پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم در بازار کدامند؟

جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم در بازار کدامند؟

انتخاب و خرید بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم این امکان را می‌ دهد که بتوانید پاسخ مناسبی از آن ها هنگام لمس فشرده صفحه نمایش دریافت کنید. لپ‌ تاپ‌ های لمسی علاوه بر این به ضربات وارد شده بسیار حساس هستند. برندهای مختلف امروزه دستگاه‌ هایی را طراحی می‌ کنند که بتوان با استفاده از آن ها برای یادداشت برداری و طراحی دیجیتالی از قلم ورودی کمک گرفت. انتخاب و خرید لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم کمک می‌ کند تا بتوانید از محدودیت‌ های مختلف مانند تاچ پد و صفحه کلید خود را رها کنید. این لپ‌ تاپ‌ ها با توجه به نوع طراحی که دارند، شما را یاری خواهند کرد که بتوانید با پنل‌ های تعاملی آن ها نهایت استفاده را ببرید.

قابلیت‌ های لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم بیشتر از موارد بیان شده هستند. به عنوان مثال کاربر می‌ تواند با استفاده از حرکات انگشت، دست و قلم، حس بسیار خاصی را تجربه کند. تطبیق پذیری بالای این مدل از لپ‌ تاپ‌ ها نیز می‌ تواند یک ویژگی منحصر به فرد باشد. به لطف پیشرفتی که به وجود آمده است، این روزها می‌ توان از لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم نهایت استفاده را برد. با ما در فروشگاه خرید اقساطی لپ تاپ همراه باشید تا به معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم موجود در بازار بپردازیم.

قابلیت‌ های لپ‌ تاپ‌ های لمسی با قلم

لپ تاپ های لمسی دارای قلم نسبت به لپ‌ تاپ‌ های معمولی قابلیت‌ های متفاوتی دارند. بدون تردید اگر بخواهیم مهم‌ ترین قابلیت و ویژگی لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم را نام ببریم، تعامل بیشتر کاربر هنگام استفاده از دست و بهره‌ گیری از قابلیت‌ های محیط کامپیوتری را نام خواهیم برد. علاوه بر این قابلیت‌ های زیر را می‌ توان برای این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها در نظر گرفت.

امکان نوشتن دستی و طراحی دیجیتال

لپ تاپ‌ های لمسی دارای قلم این امکان را به شما می‌ دهند تا بتوانید با استفاده از قلم لمسی بر روی نمایشگر دستگاه خود طراحی انجام دهید. کاربر می‌ تواند به صورت مستقیم از صفحه نمایش لپ تاپ استفاده کرده و برای یادداشت برداری، طراحی گرافیکی، ایجاد نقاشی‌ های خاص و همچنین توسعه هنری خود نهایت استفاده را ببرد.

نمایش کتاب‌ ها و مطالعه مجلات

یکی دیگر از مهمترین قابلیت‌ های لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم، امکان مطالعه و نمایش کتاب‌ ها و مجلات است. کاربر به راحتی می‌ تواند با صفحه نمایش لمسی این دستگاه‌ ها برای حرکت کردن بین صفحات کتاب‌ ها اقدام نماید. طراحی این لپ‌ تاپ‌ ها به گونه‌ ای است که با استفاده از قلم دستگاه و حرکات لمسی می‌ توانید به جستجو در متن و نشانه گذاری بپردازید.

استفاده از برنامه‌ های خاص

لپ تاپ‌ های لمسی دارای قلم دارای اپلیکیشن‌ های خاص و منحصر به فردی هستند. این روزها اپلیکیشن‌ های مختلفی وجود دارند که تنها می‌ توان با استفاده از صفحه نمایش لمسی و قلم دستگاه به صورت مستقیم از آن ها بهره برد. به عنوان مثال کاربرانی که در زمینه طراحی گرافیکی کار می‌ کنند، می‌ توانند از این اپلیکیشن‌ ها بهره مند شوند. یادداشت برداری، تشخیص فرم و نمودار، تفسیر دست خط و طراحی گرافیکی را می‌ توان از جمله زمینه‌ هایی دانست که برنامه‌ های خاص برای آن ها ارائه شده است.

