پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار کدامند؟

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳

بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار کدامند؟

انتخاب بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار با توجه به تنوع بالای این دستگاه‌ ها نسبت به سال‌ های گذشته کاری دشوارتر به نظر می‌ رسد. برندهای غول پیکر رقابت شدیدی برای عرضه محصولات خود ایجاد کرده اند. شرایطی که سبب شده است کاربران هنگام خرید لپ‌ تاپ با سردرگمی بیشتری مواجه شوند. به احتمال فراوان اگر نتوانید نسبت به قابلیت‌ های لپ‌ تاپ و دستگاه مورد نظر آشنایی کامل داشته باشید، با خریدی اشتباه مواجه می‌ شوید.

اکنون در سال ۲۰۲۳ انتخاب بهترین لپ‌ تاپ ۱۴ اینچی بازار برای کاربرانی که تمایل به داشتن یک دستگاه با صفحه نمایش تقریبا کوچک دارند، دشوارتر از گذشته شده است. با توجه به این موارد ما در مجله آترا تلاش کرده‌ ایم که با بررسی محصولات متنوع موجود در بازار بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی را به شما معرفی کنیم. با ما در بخش خرید اقساطی لپ تاپ آترامارت همراه باشید تا اطلاعات کامل‌ تری در این خصوص ارائه دهیم.

لپ تاپ ۱۴ اینچی برای چه کسانی مناسب است؟

ممکن است برای شما هم سوال به وجود بیاید که لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی برای کدام دسته از کاربران مناسب هستند. با توجه به سایز این دستگاه‌ ها، کاربرانی که قصد دارند در هر مکانی از قابلیت‌ های لپ‌ تاپ بهره ببرند، می‌ توانند به سراغ خرید آن بروند. به احتمال فراوان لپ‌ تاپ‌ های ۱۳ اینچی برای هر کاربری بسیار کوچک باشند. در طرف مقابل لپ‌ تاپ‌ های ۱۵ اینچی نیز به واسطه اینکه صفحه نمایش نسبتا بزرگتری دارند، کار را برای حمل آسان دشوار می‌ کنند. به همین علت لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار بهترین گزینه برای دانشجویان و افرادی هستند که باید در هر شرایطی از دستگاه خود استفاده نمایند.

فراموش نکنید که لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی نسبت به مدل ۱۷ اینچی دارای کیفیت پایین‌ تر و قدرت کمتری بوده و با توجه به فضایی که طراح برای ساخت آن دارد، نمی‌ تواند از قطعات توانمند بر روی آن استفاده کند. با این حال برندهای مختلف تلاش کرده‌ اند بهترین راهکارها را برای ساخت این سری از لپ‌ تاپ‌ ها در نظر گیرند تا پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.

معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار در سال ۱۴۰۲

انتخاب و خرید لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی از میان محصولات متنوعی که توسط برندهای ایسوس، اپل، ایسر، دل، مایکروسافت و اچ پی روانه بازار شده‌ اند برای شما می‌ تواند دشوار باشد. از ارزان‌ ترین لپ‌ تاپ ۱۴ اینچی تا گران‌ ترین لپ‌ تاپ ۱۴ اینچی بازار هر کدام می‌ توانند برای دسته‌ ای از کاربران انتخابی مناسب باشند. وزن کم و اندازه استاندارد لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی سبب شده است که دانشجویان استقبال زیادی از خرید آن ها به عمل آورند. ما گزینه‌ های زیر را به عنوان بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده‌ ایم.

لپ تاپ مک بوک پرو M2 Pro

بدون تردید یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار محصول ارائه شده توسط اپل است. لپ تاپ اپل M2 Pro با بهره‌ مندی از سخت‌ افزارهای قدرتمند و صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت برای هر کاربری می‌ تواند انتخابی جذاب باشد. از تراشه اختصاصی اپل گرفته تا گرافیک این لپ‌ تاپ هر کدام برای کاربران می‌ توانند بالاترین سطح کیفی و عملکرد را به اجرا بگذارند. اپل از متریال آلومینیوم برای ساخت بدنه این لپ تاپ استفاده کرده است. یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 در کنار تراشه اختصاصی این برند کمک می‌ کند تا سرعت و عملکرد دستگاه به شکل قابل توجهی ارتقا یابد.

