روزها برای انجام بازی‌ های مورد علاقه خود نیاز به کارت گرافیک پیشرفته دارند. کارت‌ های گرافیک مورد نیاز این دسته از افراد دارای قدرت و سرعت پردازشی بالایی بوده و باید بتوانند تصاویر را با وضوح ایده‌ آل به نمایش بگذارند.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K گزینه‌ ای است که دارای یک سری ویژگی‌ های خاص باشد. این ویژگی‌ ها را نمی‌ توان بر روی کارت گرافیک های معمولی و میان رده مشاهده کرد. شرایطی که نشان می‌ دهد برای خرید کارت گرافیک 4K باید بتوانید انتخاب خود را به درستی انجام دهید. با ما در مجله آترا همراه باشید تا به معرفی بهترین کارت گرافیک های مناسب انجام بازی 4K بپردازیم.

ویژگی‌ های بازی 4K

قبل از اینکه به معرفی بهترین کارت گرافیک های مناسب بازی 4K بپردازیم ابتدا بهتر است که در خصوص این بازی‌ ها توضیحاتی ارائه دهیم. بازی‌ های گرافیکی با آبجکت های بصری، فضاهای واقعی و نمایش هرچه واقعی‌ تر تصاویر این روزها مورد استقبال قرار گرفته‌ اند. این بازی‌ ها از جلوه‌ های ویدیویی متعددی برخوردار بوده و جهت اجرا نیاز به سخت‌ افزار و قطعات کامپیوتر توانمند دارند. از جمله ویژگی‌ هایی که برای اجرای بازی 4K سیستم شما نیاز به آن دارد یک کارت گرافیک با رزولوشن بالا است. با توجه به اینکه این بازی‌ ها در طراحی خود از بالاترین میزان رزولوشن بهره می‌ برند، کارت گرافیک و همچنین مانیتور سیستم شما باید بتواند با بهره‌ مندی از قدرت پردازشی بالا این بازی‌ ها را به خوبی به نمایش بگذارد.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

مهمترین معیارهای انتخاب کارت گرافیک مناسب بازی 4K

برای انتخاب و خرید کارت گرافیک مناسب بازی 4K باید چند معیار را در نظر بگیرید. با وجود اینکه تعداد زیادی از کارت گرافیک های موجود در بازار می‌ توانند یک بازی 4K را با کیفیت معمولی اجرا کنند ولی کاربران جهت دسترسی به تنظیمات بالا نیاز به انتخابی درست خواهند داشت.

از جمله معیارهایی که باید برای خرید کارت گرافیک مناسب بازی 4K در نظر بگیرید، میزان حافظه VRAM آن است. معمولا کارت گرافیک های توانمند دارای حافظه ویدیویی زیادی هستند. به همین علت جهت انجام بازی‌ های 4K گزینه هایی مناسب مناسب هستند. اگر به دنبال خرید بهترین کارت گرافیک برای بازی 4K هستید، گزینه‌ ای انتخاب کنید که حداقل 8 گیگابایت فضای VRAM داشته باشد.

علاوه بر این پشتیبانی از فناوری DLSS دیگر از ملزوماتی به شمار می‌ رود که در خرید خود باید آن را رعایت کنید. این فناوری با بهره‌ گیری از هوش مصنوعی تصاویر را با وضوح بالا و بدون حذف جزئیات می‌ تواند ایجاد نماید. در واقع به لطف ظهور این فناوری بر روی تراشه‌ های گرافیکی NVIDIA، جهش عظیمی در بازی‌ های 4K ایجاد شد. شرکت AMD نیز تلاش کرده است که برای مقابله با رقیب خود یعنی NVIDIA از فناوری Super Resolution استفاده نماید. این فناوری نیز برای نمایش بازی‌ های گرافیکی 4K می‌ تواند عملکرد سیستم را بهبود دهد.

معرفی بهترین کارت گرافیک‌ های مناسب بازی 4K

اکنون که با ویژگی‌ های بهترین کارت گرافیک برای بازی 4K آشنا شده‌ اید بهتر است به معرفی بهترین گزینه‌ های موجود در بازار بپردازیم.

کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24G

برای معرفی بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K به سراغ محصول ارائه شده توسط ام اس آی می‌ رویم. کارت گرافیک با حافظه ۲۴ گیگابایتی و با قابلیت اتصال ۴ مانیتور برای کاربران انتخابی جذاب است. در واقع ام اس آی در صنعت گیم توانسته فعالیت‌ های گسترده‌ ای انجام داده و محصولاتی متناسب با نیاز کاربران را به بازار عرضه کند.

فناوری SUPRIM بر روی کارت‌ های گرافیکی ام اس آی جهش عظیمی ایجاد کرده و عملکرد آن ها را به بهترین شکل ارتقا می‌ دهد. معماری جدید Ampere در قسمت هوش مصنوعی و بخش‌ های رهگیری پرتو به لطف هسته‌ های تنسور و هسته‌ های تقویت شده Ray Tracing نسبت به نسل قبلی کارت‌ های گرافیک عملکردی به مراتب بهتر دارند. پشتیبانی از شتاب دهنده هوش مصنوعی DLSS نیز کمک می‌ کند تا به شکل قابل توجهی کیفیت تصاویر و فریم ریت آن ها افزایش یابد. از جمله ویژگی‌ های منحصر به فرد این کارت گرافیک می‌ توان به بهره‌ گیری از سیستم خنک کننده TRI FROZR 2S اشاره کرد. یک کارت گرافیک با صدای بسیار کم و با بهره‌ گیری از فن‌ های خستگی ناپذیر که در برابر آسیب‌ های الکتریکی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌ دهد.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

کارت گرافیک ایسوس PH_RTX3060_12G_V2 با حافظه ۱۲ گیگابایتی

اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک مقرون به صرفه برای اجرای بازی‌ های 4K هستید، توصیه ما به شما بررسی کارت گرافیک ایسوس PH_RTX3060_12G_V2 است. این کارت گرافیک به لطف بهره‌ گیری از حافظه ۱۲ گیگابایتی در اجرای بازی‌ های 4K عملکردی روان خواهد داشت. یک کارت گرافیک با حافظه GDDR6 و توان مصرفی مناسب که از نظر سیستم خنک کننده نیز به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران است. ایسوس این کارت گرافیک را با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌ ها روانه بازار می‌ کند. به عنوان مثال با بهره‌ گیری از xsplit کاربر می‌ تواند تصاویر گیمینگ خود را به اشتراک بگذارد. فن‌ های قرار گرفته شده بر روی این کارت گرافیک از جدیدترین نسل‌ ها بوده و دمای سخت‌ افزار را در حالت متعادل نگه می‌ دارند.

کارت گرافیک بایوستار مدل RTX 3070 حافظه ۸ گیگابایت

از بهترین کارت گرافیک‌ های مناسب بازی 4K که توسط برند بایوستار روانه بازار می‌ شود، کارت گرافیک RTX 3070 نام دارد. این کارت گرافیک ۸ گیگابایتی به لطف بهره‌ گیری از چیپست توانمند قادر است که بازی‌ های 4K را با نرخ فریم بالا اجرا نماید. پشتیبانی از فناوری‌ های پیشرفته مانند DLSS و ردیابی پرتو نیز سبب شده است که در اجرای بازی‌ ها این کارت گرافیک نهایت کیفیت را بتواند به اجرا بگذارد.

علاوه بر این به لطف بهره‌ گیری از رابط PCIe 4.0، این کارت گرافیک بایوستار می‌ تواند سرعت انتقال داده‌ ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. کیفیت تصاویر با توجه به فناوری‌ های به کار رفته بسیار بالا بوده و گیمرها می‌ توانند برای دریافت عملکرد عالی از یک سخت‌ افزار به سراغ خرید آن بروند. برای قرارگیری این کارت گرافیک بر روی سیستم خود نیاز به یک منبع تغذیه ۶۵۰ وات خواهید داشت.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

کارت گرافیک بایوستار مدل RTX 3080 حافظه ۱۰ گیگابایت

گزینه بعدی که در لیست بهترین کارت گرافیک‌ های مناسب بازی 4K قرار می‌ گیرد، محصولی دیگر از برند بایوستار است. این کارت گرافیک نیز با حافظه ۱۰ گیگابایتی از نوع GDDR6 حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد. کارت گرافیک بایوستار RTX 3080 از جمله محصولات بالا رده بوده که با فرکانس ایده آل و پهنای باند عالی در اجرای بازی‌ ها به هیچ عنوان کاربران را دچار مشکل نخواهد کرد. جالب است بدانید که این محصول ارائه شده توسط بایوستار قادر به پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ فریم بالا نیز است.

