پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲

راهنمای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده

خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده برای افرادی که بودجه محدود دارند گزینه ای مناسب است. اگر از جمله کاربرانی به شمار می‌ روید که بدون لپ تاپ می‌ توانید زندگی کنید و تنها نیاز به یک کامپیوتر یا کیس اسمبل شده با قابلیت‌ های مناسب دارید، انتخاب و خرید کامپیوتر خانگی پایین رده و میان رده را به شما توصیه می‌ کنیم. کامپیوترها با توجه به اینکه نسبت به لپ‌ تاپ‌ ها امکاناتی مانند قابلیت ارتقا و قیمت مناسب‌ تر را دارند، برای افرادی که قصد استفاده معمولی از سیستم را داشته بهترین انتخاب خواهند بود.

این روزها خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده و انتخاب یک سیستم با سخت‌ افزار مناسب دغدغه کاربران محسوب می‌ شود. معمولا یکی از مهمترین و شاید تنهاترین معیار برای خرید کامپیوتر، قیمت آن است. اگر نسبت به قطعات کامپیوتر آشنایی داشته باشید و بر اساس نیازی که دارید قطعات را انتخاب کنید، یک سیستم با قیمت اقتصادی و عملکرد قابل قبول در اختیار خواهید داشت. تقریبا تمام کامپیوترهای خانگی و رومیزی قابلیت ارتقا دارند. قطعاتی مانند کارت گرافیک، پردازنده، مادربرد، حافظه رم و همچنین حافظه‌ های ذخیره سازی را در آینده می‌ توان ارتقا داد. با ما همراه باشید تا به بررسی راهنمایی خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده بپردازیم.

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی و اداری

معمولا هنگامی که صحبت از خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده می‌ شود، ذهن ما به سمت سیستم‌ های خانگی و اداری می‌ رود. قبل از لحظه هر انتخابی باید مشخص کنید که هدف شما از اسمبل یک سیستم خانگی چیست؟ به عنوان مثال گاهی اوقات کاربران به دنبال سرهم کردن یک سیستم میان رده هستند. این شرایط نشان می‌ دهد که در انتخاب سخت‌ افزارهای مختلف باید نهایت دقت را به خرج داد تا هزینه‌ هایی که پرداخت می‌ کنید ارزش داشته باشند. بررسی راهنمای خرید کامپیوتر خانگی و اداری به عنوان سیستم‌ های پایین رده و میان رده این امکان را می‌ دهد تا بتوانید بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید و نسبت به رنج، قیمتی بهترین انتخاب‌ ها را انجام دهید.

کاربری کامپیوتر پایین رده و میان رده

حرف از کامپیوتر پایین رده و میان رده که به میان می‌ آید یعنی یک سیستم مقابلتان قرار گرفته است که نباید انتظار بالایی از آن داشت. معمولا کامپیوترهای پایین رده و میان رده با توجه به توانی که دارند، تنها می‌ توانند بازی‌ های قدیمی را اجرا کنند. علاوه بر این سیستم‌ های پایین رده و میان رده برای گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم، ویرایش عکس و فیلم و همچنین کار با اسناد انتخابی مناسب هستند. خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده این امکان را می‌ دهد تا بتوانید نیازهای خود را در خصوص موارد فوق برآورده کنید.

نقش سیستم عامل در خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده

هنگام خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده نخستین فاکتوری که باید در نظر بگیرید، سیستم عامل آن است. در واقع سیستم عامل، نرم‌ افزار پایه‌ ای به شمار می‌ رود که قادر به کنترل تمام دستورالعمل‌ های کامپیوتر خواهد بود. سیستم عامل یک حد واسطه بین میکرو پردازشگر و کاربر است.

با توجه به اینکه امروزه کامپیوترها را با سیستم عامل MacOS و همچنین سیستم عامل ویندوز می‌ توان خریداری کرد، در گام نخست باید تصمیم خود را برای این فاکتور بگیرید. به طور حتم می دانید که امروزه به شکل گسترده از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌ شود. توصیه ما به شما این است که به سراغ یک کامپیوتر با این سیستم عامل بروید. برای کامپیوترهای پایین رده و میان رده، سیستم عامل ویندوز ۱۰ و حتی ۱۱ می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. مایکروسافت اخیرا دو نسخه حرفه‌ ای و خانگی را برای ویندوز ۱۱ در بازار عرضه کرده است.

در طرف مقابل رقیب سرسخت و همیشگی ویندوز یعنی سیستم عامل مک اپل نیز برای کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ و کامپیوتر خانگی را دارند می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. با توجه به قابلیت همگام‌ سازی این سیستم عامل با گوشی آیفون، یک ویژگی جذاب برای افرادی که از گوشی‌ های آیفون استفاده می‌ کنند بر روی این سیستم مشاهده می‌ شود. در عین حال قیمت کامپیوترهایی که دارای سیستم عامل مک هستند معمولا نسبت به کامپیوترهای ویندوز بیشتر است.

