پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

سامسونگ از تراشه قدرتمند ۳ نانومتری برای ساعت های هوشمند رونمایی کرد.

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵

سامسونگ از تراشه قدرتمند ۳ نانومتری برای ساعت های هوشمند رونمایی کرد.

سامسونگ اولین تراشه‌ی ۳ نانومتری خود را با نام اگزینوس W1000 معرفی کرد. این تراشه، که با استفاده از پیشرفته‌ترین فرآیند ساخت سامسونگ تولید شده است، در ساعت‌های هوشمند آتی سامسونگ به نام‌های Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra استفاده خواهد شد.

اگزینوس W1000 دارای یک پردازنده ۵ هسته‌ای است که شامل یک هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 می‌شود. علاوه بر این، این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 نیز بهره می برد. انتظار می‌رود که اگزینوس W1000 عملکرد قدرتمندی را در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ ۷ اولترا ارائه دهد.

علاوه بر مواردی که پیش‌تر ذکر شد، تراشه‌ی اگزینوس W1000 دارای ویژگی‌های دیگری نیز است:

پشتیبانی از شبکه‌های ۵G: این تراشه از شبکه‌های ۵G پشتیبانی می‌کند، که سرعت انتقال داده‌ها را بهبود می‌بخشد.

پردازش هوش مصنوعی (AI): اگزینوس W1000 دارای واحد‌های پردازش هوش مصنوعی مخصوصی است که در کاربردهایی مانند تشخیص چهره، ترجمه ماشینی و پردازش زبان طبیعی به کار می‌رود.

پشتیبانی از دوربین‌های با کیفیت بالا: این تراشه قابلیت پردازش تصاویر با رزولوشن بالا را دارد و می‌تواند در دوربین‌های موبایل و دوربین‌های دیجیتال با کیفیت بالا به کار رود.

مصرف کمتر انرژی: بهبود‌های در فرآیند ساخت و معماری تراشه، منجر به مصرف کمتر انرژی توسط اگزینوس W1000 شده است.

تراشه‌ی اگزینوس W1000 نسبت به نسل قبلی تراشه‌ی اگزینوس 990، بهبود‌های مهمی دارد. اگزینوس W1000 با استفاده از فرآیند ساخت ۳ نانومتری تولید شده است که نسبت به نسل قبلی (فرآیند ساخت ۴ نانومتری) کارایی و بهره‌وری بیشتری دارد.

اگزینوس W1000 دارای یک هسته Cortex-A78 است که عملکرد بهتری نسبت به هسته‌های Cortex-A76 در اگزینوس 990 دارد. از طرفی چهار هسته Cortex-A55 در اگزینوس W1000 نیز بهبود یافته‌اند. اگزینوس W1000 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 استفاده می‌کند که نسبت به پردازنده‌ی Mali-G76 MP10 در اگزینوس 990 بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

به طور خلاصه، اگزینوس W1000 با بهبود‌های در فرآیند ساخت، پردازنده‌ها و کاربردهای آینده، تراشه‌ای قدرتمندتر از نسل قبلی خود محسوب می‌شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.