پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟ کدام یک بهتر است؟

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟ کدام یک بهتر است؟

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟ خرید لپ تاپ گیمینگ بهتر است یا کنسول بازی؟ بدون شک برای علاقه مندان به بازی‌های کامپیوتری این سوال همواره در ذهن مرور می‌ شود. سوالات دیگری نیز وجود دارند که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی ممکن است به ذهن گیمرها برسند. اینکه صرفا برای انجام بازی کدام یک بهتر است؟ قیمت کنسول بازی بهتر است یا لپ تاپ گیمینگ؟ برای انجام بازی‌های چند نفره عملکرد لپ تاپ بهتر است یا کنسول بازی؟

برای پاسخ دادن به این سوالات باید از جنبه‌ های مختلف به مقایسه لپ‌ تاپ گیمینگ و کنسول بازی بپردازیم. نکته ای که وجود دارد این است که اصلا آیا مقایسه کنسول بازی با لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ کار درستی است؟

کنسول بازی بخرم یا لپ تاپ گیمینگ؟

مسئله‌ ای که سال‌ هاست مورد بحث قرار گرفته و طرفداران هر کدام در تلاش هستند که برتری دستگاه خود را با دلایل مختلف اثبات کنند. با وجود طراحی و ساخت لپ تاپ یا کامپیوترهای قابل حمل گیمینگ، اکنون اوضاع متفاوت شده و برای انتخاب یک سیستم مخصوص بازی و کنسول، بخش زیادی از گیمرها دچار تردید می‌ شوند. بدون تردید قیمت لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی به شمار می‌ رود که در این زمینه مورد بحث قرار می‌ گیرد. با ما در مجله آترا همراه باشید تا به مقایسه لپ‌ تاپ گیمینگ و کنسول بازی پرداخته و مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم.

ویژگی‌ های کنسول بازی

قبل از اینکه به جمع‌ بندی برای خرید لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی برسیم، ابتدا باید هر کدام از این دستگاه‌ ها را به طور مجزا معرفی کنیم. کنسول‌ های بازی نیازی به تعریف آنچنان ندارند. کنسول ها دستگاه‌ های تخصصی هستند که تنها برای انجام بازی تولید می‌ شوند. این دستگاه‌ ها با بهترین کیفیت کاربران را یاری می‌ کنند تا بتوانند گیم پلی جذابی را تجربه نمایند. بدون تردید هنگامی که صحبت از بازی‌ های ویدیویی به میان می‌ آید، این کنسول‌ های بازی هستند که انتخاب برتر خواهند بود.

دستگاه‌ هایی که قادر هستند به خوبی نیاز مخاطبان را تحت پوشش داشته باشند. با خرید کنسول بازی مناسب، کاربران مبتدی تا حرفه‌ ای می‌ توانند مشغول به انجام بازی‌ های مورد علاقه خود شوند. بازی‌ هایی که برای انواع کنسول بازی پلی استیشن و ایکس باکس طراحی می‌ شوند نسبت به بازی‌ های دستگاه‌ های دیگر از نظر کیفیت و گیم پلی یک سر و گردن بالاتر هستند. به واسطه اینکه سخت‌ افزار کنسول‌ ها جهت اجرای بازی‌ های ویدیویی بهینه‌ سازی می‌ شوند، تجربه به مراتب بهتری را برای کاربران فراهم می‌ کنند.

اگر بخواهیم مهم‌ ترین ویژگی‌ های کنسول بازی را نام ببریم، در گام نخست به سراغ گیم پلی بسیار پیشرفته آن خواهیم رفت. با توجه به اینکه توسعه دهندگان بازی‌ های ویدیویی بخش زیادی از فعالیت و تلاش خود را برای طراحی و ساخت بازی‌ های مخصوص کنسول انجام می‌ دهند، گیم پلی بسیار جذابی را کاربران تجربه خواهند کرد.

علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی‌ های کنسول بازی تمرکز تخصصی بر روی انجام آن است. به واسطه اینکه لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی علاوه بر انجام بازی باید کارهای دیگری نیز انجام دهند، تمرکز طراح بر روی بخش‌ های دیگر نیز خواهد بود. ویژگی‌ های کنسول بازی به موارد فوق ختم نمی‌ شوند. نرم‌ افزار و سخت‌ افزار بهینه شده مخصوص بازی از دیگر ویژگی‌ های کنسول‌ ها به شمار می‌ روند.

گاهی اوقات بازی‌ هایی برای کنسول های خاص طراحی شده که نمی‌ توان بر روی پلتفرم‌ های دیگر آن ها را انجام داد.

در کنار این موارد باید بدانیم که قیمت کنسول بازی در مقایسه با لپ تاپ گیمینگ مناسب‌ تر است. به همین علت کاربرانی که تنها هدف خود را انجام بازی می‌ دانند، بهتر است به جای خرید لپ‌ تاپ گیمینگ به سراغ خرید کنسول بازی بروند.

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی

ویژگی‌ های لپ‌ تاپ گیمینگ

در طرف مقابل لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ قرار گرفته‌ اند. لپ تاپ‌ های گیمینگ به دستگاه‌ هایی گفته می‌ شود که طراح آن ها را برای انجام بازی‌ های ویدیویی تولید می‌ کند. این لپ‌ تاپ‌ ها از نظر کانفیگ داخلی و همچنین شکل ظاهری نسبت به دستگاه‌ های دیگر تفاوت‌ هایی دارند. با توجه به این موارد، کاربرانی که قصد استفاده غیر از گیمینگ لپ‌ تاپ را دارند، بهتر است به سراغ خرید گزینه‌ های دیگر بروند. گاهی اوقات دیده شده است که کاربران برای کارهای دیگر مانند انجام پروژه‌ های گرافیکی ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید لپ تاپ گیمینگ بروند. این دسته از کاربران با تصور اینکه لپ‌ تاپ‌ های کانفیگ بالاتر برای انجام کارهای گرافیکی مناسب هستند خرید خود را انجام می‌ دهند.

توصیه ما این است که به هیچ عنوان برای انجام کارهای گرافیکی به سراغ خرید لپ‌ تاپ گیمینگ نروید. با توجه به اینکه بخش زیادی از نرم‌ افزارهای گرافیکی هنگام اجرا به شکلی عمل می‌ کنند که تمام هسته‌ های پردازنده را درگیر خود نخواهند کرد. لپ تاپ های نیاز به استفاده از سخت‌ افزار توانمند نخواهند داشت. این کاربران می‌ توانند به سراغ سیستم‌ های میان‌ رده رفته و هزینه‌ های کمتری را پرداخت کنند.

برندهای معتبر امروزه انواع لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ را برای علاقه مندان به بازی روانه بازار می‌ کنند. لپ تاپ‌ های گیمینگ برخلاف لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی معمولی به شکلی طراحی شده که در طولانی مدت به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهند شد. این سری از لپ‌ تاپ‌ ها با کارت گرافیک و پردازنده توانمند قادر هستند جلوه‌ های صوتی تصویری و گیم پلی بسیار ایده آلی را به نمایش بگذارند.

از جمله ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ می‌ توان به بهره‌ گیری از پردازنده قدرتمند و پردازنده گرافیکی قوی اشاره نمود. یک سیستم خنک کننده قدرتمند بر روی لپ‌ تاپ گیمینگ قرار گرفته می‌ شود. با توجه به اینکه دمای سخت‌ افزارها هنگام انجام بازی و پردازش‌ های سنگین به میزان قابل توجهی افزایش می‌ یابد، سیستم خنک کننده باید بتواند در این زمینه عملکردی قابل قبول داشته باشد.

ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ به موارد فوق ختم نمی‌ شوند. وجود پورت‌ های متنوع بر روی بدنه دستگاه و همچنین بهره‌ گیری از صفحه کلید مدرن و متفاوت از دیگر ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ هستند.

یک لپ تاپ گیمینگ دارای نمایشگری با نرخ تازه‌ سازی بالا و وضوح ایده آل است. علاوه بر این سیستم صوتی حرفه‌ ای و پیشرفته بر روی لپ‌ تاپ مخصوص بازی قرار می‌ گیرد.

اکنون که با ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی آشنا شده‌ ایم، می‌ توانیم یک مقایسه بین لپ‌ تاپ گیمینگ و کنسول بازی انجام دهیم.

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی

مزایای لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی

برای درک بهتر تفاوت لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی مزایای هر کدام نسبت به دیگری را بیان خواهیم کرد.

قابل حمل بودن

بدون تردید در مقایسه کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ، مهم‌ ترین فاکتوری که علاقه مندان به لپ‌ تاپ‌ ها به آن می‌ بالند، قابل هم بودن دستگاه است.  خرید کامپیوتر قابل حمل این امکان را به کاربر می‌ دهد تا بتواند برای انجام بازی در هر زمان و مکانی اقدام نماید. در واقع این دسته از کاربران بر این باورند که با خرید لپ‌ تاپ گیمینگ، بدون محدودیت زمان و مکان می‌ توانند در هر شرایطی با دوستان خود به بازی کردن بپردازند. حتی هنگامی که دسترسی به پریز برق وجود ندارد نیز لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ می‌ توانند مورد استفاده قرار گیرند.

چند کاربری بودن

همانگونه که عنوان کردیم کنسول بازی تنها برای انجام بازی بهینه‌ سازی شده است. به همین علت تمرکز بیشتری بر روی این فعالیت دارد. در طرف مقابل لپ تاپ گیمینگ می‌ تواند بخش زیادی از نیازهای کاربران را در زمینه‌. های دیگر برطرف نماید به عنوان مثال یک لپ تاپ گیمینگ به راحتی می‌ تواند رندر سه بعدی را انجام داده و از پس انجام کارهای گرافیکی نیز بر خواهد آمد.

تنوع بالای لپ تاپ گیمینگ

در مقایسه لپ‌ تاپ گیمینگ و کنسول بازی، به تنوع بالای لپ تاپ‌ ها باید اشاره کنیم. همانگونه که می‌ دانید امروزه ۳ شرکت نینتندو، مایکروسافت و سونی در جهان خود را به عنوان تولید کننده‌ های کنسول بازی مطرح کرده‌ اند. شرکت‌ هایی که نهایتا چند کنسول را برای انجام بازی‌ روانه بازار می‌ کنند.

پس از گذشت چند سال لازم است که کنسول‌ های بازی جهت اجرای بازی‌ های جدیدتر ارتقا یابند. با توجه به این شرایط عدم تنوع کنسول‌ های بازی سبب شده است که گیمرها انتخاب‌ های محدودی پیش رو داشته باشند. در طرف مقابل برندهای مطرح مانند ام اس آی، ایسر، لپ تاپ ایسوس و همچنین اپل انواع لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ را به صورت سالانه در بازار عرضه می‌ کند. کاربران قادر هستند بسته به نیازی که دارند و مقدار هزینه‌ ای که جهت خرید لپ تاپ گیمینگ کنار گذاشته‌ اند، با بررسی سخت‌ افزار و شکل ظاهری، لپ تاپ انتخاب خود را انجام دهند. در نهایت با مقایسه تنوع لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ و کنسول‌ های بازی انتخاب گزینه متناسب با نیاز کاربران از میان لپ‌ تاپ‌ ها کاری آسان‌ تر است.

