پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷

برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد دارند در بازارهای مالی فعالیت خود را انجام دهند. همانگونه که می‌ دانید در دهه اخیر لپ‌ تاپ‌ ها به خوبی توانسته‌ اند به عنوان جایگزین کامپیوترهای رومیزی در بسیاری از زمینه های امور زندگی مورد استفاده قرار گیرند. این امر به واسطه قابلیت‌ هایی که لپ‌ تاپ‌ ها دارند قابل درک است. استفاده سریع‌ تر برای انجام امور روزمره، قدرت بالا، قابل حمل بودن و عدم نیاز به جریان برق را می‌ توان از جمله مزایای خرید لپ‌ تاپ‌ نسبت به کامپیوتر است. اما هنگامی که صحبت از خرید و فروش در بازارهای مالی و ترید می‌ شود، شرایط تغییر می‌ کند. سوال اینجاست که آیا لپ‌ تاپ‌ ها برای ترید می‌ توانند نسبت به رایانه‌ های رومیزی یا دسکتاپ عملکردی بهتر داشته باشند یا خیر؟

قبل از هر چیز و پیش از آنکه به سراغ بررسی این موضوع برویم که برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، باید بیان کنیم که دسکتاپ‌ ها یا کامپیوترهای رومیزی با توجه به قابلیت‌ هایی که دارند، می‌ توانند در این زمینه بهتر عمل کنند. با ما همراه باشید تا در مجله آترامارت فروشگاه خرید اقساطی لپ تاپ به بررسی این موضوع بپردازیم.

ویژگی‌ های یک سیستم مناسب ترید

قبل از اینکه به مقایسه لپ‌ تاپ و کامپیوتر برای ترید بپردازیم، ویژگی‌ های یک سیستم برای معامله در بازارهای مالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اینکه بهترین کامپیوتر مناسب ترید و یک لپ‌ تاپ برای ترید چه خصوصیاتی دارند. با ما همراه باشید نحوه انتخاب بهترین سیستم برای ترید را در این مطلب برای شما بیان می‌ کنیم.

قدرت سخت‌ افزاری مناسب

در بازارهای سرمایه هر ثانیه می‌ تواند روند کار مشخص کند. به همین علت برای ترید نیاز به یک سیستم با سرعت بالا خواهید داشت. قدرت سخت افزار و قطعات کامپیوتر باید به شکلی باشد که پاسخگویی سریعی از آن دریافت کنید. بهترین لپ‌ تاپ برای ترید و یا بهترین کامپیوتر مناسب ترید لازم است که از یک CPU قوی و حافظه رم با توان بالا بهره ببرند. حداقل حافظه رم برای سیستم مناسب ترید ۸ گیگابایت است. با این حال توصیه ما به فعالان در بازارهای مالی این است که به سراغ کامپیوترهایی با حافظه رم ۱۶ گیگابایت به بالاتر بروند. با توجه به اینکه در حین تجزیه و تحلیل بازار نیاز است از نرم‌ افزارهای مختلف و همچنین چندین تب در مرورگر خود استفاده کنید، نباید سیستم با کندی همراه شود.

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

تفاوتی ندارد لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ را برای ترید انتخاب کنید. در هر حال نیاز به یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت خواهید داشت. یک تریدر باید هنگام قرار گرفتن در مقابل سیستم بتواند تغییر اعداد را بررسی کرده و از نمودارها برداشت‌ های لازم را انجام دهد. در این بین صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بالا اهمیت زیادی برای رسیدن به خواسته‌ های شما خواهد داشت. با توجه به اینکه کامپیوترهای دسکتاپ از این نظر مشکلی ندارند و می‌ توانید نمایشگرهایی با ابعاد زیاد و کیفیت بالا به آن ها متصل کنید، برای ترید می‌ توانند مناسب‌ تر باشند. در عین حال اگر تصمیم دارید یک لپ‌ تاپ برای ترید خریداری کنید، حداقل گزینه‌ ای در نظر بگیرید که دارای نمایشگری با ابعادش ۱۵ اینچ بیشتر باشد.

