پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ و بررسی انواع آن

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ و بررسی انواع آن

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ و بررسی انواع آن 

مانیتورها از وسایلی هستند که برای هدفی خاص تولید می‌شوند. در دنیای مانیتورها، انواعی از آن‌ها برای بازی کردن تولید می‌شوند که شاید امروزه محبوبیت بسیار بالایی نزد گیمرها دارند. این نوع مانیتورها را به نام مانیتور گیمینگ می‌شناسیم که با توجه به نیاز حال جامعه، شرکت‌های معتبر تکنولوژی به ساخت این مانیتورها پرداخته‌اند. شاید برای یک گیمر، مانیتور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، چرا که چشم یک گیمر در حال دیدن صفحه مانیتور بوده و مسلما رزولوشن و کیفیت صفحه، روی حس خوشایند بازی کردن او بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا درباره‌ی این مانیتورهای محبوب و عواملی که برای خرید مانیتور گیمینگ مهم است، صحبت کرده و در ادامه به بررسی چند نوع از این مانیتورها بپردازیم.

اگر قصد خرید مانیتور را دارید حتما بخوانید : نکات بسیار مهم در مورد خرید بهترین مانیتور کامپیوتر

عوامل موثر در خرید مانیتور گیمینگ

به دلیل حساسیت بالای گیمرها به کیفیت مانیتوری که برای بازی خود استفاده می‌کنند، یک سری عوامل وجود دارند که در هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید به آن‌ها دقت شود. به صورت کلی این عوامل عبارتند از:

رزولوشن
ابعاد نمایشگر
تازه سازی تصاویر
پنل‌های نمایشگر
اتصالات موجود در مانیتور
زمان واکنش در مانیتور

در ادامه این مقاله به بررسی دو مورد از این عوامل خواهیم پرداخت و آن‌ها را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

رزولوشن

کلمه رزولوشن را شاید خیلی اوقات شنیده باشید؛ کلمه‌ای که در حوزه تصاویر و کیفیت آن‌ها می‌باشد. به زبان ساده این رزولوشن است که مقدار وضوح و کیفیت تصاویر را تعیین می‌کند و چون کیفیت تصاویر برای تمامی گیمرها بسیار مهم است، به همین دلیل رزولوشن از عوامل مهمی در انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ تلقی می‌گردد. در واقع رزولوشن بیان کننده تعداد پیکسل‌های موجود در تصویر است که هرچه کیفیت تصاویر بالا بوده به نسبت آن تعداد پیکسل بیش‌تری نیز خواهیم داشت.

ابعاد نمایشگر

یکی از عواملی که روی رزولوشن و کیفیت تصاویر اثر گذار است، ابعاد صفحه نمایش می‌باشد. در واقع اندازه نمایشگر، نشان دهنده میزان تراکم پیکسلی است که اگر مطابق با رزولوشن باشد، کیفیت مناسب و بسیار خوبی را برای گیمر فراهم خواهد کرد؛ به همین دلیل از عوامل خرید مانیتور گیمینگ تلقی می‌گردد.

انواع مانیتور گیمینگ‌ها

مانیتور گیمینگ‌ها همانند مانیتورها در مدل‌های مختلف، توسط برندهای مختلف در حال تولید می‌باشند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا درباره چند نوع از این مانیتور گیمینگ‌ها صحبت کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

مانیتور گیمینگ ASUS ROG SWIFT PG248Q

همان طور که می‌دانید کمپانی ASUS  از برترین کمپانی‌هایی است که دستگاه‌های مختلف اعم از تبلت، لپ تاپ، مانیتور و از این دست دستگاه‌ها را تولید می‌کند و از لحاظ کیفیت محصولات، حرفی برای گفتن دارد. مانیتور گیمینگ ASUS ROG SWIFT PG248Q از خانواده مانیتور گیمینگ‌های این کمپانی بزرگ است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. سایز این مدل از مانیتورها 24 اینچ است که شاید دلبخواه خیلی از گیمرها می‌باشد. در قسمت قبلی از عوامل خرید مانیتور گیمینگ، به رزولوشن آن‌ اشاره کردیم؛ این مدل مانیتور از رزولوشن Full HD بهره مند است و به همین دلیل تصاویری را با وضوح و کیفیت فوق‌العاده بالا برای گیمر به نمایش می‌گذارد. این مانیتورها حاوی پایه‌ای بوده که قابلیت تنظیم توسط گیمیر را فراهم می‌کند و با توجه به کلیدهایی که پشت آن تعبیه شده، گیمیر می‌تواند به راحتی هر سبک از بازی را روی آن تنظیم کند. این مدل از مانیتورها از اتصالات مختلفی برخوردار هستند و پورت‌های مختلفی را روی خود دارند.

مانیتور گیمینگ SAMSUNG U32J590-4K سایز 32 اینچ

این مدل از مانیتورها توسط کمپانی سامسونگ تولید می‌شوند و مسلما با توجه به کیفیت محصولات این کمپانی، مانیتورهای آن هم کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت. سایز این مدل از مانیتورها 32 اینچ است و حاوی دو پورت HDMI و همچنین یک پورت Display Port است. کیفیت تصاویر در این مدل از مانیتورها بسیار بالا است و با توجه به پنل VA که درآن‌ها تعبیه شده، تصاویر به طور واضح و طبیعی برای گیمر نمایش داده می‌شود. یکی دیگر از عواملی که برای گیمرها در خرید مانیتور گیمینگ مهم است، نرخ بروزرسانی تصاویر می‌باشد که با توجه به نرخ 144 هرتزی این مدل مانیتور؛ توانسته محبوبیت بسیار بالایی در بین گیمرها پیدا کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.