پشتیبانی از فناوری‌ های DLSS و ردیابی پرتو نیز سبب شده که یک کارت گرافیک عالی برای انجام بازی در اختیار کاربران قرار گیرد. حافظه ۱۰ گیگابایتی این کارت گرافیک نیز جهت اجرای بازی‌ های ویدیویی کافی بوده و با توجه به نوع رابط آن، سرعت انتقال داده‌ ها به بهترین شکل افزایش می‌ یابد. فن های قرار گرفته شده بر روی این کارت گرافیک نیز دمای سخت‌ افزار را همواره در حالت متعادل نگه می‌ دارند. فراموش نکنید که برای نصب این کارت گرافیک بر روی سیستم خود نیاز به یک منبع تغذیه ۷۵۰ وات خواهید داشت.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

کارت گرافیک بایوستار مدل AMD Radeon RX6600XT با حافظه ۸ گیگابایت

برند بایوستار در زمینه تولید کارت گرافیک‌ های حرفه‌ ای عملکردی ایده‌ آل داشته است. یکی دیگر از محصولاتی که می‌ تواند در لیست بهترین کارت گرافیک بازی‌ های 4K کامپیوتر قرار گیرد، کارت گرافیک بایوستار مدل AMD Radeon RX6600XT بوده که با حافظه ۸ گیگابایتی و با بهره‌ گیری از فرکانس هسته مناسب می‌ تواند عملکردی قابل قبول از خود نشان دهد. بایوستار برای خنک‌ سازی این کارت گرافیک از دو فن توانمند استفاده کرده است. این فن‌ ها از جدیدترین فناوری‌ ها پیروی کرده و به هیچ عنوان اجازه افزایش دمای سخت‌ افزار را نخواهند داد. باس رابط این کارت گرافیک ۱۲۸ بیت بوده و در کنار انواع درگاه‌ های ارتباطی، کاربر جهت اتصال مانیتور بر روی آن می‌ تواند از محصولی کامل بهره ببرد.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

کارت گرافیک پلیت GeForce RTX 2060 Dual 12GB

کارت گرافیک پلیت GeForce RTX 2060 Dual 12GB سزاوارانه در لیست بهترین کارت گرافیک‌ های مناسب بازی 4K قرار می‌ گیرد. بدون تردید قیمت مناسب این کارت گرافیک یکی از مهمترین فاکتورهایی بوده که هر کاربری را ترغیب می‌ کند تا روی به خرید آن بیاورد. محصول ارائه شده توسط پلیت با بهره‌ گیری از تراشه NVIDIA و حافظه ۱۲ گیگابایتی در اجرای بازی‌ های 4K به هیچ عنوان شما را دچار مشکل نخواهد کرد. نوع حافظه این کارت گرافیک GDDR6 بوده و با باس رابط ۱۹۲ بیت می‌ تواند بازی‌ های روز را با بالاترین کیفیت به اجرا بگذارد.

طراح برای ساخت این کارت گرافیک به سراغ فن‌ های توانمند و هیت سینک ایده آل رفته تا در استفاده‌ های سنگین به هیچ عنوان کارت گرافیک با مشکل مواجه نشود. سیستم خنک کننده این کارت گرافیک با کولینگ سریع، قدرت بالایی دارد. پشتیبانی از انواع درگاه ارتباطی و پورت خروجی از دیگر ویژگی‌ های این محصول به شمار می‌ روند.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 3060 GAMING X

کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 3060 GAMING X از جمله محصولات گیمینگ ارائه شده توسط این برند بوده که با عملکرد فوق العاده روان و سریع در زمینه رندرینگ و گیمینگ روانه بازار شده است. ام اس آی این کارت گرافیک را بر پایه چیپست NVIDIA طراحی کرده و با ۳۵۸۴ هسته کودا در کنار فرکانس ۱۸۳۷ مگاهرتزی حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد. کارت گرافیک ۱۲ گیگابایتی ارائه شده توسط این برند با حافظه GDDR6 و با پشتیبانی از فناوری‌ های مختلف مانند RAY TRACING، DLSS و REFLEX در اجرای بازی‌ های 4K عملکردی فوق العاده دارد.

