پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید دسته بازی موبایل - معرفی بهترین دسته بازی برای موبایل

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴

راهنمای خرید دسته بازی موبایل - معرفی بهترین دسته بازی برای موبایل

خرید دسته بازی موبایل این امکان را می‌ دهد تا بتوانید هنگام استفاده از گوشی‌ های گیمینگ خود تجربه ای لذت بخش داشته باشید. اگر به دنیای گیمینگ توجه کنید، امروزه علاوه بر اینکه انواع کنسول‌ بازی مانند ایکس باکس، پلی استیشن و سیستم‌ های کامپیوتری گیمینگ بخش زیادی از زمان گیمرها را به خود اختصاص می‌ دهند، گوشی‌ های هوشمند نیز توانسته‌ اند همراه همیشگی آن ها باشند. بازی‌ های محبوب و پرطرفدار مانند پابجی موبایل را می‌ توان از جمله سرگرمی‌ هایی دانست که امروزه علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده‌ اند.

اگر به یک دهه قبل برگردیم، کمتر کسی باور می‌ کرد که قرار است در آینده بازی‌ های موبایلی به حدی پیشرفت کنند که شباهت زیادی از نظر گرافیکی به بازی های کامپیوتری داشته باشند. با این حال امروزه واقعیت چیز دیگری را نشان می‌ دهد. عده بسیار زیادی از گیمرها غرق در بازی‌ های موبایلی شده‌ اند. از بازی‌ های معمولی آفلاین تا بازی‌ های استراتژیک آنلاین به عنوان بازی‌ های سرگرم کننده در گوشی‌ های هوشمند می‌ توانند برای هر کاربری جذابیت زیادی داشته باشند. با این حال انتخاب و خرید دسته بازی موبایل از میان گزینه‌ های متعدد موجود در بازار ممکن است برای کاربران دشوار باشد. ما در این مطلب به شما چند گزینه با کیفیت بالا و طراحی ارگونومیک را معرفی می‌ کنیم.

چند نکته برای خرید دسته بازی موبایل

با بررسی راهنمای خرید دسته بازی موبایل می‌ توانید انتخابی متناسب با نیاز خود انجام دهید. پیش از خرید لازم است که چند نکته را ابتدا بررسی کرده تا بتوانید به خوبی هنگام استفاده از دسته بازی از کیفیت آن لذت ببرید.

ضخامت گوشی

یکی از مهمترین مواردی که برای خرید دسته بازی موبایل باید در نظر بگیرید، نوع طراحی گوشی و ضخامت آن است. با توجه به اینکه دسته‌ های بازی موبایل در مدل‌ های مختلف به بازار عرضه می‌ شوند، براساس نوع طراحی گوشی خود لازم است که انتخابی مناسب انجام دهید.

شناخت انواع دسته بازی موبایل

همانگونه که بیان کردیم دسته بازی موبایل در مدل‌ های مختلف روانه بازار می‌ شوند. هر کدام از این دسته‌ ها در جعبه خود قطعات متفاوتی دارند. علاوه بر این از نظر نوع عملکرد نیز دسته‌ های بازی موبایل متفاوت عمل می‌ کنند. دسته بازی موبایل مکانیکی در کنار دسته بازی موبایل مغناطیسی، بلوتوثی و لیزری مورد استفاده قرار می‌ گیرند. دسته‌ های مکانیکی برای عملکرد خود نیاز به بلوتوث نداشته و بدون تاخیر می‌ توانند فرمان کاربر را به گوشی انتقال دهند. در طرف دیگر دسته‌ های بازی موبایل لیزری با توجه به اینکه از تکنولوژی شلیک رگباری بهره‌ مند شده‌ اند، این روزها مورد توجه کاربران و گیمرها قرار دارند.

