پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

چرا کارت گرافیک AMD نخریم؟

دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۰

چرا کارت گرافیک AMD نخریم؟

کارت گرافیک amd بخریم یا نه؟ مهم‌ترین ویژگی‌ های کارت گرافیک amd کدامند؟ بزرگترین عیب کارت گرافیک amd چیست؟ سوالاتی از این قبیل در ذهن کاربرانی که قصد خرید کارت گرافیک را دارند و به دنبال انتخاب یک گزینه از میان محصولات amd هستند، ممکن است مطرح شوند. در واقع استفاده کردن یا نکردن از کارت گرافیک های amd این روزها به عنوان یکی از دغدغه‌ های کاربران به خصوص گیمرها تبدیل شده و بسیاری از آن ها برای انتخاب یک گزینه از میان محصولات amd و Nvidia مردد هستند.

یکی دلایلی که ممکن است کاربران را هنگام خرید کارت گرافیک amd منصرف کند، FPS کمتر آن ها در مقایسه با محصولات ارائه شده توسط nvidia خواهد بود. اگر یک مقایسه بین محصولات همرده انجام دهیم، متوجه می‌ شویم که amd در این زمینه عملکردی ضعیف‌ تر دارد. با این حال به هیچ عنوان نباید از کنار ویژگی‌ ها و مزایای کارت گرافیک amd به سادگی گذر کرد.

بررسی مزایا و معایب کارت گرافیک amd

آشنایی با مزایا و معایب انواع کارت گرافیک انواع کارت گرافیک amd کمک می‌ کند تا بتوان در این زمینه تصمیمی بهتر گرفت. تنوع محصولات ارائه شده توسط amd سبب شده است که کاربران بسته به نیازی که دارند و همچنین نوع سیستمی که قصد دارند اسمبل کنند، انتخاب خود را انجام دهند.

مزایای کارت گرافیک amd

بدون شک بزرگترین ویژگی محصولات AMD، اعتبار برند آن ها است. این شرکت که فعالیت‌ های گسترده‌ ای در زمینه تولید مادربرد، کارت گرافیک، چیپست، ریز پردازنده و پردازنده‌ های گرافیکی انجام می دهد، از جمله محبوب ترین تولید کننده‌ ها در جهان شناخته می‌ شود. در بازار پردازنده‌ های گرافیکی نیز شرکت amd توانسته است سهم بسیار بزرگی را به خود اختصاص دهد بازاری که به طور کامل در سلطه nvidia و amd قرار گرفته است.

کارت گرافیک AMD Radeon را محکم بغل بگیرید

از همان ابتدای فعالیت AMD در زمینه تولید کارت گرافیک این برند وعده داد که جهش کارایی بزرگی را برای محصولات خود در نظر گرفته است. با وجود تردیدهای زیادی که نسبت به عملکرد amd در ابتدا وجود داشت ولی این کمپانی به خوبی توانست که با توسعه دهندگان موتورهای بازی و سازندگان بازی‌ ها همکاری خود را انجام داده و انواع سی پی یو ها را برای سیستم‌ های گیمینگ روانه بازار کند. پردازنده‌ های گرافیکی amd رادئون کمک می‌ کنند تا کاربر بتوانند هنگام انجام بازی از محتوای سیستم خود نهایت لذت را ببرند. کارت‌ های گرافیک رادئون تجربه ایده آلی از انجام بازی به واسطه بهره‌ مندی از DirectX 12 ارائه می‌ دهند.

قیمت کارت گرافیک AMD، یک ویژگی بزرگ

از گذشته تا به امروز محصولات ارائه شده توسط AMD را گزینه‌ هایی با قیمت اقتصادی می‌ دانند کارت‌ های گرافیک amd برای اغلب کاربران گزینه‌ هایی خوش قیمت هستند. این برند تلاش کرده است که کارت گرافیک مقرون به صرفه را برای طیف گسترده‌ ای از کاربران روانه بازار کند. حتی محصولات میان رده و گیمینگ ارائه شده توسط amd نیز با برچسب قیمتی مناسب و عملکرد فوق العاده در اختیار کاربران قرار گرفته‌ اند.

در مقایسه با سایر رقبا، AMD از نظر قیمت کارت گرافیک عملکردی بهتر دارد. با این حال داستان برای کارت‌ های گرافیک گران قیمت و فوق حرفه‌ ای متفاوت است. این برند نیز تا حد زیادی کارت‌ های گرافیک فوق حرفه‌ ای خود را با قیمت بالا در اختیار کاربران می‌ گذارد.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید کارت گرافیک

کارت گرافیک ورک استیشن

محصولاتی که توسط AMD به بازار عرضه می‌ شوند برای انجام کارهای پیچیده نیز می‌ توانند کاربرد خود را نشان دهند. دسته‌ ای از کارت‌ های گرافیک amd برای بازی‌ های ویدیویی طراحی نمی‌ شوند. این محصولات با هدف انجام رندرینگ و کارهای پیچیده تولید شده و نسبت به کارت‌ های گرافیک عادی حافظه بیشتری دارند. بدون تردید قیمت کارت گرافیک ورک استیشن amd نیز در مقایسه با محصولات دیگر این برند بیشتر است.

صرفه‌ جویی در انرژی

استفاده از جدیدترین فناوری‌ ها برای تولید کارت گرافیک توسط amd سبب شده است که محصولات این برند از مزایایی مانند صرفه‌ جویی انرژی بهره ببرند. کیفیت کار amd به شکلی است که آخرین کارت گرافیک‌ های ارائه شده توسط این برند که بر اساس RDNA 2 طراحی شده‌ اند را می‌ توان بر روی کنسول‌ بازی ایکس باکس و پلی استیشن نیز مشاهده کرد. با توجه به روش متفاوتی که amd برای تولید کارت گرافیک در پیش گرفته است، توسعه دهندگان کنسول‌ های بازی ترغیب شده‌ اند که از محصولات این برند بر روی دستگاه‌ های خود استفاده نمایند.