امکان ارتقای سخت‌ افزار فراموش نشود

اگر به یک دهه قبل برگردیم، سیستم‌ ها هیچ عنوان توان مقابله با کامپیوترهای امروزه را نداشتند. این شرایط را باید برای آینده نیز در نظر گرفت. به همین علت در خرید کامپیوتر و لپ تاپ دقت کنید که از قابلیت ارتقا بهره ببرند. لازم است خود را همگام با تکنولوژی نگه داشته و در صورت نیاز، توان قطعات مختلف کامپیوتر مانند پردازنده، کارت گرافیک و یا حافظه رم را ارتقا داد. فراموش نکنید تنها برخی از لپ‌ تاپ‌ ها امکان ارتقا دارند. به همین علت اگر به دنبال خرید لپ‌ تاپ مناسب ترید هستید، گزینه‌ ای را باید انتخاب کنید که در آینده بتوانید سخت‌ افزارهای آن را تغییر دهید.

کارت گرافیک قدرتمند برای استفاده از چند مانیتور به صورت همزمان

پردازش تصاویر در کامپیوتر بر عهده کارت گرافیک یا GPU قرار دارد. با توجه به اینکه گاهی اوقات تریدرها برای تحلیل بازار نیاز به مشاهده چند نمودار دارند، ترجیح می‌ دهند به سراغ اتصال چند مانیتور به سیستم خود بروند. معامله‌ گرهای حرفه‌ ای در این میان برای خرید و فروش ارز دیجیتال چند مانیتور را به سیستم خود متصل می‌ کنند. یک کارت گرافیک قوی باید در این زمینه بتواند پاسخگوی نیازهای تریدرها باشد. به همین علت سعی کنید در خرید سیستم مناسب این ویژگی را در نظر بگیرید.

مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر برای ترید

برای اینکه به پاسخ این سوال برسیم که برای ترید لپ‌ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، باید از جنبه‌ های مختلف هر دو سیستم را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مهم‌ ترین تصمیماتی که برای فعالیت در این حوزه و سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال باید بگیرید، انتخاب یک سیستم با قابلیت‌ های مناسب است. هر دو دستگاه دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. به عنوان مثال لپ‌ تاپ‌ ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارای اندازه کوچکتری بوده و به راحتی می‌ توان آن ها را حمل کرد.

در طرف مقابل کامپیوترهای رومیزی نسبت به لپ‌ تاپ‌ ها قدرت بیشتری داشته و به شما این امکان را می‌ دهند تا بتوانید قطعات سخت‌ افزاری آن ها بسته به نیازی که دارید ارتقا دهید. اگر برای ترید و هر کار دیگر نیاز به خرید کارت گرافیک و پردازنده قدرتمندتر دارید، این امکان را خواهید داشت که به آسانی بتوانید سخت‌ افزار مناسب را با قطعه ناکارآمد جایگزین نمایید. بیایید از چند نقطه نظر به بررسی کامپیوتر و لپ‌ تاپ برای ترید و قابلیت‌ های هر کدام بپردازیم.

برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

بررسی قابلیت‌ های لپ تاپ برای ترید

برای آسان‌ تر شدن دستیابی به پاسخ اینکه برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر، اجازه دهید هر دو دستگاه را مقابل هم قرار داده و ویژگی‌ های آن ها را مقایسه کنیم. از جمله ویژگی‌ هایی که لپ‌ تاپ‌ ها در مقابل دسکتاپ برای ترید دارند، می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابل حمل بودن

یکی از فاکتورهایی که برتری را برای لپ تاپ می‌ تواند به ارمغان بیاورد، قابل حمل بودن این دستگاه در مقایسه با کامپیوتر رومیزی است. همانگونه که می‌ دانید تریدرها باید در لحظه بتوانند برای خرید و فروش دارایی‌ های خود تصمیم درست را بگیرند. اینکه در هر مکانی امکان استفاده سیستم وجود داشته باشد برای تریدرها اهمیت زیادی دارد. لپ تاپ‌ ها در این زمینه می‌ توانند نسبت به دسکتاپ‌ ها عملکردی بهتر داشته باشند. با خرید لپ تاپ مناسب ترید قادر هستید که در هر مکان و زمانی خرید و فروش دارایی‌ های خود را در بازارهای مالی انجام دهید.

