پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار کدامند؟

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰

بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار کدامند؟

برای خرید بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار علاوه بر ابعاد دستگاه باید چند فاکتور دیگر را نیز در نظر بگیرید. با توجه به اینکه لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی قابلیت حمل آسانی دارند، امروزه در بازار به عنوان گزینه‌ های محبوب دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه قرار گرفته‌ اند. علاوه بر این با خرید لپ‌ تاپ ۱۳ اینچی می‌ توانید از شارژدهی بالای آن نیز استفاده کرده و بدون نگرانی تمام روز را مشغول به کار کردن با آن شوید. برندهای مختلف برای تولید لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی معمولا تلاش می‌ کنند که بخش زیادی از تمرکز خود را بر روی طراحی آن و قابل حمل بودن دستگاه بگذارند در عین حال بهترین لپ‌ تاپ ۱۳ اینچی گزینه‌ ای است که دارای تعادل قدرت و قابل حمل بودن باشد. جالب است بدانید که از لپ‌ تاپ‌ های مقرون به صرفه تا لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ را با این سایز نمایشگر می‌ توانید در بازار مشاهده کنید.

اگر به دنبال خرید بهترین لپ‌ تاپ ۱۳ اینچ بازار هستید و قصد دارید لپ تاپی ارزان یا لپ تاپ ۱۳ اینچی گیمینگ را خریداری کنید، با ما در آترامارت فروشگاه خرید اقساطی لپ تاپ همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این خصوص به شما ارائه دهیم.

مهمترین معیارها برای خرید بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی

هنگامی که صحبت از خرید بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی می‌ شود، بدون شک یعنی اندازه دستگاه برای خریدار مهم‌ ترین فاکتور به شمار می‌ رود. در عین حال لازم است که چندین فاکتور دیگر را در نظر گرفته تا بتوانید از میان محصولات متنوع موجود در بازار بهترین گزینه را انتخاب کنید. لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچ معمولا دارای وزن کم هستند. به همین علت گزینه‌ ای مناسب برای افرادی به شمار می‌ روند که قصد حمل و جابجایی مداوم آن و استفاده در محیط‌ های مختلف را دارند. تعادل بین کارایی و وزن دستگاه باید در طراحی و ساخت آن حفظ شود.

در کنار این موارد رزولوشن صفحه نمایش و همچنین نوع پردازنده‌ ای که بر روی دستگاه قرار گرفته است حائز اهمیت هستند. اگر به دنبال خرید بهترین لپ‌ تاپ ۱۳ اینچی گیمینگ هستید، گزینه‌ ای انتخاب کنید که از یک تراشه توانمند و حافظه رم بالا برخوردار باشد. در کنار این موارد باتری لپ تاپ و همچنین فضای ذخیره سازی به همراه پورت های ارتباطی را نیز فراموش نکنید.

لپ تاپ ۱۳ اینچ برای چه کاربرانی مناسب است؟

خرید بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی کمک می‌ کند تا بتوانید به راحتی آن را به هر جایی حمله کنید. لپ تاپ‌ های ۱۳ اینچ با قابلیت حمل آسان گزینه ای ایده‌ آل برای دانشجویان و دانش آموزان به شمار می‌ رود. با توجه به طراحی جمع و جور و عملکرد مناسب این سری از لپ‌ تاپ‌ ها، امروزه فعالیت گسترده‌ ای توسط تولید کنندگان این دستگاه‌ ها صورت گرفته تا مدل‌ های متنوعی از لپ‌ تاپ‌ های تجاری و دانشجویی گرفته تا لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ را روانه بازار می‌ کنند.

آیا لپ تاپ 13 اینچ برای بازی مناسب است؟

لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ با توجه به اینکه از سخت‌ افزار قدرتمند بهره می‌ گیرند، معمولا طراحی بزرگتری نسبت به لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچ دارند. یک سیستم خنک کننده نیز باید بر روی لپ تاپ‌ های گیمینگ به کار گرفته شود. با این حال تعداد محدودی از لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچ وجود دارند که می‌ توانند برای گیمینگ نیز مورد استفاده قرار گیرند. فراموش نکنید طراحی فشرده این لپ‌ تاپ‌ ها سبب می‌ شود که تحت فشار بالا افزایش دمای زیادی را متحمل شوند. این لپ‌ تاپ‌ ها به هیچ عنوان به پای مدل‌ های گیمینگ حرفه‌ ای نخواهند رسید. از طرف دیگر گیمرها برای اینکه بتوانند تسلط کافی بر روی بازی داشته باشند به سراغ گزینه‌ هایی با صفحه نمایش بزرگتر می‌ روند.