شناسایی امکانات دسته بازی موبایل

مورد بعدی که در راهنمای خرید دسته بازی موبایل لازم است به آن اشاره کنیم، آشنایی کامل با امکانات کنترلر است. این روزها دسته‌ های بازی موبایل با امکانات جالب توجه روانه بازار می‌ شوند. به عنوان مثال دسته بازی با گریپ یا نگهدارنده در کنار دسته بازی موبایل فن‌ دار به شما کمک می‌ کنند که ساعت‌ های زیادی بتوانید بدون دغدغه از قابلیت‌ های گوشی خود بهره ببرید. تریگرهای جانبی نیز شما کمک می‌ کنند تا هنگام بازی کردن بتوانید تجربه لذت بخشی داشته باشید. با توجه به این موارد ما به معرفی بهترین دسته‌ های بازی موبایل در بازار ایران پرداخته‌ ایم.

سازگاری با گوشی‌ های اندروید و ios

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید دسته بازی موبایل باید در نظر بگیرید، سازگاری کنترلر با انواع گوشی‌ های ios و اندروید است. با توجه به اینکه برخی از کنترلرهای بازی تنها قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید یا ios را دارند، بهتر است به سراغ خرید گزینه‌ ای بروید که از هر دو پلتفرم پشتیبانی می‌ کند. داشتن این قابلیت سبب می‌ شود که از کنترلر بازی بر روی هر کدام از گوشی‌ های هوشمند بتوان استفاده نمود.

طراحی و وزن مناسب

در خرید دسته بازی موبایل سعی کنید گزینه‌ ای انتخاب نمایید که دارای طراحی مناسب باشد. علاوه بر این اگر وزن کنترلر بازی موبایل بیش از اندازه باشد، هنگام استفاده از آن احساس خستگی خواهید داشت.

راهنمای خرید دسته بازی موبایل

بهترین دسته بازی موبایل

دسته بازی Razer Kishi

اگر به دنبال خرید بهترین دسته بازی موبایل برای انجام بازی‌ هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی هستید، توصیه ما به شما بررسی دسته بازی Razer Kishi است. سازگاری مناسب این دسته با گوشی‌ های آیفون و اندروید کمک می‌ کند تا بتوانید بر روی هر کدام از گوشی‌ های هوشمند خود آن را نصب کنید. از جمله ویژگی‌ های جالب توجه دسته بازی Razer Kishi می‌ توان به امکان تبدیل کردن گوشی به کنسول نینتندو سوییچ اشاره نمود. طراحی و ساخت دسته بازی ریزر کیشی به گونه‌ ای صورت گرفته که هم بر روی آن پورت لایتنینگ و هم پورت USB_C قرار دارد. به احتمال فراوان نخستین چیزی که توجه شما را به این دسته جلب می‌ کند، امکان اتصال آن به هر کدام از گوشی‌ های هوشمند با استفاده از بلوتوث است.

یکی دیگر از ویژگی‌ های جالب توجه دسته بازی Razer Kishi عدم نیاز به شارژ کردن آن به شمار می‌ رود. این دسته با طراحی خاص و کیفیت ساخت قابل قبول برای گیمرها انتخابی مناسب به شمار می‌ رود. در کنار مواردی که عنوان کردیم باید بدانید که بر روی دسته بازی Razer Kishi می‌ توان دکمه‌ های D_Pad و AXBY را مشاهده نمود. دسته بازی ریزر کیشی شباهت بسیار زیادی به کنترلرهای کنسول‌ های بازی پلی استیشن و ایکس باکس داشته و با نصب کردن آن بر روی گوشی می‌ توانید هنگام انجام بازی پابجی نهایت لذت را ببرید.