علاوه بر این با خرید این کارت گرافیک می‌ توانید سطح جدیدی از جلوه‌ های بصری را با نمایش نورها و بازتاب نور در صحنه‌ های بازی تجربه کنید. عملکرد این کارت گرافیک به شکلی است که در هنگام افزایش دما یک سیستم قدرتمند وارد عمل شده و با فن‌ های دوگانه دما را در حالت متعادل نگه می‌ دارد. شرایطی که سبب می‌ شود در سخت‌ ترین شرایط دمایی نیز کارت گرافیک بتواند عملکردی روان و بدون لگ را داشته باشد. کاربران به لطف بهره‌ گیری از انواع پورت‌ های خروجی و رزولوشن ایده‌ آل این کارت گرافیک می‌ توانند نمایشگرهای جدید را به آن متصل کنند.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

کارت گرافیک زوتک مدل GAMING GeForce RTX 3070 Ti AMP EXTREME Holo

محصول بعدی که ما پس از بررسی‌ های فراوان در لیست بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K آن را قرار داده‌ ایم، یک کارت گرافیک از برند زوتک است. کارت گرافیک زوتک مدل GAMING GeForce RTX 3070 Ti AMP EXTREME Holo بر اساس معماری NV طراحی شده و با هسته‌ های بهبود یافته RAY TRACING و همچنین پردازنده‌ های چندگانه نهایت واقع‌ گرایی و کیفیت را می‌ تواند در اختیار کاربران بگذارد. یک سیستم خنک کننده پیشرفته نیز بر روی این کارت گرافیک قرار دارد. این سیستم خنک کننده دما را حتی در استفاده‌ های سنگین به میزان متعادل می‌ رساند.

پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌ ها سبب شده است که کاربر رنگ‌ های دینامیک و فعال را بتواند از مانیتور مشاهده نماید. با اعمال تنظیمات حالات متحرک می‌ توانید رنگ‌ ها را چشمگیر مشاهده نمایید. علاوه بر این استفاده از فناوری رهگیری پرتو نیز سبب شده است که شبیه سازی رفتار نور در دنیای حقیقی را بتوان شاهد بود. این کارت گرافیک از فناوری DLSS پشتیبانی کرده و با عملکردی سریع‌ تر هنگام انجام بازی تجربه بصری خارق‌ العاده‌ ای را برای شما به ارمغان می‌ آورد.

بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K

جمع‌ بندی

برای خرید بهترین کارت گرافیک مناسب بازی 4K باید ابتدا میزان هزینه‌ ای که قصد دارید پرداخت کنید را در نظر بگیرید. انواع کارت گرافیک میان رده و بالا رده این روزها با پشتیبانی از رزولوشن 4K در اختیار شما قرار می‌ گیرند. ما پس از بررسی‌ های فراوان گزینه‌ های فوق را بر اساس قیمت عملکرد و همچنین نیاز کاربران انتخاب کرده‌ ایم. برای خرید کارت گرافیک مخصوص گیمینگ می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید. امکان خرید اقساطی کارت گرافیک نیز برای شما فراهم شده است.

سوالات متداول

آیا برای کارت گرافیک 4K قابلیت اورکلاک لازم است؟

قابلیت اورکلاک برای اجرای بازی‌ های 4K کمک می‌ کند تا عملکرد سخت‌ افزار بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود یابد.

سیستم خنک کننده کارت گرافیک مناسب بازی 4K چگونه است؟

خنک کننده این سخت‌ افزارها باید متشکل از هیت سینک، فن‌ های بزرگ و بی‌ صدا باشد.

برای کارت گرافیک 4K چه منبع تغذیه‌ ای نیاز داریم؟

با توجه به توان بالای کارت گرافیک‌ های 4K، پاور کامپیوتر باید حداقل ۵۰۰ وات باشد.

حافظه کارت گرافیک 4K چقدر است؟

کارت گرافیک که برای بازی‌ های 4K انتخاب می‌ کنید باید حداقل حافظه‌ ای ۸ گیگابایتی داشته باشد. فراموش نکنید برخی از کارت گرافیک‌ های ۶ گیگابایتی می‌ توانند بازی‌ های 4K را با وضوح عالی به اجرا در بیاورند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.