تعداد بازی‌ های بیشتر و ارزان‌ تر

مقایسه لپ‌ تاپ گیمینگ و کنسول بازی از نظر تنوع بازی‌ های عرضه شده نیز نشان می‌ دهد که لپ‌ تاپ‌ ها در این زمینه نیز می‌ توانند برتری خود را به رخ رقیب بکشند. توسعه دهندگان انواع بازی‌ ها را برای لپ‌ تاپ‌ ها به بازار عرضه می‌ کنند. کاربران می‌ توانند از میان طیف متنوع بازی‌ ها انتخاب خود را انجام دهند. علاوه بر این قیمت بازی‌ های مخصوص لپ‌ تاپ نسبت به قیمت بازی‌ های کنسول بسیار کمتر بوده و در این زمینه نیز می‌ توان برتری لپ‌ تاپ‌ ها را مشاهده نمود.

امکان ارتقای سخت‌ افزار

یکی از ویژگی‌ های بارز لپ تاپ گیمینگ، قابلیت ارتقا سخت‌ افزار آن است. با وجود اینکه نسبت به کامپیوترهای رومیزی معمولی، لپ‌ تاپ‌ ها محدودیت‌ هایی جهت ارتقا سخت‌ افزار دارند ولی بخشی از قطعات را می‌ توان بسته به نیاز خود ارتقا داد. به عنوان مثال بالا بردن میزان حافظه رم و همچنین فضای ذخیره سازی از جمله ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی هستند.

مجهز به سیستم صوتی پیشرفته

طراحی و ساخت لپ تاپ گیمینگ به شکلی صورت می‌ گیرد که از سیستم صوتی پیشرفته بهره خواهد گرفت. سیستم‌ های صوتی که بر روی لپ‌ تاپ مخصوص بازی قرار دارند، کوچک‌ ترین جزئیات را از تمام صداها برای کاربران پخش خواهند کرد. با استفاده از سیستم صوتی لپ‌ تاپ کاربر می‌ تواند غرق در دنیای بازی شود.

مواردی که بیان کردیم بخشی از مزایای لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی هستند. داشتن گرافیک قوی‌ تر و مجهز بودن به صفحه نمایش را سایر ویژگی‌ های لپ تاپ مخصوص بازی می‌ توان در نظر گرفت.

مزایای کنسول بازی نسبت به لپ تاپ گیمینگ

در ادامه مقایسه کنسول بازی و لپ‌ تاپ گیمینگ به سراغ مزایای خرید کنسول می‌ رویم. همان اندازه که لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ ویژگی‌ های مخصوص خود را دارند، کنسول‌ های بازی نیز از ویژگی‌ های منحصر به فردی برخوردار هستند.

عملکرد چند نفره بهتر

مقایسه کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ از نظر عملکرد چند نفره نشان می‌ دهد که در این زمینه کنسول‌ ها می‌ توانند موفق‌ تر باشند. کاربران در حالت لوکال مولتی پلیر نیز می‌ توانند از این ویژگی کنسول‌ های بازی بهره ببرند. اگر علاقه مند به انجام بازی‌ های چند نفره هستید، با استفاده از کنسول بازی و بدون نیاز سخت‌ افزار اضافی می‌ توانید به خواسته خود برسید. به راحتی می‌ توانید کنسول بازی را به تلویزیون متصل کرده و چند نفره مشغول به انجام بازی شوید.

داشتن بازی‌ های انحصاری

توسعه دهندگان بازی‌ های ویدیویی برخی از بازی‌ ها را تنها برای کنسول‌ ها روانه بازار می‌ کنند. به همین علت افرادی که از لپ تاپ گیمینگ استفاده می‌ کنند قادر به انجام دادن آن ها نخواهند بود. بازی‌ هایی که هر کدام برای گیمرها جذابیت خاصی خواهند داشت. این روزها انواع بازی‌ های انحصاری ایکس باکس مایکروسافت و پلی استیشن در بازار عرضه می‌ شوند.