همچنین بخوانید: بهترین گوشی برای پابجی 

دسته بازی تسکو مدل TG155W

اگر قصد خرید بهترین دسته بازی موبایل را دارید و به دنبال انتخاب محصولی با طراحی خاص هستید، توصیه ما به شما بررسی در کنترلر موبایل تسکو مدل TG155W است. تسکو این کنترلر خود را با بدنه پلاستیکی و رنگ مشکی روانه بازار می‌ کند. بر روی این کنترلر می‌ توان ۱5 کلید و یک ویبراتور را شاهد بود برای اتصال به گوشی هوشمند خود می‌ توانید از دانگل بلوتوثی دسته بازی تسکو مدل TG155W استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌ های خارق‌ العاده این کنترلر، برد زیاد بلوتوث آن است. این دسته با بردی معادل ۸ متر از نظر کیفیت اتصال به گوشی هوشمند عملکردی مناسب دارد. سازگاری با سیستم عامل IOS و اندروید این امکان را به شما می‌ دهد تا بتوانید بر روی هر کدام هر گوشی‌ های هوشمند خود از قابلیت‌ های کنترلر استفاده نمایید. یک باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمر بر روی این کنترلر قرار گرفته است.

دسته بازی موبایل XO مدل XO_H10

اگر به دنبال خرید دسته بازی موبایل هستید و قصد انتخاب گزینه ای اقتصادی را دارید، توصیه ما به شما بررسی کنترلر XO مدل XO_H10 است. شاید این کنترلر بهترین گزینه موجود در لیست ما نباشد. با این حال قیمت مناسب در کنترلر XO_H10 سبب شده است که طرفداران بازی‌ های شوتر بتوانند از یک دسته بازی اقتصادی بهره‌ مند شوند. استفاده از بدنه پلاستیکی مات ABS و قرار گرفتن یک آلیاژ بر روی آن سبب شده از نظر کیفیت ساخت با محصولی مناسب مواجه باشیم. علاوه بر این نگهدارنده‌ های کشویی نیز کمک می‌ کنند تا گوشی شما محکم در مکان تعبیه شده قرار گیرد.

یکی از ویژگی‌ های دسته بازی موبایل XO_H10 بهره‌ مندی از فن خنک کننده به شمار می‌ رود. یک سیستم خنک کننده توانمند با دو فن بر روی این دسته قرار گرفته که قادر است ۷۰۰۰ دور بر دقیقه انجام دهد. علاوه بر این مجهز شدن به یک باتری با ظرفیت بالا این امکان را می‌ دهد که بتوانید ساعت‌ ها بدون نیاز به شارژ مجدد از قابلیت‌ های این کنترلر استفاده نمایید. جالب است بدانید که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت این کنترلر شما را یاری می‌ کند تا از آن به عنوان یک پاور بانک استفاده کنید. سازگاری با سیستم عامل اندروید و IOS را می‌ توان سایر ویژگی‌ های این کنترلر بازی عنوان کرد.

دسته بازی موبایل Rotor Riot Wired Game Controller

برای خرید بهترین دسته پابجی موبایل و همچنین بهترین دسته برای بازی کالاف دیوتی موبایل مدل‌ های مختلفی از این محصولات در دسترس شما قرار گرفته‌ اند. در عین حال قصد داریم یک دسته با عملکرد فوق العاده به شما معرفی کنیم. کاربرانی که علاقه مند هستند از دسته‌ های بازی کلاسیک بر روی گوشی‌ های هوشمند خود استفاده کنند، می‌ توانند به سراغ خرید این دسته بروند. این کنترلر کاملا شبیه دسته بازی کنسول است. ظاهر استاندارد کنترلر Rotor Riot Wired Game Controller در کنار اتصال سیمی به شما این امکان را می‌ دهد تا تجربه‌ ای عالی را بتوانید داشته باشید.

از جمله ویژگی‌ های دیگر این کنترلر می‌ توان به امکان اتصال به گوشی‌ های اندروید و ios اشاره کرد. پشتیبانی از پورت USB_C و لایتنینگ نیز سبب شده که از نظر نوع ساخت شباهت زیادی به Razer Kishi داشته باشد. عملکردی بدون تاثیر و سریع را می‌ توان از جمله نقاط قوت کنترلر Rotor Riot Wired Game Controller عنوان کرد. به همین علت گیمرها هنگام استفاده از آن تجربه‌ ای عالی خواهند داشت. نوع قرارگیری گوشی موبایل بر روی دسته به گونه‌ ای است که گیمر می‌ تواند با توجه به بهره‌ مندی از زاویه دید بسیار عالی، راحت‌ تر مشغول به انجام بازی شود. قیمت مناسب دسته بازی Rotor Riot Wired Game Controller نیز این امکان را می‌ دهد تا کاربرانی که قصد خرید یک کنترلر اقتصادی دارند به سراغ آن بروند.

