پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

معرفی بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵

معرفی بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

خرید بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ یکی از آخرین مراحلی است که جهت اسمبل کردن کامپیوتر مخصوص بازی باید طی کنید. همانگونه که می‌ دانید تنوع محصولات عرضه شده در بازار سبب شده است که کاربران جهت راه‌ اندازی کامپیوتر گیمینگ و انتخاب یک منبع تغذیه، دچار وسوسه شوند. به هیچ عنوان نباید از کنار خرید پاور کامپیوتر گیمینگ به سادگی گذر کنید.متاسفانه بخش زیادی از کاربران توجه چندانی به خرید بهترین منبع تغذیه سیستم گیمینگ نمی‌ کنند. عموم اشخاص آگاهی کامل و اطلاعات دقیق در خصوص مبانی مرتبط با منبع تغذیه نداشته و انتخاب خود را فارغ از تخصص و علم کافی انجام می‌ دهند. برای اینکه بتوانید یک منبع تغذیه استاندارد جهت تکمیل سیستم گیمینگ خود انتخاب کنید، لازم است چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید.

بهترین منبع تغذیه برای کامپیوتر گیمینگ

همانگونه که عنوان کردیم برای خرید منبع تغذیه سیستم گیمینگ لازم است چند فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید. پاور یا منبع تغذیه از جمله اصلی ترین قطعات کامپیوتر بوده که وظیفه دارد توان مورد نیاز برای راه‌ اندازی سایر سخت‌ افزارها را تامین کند. در هنگام خرید پاور برای سیستم گیمینگ باید اطلاعات کافی در خصوص پردازنده، کارت گرافیک، رم و هارد داشته باشید. با محاسبه توان و برق مورد نیاز این قطعات می‌ توانید بهترین انتخاب را برای سیستم گیمینگ انجام دهید.

توان خروجی مورد نیاز برای سیستم گیمینگ

مهمترین فاکتوری که برای خرید منبع تغذیه سیستم گیمینگ باید در نظر گرفت، توان خروجی مورد نیاز برای سیستم است. در واقع توان پاور کامپیوتر را با واحد وات باید سنجید. امروزه در بازار می‌ توانید انواع پاورها را مشاهده کنید که دارای توان خروجی بین ۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات هستند. هر کدام از این منابع تغذیه برای کیس اسمبل شده و سیستم‌ های مختلف می‌ توانند کاربرد خود را نشان دهند. اگر اطلاعات کافی در خصوص محاسبه تامین انرژی و برق مورد نیاز سیستم را ندارید، می‌ توانید از وب سایت‌ های مختلفی کمک گرفته تا پس از محاسبه میزان برق مصرفی، انتخاب خود را انجام دهید.

امکان ارتقاء سیستم

مورد بعدی که باید هنگام خرید منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ در نظر بگیرید، امکان ارتقا دادن قطعات است. با توجه به اینکه قطعات سیستم گیمینگ پس از مدتی نیاز به ارتقا دارند، منبع تغذیه‌ ای که انتخاب می‌ کنید باید در آینده بتواند توان مورد نیاز این سخت‌ افزارها را تامین کند. به طور مثال پس از مدتی کارت گرافیک کامپیوتر را جهت اجرای بازی‌ های روز باید تغییر داد. اگر منبع تغذیه دارای خروجی بالا نباشد، نمی‌ تواند کارت گرافیک بعدی را ساپورت کند.

حفاظت

یکی دیگر از نکاتی که برای خرید منبع تغذیه سیستم گیمینگ در نظر گرفته می‌ شود، حفاظت از آن است. برخی از تولید کنندگان برای اینکه بتوانند منبع تغذیه را ایمن نگه دارند، محافظ‌ هایی را بر روی آن قرار داده تا در برابر مشکلات مربوط به برق دچار آسیب نشوند. با وجود اینکه اضافه کردن محافظ جهت جلوگیری از خرابی این قطعه هزینه‌ هایی را به قیمت پاور می‌ افزاید ولی توصیه می‌ کنیم برای آرامش بیشتر، در هنگام خرید، این فاکتور مهم را در نظر بگیرید. محافظ هایی که توسط برندهای مختلف بر روی پاور قرار داده می‌ شوند هنگام تشخیص جریان بیش از حد وارد عمل شده و با توجه به نوع فناوری که دارند از سیستم شما در برابر جریان‌ های اتصال کوتاه مراقبت خواهند کرد.

