پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید هدفون و هدست

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۲

راهنمای خرید هدفون و هدست

راهنمای خرید هدفون و هدست

یکی از مهمترین لوازم جانبی گوشی ها و سایر تجهیزات الکترونیکی بدون تردید، هدفون به شمار می‌رود. اگر به دنبال انتخاب و خرید بهترین هدفون هستید باید مولفه های مختلفی را در نظر داشته باشید. هر کدام از مشخصات فنی هدفون معنای خاصی داشته که می‌توانند کیفیت محصول مورد نظر را بیان کنند. امروزه برندهای معتبر با تولید انواع و اقسام هدفون ها و هدست ها محصولات خود را در بازار ارائه می دهند. در حال حاضر خریداران و کاربران به دنبال خرید بهترین هدفون ها برای استفاده بوده تا بتوانند صداها را با بالاترین کیفیت دریافت کنند. مشخصات هدفون برای کاربرانی که اطلاعات کافی از مولفه‌ها ندارند می تواند پیچیده باشد. اگر قصد خرید هدفون و هدست را دارید باید تسلط زیادی به مشخصات محصولات مختلف داشته باشید. با این حال نباید فراموش کنید که کیفیت نهایی هر محصول می‌تواند در ارائه صدا بدون نویز کمک فراوان به شما کند. برای رسیدن به بهترین هدفون و هدست باید چند گزینه نهایی را مورد بررسی قرار داد.

بهترین هدفون های موجود در بازار

همانگونه که عنوان شد هدفون و هدست در مدل های مختلف و با مولفه های گوناگون تولید و به بازار عرضه می شوند. چنانچه قصد انتخاب و خرید بهترین هدفون و را دارید، موارد زیر را در نظر گرفته تا بتوانید محصولی کاربردی را انتخاب کنید.

هدفون های داخل گوش یا این ایر in ear

هدفون های داخل گوش نمونه کوچکی از محصولات ارائه شده در بازار هستند که آن ها را این ایر نیز می نامند.

این دسته از هدفون ها با توجه به اینکه در نزدیکی پرده گوش قرار می گیرند می توانند کیفیت صدای بسیار بالایی را به گوش شما انتقال دهند. همچنین با توجه به نحوه قرارگیری از ورود نویز به گوش شما به بهترین شکل گیری خواهند کرد. اندازه کوچک این هدفون ها کمک می کند تا به راحتی بتوانید آن ها را حل کرده و در هر شرایطی و هنگام انجام فعالیت‌های بدنی در باشگاه های ورزشی نیز به راحتی از آن ها استفاده کنید. از جمله نقاط قوت این نوع محصول می‌توان به قابلیت حمل بالا، عایق بندی صدا و بهترین گزینه برای انجام فعالیت‌ های ورزشی اشاره نمود.

با این حال نقاط ضعفی نیز در این محصول میتوانید مشاهده کنید. کیفیت صدای پایین تر نسبت به محصولات حرفه ای و همچنین گره خوردن سیم ها از جمله بزرگترین معضلات ایرفون های سیمی به شمار می‌روند.

روی گوش یا آن ایر on ear

مدل دیگر از هدفون های موجود در بازار که نسبت به ایرفون ‌ها اندازه بزرگتری دارند و بر روی لاله گوش سوار می شوند را هدفون های روی گوش می نامند. این دسته هدفون ها که می‌توانند به داخل کانال گوش صدا را به صورت مستقیم هدایت کنند کیفیت نسبتاً مناسبی به هنگام انتقال صدا خواهند داشت. بسیاری از کاربران استفاده از آن ها را گزینه کاربردی تر نسبت به محصولات دیگر می‌دانند. با این حال نوع ساخت این نوع به شکلی است که استفاده طولانی مدت از آن ها ممکن است به لاله گوش شما آسیب هایی وارد کند.

از جمله نقاط قوت این نوع هدفون می توان به قابلیت حمل مناسب، استفاده از باتری های بزرگ و کیفیت صدای بهتر در مقایسه با هدفون های داخل گوش اشاره کرد. باتری مورد استفاده در این نوع هدفون به واسطه حجم بالایی که دارد می‌تواند مدت زمان طولانی برای شما شارژ ارائه دهد.