دسته بازی موبایل Nacon MG_X

یکی دیگر از بهترین دسته‌ های بازی موبایلی که از نظر نوع ساخت شباهت زیادی به کنسول نینتندو سوییچ دارد، کنترلر Nacon MG_X است. طراحی عالی این دسته بازی سبب شده که بسیاری از گیمرها آن را به عنوان کنترلر مورد علاقه خود خریداری کنند. یکی از نقاط ضعف کنترلر Nacon MG_X، عدم پشتیبانی از سیستم عامل IOS است. با این حال این دسته بازی پشتیبانی از مدل‌ های مختلفی گوشی‌ های اندرویدی ارائه می‌ دهد. لوازم جانبی رسمی ایکس باکس را بر روی این دسته مشاهده می‌ کنیم. مطابق انتظار نوع طراحی این کنترلر به شکلی است که شباهت زیادی به دکمه‌ های ایکس باکس داشته و دو عدد جوی استیک را می‌ توانید بر روی آن شاهد باشید.

از جمله ویژگی‌ های دیگر دسته بازی Nacon MG_X می‌ توان به بهره‌ مندی از باتری توانمند اشاره کرد. پس از هر بار شارژ کردن باتری این دسته بازی موبایل، تا ۲۰ ساعت می‌ توانید مشغول به استفاده از آن شوید. بافت بسیار مناسب این کنترلر را هنگامی متوجه می‌ شوید که مشغول به انجام بازی شده که به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهید داشت. به واسطه پشتیبانی از بلوتوث نسخه 4.2 به احتمال فراوان سرعت انتقال اطلاعات مقداری کاهش یابد. هنگام انجام بازی‌ های سنگین مانند کالاف دیوتی و پابجی مقداری لگ و تاخیر را مشاهده می‌ کنیم.

دسته بازی موبایل Sony DualSense

اگر به دنبال خرید یکی از بهترین دسته‌ های بازی موبایل با طراحی جذاب و منحصر به فرد هستید، بدون شک باید به سراغ Sony DualSense بروید. کنترلر دوال سنس ارائه شده برای پلی استیشن ۵ را بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل فروش بالای این کنسول بازی می‌ دانند. سازگاری کامل با انواع گوشی‌ های هوشمند ios و اندروید را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این کنترلر بازی موبایل عنوان کرد. سونی برای ساخت این محصول خود یک طراحی بسیار جذاب را در نظر گرفته است. با توجه به اینکه کنترلر Sony DualSense برای کنسول های بازی روانه بازار می‌ شود، برخی از قابلیت‌ های آن بر روی گوشی‌ های هوشمند عمل نخواهند کرد. به عنوان مثال تریگرهای حساس به فشار تنها بر روی کنسول های بازی فعال شده و نمی‌ توان از آن ها بر روی گوشی‌ های اندروید و ios استفاده نمود.

دسته بازی موبایل Backbone One

برای خرید بهترین دسته بازی موبایل جهت استفاده بر روی گوشی‌ های ios می‌ توانید از دسته Backbone One دیدن کنید. یک دسته بازی با کیفیت ساخت عالی که هنگام استفاده از آن متوجه می‌ شوید حس بسیار خوبی دارید. کنترلر بازی Backbone One را می‌ توان از جمله بهترین گزینه هایی دانست که برای سیستم عامل ios روانه بازار شده و هنگام انجام بازی کالاف دیوتی و پابجی گیمر می‌ تواند نهایت لذت را ببرد.