ماژولار بودن یا غیر ماژولار بودن

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام خرید منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ باید به آن پرداخت، ماژولار بودن آن است. در حالت کلی پاورها را با سه مدل غیر ماژولار، نیمه ماژولار و فول ماژولار می‌ توان مشاهده کرد. پاورهای ماژولار به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که کاربر می‌ تواند برای تعویض کابل‌ های سیستم به راحتی بدون باز کردن پاور، اقدامات لازم را انجام دهد. پاورهای نیمه ماژولار نیز به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که تنها یک سمت آن ها دارای سوکت بوده و برای تعویض آن ها نیز می‌ توان اقدام نمود. در طرف دیگر پاورهای غیر ماژولار هستند که امروزه کمتر برای سیستم‌ های گیمینگ به کار گرفته می‌ شوند.

کانکتورها یا اتصال دهنده‌ ها

اگر یک پاور نتواند به تمام قطعات سیستم وصل شود، یعنی انتخابی بی‌ فایده داشته‌ اید. پاور باید با بهره‌ مندی از انواع اتصال دهنده‌ ها به شما این امکان را بدهد تا بتوانید انرژی لازم برای تمام قطعات را تامین کنید. اتصال دهنده ها بر روی پاور کامپیوتر دارای مدل‌ های مختلفی هستند. فراموش نکنید هنگام خرید قطعات کامپیوتر و تجهیزات گیمینگ نیز باید گزینه‌ ای را انتخاب کنید که همخوانی با پاور داشته باشد.

سایر موارد

مواردی که عنوان کردیم برای خرید بهترین منبع تغذیه سیستم گیمینگ باید در نظر گرفته شوند. علاوه بر این فاکتورهای دیگری مانند صدای فن، کابل‌های GPU و همچنین بازدهی پاور مواردی به شمار می‌ روند که در این انتخاب موثر خواهند بود.

مزایای خرید بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

اگر برای سیستم گیمینگ یک پاور استاندارد و متناسب با سخت‌ افزارها انتخاب کنید، از مزایای متعددی بهره خواهید برد. بدون تردید یکی از مهمترین مزایای انتخاب پاور متناسب با سخت‌ افزار سیستم، عملکرد بهتر قطعات است. علاوه بر این کاهش مصرف انرژی و تثبیت طول عمر قطعات نیز از دیگر مواردی به شمار می‌ رود که با خرید یک منبع تغذیه استاندارد و با کیفیت می‌ توان به آن ها دسترسی داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیستم گیمینگ

بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ کدام است؟

اکنون که با نکات لازم برای خرید بهترین منبع تغذیه برای کامپیوتر آشنا شده‌ اید، بهتر است به سراغ معرفی چند گزینه موجود در بازار برویم. از جنبه‌ های مختلف ما تلاش کرده‌ ایم انواع پاور کامپیوتر را بررسی کرده و بهترین گزینه‌ ها را به شما معرفی کنیم.

منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP580A_EUD

یکی از بهترین منبع‌ های تغذیه برای سیستم گیمینگ، پاور گرین مدل GP580A_EUD است. محصول ارائه شده توسط کمپانی محبوب گرین با توان ۵۸۰ وات از جمله پاورهای نیمه ماژولار بوده که با بهره‌ گیری از گواهینامه برنزی ۸۰ پلاس می‌ تواند توان لازم برای سیستم‌ های گیمینگ را فراهم کند. گرین به خوبی توانسته یک پاور برای کامپیوترهای گیمینگ را روانه بازار نماید. یک فن ۱۲۰ میلیمتری بر روی این پاور قرار گرفته و می‌ تواند دمای آن را به حد نرمال برساند. پشتیبانی از فناوری‌ های مختلف و همچنین تنظیم اتوماتیک دور فن از جمله ویژگی‌ های این پاور کامپیوتر هستند. قیمت پاور کامپیوتر گرین مدل GP580A_EUD نیز با وجود توان بالایی که دارد بسیار مناسب است.

پاور کامپیوتر ایسوس مدل TUF GAMING 750B

گزینه بعدی که پس از بررسی‌ های فراوان ما در لیست بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ قرار داده‌ ایم، پاور ایسوس مدل TUF GAMING 750B است. طراحی و ساخت این منبع تغذیه به شکلی صورت گرفته که کمترین نویز صوتی را داشته و یک محصول با طول عمر بالا و فن توانمند در اختیار کاربر قرار می‌ گیرد. بهره‌ مندی از انواع کانکتور و توان خروجی ۷۵۰ وات نشان می‌ دهد که یک منبع تغذیه ایده‌ آل برای سیستم‌ های گیمینگ روانه بازار شده است. علاوه بر این پاور ارائه شده توسط ایسوس با گواهینامه برنزی ۸۰ پلاس هر آنچه نیاز داشته باشید را برای سیستم‌ های گیمینگ فراهم خواهد کرد.

بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

منبع تغذیه کامپیوتر گیمدیاس مدل KRATOS P1A_750

در این بخش قصد داریم یکی از بهترین پاورها برای کامپیوتر گیمینگ را از برند گیمدیاس معرفی کنیم. پاور گیم دیاس مدل KRATOS P1A_750 با بهره‌ مندی از گواهینامه طلایی ۸۰ پلاس و با توان خروجی ۷۵۰ وات، گزینه‌ ای ایده‌ آل برای اسمبل سیستم گیمینگ به شمار می‌ رود. بهره‌ مندی از انواع کانکتورها و همچنین پشتیبانی از فناوری‌ های روز جهت استفاده بر روی سیستم‌ های گیمینگ نشان می‌ دهند که یک منبع تغذیه ایده‌ آل در اختیار کاربران قرار گرفته است. جالب است بدانید این منبع تغذیه با بازدهی ۹۰ درصدی دارای قیمت مناسبی بوده و کاربران می‌ توانند یکی از بهترین پاورها برای سیستم‌ های گیمینگ را با پرداخت هزینه‌ ای به مراتب کمتر نسبت به محصولات برندهای دیگر در اختیار داشته باشند.

بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

پاور کامپیوتر کولر مستر مدل MWE GOLD 650 V2

پاور کولر مستر MWE GOLD 650 V2 از نوع کاملا ماژولار بوده که برای سیستم‌ های گیمینگ در بازار عرضه شده است. کولر مستر نیز در زمینه تولید منبع تغذیه فعالیت‌ های گسترده‌ ای انجام می‌ دهد. این پاور کاملا ماژولار با مشخصات فنی عالی و بهره‌ گیری از انواع کانکتورها می‌ تواند توان لازم برای قطعات سخت‌ افزاری سیستم گیمینگ را فراهم کند. علاوه بر این یک فن ۱۲۰ میلیمتری بر روی این پاور قرار گرفته تا کاربر از نظر خنک سازی قطعه اطمینان داشته باشد. عملکرد این پاور با کمترین میزان صدا سبب شده است که تقاضا برای خرید آن افزایش یابد.

بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

پاور کامپیوتر گرین مدل GP450A_ECO Rev3.1

برای معرفی بهترین منبع تغذیه سیستم‌ های گیمینگ باید از برند گرین نیز گزینه ای قرار دهیم. پاور گرین مدل GP450A_ECO Rev3.1 از نوع کاملا ماژولار بوده و با بهره‌ مندی از ۴۵۰ وات توان خروجی برای سیستم‌ های گیمینگ میان رده می‌ تواند بهترین انتخاب باشد. گرین در ساخت این پاور تلاش کرده قابلیت‌ های مختلفی را به کار گیرد. گواهینامه ۸۰ پلاس پایه و همچنین بازدهی استاندارد را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این پاور کامپیوتر در نظر گرفت. یک فن ۱۲۰ میلیمتری نیز بر روی این پاور کامپیوتر قرار گرفته که وظیفه خود یعنی خنک‌ سازی قطعه را به بهترین شکل انجام می‌ دهد. بهره‌ گیری از استانداردهای حفاظتی متنوع نیز نشان می‌ دهد که یک پاور کامپیوتر با جدیدترین فناوری‌ ها در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

پاور کامپیوتر ریدمکس مدل VORTEX RX_800AE_V Gold

یکی دیگر از بهترین پاورها برای سیستم گیمینگ محصول ارائه شده توسط ریدمکس یعنی پاور ریدمکس VORTEX RX_800AE_V Gold است. یک پاور با توان خروجی عالی و از نوع کاملا ماژولار که برای هر سیستم گیمینگ می‌ تواند بهترین انتخاب باشد. ریدمکس تلاش کرده است برای ساخت این پاور ۸۰۰ وات از جدیدترین فناوری‌ ها کمک گیرد. پشتیبانی از گواهینامه طلایی ۸۰ پلاس و بهره‌ مندی از انواع کانکتور نشان می‌ دهد که یکی از بهترین پاورها برای اسمبل سیستم گیمینگ توسط ریدمکس به بازار عرضه شده است.

در کنار تمام این موارد استانداردهای حفاظتی که برای تولید این پاور ریدمکس به کار گرفته نیز به شما اطمینان می‌ دهند که از یک منبع تغذیه با ایمنی بالا بهره خواهید برد. فن قرار گرفته شده بر روی این منبع تغذیه نیز با کمترین صدا می‌ تواند وظیفه خود یعنی خنک سازی قطعه را به خوبی انجام دهد.

بهترین منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ

سخن پایانی

لیست بهترین منابع تغذیه برای سیستم گیمینگ را که مرور می‌ کنیم به گزینه‌ های متعددی از برندهای مختلف برخورد خواهیم کرد. برای بهترین انتخاب لازم است نکاتی که بیان کردیم را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه سیستم‌ های گیمینگ توان به مراتب بالاتری از پاور را طلب می‌ کنند، انتخابی که انجام می‌ دهید باید پاسخگوی نیازهای سخت‌ افزارها باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پاور کامپیوتر برای سیستم گیمینگ و خرید آن می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.