پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

بدون تردید یکی از بزرگترین سوالاتی که افراد هنگام خرید لپ تاپ یا کامپیوتر در نظر می ‌گیرند، انتخاب یک محصول از بین این دو مورد خواهد بود. با توجه به اینکه لپ تاپ ها و کامپیوترها هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند، انتخاب یک گزینه بین کامپیوتر یا لپ تاپ برای خرید همواره با تردیدهایی افراد را مواجه می ‌کند. اگر قصد خرید یک کامپیوتر یا خرید یک لپ تاپ را دارید، ابتدا بهتر است که با بررسی و مقایسه کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ بتوانید معیارهای مختلف را مورد سنجش قرار داده و متناسب با نیاز خود، روی به خرید محصولی کاربردی بیاورید.

بررسی مزایا و ویژگی ‌های هر کدام می ‌تواند شما را به نکاتی که در ذهن دارید برساند. امروزه لپ تاپ ها و کامپیوترها با بالا ترین کیفیت و امکانات فوق العاده در دسترس شما قرار دارند. با ما همراه باشید تا با معرفی مزایا و معایب هر کدام به شما اطلاعات کافی جهت خرید محصول مورد نظر را ارائه دهیم.

مزایا و معایب لپ تاپ

حمل و نقل آسان

شکی در این قضیه وجود ندارد که مهمترین دلیلی که می تواند شما را نسبت به خرید لپ ‌تاپ مجاب کند، قابلیت حمل و نقل آسان آن خواهد بود. با توجه به نوع طراحی و ساخت لپ تاپ ها و مقایسه آن با کامپیوتر، شما به راحتی می توانید آن را جابجا کرده و در مکان های مختلف از قابلیت های آن بهره مند شوید. بسیاری از کاربران قصد دارند در محیط های کاری، کافه، کتابخانه و مدارس و دانشگاه ‌ها از کامپیوتر خود استفاده کنند. به همین لپ تاپ در این خصوصیت، لپ تاپ می تواند گزینه ای کاربردی تر باشد.

ارتقاء محدود

پس از اینکه یکی از مزایای خرید لپ تاپ را بیان کردیم، بهتر است یکی از بزرگترین معایب آن را نیز برای شما بیان کنیم. با توجه به نوع ساخت لپ تاپ ها، معمولا برای ارتقاء کیفیت، محدودیت ‌هایی پیش روی شما قرار دارد. برخلاف کامپیوترهای رومیزی که شما به راحتی می توانید قطعات آن را ارتقا دهید، لپ تاپ ها معمولاً برای ارتقاء با مشکلاتی مواجه می‌ شوند.

مصرف انرژی

نوع طراحی و ساخت لپ تاپ به گونه ‌ای است که نسبت به کامپیوترهای رومیزی جمع و جور تر بوده و انرژی کمتری برای ارائه عملکرد خود مصرف می‌ کنند.

در واقع یکی از مهمترین ویژگی ‌های لپ ‌تاپ، بهره مندی از یک باتری بوده که می ‌تواند بدون استفاده از جریان برق نیز عملکرد خود را در اختیار کاربران قرار دهد.

نیاز به تعمیرات مکرر

با توجه به اینکه لپ تاپ ها را می توانید با خود در هر مکانی در اختیار داشته باشید ممکن است به دلیل ضربه خوردن و همچنین خیس شدن، با آسیب ‌های سخت ‌افزاری مواجه شوند. به همین علت لپ ‌تاپ ‌ها همواره در معرض آسیب دیدگی قرار داشته و نیاز به تعمیر خواهند داشت.

مزایا و معایب کامپیوترهای رومیزی

قیمت پایین تر

چنانچه قصد خرید کیس اسمبل شده را داشته باشید باید هزینه‌ های به مراتب کمتری نسبت به خرید یک لپ ‌تاپ پرداخت نمایید. به همین علت یکی از مهمترین ویژگی ها و مزایای کامپیوترهای رومیزی، بهره ‌مندی از قدرت فوق العاده و قیمت مناسب خواهد بود. کامپیوترهای pc در مقایسه با لپ تاپ ها هنگامی که دارای سخت افزار یکسان هستند، قیمت بسیار مقرون به صرفه ای خواهند داشت.

شخصی سازی قطعات

یکی دیگر از ویژگی هایی که شما هنگام خرید کامپیوتر رومیزی می توانید از آن بهره مند شوید، استفاده از قطعات متناسب با نیاز خود خواهد بود. در واقع این قابلیت به شما کمک می کند تا هر کدام از ابزارها را با اندازه های متفاوت و بسته به زمینه کاری خود انتخاب کرده و در درون کامپیوتر قرار دهید. این قابلیت به عنوان مهم ترین ویژگی در مقایسه با لپ ‌تاپ نیز شناخته می شود.

ارتقای مداوم

اگر یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند را خریداری کرده ‌اید، تا سال ‌ها می ‌توانید از آن استفاده نمایید. با این حال اگر پس از گذشت چند سال نیاز به ارتقاء سیستم خود را داشته باشید نیز به راحتی می توانید بدون نیاز به خرید کامپیوتر جدید، سیستم موجود را ارتقا دهید. شرایطی که به شما کمک می کند تا با پرداخت هزینه‌ هایی بسیار مقرون به صرفه تر، بخش ‌های مختلفی از کامپیوتر را ارتقا داده و از عملکرد آن بهره مند شوید.

ماندگاری بیشتر

نوع ساخت کامپیوترهای رومیزی به شکلی است که با توجه به ثابت بودن در یک محیط و احتمال فرسودگی کمتر می تواند طول عمر بسیار بیشتری برای شما در مقایسه با لپ تاپ ها داشته باشند.

اگر نیاز به جابجایی کامپیوتر ندارید و قصد خرید یک گزینه از بین لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی را دارید، توصیه ما به شما خرید پی سی یا کامپیوتر رومیزی خواهد بود.

برای بازی کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ؟

اگر از افرادی به شمار می روید که همواره در حال انجام بازی ‌های سنگین هستید، توصیه ما به شما خرید کامپیوتر رومیزی خواهد بود. با توجه به مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر و سخت افزارهای موجود در آن ها، کامپیوترهای رومیزی از فضای گرافیکی بسیار بیشتری برخوردار هستند. به همین علت با قدرت گرافیکی موجود در آن ها می توانید به خوبی انواع نرم افزارها و بازی های سنگین را بر روی آن ها اجرا نمایید.

برای برنامه نویسی لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

اگر قصد خرید یک سیستم برای برنامه نویسی را دارید ابتدا باید قدرت پردازش سیستم را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه شما برای برنامه نویسی عملیات هایی مانند رندر کدها و کامپایلر را پیش رو دارید، بهتر است گزینه ای که انتخاب می کنید از قدرت پردازش بالایی برخوردار باشد. کامپیوترهای رومیزی با توجه به بهره مندی از سی پی یوهای قدرتمند در این زمینه نیز به شما کمک خواهند نمود.

در حالت کلی اگر به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای مشغول به فعالیت هستید، می توانید روی به خرید کامپیوتر رومیزی بیاورید.

سخن پایانی

طیف گسترده ای از لپ تاپ ها و کامپیوتر های رومیزی امروز در بازار ارائه می شوند. چنانچه قصد خرید یک گزینه بین لپ تاپ و کامپیوتر را دارید، بسته به نیاز خود و بررسی محصولات ارائه شده می توانید روی به خرید گزینه مناسب بیاورید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.