پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید کارت گرافیک

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

راهنمای خرید کارت گرافیک

راهنمای خرید کارت گرافیک

تصوری که در عموم مردم در رابطه با خرید کارت گرافیک وجود دارد این است که بهترین گزینه جدیدترین و بروزترین آن می باشد. در حالی که باید بگوییم چنین تصوری اشتباه است و لازم است برای خرید مناسب ترین گزینه به راهنمای خرید کارت گرافیک مراجعه نمایید. در رابطه با لزوم استفاده از راهنمای خرید کارت گرافیک باید بگوییم، با توجه به این که امروزه انواع مختلفی از کارت های گرافیک در بازار موجود می باشند گاهی خریداران کارت های گرافیک دچار سردرگمی می شوند و در بیشتر موارد کارتی را که متناسب با نیازشان نیست را تهیه می کنند. از همین رو لازم است قبل از خرید اطلاعاتی در این حوزه به دست آوریم.

حتما بخوانید : معرفی بهترین کارت گرافیک ارزان گیمینگ

حال که با لزوم استفاده از راهنمای خرید کارت گرافیک آشنا شدید لازم است مواردی را به عنوان راهنما برای انتخاب کارت مناسب که مطابق با نیاز شما باشد را بیان کنیم.

1_ بررسی سخت افزار: در قدم اول لازم است سخت افزار خود را مورد بررسی قرار دهید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که قطعات فعلی شما باید با قطعات قدیمی سازگاری داشته باشند. این سازگاری از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می کند.

2_ نیازتان را بشناسید: مورد دیگری که در رابطه با راهنمای خرید کارت گرافیک باید به آن توجه کرد این است که از خودتان بپرسید توقع شما از کارت گرافیک چیست؟ برای مثال مشخص کنید که از کارت گرافیک برای طراحی های سه بعدی استفاده خواهید کرد یا برای انجام بازی های ویدیویی علاقه مند به استفاده از کارت گرافیک هستید. بنابراین اگر می خواهید برای کار های متوسط از کارت گرافیک استفاده کنید لازم نیست از کارت های گرافیکی رده بالا استفاده کنید تا به این ترتیب از پرداخت هزینه های اضافی هم جلوگیری شود. چرا که کارت های گرافیکی رده بالا و قدرتمند، قیمت بالایی دارند.

3_ انتخاب مانیتور مناسب: اگر مانیتور شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد حتی اگر بهترین کارت گرافیکی را بخرید باز هم ارزشی ندارد. به همین دلیل در رابطه با راهنمای خرید کارت گرافیک به سازگاری خروجی مانیتور و پورت های گرافیکی آن توجه داشته باشید. برای استفاده از کارت های گرافیکی بروز و قدرتمند باید از پورت های HDML یا DVI استفاده کنید.

4_ سازگاری مادربورد: یکی از نکات مهم در انتخاب کارت گرافیکی مناسب سازگاری آن با مادربورد می باشد. گاهی برخی از مادربورد ها به خصوص در کامپیوتر های قدیمی اسلات اضافی برای کارت های گرافیک را ندارند. بنابراین لازم است از این موضوع اطمینان داشته باشید که آیا سیستم‌تان اسلات مناسب برای پشتیبانی از کارت گرافیک را دارد یا خیر.

5_ میزان مصرف برق کارت گرافیک: لازم است کارت گرافیک را از لحاظ مصرف برق مورد بررسی قرار دهید. این موضوع از آن جهت در راهنمای خرید کارت گرافیک مطرح می شود که میزان مصرف برق کارت گرافیک ارتباط مستقیم با پاور سیستم شما دارد و اگر سازگاری بین این دو قسمت وجود نداشته باشد، ممکن است به قطعات دیگر آسیب جدی وارد شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.