پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

لپ تاپ استوک چیست؟ مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴

لپ تاپ استوک چیست؟ مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک چیست؟ لپ تاپ‌ های استوک برای چه اشخاصی مناسب هستند؟ مهم‌ ترین نکات برای خرید لپ تاپ استوک کدامند؟ این سوالات و موارد این چنینی ممکن است برای هر فردی که قصد خرید لپ تاپ استوک را داشته باشد به وجود بیاید. لپ تاپ استوک که بخش زیادی از مردم آن را با عنوان لپ‌ تاپ دست دوم می‌ شناسند دارای مزایا و معایب مختلفی است. در ابتدا باید بدانید که لپ‌ تاپ استوک تفاوت زیادی با لپ تاپ کارکرده و دست دوم دارد. این لپ تاپ ها دستگاه‌ هایی هستند که به عنوان کالای فروشگاهی یا ذخیره شده روانه بازار می‌ شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند. این لپ‌ تاپ‌ ها معمولا از کشورهای اروپایی به کشورهای خاورمیانه ارسال می‌ شوند. لپ تاپ‌ هایی که دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و می‌ توانند در حد یک محصول آکبند و نو عملکرد داشته باشند.

لپ تاپ استوک به چه معناست؟

همانگونه که عنوان کردیم لپ تاپ استوک که در کشور ما به اشتباه لپ تاپ دست دوم نامیده می‌ شود دستگاه‌ هایی هستند که در کالاها انبار شده و بنابر دلایلی به فروش رسانده می‌ شوند. معمولا خط تولید این سری از لپ‌ تاپ‌ ها متوقف شده و با توجه به دلایلی به فروش نرفته‌ اند. علاوه بر این دسته دیگری از لپ‌ تاپ‌ ها بلافاصله پس از فروش توسط مشتری به فروشگاه برگشت داده می‌ شوند. این لپ‌ تاپ‌ ها را نیز می‌ توان از جمله محصولات استوک محسوب کرد. به واسطه اینکه بسته‌ بندی لپ‌ تاپ‌ ها باز شده است و دیگر به عنوان کالاهای آکبند آن ها را در نظر نمی‌ گیرند، به انبار منتقل می‌ شوند. پس از مدتی دستگاه‌ ها را با قیمت مناسب‌ تر در فروشگاه‌ ها به فروش می‌ رسانند.

لپ تاپ استوک

مهمترین مزایای خرید لپ‌ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک می‌ تواند مزایای زیادی برای خریدار در پی داشته باشد. به همین علت امروزه تقاضا برای خرید این دستگاه‌ ها افزایش یافته است. از جمله مهمترین مزایای خرید لپ تاپ استوک می‌ توان موارد زیر را نام برد.

قیمت مناسب

بدون شک مهمترین ویژگی و مزیت خرید لپ تاپ استوک، قیمت مناسب آن است. با توجه به تورم بالا در کشور ایران و به واسطه شرایط اقتصادی، امروزه بخش زیادی از کاربران و علاقه مندان به لپ‌ تاپ‌ ها ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید گزینه‌ های با کیفیت و ارزان قیمت بروند. به همین علت تقاضا برای خرید لپ تاپ استوک افزایش یافته است. در واقع می‌ توان یکی از مهمترین دلایلی که موجب می‌ شود کاربران به سراغ خرید این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها بروند، قیمت مناسب‌ تر آن ها در مقایسه با لپ‌ تاپ‌ های آکبند و نو است.

کیفیت قابل قبول

همانگونه که عنوان کردیم از نظر قطعات و سخت‌ افزارهایی که در ساخت لپ تاپ به کار رفته است، لپ تاپ‌ های استوک هیچ تفاوتی با محصولات نو و آکبند ندارند. به همین علت کاربران قادر هستند یک لپ تاپ با کیفیت و با مشخصات فنی مناسب را با قیمت کمتر خریداری کنند.

ظاهر لپ تاپ استوک

برخی از لپ‌ تاپ‌ های استوک که در بازار به فروش رسانده می‌ شوند به قدری تمیز و شیک هستند که خریداران ممکن است آن ها را با محصولات نو و آکبند اشتباه گیرند. با این وجود برخی از سودجویان نیز از این عدم آگاهی کاربران استفاده کرده و لپ‌ تاپ‌ های استوک را به عنوان لپ تاپ نو به آن ها می‌ فروشند. به احتمال فراوان هیچ کدام از کاربران معمولی قادر نیستند که تفاوت بین لپ‌ تاپ نو و استوک را تشخیص دهند.

خرید بر اساس درجه‌ بندی

یکی دیگر از مزایای خرید لپ تاپ استوک، امکان انتخاب با توجه به درجه‌ بندی آن هاست. کاربران پس از بررسی نیازهای خود می‌ توانند بر حسب قیمت دستگاه که با توجه به درجه گذاری اعلام می‌ شود بهترین گزینه را انتخاب کنند. در واقع درجه‌ بندی لپ‌ تاپ‌ ها کمک زیادی خواهد کرد تا خریدار بتواند از میان گزینه‌ های موجود بهترین انتخاب را داشته باشد.