مباحث تعلیمی و آموزشی

یکی از مهم‌ ترین قابلیت‌ های لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم، ویژگی آن ها برای تعلیم و آموزش است. با استفاده از قلم لمسی می‌ توان برای آموزش مهارت‌ های مختلف اقدام نمود. علاوه بر این برنامه‌ های آموزشی نیز کمک می‌ کنند تا بتوانید برای یادگیری بیشتر از این دستگاه‌ ها استفاده ببرید.

تشخیص فشار قلم

طراحی و ساخت لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم به شکلی است که این امکان را می‌ دهد تا کاربر بتواند با فشار دادن قلم به میزان مناسب ضخامت و لایه‌ بندی مورد نظر خود را هنگام نوشتن اعمال نماید.

مهمترین کاربرد قلم استایلوس در لپ‌ تاپ‌ های لمسی

کاربردهای قلم استایلوس در لپ‌ تاپ‌ های لمسی برای دانشجویان و دانش آموزان بسیار مفید هستند. دانشجویان و دانش آموزان می‌ توانند با استفاده از قلم استایلوس لپ‌ تاپ، برای برجسته کردن متن و توضیحات بیشتر آن ها از دسترسی و سرعت بالاتر نهایت استفاده را ببرند. امکان خلاصه نویسی و یادداشت برداری با استفاده از قلم استایلوس لپ‌ تاپ‌ ها برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم شده‌ است.

معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

اکنون که به طور کلی با قابلیت‌ های بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی و قلم استایلوس آن ها آشنا شده‌ اید، می‌ توانیم به معرفی بهترین گزینه‌ های موجود در بازار از این نظر بپردازیم.

لپ تاپ hp مدل Spectre X360 16T F1023

یکی از نخستین گزینه هایی که می‌ تواند در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم قرار گیرد، محصول ارائه شده توسط hp است. این لپ تاپ 2 در 1 در سال ۲۰۲۱ توسط hp روانه بازار شد. یک لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۶ اینچ و با توان ایده آل برای اجرای نرم‌ افزار و بازی‌ های سنگین که می‌ تواند برای گیمرها نیز انتخابی مناسب باشد. اچ پی این لپ تاپ خود را با پردازنده‌ ای از اینتل و مدل Core i7 روانه بازار می‌ کند. یک لپ‌ تاپ با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 که امکانات بی‌ نظیری را در اختیار کاربر می‌ گذارد.

یکی از ویژگی‌ های لپ تاپ Spectre X360 16T F1023، بهره‌ مندی از صفحه نمایش OLED با رزولوشن 4K است. اچ پی این لپ تاپ خود را با گرافیک ۴ گیگابایتی روانه بازار می‌ کند. استفاده از حافظه داخلی یک ترابایتی و از نوع SSD نشان می‌ دهد که یک لپ تاپ با قابلیت‌ های ایده‌ آل در اختیار خواهید داشت. پشتیبانی از انواع درگاه‌ ها، پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و همچنین بهره‌ مندی از باتری توانمند را می‌ توان سایر ویژگی‌ های این لپ‌ تاپ در نظر گرفت. فراموش نکنید که لپ تاپ اچ پی مدل Spectre X360 16T F1023 با توجه به امکاناتی که دارد، برای گیمرها و کاربران حرفه‌ ای نیز می‌ تواند یک انتخاب ایده‌ آل باشد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop Go

برند مایکروسافت در زمینه تولید لپ تاپ‌ های لمسی دارای قلم فعالیت گسترده‌ ای انجام می‌ دهد. یکی از بهترین لپ تاپ‌ های لمسی موجود در بازار محصول ارائه شده توسط این برند است. یک لپ تاپ با حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 که کیفیت بالایی دارد. مایکروسافت این لپ تاپ خود را با پردازنده اینتل سری Core i5 روانه بازار می‌ کند. یکی از قابلیت‌ های ویژه این لپ‌ تاپ وزن بسیار پایین آن در مقایسه با محصولات برندهای دیگر است. این لپ تاپ تنها ۱.۱۱ کیلوگرم وزن داشته که دانشجویان می‌ توانند به راحتی آن را برای کلاس‌ های خود همراه داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌ های لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop Go با صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی می‌ توان به بهره‌ مندی از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد. این حافظه از نوع ssd بوده و سرعت دستگاه را بسیار بالاتر می‌ برد. صفحه نمایشی فوق العاده با کیفیت بر روی این لپ‌ تاپ شاهد هستیم. شفافیت خیره کننده این نمایشگر، بهره‌ مندی از بدنه مقاوم و از فلز آلومینیوم، طراحی زیبا و چشم نواز و همچنین سخت‌ افزارهای با عملکرد مناسب را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این لپ‌ تاپ لمسی دارای قلم بیان کرد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ لنوو Yoga 7