برای اتصال این دسته به گوشی خود می‌ توانید از درگاه لایتنینگ استفاده کنید. ارگونومی بسیار عالی دسته بازی Backbone One به شما کمک می‌ کند تا بسیار راحت آن را در دستان خود قرار داده و دقیقا مانند یک کنترلر کنسول از آن استفاده نمایید. در قسمت پشت دسته Backbone One می‌ توان بامپرهایی را مشاهده کرد. علاوه بر این مجهز شدن به دکمه‌ های Options و Pause سبب شده است که از هر نظر با یک کنترلر جذاب و با امکانات بالا بهره‌ مند شوید. یکی از ویژگی‌ های جذاب این دسته بازی موبایل ویژه ios، امکان گرفتن اسکرین شات با استفاده از یک دکمه جداگانه به شمار می‌ رود. در هر جایی از بازی می‌ توانید تصاویر مورد علاقه خود از صفحه را با این دکمه ثبت کنید.

ویژگی‌های دسته بازی موبایل ۵۵ به این موارد ختم نمی‌شوند یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری بر روی این کنترلر بازی قرار دارد کیفیت ساخت بالا ویژگی‌های شگفت انگیز نرم‌افزاری و همچنین ظاهر بسیار خوب را می‌توان به عنوان مهمترین قابلیت‌های این کنترلر عنوان کرد با توجه به سازگاری فوق العاده سخت‌افزار و نرم‌افزار کنترلر ۵۵ می‌توان بیان کرد که از جمله بهترین گزینه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

دسته بازی موبایل Flydigi X8 Pro

دسته بازی فلای دی جی X8 پرو برای کاربرانی که به دنبال یک کنترلر جهت اتصال به پلتفرم‌ های متفاوت هستند بهترین انتخاب به شمار می‌ رود. محصول ارائه شده توسط فلای دی جی پنجمین نسل از کنترلرهای این برند بوده که سازگاری کاملی علاوه بر دستگاه‌ های اندرویدی با پی‌ سی‌ ها دارد. کاربر به راحتی می‌ تواند این دسته موبایل را به کامپیوتر خود از طریق دانگل ۲.۴ گیگاهرتزی متصل نماید.

به لطف نوع طراحی خاص این کنترلر بازی می‌ توانید تمام گوشی‌ های هوشمندی که دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچ تا ۶.۸ اینچ هستند را بر روی جایگاه تعبیه شده قرار دهید. پشتیبانی از تنظیمات دکمه‌ ها برای شخصی سازی این امکان را می‌ دهد تا کاربر بتواند تجربه‌ ای روان‌ تر هنگام استفاده از این کنترلر داشته باشد. از جمله خصوصیات بارز این کنترلر بازی می‌ توان به بهره‌ مندی از باتری با ظرفیت بالا و موتورهای دوال ویبریشن اشاره کرد. مطابق ادعای طراحان، با یک بار شارژ کردن این دسته قادر هستید ۸۰ ساعت مشغول به استفاده از آن شوید.

دسته بازی موبایل شیائومی MDZ_11_AA Bluetooth

اگر قصد خرید دسته بازی موبایل شیائومی را دارید، می‌ توانید به سراغ محصول ارائه شده توسط این برند چینی تحت عنوان MDZ_11_AA Bluetooth بروید. طراحی و ساخت این کنترلر به شکلی است که چینش دکمه‌ های آن شباهت زیادی به دسته‌ های ایکس باکس وان دارند. چینی‌ ها تلاش کرده‌ اند که طراحی این کنترلر بازی را به شکلی متفاوت انجام دهند. به همین علت استیک های چپ و راست این کنترلر حالتی زبر داشته و هنگام تجربه بازی‌ ها به هیچ عنوان انگشتان کاربر از روی آن ها سر نمی‌ خورد. از جمله ویژگی‌ های جذاب این کنترلر می‌ توان به بهره‌ مندی از موتور دوگانه لرزش اشاره کرد. هنگام مواجهه با شرایط حساس در انجام بازی این موتور دوگانه یک لرزش را به دست کاربر انتقال می‌ دهد.