قیمت مناسب‌ تر

یکی دیگر از دلایلی که می‌ تواند انتخاب لپ‌ تاپ برای ترید را نسبت به کامپیوتر دسکتاپ جذاب‌ تر کند، قیمت مناسب‌ تر این دستگاه‌ ها است. کامپیوترهای قدرتمند که برای ترید انتخاب می‌ شوند به واسطه توان فوق العاده‌ ای که دارند، از قیمت بیشتری نسبت به لپ‌ تاپ‌ ها برخوردار هستند. پردازنده‌ هایی که بر روی سیستم‌ های مناسب ترید و لپ‌ تاپ‌ ها قرار می‌ گیرند در مقایسه با پردازنده‌ های کامپیوتر رومیزی حرف چندانی برای گفتن ندارند. با وجود اینکه امروزه لپ‌ تاپ‌ های مخصوص ترید و گیمینگ با توان سخت‌ افزاری بالا به بازار عرضه می‌ شوند ولی همچنان نمی‌ توانند به گرد پای سیستم‌ های رومیزی برسند. به همین علت قیمت لپ تاپ مناسب ترید نسبت به قیمت کامپیوتر رومیزی برای ترید بهتر است.

ویژگی‌ های کامپیوتر در مقابل لپ تاپ برای ترید

همانگونه که مشاهده کردید لپ‌ تاپ‌ ها برای ترید امکانات چندانی ندارند. تنها می‌ توان از نظر قابل حمل بودن و امکان استفاده بدون بهره‌ گیری از جریان مستقیم برق را ویژگی‌ های لپ‌ تاپ برای ترید دانست. با این حال دسکتاپ‌ ها می‌ توانند قابلیت های بیشتری برای تریدرها داشته باشند.

پردازنده قدرتمند برای سیستم ترید

تمام محاسبات و پردازش‌ ها در کامپیوتر و لپ تاپ بر عهده پردازنده قرار گرفته است. سی پی یو هایی که از شرکت‌ های AMD و اینتل روانه بازار می‌ شوند، می‌ توانند پاسخگوی نیازهای کاربران برای ترید و انجام بازی‌ های سنگین باشند. قیمت مناسب‌ تر پردازنده‌ های AMD سبب شده است که استقبال جهت انتخاب آن ها برای اسمبل دارای محبوبیت بالاتری نسبت پردازنده های Intel باشند.

هنگامی که صحبت از انتخاب لپ‌ تاپ یا کامپیوتر برای ترید می‌ شود، سرعت پردازشی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها مورد بررسی قرار می‌ گیرد. شما به رایانه‌ ای نیاز دارید که بتوانید نرم‌ افزارهای معاملاتی را با سرعت بالا و بدون تاخیر پردازش نماید. در زمان کم باید داده‌ های بازار را رصد کرده و فورا محاسبات لازم را بتوانید انجام دهید. چیزی که می‌ تواند برای یک تریدر خسته کننده باشد، کند بودن سیستم است. گاهی مواقع یک لحظه کاهش سرعت برای پردازش داده‌ ها ممکن است تریدرها را متحمل زیان کند.

سرعت پردازشی که یک پردازنده مرکزی نشان می‌ دهد تابعی از سرعت کلاک و هسته‌ های آن است. ترکیب این دو عنصر سبب می‌ شود که رایانه شما بتواند به صورت آنی دستورات را اجرا نماید. اگر این ترکیب مناسب نباشد، سرعت سیستم پایین آمده و تمام دستورات به آرامی اجرا می‌ شوند. با توجه به نظر کارشناسان و به واسطه عملکردی که پردازنده‌ های دسکتاپ‌ ها دارند، نسبت به لپ‌ تاپ‌ ها سرعت پردازش به مراتب بیشتری داشته و منطقی است که تریدرها برای فعالیت در بازارهای مالی خرید دسکتاپ را به لپ تاپ ترجیح دهند.