سیستم عامل لینوکس نیز گزینه دیگر بوده که کمتر مورد توجه قرار دارد. معمولا این سیستم عامل توسط کاربران استفاده نمی شود.

مادربرد

شاید در انتخاب و خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده بخش زیادی از افراد نسبت به اهمیت مادربرد بی‌ اطلاع باشند. با این حال باید بدانید که مادربرد به عنوان یک بزرگراه این امکان را به قطعات دیگر می‌ دهد تا بتوانند برای راه اندازی سیستم از یک سخت‌ افزار کاربردی کمک گیرند. مادربردها را امروزه می‌ توان در پیکربندی‌ های مختلف و اندازه‌ های گوناگون خریداری نمود.

پردازنده

بدون شک یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده باید بررسی شود، پردازنده یا سی پی یو CPU است. مغز سیستم کامپیوتری که با نام واحد پردازنده مرکزی نیز شناخته می‌ شود باید تمام دستورالعمل‌ های لازم را جهت عملکرد صحیح سیستم بتواند به خوبی انجام دهد. اگر برای اسمبل کامپیوتر پایین رده و میان رده به دنبال یک پردازنده هستید باید از میان برندهای AMD و Intel انتخاب خود را انجام دهید.

با توجه به اینکه ارتقا یا کاهش نسل پردازنده می‌ تواند نقش اساسی در هزینه‌ های سیستم بگذارد، سعی کنید این فاکتور را با دقت کافی بررسی نمایید.

اگر برای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده به دنبال یک سی پی یو هستید، به احتمال فراوان محصولات اینتل را به شما معرفی می‌ کنیم. با وجود اینکه پردازنده‌ های amd معمولا قیمت بهتری نسبت به محصولات ارائه شده توسط اینتل دارند ولی از نظر سهم بازار، پردازنده‌ های اینتل توانسته‌ اند درصد بیشتری را به خود اختصاص دهند.

حافظه رم

مورد بعدی که در راهنمای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده باید به آن اشاره کنیم، حافظه موقت سیستم است. حافظه موقت در واقع مشخص می‌ کند که سرعت کامپیوتر تا چه اندازه می‌ تواند باشد. در واقع دستورالعمل‌ های کاربر توسط حافظه رم ذخیره و دنبال می‌ شوند. بدون شک کاربرانی که به دنبال انجام بازی‌ های سنگین و یا اجرای نرم‌ افزارهای پیشرفته هستند، در خرید حافظه رم باید دقت بیشتری به خرج دهند. با این حال بررسی راهنمای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده نشان می‌ دهد که برای یک سیستم خوب و توانمند یک حافظه ۴ گیگابایتی تا ۸ گیگابایتی می‌ تواند بهترین انتخاب باشد. اگر بودجه بیشتری برای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده دارید، می‌ توانید از نسل جدید حافظه‌ های رم یعنی DDR5 استفاده نمایید.

نقش کارت گرافیک در خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده

در راهنمای خرید سیستم خانگی یا کامپیوتر پایین رده و میان رده یکی دیگر از قطعاتی که بررسی می‌ شود، کارت گرافیک است. وظیفه پردازش و ساخت تصاویر بر عهده واحد پردازنده گرافیکی یا GPU قرار دارد. این قطعه و سخت‌ افزار کاربردی، رنگ، سایز و موقعیت تصاویر را بر روی نمایشگر مشخص خواهد کرد.

هنگامی که به سراغ خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده می‌ روید، با دو اصطلاح مواجه می‌ شوید. یکی از این اصطلاحات کارت گرافیک مجتمع، یکپارچه یا Integrated خواهد بود. نوع طراحی و ساخت این نوع کارت گرافیک‌ ها به شکلی است که حافظه رم اختصاصی ندارند. این سیستم‌ ها از رم اصلی کامپیوتر بهره می‌ برند. لازم است که برای خرید کامپیوتر ارزان قیمت این نکته را مد نظر داشته باشید. با توجه به اینکه بخشی از فضای حافظه رم بر روی سیستم‌ هایی که دارای کارت گرافیک یکپارچه هستند در اختیار این سخت‌ افزار قرار می‌ گیرد، کارایی سیستم گاهی اوقات کاهش می‌ یابد. در این میان فراموش نکنید قیمت کارت گرافیک مجتمع نسبت به کارت گرافیک مجزا بیشتر است.