راه اندازی آسان

راه اندازی کنسول بازی در مقایسه با لپ تاپ گیمینگ بسیار ساده‌ تر است. کاربران به راحتی بدون انجام تنظیمات پیچیده‌ ای می‌ توانند در طول چند دقیقه کنسول بازی را راه بیندازند. کافیست که کنسول بازی را به برق متصل کرده و بازی مورد نظر را اجرا کنید. این در حالیست که لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ پیچیدگی زیادی دارند. به عنوان مثال گاهی اوقات ویندوز لپ تاپ دچار مشکل شده و به واسطه مشکلات نرم‌ افزاری برخی از بازی‌ های سنگین اجرا نمی‌ شوند. علاوه بر این نصب کردن بازی‌ ها بر روی لپ‌ تاپ برای برخی از کاربران ممکن است مشکل باشد.

قیمت بهتر کنسول بازی نسبت به لپ تاپ گیمینگ

همانگونه که بیان کردیم در مقایسه لپ‌ تاپ گیمینگ و کنسول بازی، مهم‌ ترین شاخصه‌ ای که وجود دارد قیمت مناسب‌ تر کنسول است. این شرایط سبب شده است که تقاضا برای خرید کنسول بازی در مقایسه با لپ تاپ گیمینگ بیشتر باشد. کاربرانی که تنها قصد انجام بازی را دارند، می‌ توانند با هدف صرفه‌ جویی از هزینه‌ ها به سراغ خرید کنسول بازی پلی استیشن و یا خرید کنسول بازی ایکس باکس بروند.

طول عمر بیشتر

کنسول‌ های بازی تنها برای بازی کردن بهینه سازی می‌ شوند. کاربران با خرید کنسول بازی اطمینان خواهند داشت که تا چند سال از نظر کیفیت و سلامت دستگاه بیمه هستند. کنسول‌ های بازی طول عمر به مراتب بیشتری نسبت به لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ دارند.

معایب لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی

برای پاسخ به این سوال که لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی باید معایب هر کدام را نیز بیان کنیم. از جمله معایب لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

قیمت زیاد لپ تاپ گیمینگ

بزرگترین عیب لپ تاپ گیمینگ قیمت زیاد آن است. کاربران برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید هزینه‌ های زیادی پرداخت کنند. شرایطی که سبب شده است بخش زیادی از خریداران برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ منصرف شوند.

ایرادات سخت‌ افزاری و نرم افزاری گیج کننده

عیب دیگر لپ تاپ گیمینگ داشتن ایرادات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری است. گاهی اوقات مشکلات لپ‌ تاپ‌ ها به گونه‌ ای هستند که کاربر نمی‌ تواند آن ها را برطرف کند. مشکلات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری سبب می‌ شوند که در اجرای بازی‌ ها اختلال به وجود بیاید. هر اندازه لپ تاپ شما قدرتمند باشد نیز ممکن است هنگام انجام بازی با مشکلات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری مواجه شود.

گاهی اوقات سیستم خنک کننده لپ تاپ گیمینگ به درستی کار نکرده و به واسطه داغ شدن بیش از حد قطعات، دچار مشکل می‌ شود. ظرفیت محدود باتری نیز یکی دیگر از مشکلات سخت‌ افزاری لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌ رود.

عدم پشتیبانی از بازی‌ های انحصاری

بازی‌ های انحصاری جذابی برای کنسول‌ های بازی روانه بازار می‌ شوند. برخی از این بازی‌ ها به حدی جذاب هستند که هر کاربری را می‌ توانند برای انجام آن وسوسه کنند. با توجه به اینکه این بازی‌ ها تنها برای کنسول‌ های سونی و ایکس باکس بهینه‌ سازی می‌ شوند، صاحبان لپ‌ تاپ‌ ها قادر به انجام آن ها نخواهند بود.