صفحه نمایش این لپ‌ تاپ نیز با دقت بی‌ نظیر و مجهز به تکنولوژی‌ های جدید، کیفیت ایده آلی برای نمایش محتوا دارد. علاوه بر این کارت گرافیک اختصاصی اپل نیز بر روی این لپ‌ تاپ قرار گرفته است. کاربران می‌ توانند از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و از نوع SSD جهت ذخیره سازی داده‌ های خود بهره ببرند. لپ تاپ M2 Pro مجهز به حسگر اثر انگشت بوده و با یک باتری لیتیوم پلیمری ۷۰ وات ساعت تا مدت‌ ها شما را از شارژ مجدد بی‌ نیاز می‌ کند.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

لپ تاپ ایسوس VivoBook R565EP، بهترین لپ‌ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس

گزینه بعدی که می‌ تواند در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار قرار گیرد، محصول ارائه شده توسط ایسوس است. یک لپ تاپ با همان زبان طراحی همیشگی ایسوس و کیفیت فوق العاده که برای بخش زیادی از کاربران می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. پردازنده مرکزی این لپ‌ تاپ از شرکت اینتل و از سری Core i7 بوده و با فرکانس ایده آل ۴.۶۰ گیگاهرتزی عملکردی بی‌ نظیر دارد. ایسوس برای ساخت این لپ‌ تاپ خود یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و از نوع DDR4 به کار گرفته است. صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس VivoBook R565EP از نوع IPS بوده و با دقت فول FULL HD می‌ تواند محتوا را به شکل ایده‌ آل مقابل دیدگان کاربران نمایش دهد. این صفحه نمایش مات از کیفیت و وضوح بی‌ نظیری برخوردار است.

پردازنده گرافیکی انتخاب شده از شرکت انویدیا با فضای ۲ گیگابایتی نیز کمک می‌ کند تا کاربران بتوانند برای اجرای بازی‌ های محبوب نیز از یک سخت‌ افزار کاربردی بهره ببرند. یکی از ویژگی‌ های لپ تاپ VivoBook R565EP، بهره‌ مندی از حافظه ۱ ترابایتی SSD شمار می‌ رود. کاربران می‌ توانند حجم زیادی از داده‌ های خود را بر روی این فضای ذخیره سازی ذخیره کنند. طراحی جذاب کیبورد و سرعت بالای آن به همراه تاچ پد در کنار سنسور اثر انگشت سایر ویژگی‌ های این لپ‌ تاپ به شمار می‌ روند. یک لپ تاپ ۱۴ اینچی مخصوص بازی که با باتری ۴۷ وات ساعت برای هر کاربری انتخابی جذاب است.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

لپ تاپ لنوو Yoga 7 Lenovo i7 1255U

اگر بخواهیم یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی لنوو را نام ببریم، به سراغ لپ تاپ مدل Yoga 7 Lenovo i7 1255U می‌ رویم. یک لپ تاپ با پردازنده توانمند و صفحه نمایش با کیفیت که برای کاربران حرفه‌ ای می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. لنوو این لپ تاپ خود را با پردازنده اینتل سری Core i7 روانه بازار می‌ کند. حافظه ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 بر روی این لپ‌ تاپ قرار گرفته که در کنار پردازنده مرکزی می‌ تواند بازی‌ های سنگین را به راحتی اجرا نماید.

یک لپ‌ تاپ با صفحه نمایش مات و با دقت ایده‌ آل که محتوا را به شکل کاملا قابل قبول در مقابل دیدگان شما پخش خواهد کرد. این صفحه نمایش در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز کیفیت بالایی نشان می‌ دهد. جذاب‌ ترین بخش این لپ‌ تاپ به حافظه گرافیکی ۸ گیگابایتی آن برمی‌گردد. علاوه بر این حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD نیز سبب شده است که علاوه بر فضای زیاد جهت ذخیره‌ سازی، کاربر بتواند از سرعت بالای آن نیز نهایت استفاده را ببرد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

لپ تاپ ایسر اسپایر مدل E5_475G

بهترین لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسر مدل E5_475G است. محصولی با حافظه رم ۸ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی 2 گیگابایتی که برای بخش زیادی از کاربران می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب به شمار رود. ایسر این لپ‌ تاپ خود را با پردازنده اینتل سری Core i7 در دسترس کاربران قرار داده است. یک حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 بر روی این لپ‌ تاپ مشاهده می شود. صفحه نمایش این لپ تاپ ایسر از نوع TFT LCD بوده که کیفیت نسبتا مناسبی در مقایسه با قیمت دستگاه دارد.

علاوه بر این پردازنده گرافیکی دو گیگابایتی لپ تاپ از نوع GeForce 940MX بوده که ما آن را بر روی لپ‌ تاپ‌ های با قیمت بیشتر نیز مشاهده می‌ کنیم. یک حافظه 1 ترابایتی از نوع HDD بر روی لپ تاپ قرار گرفته است. به نظر می‌ رسد که ایسر می‌ توانست حافظه ذخیره سازی را از نوع ssd انتخاب کند تا کاربران از سرعت بیشتری هنگام استفاده از لپ‌ تاپ بهره‌ مند شوند. این لپ تاپ از نظر طراحی نیز شباهت زیادی به سایر دستگاه‌ های ارائه شده توسط ایسر دارد.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14 OLED UM3402YA

یکی دیگر از بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار که توسط ایسوس در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد، لپ تاپ ZenBook 14 OLED UM3402YA است. محصولی با طراحی جذاب، بدنه مقاوم و وزن مناسب که امکان جابجایی را برای کاربران ساده می‌ کند. ایسوس برای این لپ‌ تاپ خود به سراغ شرکت AMD رفته و پردازنده رایزن ۷ را از آن انتخاب کرده است. این پردازنده با حداکثر فرکانس ایده‌ آل در کنار حافظه رم ۱۶ گیگابایتی کمک می‌ کند که بازی‌ های سنگین نیز به راحتی بتوانند اجرا شوند.