همچنین بخوانید: بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار

اکنون که به طور کلی با لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی و کاربرد آن ها آشنا شدید، بهتر است به سراغ معرفی بهترین گزینه‌ های موجود در بازار برویم. ما از جنبه‌ های مختلف محصولات متنوعی را بررسی کرده‌ ایم و گزینه‌ های زیر را توانستیم به عنوان بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار انتخاب کنیم.

لپ تاپ اپل مک بوک ایر مدل MGN63 2020

نخستین گزینه ای که می‌ تواند در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار قرار گیرد، محصول بی‌ نظیر ارائه شده توسط اپل لپ تاپ اپل مک بوک ایر مدل MGN63 2020 است. یک لپ تاپ ۱۳ اینچی با بدنه آلومینیومی و با پردازنده اختصاصی از اپل که توان بالایی دارد. اپل این لپ‌ تاپ خود را با وزن بسیار کم طراحی کرده تا کاربران بتوانند به راحتی آن را در مکان‌ های مختلف به همراه داشته باشند. این لپ تاپ با حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 و با بهره‌ مندی از صفحه نمایش شگفت انگیز Retina IPS به شما کمک می‌ کند تا بتوانید محتوا را با وضوح و کیفیت عالی مشاهده نمایید. علاوه بر این حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD سبب شده است که سرعت عملکرد دستگاه بالاتر رود. اپل یک باتری ۴۹.۹ وات ساعت را بر روی این لپ تاپ خود به کار گرفته است. یک لپ‌ تاپ با بهره‌ گیری از انواع پورت‌ ها جهت اتصال سایر گجت‌ ها برای کاربران می‌ تواند انتخابی مناسب باشد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی

لپ تاپ لنوو ThinkPad X13 X

گزینه بعدی که در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار قرار می‌ گیرد، محصول ارائه شده توسط لنوو است. یک لپ تاپ با پردازنده توانمند و با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی که قادر به اجرای بخش زیادی از بازی‌ های روز نیز خواهد بود. لنوو این لپ تاپ خود را با پردازنده Core i7 از اینتل روانه بازار می‌ کند.

این لپ تاپ لنوو با حافظه ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 سرعت بالایی برای اجرای بازی‌ های روز نیز دارد. علاوه بر این به کارگیری حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع ssd نیز سبب شده است که سرعت دستگاه به خوبی بالا باشد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌ توان به بهره‌ مندی از صفحه نمایش با کیفیت اشاره نمود. صفحه نمایش مات با رزولوشن ۱۹۲۰ در 1200 پیکسلی که محتوا را با وضوح عالی در مقابل دیدگان شما قرار می‌ دهد. این لپ‌ تاپ مجهز به سنسور اثر انگشت بوده و با یک باتری توانمند و همچنین بهره‌ گیری از درگاه‌ های مختلف گزینه مناسب برای هر کاربری به شمار می‌ رود.

لپ تاپ hp مدل Spectre x360 14t_EF0013DX

گزینه بعدی که می‌ تواند یکی از لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ ۱۳ اینچ نیز نام برده شود، محصول ارائه شده توسط HP است. یک لپ تاپ با مشخصات فنی عالی و طراحی جذاب که ارزش خرید بالایی دارد. اچ پی برای ساخت این لپ تاپ تمام شرایط مورد نیاز کاربران را در نظر گرفته است. به عنوان مثال پردازنده اینتل سری Core i7، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و همچنین فضای ذخیره سازی یک ترابایتی از نوع SSD مواردی هستند که قدرت این لپ‌تاپ را نمایان می‌ کنند.