معایب کنسول بازی نسبت به لپ تاپ گیمینگ

معایب کنسول بازی نیز کم نیستند. در واقع به همراه مزایایی که کنسول‌ های بازی دارند، گاهی اوقات معایب آن ها برای کاربران دلسرد کننده هستند. از جمله این معایب می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه بالای خرید بازی‌ ها

یکی از بزرگترین ایراداتی که به کنسول‌ های بازی می‌ توان گرفت، قیمت زیاد بازی‌ های آن ها است. گاهی اوقات هزینه خرید بازی مخصوص کنسول به شکلی است که بخش زیادی از کاربران توانایی پرداخت آن را ندارند. این در حالی است که بازی‌ های لپ تاپ با قیمت به مراتب کمتر در دسترس قرار گرفته‌ اند.

امکانات محدود نسبت به لپ تاپ

همانگونه که بیان کردیم کنسول‌ های بازی تنها برای بازی کردن تولید می‌ شوند. به همین علت کاربران نباید انتظار داشته باشند که به مانند لپ تاپ بتوانند کارهای دیگری با آن ها انجام دهند. با وجود اینکه امروزه کنسول‌ های بازی با بهره‌ گیری از قابلیت‌ هایی مانند مرورگر اینترنت و حتی اپلیکیشن‌ های استریم فیلم به بازار عرضه می‌ شوند ولی همچنان در مقایسه با لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ کمبودهایی دارند.

تعداد بازی‌ های کمتر

اگر به یاد داشته باشید، از جمله ویژگی‌ ها و مزایای کنسول بازی را بهره‌ مندی از بازی انحصاری بیان کردیم. با این حال یک مشکل نیز در این زمینه وجود دارد. بازی‌ هایی که برای کنسول‌ های بازی در بازار عرضه می‌ شوند تنوع کمتری نسبت به بازی‌ های لپ‌ تاپ گیمینگ دارند. در واقع کاربران باید از میان بازی‌ های نسبتا محدود انتخاب خود را انجام دهند.

غیر قابل حمل بودن

غیر قابل حمل بودن کنسول بازی را می‌ توان یکی دیگر از معایب این دستگاه دانست. در واقع منظور ما این نیست که نمی‌ توانید خود دستگاه را جابجا کنید. با توجه به اینکه برای استفاده از کنسول بازی نیاز نمایشگر و همچنین جریان برق دارید، در هر شرایطی نمی‌ توان از آن استفاده نمود.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی از نظر توان پردازشی

همان گونه که می‌ دانید کنسول‌ های بازی با مشخصات سخت افزاری ثابت روانه بازار می‌ شوند. این در حالیست که لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ را در رده‌ های سخت‌ افزاری مختلف می‌ توان خریداری کرد. اگر به بازار بروید، لپ‌ تاپ‌ های مخصوص بازی را مشاهده خواهید کرد که از توان پردازشی و قدرت سخت‌ افزاری به مراتب بالاتری نسبت به جدیدترین کنسول‌ های بازی بهره‌ مند هستند. بدون تردید توان پردازنده‌ های لپ تاپ و سیستم گیمینگ در مقایسه با پردازنده کنسول بازی بسیار بیشتر است. با این حال عدم مدیریت درست توان پردازنده‌ ها ممکن است مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود بیاورد. از جمله این مشکلات گرم شدن بیش از حد لپ تاپ گیمینگ است.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی از نظر کیفیت تصویر

یکی از مهمترین مواردی که برای مقایسه کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ باید در نظر گرفت، کیفیت تصویر آن ها است. همانگونه که می‌ دانید بازی‌ های ویدیویی تنها مختص به یک لپ‌ تاپ با سخت افزاری خاص ساخته نمی‌ شوند. با توجه به تنوع بالای لپ تاپ‌ های گیمینگ، گزینه‌ های مختلفی هنگام خرید آن ها در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان مثال مولفه‌ ای مانند فریم بر ثانیه در عملکرد گرافیکی لپ تاپ تاثیر زیادی می‌ گذارد. اصولا لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ باید بتوانند بازی‌ هایی را با ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا نمایند. با این حال داغ کردن بیش از حد سخت‌ افزار یکی از مشکلات لپ تاپ گیمینگ است.