کارت گرافیک مجزا یا Dedicated به گونه‌ ای طراحی شده که دارای یک حافظه رم اختصاصی خواهد بود. طبیعتا این نوع طراحی کمک می‌ کند تا سرعت پردازش سخت‌ افزار افزایش یابد. این دسته از کارت گرافیک‌ ها معمولا با قیمت بالاتر برای سیستم‌ های حرفه‌ ای می‌ توانند بهترین انتخاب باشند.

اگر قصد خرید کارت گرافیک را دارید که بتواند نقش مهمی در سیستم ایفا کند باید از میان محصولات متنوع موجود در بازار بهترین انتخاب را انجام دهید. بسته به اینکه برای چه هدفی قصد خرید کامپیوتر را دارید، می‌ توان از دو مدل کارت گرافیک استفاده نمود. کارت گرافیک‌ های ورک استیشن و دسکتاپ این دو دسته هستند. خوشبختانه هر دو مدل از کارت‌ های گرافیک را می‌ توان هم بر روی کامپیوترهای قدیمی و هم بر روی کامپیوترهای جدید قرار داد. با توجه به اینکه اصولا کارت گرافیک برای سیستم‌ های رومیزی و جهت ویرایش ویدیو، عکس و تماشای فیلم مورد استفاده قرار می‌ گیرد، توجه زیادی به آن نمی‌ شود.

نقش حافظه ذخیره سازی در خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده

بدون شک یکی از موارد مهم دیگر برای اسمبل و خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده، بررسی رم کامپیوتر است. این روزها که می‌ توان انواع حافظه‌ های ذخیره سازی HDD و حافظه‌ های SSD را در بازار مشاهده کرد، بسته به نیازی که دارید باید دقت کنید که سیستم خریداری شده فضای کافی داشته باشد. یکی از مزایای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده، قابلیت انتخاب حافظه بین مدل‌ های SSD و HDD است.

در این میان توصیه می‌ کنیم برای ذخیره فایل‌ های حساس و مهم خود از یک حافظه جانبی کمک بگیرید. انواع هارد اکسترنال این امکان را به کاربر می‌ دهند تا بتواند فایل‌ های مهم خود را بر روی آن ذخیره کند.

نقش پاور در خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده

برای اینکه سیستم خود را تکمیل کنید همواره تاکید می‌ شود برای خرید پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه به سراغ برندهای معروف بروید. منبع تغذیه‌ ای که انتخاب می‌ کنید باید بتواند انرژی لازم برای سایر قطعات را فراهم نماید.

مانیتور کامپیوتر

شاید هنگام خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده توجه زیادی به مانیتور نداشته باشید. با این حال باید بدانید که مانیتور باید جهت مشاهده تصاویر و ویدیوها دارای بالاترین استاندارد باشد. چه یک کاربر معمولی باشید و چه یک گیمر به شمار می‌ روید باید در انتخاب و خرید مانیتور کامپیوتر دقت کافی داشته باشید. با توجه به اینکه این روزها مانیتور و تلویزیون‌ ها با ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌ شوند، سعی کنید انتخابی مناسب داشته باشید. در خرید مانیتور کامپیوتر، نرخ بازسازی صفحه نمایش و زمان پاسخگویی آن را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

در خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده باید چه نکاتی را بررسی کرد؟

برای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده مواردی مانند کارت گرافیک، سیستم عامل، پردازنده، مانیتور، حافظه رم و حافظه داخلی بررسی می‌ شوند.

برای خرید کامپیوتر خانگی و میان رده چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت کامپیوتر پایین رده و میان رده با توجه به اجزای مختلف آن مانند حافظه رم، کارت گرافیک، پردازنده و مادربرد اعلام می‌ شود. بسته به نیازی که دارید از میان سخت‌ افزارهای موجود بهترین انتخاب را انجام دهید.

کامپیوتر خانگی پایین رده و میان رده، چند بیتی است؟

به مانند سیستم‌ های حرفه‌ ای و گیمینگ، کامپیوترهای پایین رده و میان رده نیز هم به شکل 32 بیتی و هم 64 بیتی می‌ توانند باشند.

سخن پایانی

تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت است. قبل از اینکه تصمیم آخر خود را برای خرید کامپیوتر پایین رده و میان رده بگیرید، سعی کنید نسبت به تمام بخش‌ های سیستم آگاهی کافی به دست آورید. هر کدام از سخت‌ افزارهای ارزان قیمت تا گران قیمت برای اسمبل کامپیوتر خانگی تا کامپیوتر حرفه‌ ای با تنوع بالا در دسترس خریدار قرار می‌ گیرند. قبل از هر انتخابی توصیه ما به شما این است که نیاز خود را مشخص کرده و بر اساس بودجه‌ ای که دارید بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.