در ادامه معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم به سراغ یک محصول از برند لنوو می‌ رویم. یک لپ تاپ با طراحی جذاب و امکانات قابل قبول که برای دانشجویان و کاربران حرفه‌ ای انتخابی ایده‌ آل باشد. لنوو این لپ تاپ خود را مجهز به صفحه نمایش ۱۴ اینچی کرده است. یک لپ تاپ صفحه نمایشی با پنل IPS و با کیفیت عالی که می تواند عملکرد ایده آلی نشان دهد. این صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی Dolby Vision است.

لنوو این لپ تاپ را با پردازنده اینتل سری Core i7 روانه بازار می‌ کند. بهره‌ مندی از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و از نوع DDR5 بیانگر این است که یک لپ تاپ با قابلیت‌ ها و امکانات روز در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این پردازنده گرافیکی قرار گرفته شده بر روی این لپ‌ تاپ نیز قادر به Share تا ۴ گیگابایت است. یک حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت بر روی این لپ‌ تاپ لنوو قرار گرفته که حجم نسبتا زیادی از داده‌ ها را می‌ توان بر روی آن ذخیره نمود. بهره‌ مندی از حسگر اثر انگشت، انواع پورت ها و همچنین باتری با ظرفیت بالا را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این لپ‌ تاپ لنوو عنوان کرد. لپ تاپ ارائه شده با ۴ اسپیکر توانمند مجهز به تکنولوژی Dolby Atmos شده و با کیفیت صدای بالا روانه بازار می‌ شود.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Q508UG

اگر قصد خرید یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم با قیمت مناسب را دارید، می‌ توانید به سراغ لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Q508UG بروید. یک لپ تاپ با قیمت مناسب و نمایشگر ۱۵.۶ اینچ که برای طراحان دانشجویان و کارهای روزمره می‌ تواند انتخابی عالی باشد. این لپ تاپ مجهز به نمایشگر FULL HD بوده و با حافظه رم ۸ گیگابایتی از توان کافی برای اجرای نرم‌ افزارهای مختلف برخوردار است.

نقطه ضعف این لپ‌ تاپ عدم قابلیت ارتقای حافظه رم آن به شمار می‌ رود. کاربران می‌ توانند از حافظه رم ۵۱۲ گیگابایتی برای ذخیره‌ سازی داده‌ ها استفاده کنند. ایسوس برخلاف سایر لپ‌ تاپ‌ های خود برای این محصول به سراغ شرکت AMD رفته و یک پردازنده Ryzen 7 5700U را برای این لپ تاپ خود انتخاب کرده است. این پردازنده ۸ هسته‌ ای توان مناسبی دارد. پردازنده گرافیکی ۲ گیگابایتی نیز از عملکرد قابل قبولی برخوردار بوده و شما را یاری می‌ کند تا بتوانید از این لپ تاپ برای اجرای نرم‌ افزارهای مختلف و حتی بازی‌ های روز نیز نهایت استفاده را ببرید.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ hp مدل ENVY X360 15 EW0023DX

محصول بعدی که می‌ تواند در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم قرار گیرد، لپ تاپ ENVY X360 15 EW0023DX از برند hp است. یک لپ تاپ با مجهز به سخت‌ افزارهای توانمند که برای کاربران حرفه‌ ای و گیمرها می‌ تواند انتخابی ایده‌ آل به شمار رود. اچ پی این لپ تاپ خود را با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی روانه بازار می‌ کند. نمایشگری از نوع IPS با رزولوشن FULL HD کیفیت ایده آلی دارد.