در طرف دیگر بازی‌ هایی که برای کنسول‌ ها به بازار عرضه می‌ شوند به طور اختصاصی بهینه‌ سازی می‌ شوند. این یعنی کاربر دغدغه‌ ای جهت اجرای بازی‌ ها با استفاده از کنسول خود نخواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌ های لپ تاپ گیمینگ پشتیبانی از نسبت ابعاد تصاویر متفاوت است. کاربران می‌ توانند با استفاده از لپ‌ تاپ، بازی‌ های ویدیویی را با وضوح تصویر مختلف انجام دهند. نسبت تصاویر نیز گاهی اوقات متفاوت بوده که لپ‌ تاپ‌ ها نیز قادر به اجرای درست آن ها هستند. این در حالیست که کنسول‌ های خانگی از ابعاد تصویر 16:9 به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌ کنند. به همین علت اگر قصد داشته باشید کنسول بازی خود را به یک صفحه نمایش فوق عریض متصل کنید، مشاهده خواهید کرد که در دو طرف تصویر نوارهای مشکی پدیدار شده است. این در حالیست که لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ را به راحتی بدون مواجهه با این نقطه ضعف می‌ توانید به مانیتور های فوق عریض متصل کنید.

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟

بدون شک با مقایسه کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ همچنان کاربرانی هستند که برای خرید لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی تردید دارند. ما به صورت کلی و با ارائه جزئیات، ویژگی‌ ها و معایب هر کدام را بیان کردیم. برای پاسخ این سوال که لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی باید چند فاکتور را در نظر گرفت. بدون تردید با توجه به بودجه‌ ای که در اختیار دارید انتخاب نهایی را باید انجام دهید. اگر قصد دارید تنها در اوقات فراغت به انجام بازی بپردازید، توصیه ما به شما خرید لپ تاپ گیمینگ است. با توجه به اینکه لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ امکانات دیگری نیز دارند، برای این دسته از افراد گزینه ای مناسب‌ تر هستند.

در طرف مقابل اگر یک گیمر حرفه‌ ای هستید و قصد دارید وقت زیادی را صرف انجام بازی کنید، خرید کنسول بازی راه حل مناسب‌ تری برای شما خواهد بود. فراموش نکنید قیمت کنسول بازی نسبت به لپ تاپ گیمینگ مناسب‌ تر است.

سوالات متداول

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا PS5؟

اگر از علاقه‌ مندان به کنسول بازی هستید، توصیه ما به شما خرید پلی استیشن ۵ است. فراموش نکنید که مشکلاتی مانند قیمت زیاد بازی‌ ها و تنوع کمتر بازی‌ های عرضه شده برای پلی استیشن ۵ را نیز باید در نظر گرفت.

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول ایکس باکس؟

لپ تاپ‌ های گیمینگ بخش زیادی از بازی‌ های کنسول ایکس باکس را اجرا می‌ کنند. در طرف مقابل قیمت کنسول بازی ایکس باکس نسبت به لپ تاپ گیمینگ حرفه‌ ای مناسب‌ تر است.

آیا کنسول بازی از لپ تاپ بهتر است؟

پاسخ به این سوال را باید از جنبه‌ های مختلف داد. بسته به مولفه‌ هایی که در نظر دارید می‌ توانید انتخاب خود را انجام دهید. از نظر قیمت، کنسول بازی مناسب‌ تر بوده ولی از نظر کارایی بیشتر، لپ‌ تاپ‌ ها گزینه ای مناسب‌ تر هستند. در فروشگاه آترامارت انواع لپ تاپ گیمینگ را با قیمتی بسیار مناسب تر از هر جایی خواهید یافت. خرید اقساطی لپ تاپ نیز در این فروشگاه امکان پذیر است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.