لپ تاپ hp مدل Spectre x360 14t_EF0013DX با صفحه نمایشی لمسی گزینه ای ایده آل برای کاربرانی است که قصد دارند یک لپ‌ تاپ با کاربری‌ های متنوع در اختیار داشته باشند. استفاده از گرافیک توانمند و همچنین صفحه نمایش OLED با وضوح شگفت انگیز سبب شده است که محتوا را با بالاترین کیفیت کاربر بتواند مشاهده نماید. این لپ‌ تاپ مجهز به انواع درگاه‌ های مورد نیاز کاربران بوده و با پشتیبانی کامل از حالت تبلت ویندوز ۱۱ از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

لپ تاپ لنوو ThinkPad X13 XA

گزینه بعدی که ما پس از بررسی‌ های فراوان در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های بازار آن را قرار داده‌ ایم، لپ تاپ ThinkPad X13 XA نام دارد. یک لپ تاپ قدرتمند و سبک که به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما است. لنوو این لپ تاپ خود را با وزن تنها ۱.۲۵ کیلوگرم ساخته است. علاوه بر این بهره‌ گیری از سی پی یو اینتل سری Core i7 نشان می‌ دهد که از نظر قدرت سخت‌ افزاری و تراشه یک لپ تاپ با توان بالا در اختیار خواهید داشت.

حافظه ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 بر روی این لپ تاپ قرار گرفته است. به سراغ صفحه نمایش که برویم نیز با گزینه‌ ای کاملا قابل قبول از نظر کیفیت نمایشگر مواجه هستیم. نمایشگری از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل هنگام تماشای فیلم به بهترین شکل نیازهای شما را پاسخ دهد. بدون شک حافظه یک ترابایتی SSD بر روی این لپ تاپ نیز خبری خوش برای کاربرانی است که به دنبال فضای ذخیره‌ سازی زیاد بر روی لپ تاپ خود هستند. یک باتری لیتیوم پلیمر ۴۱ وات ساعتی نیز بر روی لپ‌ تاپ قرار گرفته که از توان بالایی برخوردار شده است. بهره‌ مندی از حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از انواع پورت برای اتصال سایر تجهیزات نیز یک لپ تاپ کامل را به ما نشان می‌ دهد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی

لپ تاپ ایسوس ROG Flow X13 GV301RE

یک محصول گیمینگ از ایسوس را می‌ توانیم در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار قرار دهیم. این لپ تاپ ایسوس ۱۶ گیگابایتی برای اجرای بازی‌ های سنگین نیز پاسخگوی نیازهای گیمرها است. لپ تاپ دارای پردازنده رایزن ۹ بوده و با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 به خوبی می‌ تواند در اجرای بازی‌ ها توان خود را به رخ بکشد. یک فضای ذخیره سازی یک ترابایتی از نوع SSD نیز بر روی لپ‌ تاپ قرار گرفته که سرعت آن را به خوبی بالا می‌ برد.

یکی از ویژگی‌ های بارز لپ تاپ ۱۳ اینچ ایسوس بهره‌ مندی از کارت گرافیک ۴ گیگابایتی است. این گرافیک از شرکت NVIDIA هنگام انجام بازی به هیچ عنوان شما را دلسرد نخواهد کرد. لپ تاپ ROG Flow X13 GV301RE با بهره‌ مندی از حسگر اثر انگشت و انواع پورت‌ ها یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچ موجود در بازار است. از جمله ویژگی‌ های بارز دیگر این لپ‌ تاپ می‌ توان به بهره‌ مندی از باتری توانمند با ظرفیت ۶۲ وات ساعت اشاره نمود.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی

لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop 4

یکی دیگر از محصولاتی که می‌ تواند در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار قرار گیرد، لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop 4 است. این لپ تاپ با توجه به قیمت مناسبی که دارد، ما را مجاب کرد که آن را در این لیست قرار دهیم. بهره‌ مندی از پردازنده Ryzen 5 و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی نشان می‌ دهد که از نظر سرعت و عملکرد با یک لپ‌ تاپ نسبتا توانمند مواجه هستیم. علاوه بر این مایکروسافت تلاش کرده که از نقطه نظرهای دیگر نیز یک لپ‌ تاپ توانمند در اختیار کاربر بگذارد.

وزن لپ تاپ به شکلی است که به راحتی می‌ توانید آن را در هر مکانی همراه خود داشته باشید. نمایشگر لپ تاپ Surface Laptop 4 با دقت بی‌ نظیر یکی از بهترین صفحه نمایش‌ هایی است که تاکنون بر روی لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی مشاهده کرده‌ ایم. فراموش نکنید که این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی بوده که کار را برای کاربران راحت می‌ کند. یک فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD نیز بر روی لپ تاپ قرار گرفته است. بهره‌ مندی از پردازنده نسل جدید، سخت‌ افزار خوب و کیفیت بالای کیبورد و تاچ پد نشان می‌ دهد که یک لپ تاپ با امکانات و مشخصات قابل قبول در اختیار شما قرار می‌ گیرد. فراموش نکنید که این لپ تاپ با بدنه خوش ساخت از فلز منیزیم زیبایی ظاهری خاصی دارد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی

لپ تاپ اپل MacBook Pro 2022 MNEH3

در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار باید یک محصول از برند محبوب اپل نیز قرار دهیم. این لپ تاپ اپل از جمله گزینه‌ هایی به شمار می‌ رود که می‌ تواند برای کاربران خاص پسند گزینه‌ ای مناسب باشد. یک لپ‌تاپ با پردازنده اختصاصی اپل و حافظه رم ۸ گیگابایتی که توان کافی برای اجرای نرم‌ افزارهای سنگین را نیز دارد. این لپ تاپ دارای نمایشگری شگفت انگیز از نوع Liquid Retina XDR بوده که با قابلیت نمایش میلیون‌ ها رنگ و روشنایی بی‌ نظیر ۵۰۰ نیتی، از عملکرد شگفت‌ انگیزی برخوردار شده است.

استفاده از حافظه ۲۵۶ از نوع SSD نیز برای کاربران می‌ تواند خبری خوش باشد. این لپ تاپ مجهز به حسگر اثر انگشت بوده و با کیبورد و تاچ پد سریع از هر نظر پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. فراموش نکنید که این لپ تاپ دارای دوربین HD بوده و از وبکم پیشرفته بهره می‌ گیرد. یک باتری توانمند نیز بر روی لپ‌ تاپ قرار گرفته است.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی

لپ تاپ هواوی مدل MateBook D 13

آخرین گزینه‌ ای که در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار می‌ تواند قرار گیرد، محصول ارائه شده توسط هواوی است. این برند در چند سال اخیر توانسته فعالیت‌ های گسترده‌ ای در زمینه ساخت لپ‌ تاپ‌ های با کیفیت انجام دهد. یک لپ‌ تاپ با پردازنده‌ ای از اینتل سری Core i7 و با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی که نشان می‌ دهد قادر به اجرای بازی‌ های محبوب نیز خواهد بود.

استفاده از صفحه نمایش بی‌ نظیر IPS با دقت فول Full HD و بهره‌ مندی از مانیتور لمسی همه و همه بیانگر این هستند که از هر نظر با گزینه ای کامل مواجه هستیم. کارت گرافیک ۲ گیگابایتی از شرکت بارزترین ویژگی این لپ تاپ بهره‌ گیری از حافظه ۱ ترابایتی و همچنین حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. این لپ تاپ دارای حسگر اثر انگشت بوده و با پشتیبانی از انواع پورت‌ ها شما را یاری می‌ کند تا بتوانید تجهیزات مختلف را به آن متصل کنید. هواوی از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت بدنه این لپ تاپ کمک گرفته است.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی

بهترین لپ تاپ ۱۳ اینچی گیمینگ کدام است؟

از میان گزینه‌ هایی که به عنوان بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی بازار معرفی کردیم، محصول ارائه شده توسط ایسوس یعنی لپ تاپ ROG Flow X13 GV301RE می‌ تواند بهترین گزینه برای انجام بازی به شمار رود. علاوه بر این لپ‌ تاپ ارائه شده توسط هواوی یعنی MateBook D 13 لایق این است که یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی گیمینگ شناخته شود.

قیمت لپ تاپ ۱۳ اینچی

قیمت لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی به واسطه اینکه این دستگاه ها عموما دارای طراحی ظریف هستند و برای کسب و کارهای تجاری و دانشجویان به بازار عرضه می‌ شوند معمولا مناسب است. در عین حال برخی از برندها لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی را با توان بالاتر روانه بازار می کنند. برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت لپ تاپ ۱۳ اینچ ایسوس، قیمت لپ تاپ ۱۳ اینچ لنوو و همچنین قیمت لپ تاپ برندهای دیگر می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

جمع‌ بندی

فاکتورهای مختلفی را برای معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی باید در نظر گرفت. صرفا طراحی، وزن و ابعاد دستگاه نباید در این بین بررسی شوند. برخی دیگر از ویژگی‌ ها مانند حافظه رم، پردازنده، گرافیک و میزان فضای ذخیره سازی نیز در این بین باید بررسی شده تا بهترین گزینه‌ ها را بتوان معرفی نمود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.