قابلیت‌ های چند صفحه نمایش

به طور حتم تاکنون مشاهده کرده‌ اید که تریدرها هنگام بررسی بازارهای مالی، صفحه نمایش خود را به چند بخش تقسیم می‌ کنند. یک تریدر باید به شکلی عمل کند که بتواند نمودارهای مختلف و نشانگرها را به طور همزمان مشاهده نماید. گاهی اوقات یک تریدر از چند سیستم به صورت همزمان استفاده می‌ کند. با این حال معامله‌ گران ترجیح می‌ دهند به جای خرید چند سیستم و مانیتور از یک صفحه نمایش و کامپیوتر قدرتمند استفاده کرده و به صورت همزمان داده‌ ها را بر اساس نمودارها مورد بررسی قرار دهند.

نمایشگرهای بزرگ این قابلیت‌ ها را می‌ دهند که بتوانید نمودارها را بر روی آن ها به صورت متعدد قرار دهید. با توجه به اینکه لپ‌ تاپ‌ ها با نمایشگرهای کوچک روانه بازار می‌ شوند، در این زمینه نمی‌ توانند به رقابت با کامپیوترهای دسکتاپ بپردازند. به همین علت از این نقطه نظر نیز خرید کامپیوتر برای ترید را نسبت به خرید لپ‌ تاپ برای ترید توصیه می‌ کنیم.

قابلیت ارتقا بیشتر در دسکتاپ

یکی دیگر از ویژگی‌ هایی که سبب شده است کامپیوترها برای ترید نسبت به لپ‌ تاپ‌ ها بهتر باشند، امکان ارتقا بیشتر دسکتاپ‌ ها است. با پیشرفت علم کامپیوتر و گسترش تکنولوژی امروزه می‌ توان از مزایای فناوری نهایت استفاده را برد و کامپیوترها را مجهز به سخت‌ افزارهای توانمند کرد. با این حال بهره‌ برداری از این ویژگی نیاز به استفاده از بستر لازم را خواهد داشت. کامپیوترهای رومیزی را به راحتی می‌ توان ارتقا داد. این در حالیست که بسیاری از لپ‌ تاپ‌ ها کشش و توانایی کافی برای ارتقا سخت‌ افزارها را ندارند.

قطعات مختلفی مانند پردازنده، کارت گرافیک و حافظه رم کامپیوتر را می‌ توانید بسته به نیازی که دارید ارتقا دهید. علاوه بر این سیستم خنک کننده کامپیوترهای دسکتاپ نسبت به لپ‌ تاپ‌ ها نیز قدرت به مراتب بیشتری داشته و می‌ توانید از فناوری‌ های مختلف جهت خنک کردن سیستم خود کمک بگیرید. تغییر قطعات سخت‌ افزاری این امکان را می‌ دهد تا بتوانید برای افزایش کیفیت پردازش داده‌ ها سرعت سیستم و دقت عملکرد نمودارها از این ویژگی استفاده نمایید.

نکته بعدی که در ارتقا کامپیوتر و سیستم دسکتاپ می‌ تواند اهمیت بالایی داشته باشد، بروزرسانی های نرم‌ افزاری است. با توجه به اینکه بروزرسانی سیستم عامل می‌ تواند به شما کمک کند تا با ارتقاء نسخه درایورها و آپدیت‌ های مختلف سیستم مجهز‌تر کنید، از این نظر می‌ توان به کیفیت بهتر دسکتاپ‌ ها پی برد. با بروزرسانی درایورها و سیستم عامل عملکرد کلی سیستم شما بهینه‌ سازی شده و امنیت آن نیز ارتقا می‌ یابد.

تمام این مباحث در زمینه بروزرسانی سخت افزاری و نرم‌ افزاری دسکتاپ‌ ها به تریدرها کمک می‌ کنند تا بتوانند از قابلیت‌ های کامپیوتر خود به صورت پایدارتر و بهتر استفاده کنند. در نتیجه می‌ توانید به کارایی بیشتر و نتایج قابل قبول‌ تری هنگام تجزیه و تحلیل بازارهای مالی دست پیدا کنیم.