دسته بازی موبایل مدل GameSir X2

اگر به دنبال خرید دسته بازی موبایل هستید و قصد دارید گوشی خود را به نینتندو سوییچ تبدیل کنید، توصیه ما به شما بررسی کنترلر GameSir X2 است. شباهت بسیار زیاد این کنترلر به نینتندو سوئیچ سبب شده که بسیاری از کاربران علاقه مند به خرید آن باشند. این دسته بازی را می‌ توان با استفاده از پورت USB_C و لایتنینگ به گوشی متصل کرد. تقریبا کاربر می‌ تواند تمام المان‌ های نینتندو سوییچ را هنگام استفاده از این کنترلر در اختیار داشته باشد.

شاید نخستین چیزی که هنگام مواجهه با این کنترلر نظر شما را به خود جلب کند، چیدمان عجیب دکمه‌ ها به شمار رود. طراح تلاش کرده که نسبت به دکمه‌ های نینتندو سوییچ حالتی متفاوت برای دکمه‌ های این کنترلر در نظر گیرد. در روزهای ابتدایی هنگام استفاده از این کنترلر مقداری جهت تشخیص جای درست دکمه‌ ها سردرگم می‌ شوید. یک دکمه اسکرین شات بر روی این کنترلر قرار گرفته تا بتوانید در هر شرایطی از بازی تصاویر مورد علاقه خود را ثبت کنید. با خرید کنترلر بازی موبایل GameSir X2 یک محصول خوش ساخت و با کیفیت را می‌ توانید در اختیار داشته باشید.

دسته بازی موبایل MSI Force GC30 Wireless

صحبت از خرید تجهیزات گیمینگ که می‌ شود، می‌ توان به سراغ برند محبوب MSI نیز رفت. یک شرکت فعال در زمینه تولید لوازم جانبی و تجهیزات گیمینگ که حرف‌ های زیادی در این خصوص می‌ تواند داشته باشد. کنترلر بازی MSI Force GC30 Wireless در نوع خود یک محصول جالب به شمار می‌ رود. مطابق ادعای ام اس آی، طراحی و ساخت این کنترلر به گونه‌ ای صورت گرفته که برای کنترل کاراکترها هنگام انجام بازی از بالاترین دقت برخوردار است.

طراحی مغناطیسی دی پدهای این دسته بازی موبایل نیز کمک می‌ کنند تا استفاده از آن بسیار ساده شود. به لطف بهره‌ مندی از حالت دوگانه اتصال، کاربر می‌ تواند برای وصل کردن این دسته بازی به گوشی هوشمند خود از گزینه‌ های بیشتری برخوردار باشد. وجود موتورهای لرزشی در این کنترلر و همچنین یک دانگل USB، کابل ۲ متری و OTG بر روی دسته و درون جعبه آن به شما کمک می‌ کند که از تمام تجهیزات و لوازم جانبی بتوانید بهره ببرید.

جمع‌ بندی خرید بهترین دسته بازی موبایل

بررسی راهنمای خرید دسته بازی موبایل نشان داد که برای انتخاب بهترین گزینه لازم است چند فاکتور را در نظر بگیرید. با انتخابی درست می‌ توانید هنگام انجام بازی‌ های موبایلی مانند پابجی و کالاف دیوتی، تجربه لذت بخشی برای خود فراهم کنید. لیستی از بهترین کنترلرهای مخصوص موبایل را ما برای شما بیان کردیم.

سوالات متداول

دسته بازی موبایل یا کنترلر موبایل چیست؟

دسته بازی موبایل از جمله لوازم جانبی به شمار می‌ رود که برای تسهیل روند بازی و افزایش دقت می‌ توان آن را بر روی گوشی‌ های هوشمند مورد استفاده قرار داد.

مهمترین ویژگی‌ های بهترین دسته بازی موبایل کدامند؟

یک دسته بازی موبایل باید با گوشی‌ های هوشمند اندروید و ios سازگار بوده و از وزن مناسب، کلیدهای متنوع و طراحی ارگونومیک بهره ببرد.

بهترین دسته بازی موبایل ایرانی چه نام دارد؟

برند تسکو محصولاتی با کیفیت بالا در داخل کشور ایران تولید می‌ کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.