عملکرد ایده‌ آل از نظر قابلیت و ویژگی انحصاری

هنگامی که صحبت از عملکرد کارت گرافیک AMD در بازی‌ های ویدیویی می‌ شود، بحث گسترده‌ تر خواهد شد. از همان ابتدا تا به امروز amd تلاش کرده است مسیر خود را از دیگر رقبا جدا کند. از نظر عملکرد می‌ توان گفت که در حالت کلی کارت گرافیک‌ های amd بسیار کاربر پسند هستند. ویژگی‌ها و تکنولوژی‌ های مختلفی که این شرکت برای تولید کارت گرافیک‌ های خود در نظر گرفته، سبب شده است که نسبت به محصولات برندهای دیگر متمایز باشند. تمرکز AMD بر روی تولید کارت گرافیک گیمینگ سبب شده است که محصولاتی خاص را در بخش ویدیو گیم بتواند تولید کند. استفاده از معماری‌ های RDNA نیز کمک کرده است که در این زمینه بتوان عملکردی قابل قبول از amd مشاهده کرد.

تنوع محصولات موجود

یکی از دغدغه‌ های کاربران هنگام خرید کارت گرافیک این است که آیا گزینه ای متناسب با بودجه خود می‌ توانند خریداری کنند یا خیر؟ در این بین amd عملکرد فوق العاده‌ ای داشته است. این برند انواع کارت گرافیک پایین رده و ارزان قیمت را تا کارت گرافیک‌ های حرفه‌ ای و گران قیمت روانه بازار می‌ کند. تفاوتی ندارد به دنبال اسمبل و سرهم کردن چه نوع سیستمی باشید. در هر حال AMD یک سورپرایز برای سیستم شما خواهد داشت.

چرا کارت گرافیک AMD نخریم

معایب کارت گرافیک AMD

به احتمال فراوان با شناخت معایب کارت گرافیک amd می‌ توانید به پاسخ این سوال خود برسید که چرا نباید کارت گرافیک amd بخرید؟

به مانند کارت گرافیک سایر برندها، محصولاتی که توسط amd روانه بازار می‌ شوند دارای معایبی نیز هستند.

افت amd در سهم بازار

اگر به چند سال گذشته برگردیم پردازنده‌ های گرافیکی amd سهم زیادی از بازار را در اختیار داشتندو با این حال بررسی‌ ها نشان می‌ دهد که از اوایل سال ۲۰۲۱ سهم amd در بازار فروش پرونده گرافیکی به شدت کاهش یافته است. آنچه که سبب شده amd با افت فروش مواجه شود، عملکرد مناسب رقیب اصلی این برند یعنی انیدیا بوده که توانسته کارت‌ های گرافیک را با توان عالی و قیمت مناسب‌ تر در اختیار کاربران بگذارد.

عملکرد دور از انتظار

قبل از ارائه نسل جدید کارت‌ های گرافیک AMD بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که قرار است قاتل کارت گرافیک‌ روانه بازار شود. با این حال هنگام رونمایی از محصولات سری Big Navi مشخص شد که در عمل آنگونه که باید و شاید این کارت‌ های گرافیک نمی‌ توانند موفق باشند. در مقایسه با مرسولات هم رده‌ ای که توسط انویدیا عرضه می‌ شوند، کارت‌ های گرافیک amd رقابت را واگذار کرده‌ اند.

عملکرد ضعیف در انجام بازی

تولید کنندگان کارت گرافیک بخش اعظمی از تمرکز خود را بر روی تولید محصولاتی برای سیستم‌ گیمینگ می‌ گذارند. کارت‌ های گرافیک قدرتمند در سال‌ های اخیر توانسته‌ اند نگاه گیمرها را به خود جلب کنند. با وجود رقابت بسیار نزدیکی که amd با رقیب خود در زمینه تولید کارت گرافیک گیمینگ دارد ولی همچنان رقابت را در این زمینه به رقیب سنتی خود واگذار کرده است.

عدم پشتیبانی از فناوری DLSS

فناوری فوق کمک می‌ کند تا بتوان هنگام انجام بازی به واسطه کمک گرفتن از هوش مصنوعی جذابیت بیشتری را تجربه نمود. Nvidia با بهره‌ گیری از این فناوری کاربران را ترغیب می‌ کند تا روی به خرید محصولات این برند بیاورند. عدم پشتیبانی کارت گرافیک های amd از این ویژگی را می‌ توان یک امتیاز منفی برای آن در نظر گرفت به واسطه فناوری ذکر شده که بر روی کارت گرافیک ها فعال شده است، سیستم می‌ تواند کارهای بسیار سنگین را به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

کارت گرافیک amd بخریم یا نه؟

به احتمال فراوان پس از بررسی مزایا و معایب کارت گرافیک amd شما نیز با این سوال مواجه شوید که بالاخره کارت گرافیک amd بخریم یا نه؟ بدون تردید amd یک برند دوست داشتنی در زمینه تولید کارت گرافیک و سخت‌ افزارهای دیگر به شمار می‌ روند. این برند تلاش کرده که محصولاتی با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول در اختیار کاربران قرار دهد. پاسخ به این سوال که خرید کارت گرافیک amd بهتر است یا nvidia را باید پس از مقایسه محصولات این دو برند بدهیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.