پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید دوربین عکاسی مبتدی و پیشرفته

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵

راهنمای خرید دوربین عکاسی مبتدی و پیشرفته

راهنمای خرید دوربین عکاسی مبتدی و پیشرفته

با ارتقاء امکانات تلفن های همراه و آمدن گوشی هایی با کیفیت دوربین، 20 مگاپیکسل و بالاتر، باز هم نیاز به داشتن دوربین عکاسی حرفه ای، احساس می شود.

در گذشته، اگر می خواستیم برای عکاسی روزانه یا حرفه ای خود، دوربینی تهیه کنیم، انتخاب های محدودی داشتیم؛ اما امروزه دوربین های متنوعی از شرکت های مختلف ارائه می شود که شناخت تمام ویژگی ها و انتخاب دوربین مناسب کار راحتی نیست.

 برای شناسایی مناسب ترین دوربین برای نیازتان، لازم است یک راهنمای خرید دوربین عکاسی داشته باشید. در این مقاله این راهنمای خرید دوربین عکاسی را برای تمام دوستداران عکاسی، گردآوری کرده ایم.

عوامل مهم در انتخاب دوربین

دوربین های عکاسی به شیوه های مختلفی دسته بندی می شود که دسته بندی بر اساس قیمت، نوع لنز، کیفیت تصویر و اندازه سنسور، مهم ترین آن هاست.

قیمت

هر قدر هم که سعی کنیم دوربین ارزان قیمتی بخریم، باز هم خرید دوربین هزینه بر است. از طرفی دوربین های بسیار ارزان قیمت ممکن است کارایی لازم برای ادامه دادن کار عکاسی نداشته باشند.

در خرید دوربین های دسته دوم توجه داشته باشید که بعضی از اجزای دوربین تاریخ مصرف دارند و بعد از تعداد مشخصی استفاده دچار استهلاک می شوند؛ این مورد به خصوص در مورد شاتر دوربین های DSLR، بسیار مهم است.

کیفیت تصویر

کیفیت تصاویر دوربین، تا زمانی که عکس های گرفته شده را نبینیم، مشخص نمی شود؛ البته می توان با خواندن نظرات کاربران در فروشگاه های آنلاین، به دید خوبی در این زمینه رسید.

ضمن این که لنز های گوناگون نیز، کیفیت های مختلفی از عکس را در اختیار ما می گذارند.

اندازه سنسور

دوربین های دیجیتال از سنسور برای ضبط تصاویر بهره می برند. هر قدر که اندازه سنسور دوربین بیشتر باشد کیفیت عکسبرداری نیز بالاتر می رود. اگر در عکسبرداری تازه کار هستید نیازی به دانستن اطلاعات جامع در مورد اندازه سنسور ندارید.

دسته بندی دوربین های عکاسی

اما دوربین ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شود:

دوربین های DSLR

دوربین DSLR یا دوربین رفلکسی تک لنز دیجیتال، برای فریم بندی، فوکوس و گرفتن عکس، از یک لنز استفاده می کند. اگر عکاس تازه کاری هستید، دوربین های چند کاربردی DSLR، بهترین انتخاب برای شماست.

هرچند این دوربین ها، بهترین نیستند اما تا مدتی طولانی جوابگوی نیاز تازه کاران عکاسی می باشد.

دوربین های DSLR  محبوب ترین دوربین برای کسانی است که به تازگی عکاسی را شروع کرده اند و نمی خواهند هزینه زیادی پرداخت کنند"

دوربین های بدون آیینه

این دوربین ها، فاقد آینه ای هستند که در دوربین های DSLR وجود دارد و همین مسئله، مزیت های گوناگونی به آن می دهد. لنز این دوربین ها قابل تغییر و تعمیر است.

اگر به مسافرت کردن و عکاسی با دوربینی سبک تمایل دارید، دوربین بدون آینه انتخاب مناسبی است؛ البته در صورتی که بتوانید با زود خالی شدن شارژ آن، کنار بیایید.

" دوربین های بدون آیینه، تکنولوژی کاربردی تری دارند و عکاسی با آن ها راحت تر از DSLR ها است. به عبارتی دوربین بدون آینه، تکنولوژی رو به رشد و دوربین DSLR رو به افول است"

دوربین های جمع و جور یا کامپکت

اگر دوربین تلفن همراهتان ضعیف است؛ استفاده از دوربین های کامپکت به دردتان می خورد. دوربین های کامپکت کیفیت لنز بالاتر و قابلیت عکسبرداری با نور کم و موارد دیگر را ارائه می دهند که نسبت به دوربین گوشی مزیت بیشتری دارد.

" دوربین های کامپکت برای عکس برداری روزانه و نیمه حرفه ای مناسب هستند اما اگر می خواهید عکاسی حرفه ای را تجربه کنید، بهتر است از انواع دیگر دوربین استفاده کنید"

به جز موارد اشاره شده دوربین های دیگری نیز وجود دارد مانند:

دوربین های میکرو چهار سوم
دوربین های اکشن
دوربین های بریج

توصیه های نهایی راهنمای خرید دوربین عکاسی

در بالا راهنمای خرید دوربین عکاسی را برای شما ارائه کردیم.

و اما توصیه های نهایی خرید دوربین: خریدن دوربین عکاسی به خصوص برای مبتدی ها که تازه عکاسی را شروع کرده اند، ممکن است پیچیده باشد. بنابراین با توجه به گوناگون بودن دوربین ها و شرکت سازنده آنها، لازم است بر اساس نوع استفاده و سطح حرفه ای بودنتان، دوربین مناسب را انتخاب کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.