از نقاط ضعف این محصول می‌توان به قابلیت حمل سخت تر در در مقایسه با ایرفون ها اشاره نمود. علاوه بر این عدم عایق بندی مناسب موجب می شود که به هنگام گوش دادن به موسیقی، کاربران با مشکلاتی مواجه شوند.

هدفون دور گوش یا اور ایر

طراحی و ساخت هدفون های دور گوش به شکلی است که در اندازه بزرگتر نسبت به مدل های قبلی در اختیار شما قرار داده می شوند. هنگامی که روی به استفاده از هدفون های دور گوش بیاورید تمام لاله گوش شما احاطه شده و در درون آن قرار می گیرد. بزرگی این نوع هدفون موجب شده که با استفاده از درایورهای قدرتمندتر و بزرگتر کیفیت صدا نیز بالاتر رفته و کیفیتی بالاتر از سایر محصولات دریافت خواهید کرد. علاوه بر این نوع ساخت هدفون های دور گوش موجب می‌شوند که درایور در فاصله دورتری از پرده گوش شما قرار گرفته و صدای فراگیرتر را تجربه خواهید کرد. از جمله نقاط قوت این محصول می‌توان به کیفیت بسیار بالای آن ها و استفاده از باتری های حجیم در ساخت آن اشاره کرد. راحتی بالای استفاده از هدفون دور گوش به شکلی است که هنگام استفاده طولانی مدت هیچگونه مشکلی بر روی گوشی خود مشاهده نخواهید کرد.

از جمله معایب و نقاط ضعف این مدل از هدفون های می توان به قابلیت حمل ضعیف، قیمت بسیار بالاتر از با توجه به مشخصات فنی به کار رفته و همچنین شارژ بالای مورد نیاز برای اجرای عملکرد اشاره نمود. در هر حال کیفیت این نوع به شکلی است که توصیه می‌کنیم برای خرید آن موارد متعددی را در نظر داشته تا بتوانید محصول کاربردی را انتخاب و خریداری نمایید.

هدفون بلوتوث و بی سیم

افزایش استقبال کاربران از انواع گوشی‌های هوشمند موجب شده که امروزه هدفون های بدون سیم و بلوتوث نیز بازار به مراتب جذاب تری داشته و در مقایسه با سایر محصولات بتوانند توجه افراد بیشتری را به خود جلب کنند. هدفون های بی سیم با نقاط قوتی مانند حذف سیم، کیفیت صدای بالا و همچنین راحتی حمل و نقل به شما قابلیت های متعددی می دهد. در عین حال عمر باتری برخی از آن ها ممکن است موجب نگرانی کاربران شود. تداخل امواج و تطابق استاندارد ارتباطی از دیگر معایب هدفون ‌بلوتوثی و بی سیم شناخته می‌شود.

نکات مهم برای خرید هدفون

اگر تصمیم خود را گرفته و به دنبال خرید هدفون و هدست هستید باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید.

مهمترین بخش هر هدفون بدون تردید درایور بوده که سیگنال های الکتریکی را تبدیل کرده و به گوش شما خواهد فرستاد. در عین حال حساسیت و سطح فشار را بررسی کرده تا بتوانید گزینه کاربردی را انتخاب کنید. بررسی امپدانس و بازه فرکانسی پاسخ ‌دهی از دیگر مواردی به شمار می ‌روند که هنگام خرید هدفون و هدست باید در نظر داشته باشید. در این بین فراموش نکنید که حذف نویز یا نویز کنسلینگ به عنوان یک قابلیت مهم باید بر روی شما قرار داشته باشد.

از دیگر مواردی که هنگام خرید هدفون و هدست باید در نظر داشته باشید بهره‌مندی از عایق صدا بوده که کمک می کند تا از ورود نویز محیط به درون گوش شما جلوگیری شود.

هنگام خرید هدفون و هدست، عمر باتری آن را نیز بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید میکروفون داخلی آن ها کیفیت بالایی دارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.