امکانات بیشتر کامپیوتر رومیزی برای ترید

کامپیوترها امروزه امکانات متعددی را برای شما فراهم می‌ کنند. این دستگاه‌ های الکترونیکی مدرن به شما کمک خواهند کرد تا کارهای مختلف را بتوانید با استفاده از آن ها انجام دهید. به طور مثال هنگام استفاده سنگین از کامپیوتر رومیزی دمای قطعات سخت‌ افزاری به میزان قابل توجهی بالا می‌ رود. به همین علت باید از سیستم‌ های خنک کننده با کارایی بالا بتوان کمک گرفت. این روزها انواع فن برای کامپیوترهای دسکتاپ و سیستم خنک کننده آبی با توان بالا امکان نصب بر روی کامپیوتر رومیزی را دارند.

قابلیت تعویض منبع تغذیه یا پاور کامپیوتر به عنوان یکی از اجزای حیاتی سیستم نیز کمک می‌ کند تا با اطمینان بالا بتوانید مدت زمان طولانی از کامپیوتر خود برای تهیه و تحلیل بازار مالی استفاده کنید.

قیمت کامپیوتر برای ترید

قیمت کامپیوتر برای ترید در مقایسه با سیستم‌ های اداری و دانشجویی بیشتر است. سیستم مناسب ترید باید با توان بالا برای پردازش داده‌ ها بتواند پاسخگوی نیازهای تریدرها باشد. با این حال کامپیوتر مناسب ترید ارزان قیمت نیز این روزها می‌ تواند برای معامله‌ گرهای نیمه حرفه‌ ای انتخاب شود. قیمت کامپیوتر در مقایسه با قیمت لپ تاپ برای ترید اگر هر دو سیستم از مشخصات سخت‌ افزاری یکسانی بهره ‌مند باشند، کمتر است. در عین حال با توجه به اینکه کامپیوترهای مناسب ترید را می‌ توان با قطعات سخت افزاری توانمندتر اسمبل کرد، نسبت به لپ ‌تاپ‌ ها قیمت بالاتری دارند.

قیمت لپ تاپ مناسب ترید

همان گونه که عنوان کردیم یکی از فاکتورهایی که برتری را برای لپ‌ تاپ در مقایسه با کامپیوتر مناسب ترید به ارمغان می‌آورد، قیمت آن است. لپ‌ تاپ‌ ها با توجه به اینکه از قطعات سخت‌ افزاری ضعیف‌ تری نسبت به کامپیوترهای قدرتمند تریدینگ بهره می‌ برند، ارزان‌ تر هستند. در عین حال فراموش نکنید که عدم ارتقای قطعات سخت‌ افزاری لپ‌ تاپ‌ ها ممکن است در آینده برای شما دردسرساز شود.

لپ‌ تاپ یا کامپیوتر برای ترید؟ انتخاب‌ شما کدام است؟

پس از مقایسه کامل لپ تاپ با کامپیوتر برای ترید به احتمال فراوان شما نیز به این نتیجه رسیده‌ اید که کامپیوترهای دسکتاپ به واسطه بهره‌ مندی از امکانات بیشتر می‌ توانند برای معامله گران و تریدرها گزینه‌ ای مناسب باشند. معامله‌ گران حرفه‌ ای از ویژگی‌ های مختلف کامپیوتر مانند قدرت بالای پردازنده، کارت گرافیک، و حافظه رم نهایت استفاده را ببرند، علاوه بر این امکان اتصال چند نمایشگر به کامپیوتر دسکتاپ وجود دارد. به همین علت تریدر می‌ تواند تحلیل بازار مالی را به راحتی انجام دهد. شاید تنها فاکتوری که بتواند برای برخی از تریدرها انتخاب لپ‌ تاپ را جذاب‌ تر کند، قابل حمل بودن این سیستم باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.