پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

صفر تا صد خرید هارد اکسترنال

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹

صفر تا صد خرید هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال 

یکی از بهترین راهکارها برای ذخیره و حفظ اطلاعات، استفاده از هارد اکسترنال خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه روش های مختلفی برای ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات و داده‌ها وجود دارد ،کاربران به دنبال خرید یک محصول با کیفیت بالا و ایمن هستند. در این بین هارد اکسترنال به واسطه عملکرد خیره کننده ای که در زمینه کاری خود داشته به شدت مورد توجه افراد و فعالان در این موضوع قرار گرفته است. چنانچه قصد خرید هارد اکسترنال برای ذخیره سازی اطلاعات خود را دارید باید از جنبه ‌های مختلف محصول مد نظر را مورد بررسی قرار دهید. متناسب با بودجه ‌ای که در اختیار دارید و فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی داده ها می توانید طیف گسترده ‌ای از هاردهای اکسترنال را بررسی کرده و بهترین گزینه را خریداری کنید. با ما همراه باشید تا به شما راهنمای خرید هارد اکسترنال را ارائه دهیم.

نکات مهم برای خرید هارد اکسترنال

همانگونه که بیان کردیم برای خرید هارد اکسترنال باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. بررسی نکته های زیر می تواند به شما کمک کند تا برای خرید این محصول بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

ظرفیت ذخیره سازی

پیشرفت در زمینه تولید سخت افزارها موجب شده که امروزه هاردهای اکسترنال در ظرفیت‌ های فوق ‌العاده بالا در اختیار شما قرار داده شوند.

معمولاً کاربران از هارد‌های ۵۰۰ گیگابایتی تا ۲ ترابایتی برای ذخیره سازی داده های خود استفاده می کنند. تصور کنید که یک فضای بسیار بیشتر برای نگهداری داده ها و اطلاعات شما به چه شکلی می تواند کاربردی باشد. چنانچه قصد نگهداری از حجم انبوهی از فیلم و تصاویر خود را دارید توصیه ما به شما خرید هارد اکسترنال با ظرفیت بالاتر خواهد بود. امروزه هاردهای اکسترنال با ظرفیت فوق العاده برای نگهداری از محتویات مد نظر شما مورد فروش قرار می ‌گیرند.

بررسی سرعت انتقال اطلاعات

بدون تردید کاربران علاقه ندارند که برای انتقال اطلاعات خود، مدت زمان طولانی منتظر باشند. علاوه بر این که هنگام خرید هارد اکسترنال باید ظرفیت حافظه آن را در نظر بگیرید، یکی از مهمترین نکات، سرعت انتقال اطلاعات خواهد بود. برای اینکه اطلاعات موجود در هارد اکسترنال خود را به سایر دستگاه ها جابجا کنید باید محصولی را انتخاب و خریداری کنید که بتواند در کنار ظرفیت بالا از سرعت ایده ‌آلی نیز برخوردار باشد. دو مولفه را می توانید جهت بررسی سرعت حافظه هارد اکسترنال در نظر بگیرید. درگاه های به کار رفته و تکنولوژی ذخیره سازی این نکات مهم را تشکیل می ‌دهند. اگر قصد خرید هارد اکسترنال با سرعت بالا را دارید، امروزه هاردهای ssd به خوبی می توانند با سرعت ایده آل بدون داشتن اجزای مکانیکی، داده ها و محتویات را برای شما جابجا کنند. فراموش نکنید که قیمت این هاردها نیز نسبت به سایر محصولات با توجه به عملکرد مناسبی که دارند بالاتر است.

حمل پذیری و دوام

اگر قصد شما از خرید هارد اکسترنال نگهداری و پشتیبانی از اطلاعات است، لزومی ندارد که به گزینه حمل و نقل هارد توجه کنید. با این حال اگر از جمله افرادی به شمار می روید که معمولاً حافظه خود را به همراه دارند باید به دنبال گزینه هایی باشید که قابلیت حمل شدن داشته و از وزنی سبک نیز برخوردار باشند. البته محصول خریداری شده باید مقاومت بیشتری در برابر ضربات نیز داشته تا هنگام جابجایی، محتویات درون آن با مشکل مواجه نشوند.

اگر دائما قصد دارید هارد اکسترنال خود را حمل کنید، به دنبال گزینه ای باشید که دارای پوشش بیرونی ضخیمی باشد. متاسفانه حافظه های HDD در اثر ضربه دچار بدسکتور شده و ممکن است در طولانی مدت نیز اطلاعات موجود در آن ها با مشکلاتی مواجه شوند. به همین علت توصیه ما به شما خرید حافظه های SSD بوده که به خوبی قابلیت حمل توسط شما را دارند.

جهت مشاهده مطالب بیشتر : راهنمای خرید ssd اکسترنال

امنیت

شکی در آن وجود ندارد که اطلاعات ذخیره شده در هارد اکسترنال برای شما اهمیت بسیار بالایی ن داشت. به همین جهت چنانچه قصد خرید هارد اکسترنال را دارید باید گزینه امنیت را نیز به شدت مد نظر قرار دهید. اطلاعات ذخیره شده در هارد اکسترنال باید به گونه ای باشند که در شرایط مختلف حذف نشده و شما به خوبی بتوانید از آن ها بهره مند شوید. تقریباً تمام حافظه های موجود در بازار از رمزنگاری داده‌ ها به صورت نرم افزاری پشتیبانی می کنند. با این حال اگر اطلاعات ذخیره شده در هارد اکسترنال برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است باید به سراغ گزینه هایی بروید که به شکل سخت افزاری به شما قابلیت محافظت از آن ها را می‌ دهد.

توجه به گارانتی

در کنار تمام مواردی که بیان کردیم و هنگام خرید هارد اکسترنال باید آن ها را در نظر بگیرید، بهره مندی از گارانتی محصول خریداری شده نیز از مهم‌ ترین نکات به شمار می‌ رود. هارد اکسترنال به عنوان یک مکان برای ذخیره کردن اطلاعات شخصی شما به شمار می رود. از این رو قطعا هیچ کدام از شما تمایل به حذف اطلاعات موجود در آن ندارید. علاوه بر این روش شرکت های مختلف برای ذخیره سازی داده های خود، روی به خرید هارد اکسترنال با ظرفیت بالا می آورند. اینجاست که باید محصول خریداری شده توسط شما از یک شرکت معتبر بوده تا بتواند به راحتی را برای شما ارائه دهند.

سخن پایانی

بدون تردید تمام خصوصیاتی که بیان کردیم باید هنگام خرید هارد اکسترنال به دقت توسط شما مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر این موارد سعی کنید خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید تا از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید. این نکته را فراموش نکنید که هارد اکسترنال به عنوان یک مکان برای ذخیره سازی اطلاعات و داده های شما باید با بالاترین کیفیت انتخاب شود. به همین علت سعی کنید با پرداخت هزینه ای بیشتر، یک محصول مطمئن تر را خریداری کرده تا با اطمینان بالا محتویات خود را درون آن ها ذخیره کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.