بهره‌ مندی از پردازنده اینتل سری Core i7 بیانگر این است که لپ تاپ ارائه شده توسط hp از سخت‌ افزاری توانمند استفاده می‌ کند. مجهز شدن به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 نیز می‌ تواند یک خبر خوش برای کاربران حرفه‌ ای باشد. نوع حافظه داخلی قرار گرفته شده بر روی این لپ‌ تاپ نیز SSD بوده که ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت دارد. این لپ تاپ مجهز به انواع پورت‌ ها بوده و می‌ توان لوازم دیجیتال مختلف را به آن متصل نمود. یک باتری لیتیوم پلیمر ۸۳ وات ساعت توان این دستگاه را تامین می‌ کند.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ ایسوس مدل UX8402ZE، یکی از بهترین لپ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

در میان لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم، محصول ارائه شده توسط ایسوس می‌ تواند خودنمایی کند. یک لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۴.۱ اینچ و مجهز به پردازنده توانمند اینتل سری Core i7 که عملکرد ایده‌ آلی دارد. ایسوس حافظه رم DDR5 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت را برای این محصول خود انتخاب کرده است. یکی از مهمترین ویژگی‌ های لپ‌ تاپ ایسوس مدل UX8402ZE، بهره‌ مندی از صفحه نمایش بی‌ نظیر OLED با دقت ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است.

یک صفحه نمایش مات با رزولوشن ایده‌ آل که برای طراحان گرافیک می‌ تواند انتخابی بی‌ نظیر به شمار رود. بکارگیری یک کارت گرافیک ۴ گیگابایتی نیز بیانگر این است که از هر نظر یک لپ‌ تاپ لمسی شگفت انگیز در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. قابلیت‌ های این لپ تاپ بی‌ نظیر بیشتر از موارد بیان شده هستند. یک حافظه داخلی یک ترابایتی از نوع SSD بر روی این لپ تاپ قرار گرفته تا کاربران بتوانند حجم زیادی از داده‌ ها را بر روی آن ذخیره کنند. پشتیبانی از انواع پورت‌ ها، بهره‌ مندی از باتری با ظرفیت بالا و طراحی جذاب در کنار بدنه مقاوم را می‌ توان سایر ویژگی‌ های لپ‌ تاپ ایسوس مدل UX8402ZE عنوان کرد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook UP5401

ایسوس طراحی و ساخت لپ‌ تاپ‌ های لمسی سعی کرده به بهترین شکل عمل کند. لپ تاپ ایسوس ZenBook UP5401 یک محصول قابل اعتماد از این برند بوده که با شاسی آلومینیومی و استحکام و پایداری بالا روانه بازار می‌ شود. صفحه نمایش قرار گرفته شده بر روی این لپ‌ تاپ از نوع OLED و با اندازه ۱۴ اینچ دارای کیفیت شگفت انگیز است. یک صفحه نمایش بی‌ نظیر، کیبورد با نور پس زمینه و بدنه‌ ای با کیفیت بالا از جمله ویژگی‌ های این لپ‌ تاپ به شمار می‌ روند.

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ ارائه شده توسط ایسوس عملکرد بی‌ نظیر دارد. با استفاده از قلم استایلوس می‌ توانید برای طراحی به بهترین شکل عمل کنید. یک حافظه داخلی یک ترابایتی بر روی این لپ‌ تاپ قرار گرفته تا کاربر بتواند حجم زیادی از داده‌ های خود را بر روی آن ذخیره کند. ایسوس برای مجهز کردن این لپ‌تاپ به سراغ اینتل رفته و سی پی یو سری Core i7 مدل 12700H را برای دستگاه خود به کار گرفته است. نوع حافظه رم قرار گرفته شده DDR5 بوده که با ۱۶ گیگابایت ظرفیت می‌ تواند سرعت ایده‌ آلی برای دستگاه فراهم کند. کاربرانی که قصد خرید یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم را دارند، می‌ توانند به سراغ این محصول ارائه شده از ایسوس بروند.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Book 3

یکی دیگر از بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم که توسط مایکروسافت روانه بازار می‌ شود، لپ تاپ مایکروسافت Surface Book 3 است. محصولی که برای کاربران حرفه‌ ای و گیمرها روانه بازار می‌ شود. با توجه به بدنه مقاوم این لپ‌ تاپ برای جابجایی آن به هیچ عنوان استرس نخواهید داشت. مایکروسافت برای این لپ تاپ خود به سراغ صفحه نمایش 13.5 اینچی رفته است. صفحه نمایشی با دقت بی‌ نظیر و رزولوشن عالی که در هنگام طراحی گرافیکی به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