معایب لپ تاپ استوک

علاوه بر اینکه خرید لپ تاپ استوک مزایای متعددی در پی دارد ولی این انتخاب ممکن است معایبی نیز داشته باشد. از جمله معایب خرید لپ‌ تاپ استوک می‌ توان گزینه‌ های زیر را نام برد.

لپ‌ تاپ‌ های استوک جدید نیستند

یکی از مهمترین معایب لپ‌ تاپ‌ های استوک، قدیمی بودن آن ها است. با توجه به اینکه فروش این لپ‌ تاپ‌ ها به اتمام رسیده است باید بدانید که هنگام انتخاب و خرید آن ها نباید به دنبال آخرین مدل از محصولات موجود در بازار باشید.

تنوع کم رنگ بندی

یکی دیگر از معایب خرید لپ‌ تاپ استوک، تنوع کمتر رنگ بندی آن ها در مقایسه با محصولات نو است. در واقع ممکن است هنگام انتخاب و خرید این سری از لپ‌ تاپ‌ ها رنگ دلخواه خود را پیدا نکنید.

عدم بهره‌ مندی از گارانتی

مورد بعدی که می‌ تواند به عنوان یکی از معایب خرید لپ‌ تاپ‌ های استوک در نظر گرفته شود، عدم بهره‌ مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش است. با توجه به اینکه شرکت‌ های تولید کننده پشتیبانی رسمی خود را از این محصولات به اتمام رسانده اند، به هیچ عنوان توسط نمایندگی یا ساپورت نمی‌ شوید.

خرابی برخی از قطعات

این ایراد را می‌ توان از جمله موارد نادر هنگام خرید لپ تاپ استوک در نظر گرفت. بسیار کم پیش آمده است که برخی از قطعات و سخت‌ افزارهای لپ تاپ استپ دچار خرابی باشند. با این حال همواره توصیه می‌ شود هنگام خرید این سری از محصولات قطعات آن را تست کنید.

گاهی مواقع فروشندگان سودجو این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها را دستکاری کرده و به خریدار می‌ فروشند. به عنوان مثال وارد کردن شوک به باتری لپ تاپ ممکن است برای ۴۸ ساعت تاثیرگذار بوده و هنگام خرید متوجه این امر نشوید. به همین علت همواره تاکید می‌ شود برای خرید لپ تاپ استوک سه روز مهلت تست از فروشنده بگیرید.

مهمترین نکات برای خرید لپ‌ تاپ استوک

برای خرید لپ تاپ استوک سعی کنید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. قبل از هر اقدامی موارد زیر را بررسی کنید.

بازدید ظاهری

یکی از مواردی که باید در گام نخست برای خرید لپ‌ تاپ استوک مد نظر داشته باشید، بررسی ظاهر دستگاه است. به هیچ عنوان بدنه دستگاه نباید دارای خط و خش باشد. همانگونه که عنوان کردیم این دسته از لپ‌ تاپ‌ ها مانند دستگاه‌ های آکبند و نو دارای ظاهری مناسب هستند.

تست باتری

یکی دیگر از مهمترین مواردی که برای خرید لپ‌ تاپ استوک باید در نظر بگیرید، تست کردن باتری آن است. اپلیکیشن‌ هایی وجود دارند که به شما کمک می‌ کنند تا سلامت باتری لپ‌ تاپ را بررسی کنید.

تست نمایشگر

گاهی مواقع هنگام خرید لپ‌ تاپ‌ های کارکرده و یا استوک متوجه می‌ شوید که پیکسل‌ های سوخته بر روی نمایشگر قرار دارند. به هیچ عنوان این لپ تاپ را خریداری نکنید. در بستر اینترنت اپلیکیشن‌ هایی وجود دارند که شما را یاری می‌ کنند تا بتوانید با استفاده از آن ها مانیتور را تست کنید.

بررسی سخت‌ افزارها

اگر دانش کافی برای تست سخت‌ افزارها ندارید از یک فرد وارد کمک بگیرید. هیچگونه اشکال و ایرادی نباید بر روی سخت‌ افزارهای دستگاه مشاهده شود.

آیا لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

به احتمال فراوان پس از مطالعه مطلب فوق شما نیز برای خرید لپ تاپ استوک دچار تردید شده‌ اید. این سری از لپ‌ تاپ‌ ها برای افرادی مناسب هستند که از نظر اقتصادی ملزم به خرید آن ها هستند. با این حال اگر بودجه کافی برای خرید لپ‌ تاپ دست اول و آکبند دارید، توصیه می‌ کنیم خرید خود را از میان آن ها انجام دهید. فروشگاه اینترنتی آترامارت با فروش لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ و حرفه‌ ای خدمات گسترده‌ ای به شما عزیزان ارائه می‌ دهد. برای خرید اقساطی لپ تاپ می ‌توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت استفاده کنید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.