به واسطه استفاده از پردازنده اینتل سری CORE i7 لپ‌ تاپی با قابلیت‌ های ایده‌ آل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. حافظه رم ۲۴ گیگابایتی این دستگاه نیز به خوبی بیانگر این است که سرعت بالایی هنگام استفاده از نرم‌ افزارهای گرافیکی و بازی‌ های سنگین دریافت می‌ کنید. این حافظه از نوع DDR4 است. یکی از قابلیت‌ های بی‌ نظیر دیگر این لپ‌ تاپ مجهز شدن به کارت گرافیک 4 گیگابایتی از برند nvida به شمار می‌ رود. این کارت گرافیک برای اجرای بازی‌ های سنگین و نرم‌ افزارهای حرفه‌ ای به خوبی پاسخگوی نیازهای شما است. حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD نیز سبب شده که سرعت دستگاه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

لپ تاپ ام اس آی مدل Summit E13 Flip Evo A12MT

لپ تاپ ام اس آی مدل می‌ تواند یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای ادیتورها و طراحان گرافیک به شمار رودگ یک لپ تاپ با کیفیت بی‌ نظیر، طراحی زیبا و بدنه مقاوم که از عملکرد فوق العاده‌ ای برخوردار است. در کنار ویژگی‌ های بی‌ نظیر و مشخصات فنی قدرتمند، پشتیبانی از قلم استایلوس را می‌ توان یک ویژگی خاص برای کاربران در نظر گرفت. ام اس آی لپ تاپ را مجهز به صفحه نمایش ۱۳.۴ اینچ از نوع ips کرده است. کیبورد با نور پس زمینه، اسپیکر توانمند، چرخش ۳۶۰ درجه و حسگر اثر انگشت را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های لپ‌ تاپ msi مدل Summit E13 Flip Evo A12MT در نظر گرفت.

یک تراشه توانمند از اینتل سری Core i7 را بر روی این لپ تاپ مشاهده می‌ کنیم. حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 بر روی این لپ‌ تاپ قرار گرفته تا سرعت دستگاه برای اجرای نرم‌ افزارهای گرافیکی و بازی‌ ها به میزان مناسب برسد. علاوه بر این حافظه یک ترابایتی قرار گرفته شده بر روی این لپ‌ تاپ از نوع ssd نیز به حافظه رم و پردازنده کمک می‌ کند تا سرعت دستگاه افزایش یابد. یک باتری ۷۰ وات ساعت بر روی این لپ‌ تاپ قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌ های خاص این لپ‌ تاپ می‌ توان به بهره‌ مندی از تکنولوژی TPM، مجهز شدن به میکروفون با قابلیت نویز کنسلینگ و همچنین قابلیت Boost Dynamic Cooler اشاره نمود.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم

جمع‌ بندی

محصولاتی که معرفی کردیم می‌ توانند بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم در بازار از جنبه‌ های مختلف مانند کیفیت صفحه نمایش، توان سخت‌ افزار و قیمت به شمار روند. در عین حال گزینه‌ های دیگری نیز می‌ توانند در این لیست قرار گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتیآترامارت بهره ببرید. علاوه بر این امکان خرید لپ تاپ به صورت نقد و اقساط در این فروشگاه برای شما فراهم شده است.

سوالات متداول بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم کدامند؟

لپ تاپ‌ های مایکروسافت مدل Surface Book 3 و ایسوس مدل UX8402ZE می‌ توانند بهترین لپ‌ تاپ‌ های لمسی با پشتیبانی از قلم استایلوس به شمار روند.

قیمت لپ تاپ لمسی دارای قلم چگونه است؟

قیمت لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای قلم با توجه به ویژگی‌ ها و مشخصات فنی آن مشخص می‌ شود.

مهمترین قابلیت‌ های لپ‌ تاپ‌ های لمسی کدامند.

از جمله قابلیت‌ های این سری از لپ‌ تاپ‌ ها می‌ توان به نوشتن دستی، طراحی دیجیتال و گرافیکی، استفاده از برنامه‌ های خاص و مطالعه کتاب‌ ها اشاره نمود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.