بدون تردید یکی دیگر از نقاط قوت لپ تاپ ZenBook 14 OLED UM3402YA، صفحه نمایش بی‌ نظیر آن از نوع OLED است. این صفحه نمایش با دقت بی‌ نظیر و حرکت در روشنایی بالا شما را یاری می‌ کند که در هر شرایط نوری بتوانید محتوا را با کیفیت ایده‌ آل مشاهده نمایید. پردازنده گرافیکی انتخاب شده برای این لپ‌تاپ نیز از نوع RX VEGA 8 بوده که تا ۴ گیگابایت می‌ تواند SHARE کند. علاوه بر این، ویژگی جذاب دیگر این لپ‌ تاپ حافظه ۱ ترابایتی آن از نوع SSD است. با توجه به سرعت بالای حسگر اثر انگشت کیفیت، ایده‌ آل کیبورد و تاچ پد، کاربران می‌ توانند از یک لپ‌ تاپ با بهترین امکانات بهره ببرند.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

لپ تاپ لنوو مدل Thinkpad X1 CARBON_Z

در میان بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار یک لپ تاپ با طراحی خاص، صفحه نمایش بی‌ نظیر و توان ایده‌ آل قرار گرفته است. محصول ارائه شده توسط لنوو یعنی لپ تاپ Thinkpad X1 CARBON_Z با وزن بسیار سبک امکان جابجایی را توسط کاربران راحت می‌ کند. این لپ تاپ با بدنه‌ ای از جنس آلومینیوم و پلاستیک، تنها ۱.۱۲ کیلوگرم وزن دارد. پردازنده انتخاب شده برای این لپ تاپ از برند اینتل و سری Core i7 بوده که با حداکثر فرکانس ۴.۷ گیگاهرتزی عملکرد بی‌ نظیر در اجرای نرم‌ افزار و بازی‌ ها دارد. علاوه بر این استفاده از حافظه رم ddr5 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت نیز بیانگر این است که محصول ارائه شده توسط لنوو هر آنچه کاربران نیاز داشته باشند را می‌ تواند اجرا کند.

یک لپ‌ تاپ با صفحه نمایش IPS LCD و دقت ایده‌ آل که با پردازنده گرافیکی اینتل می‌ تواند تا ۴ گیگابایت قدرت گرافیکی خود را به رخ بکشد. استفاده از حافظه ذخیره‌سازی SSD نیز مزید بر علت می‌ شود که سرعت دستگاه بالاتر رود. این حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی برای کاربران فضای کافی جهت ذخیره سازی داده‌ ها فراهم کرده است. بهره‌ مندی از انواع پورت ها، حسگر اثر انگشت و سرعت بالای کیبورد و تاچ پد سبب شده است که از نظر ساخت نیز یک محصول بی‌ نظیر در اختیار کاربران قرار گرفته شود.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

لپ تاپ hp مدل Pavilion X360 14T_DY000

بهترین لپ تاپ ۱۴ اینچی HP برای کاربران حرفه‌ ای می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. لپ تاپ Pavilion X360 14T_DY000 است. اچ پی این لپ تاپ خود را با پردازنده اینتل سری Core i7 روانه بازار می‌ کند. یک لپ تاپ با وزن ایده‌ آل که کاربران را یاری خواهد کرد تا بتوانند به راحتی آن را جابجا نمایند. استفاده از پردازنده توانمند سبب شده است که با فرکانس ۴.۷ گیگاهرتز بازی‌ های سنگین به راحتی اجرا شوند. به همراه این پردازنده می‌ توان حافظه رم ۱۶ گیگابایتی را مشاهده کرد که سرعت کافی برای اجرای هر اپلیکیشن و بازی را دارد.

از دیگر ویژگی‌ های لپ تاپ Pavilion X360 14T_DY000 می‌ توان به صفحه نمایش IPSLCD۵ با دقت FULL HD اشاره کرد. صفحه نمایشی لمسی با حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت و با فرکانس ۶۰ هرتزی که کیفیت بی‌ نظیری برای پخش محتوا خواهد داشت. یک پردازنده گرافیکی از شرکت اینتل نیز بر روی این لپ‌ تاپ مشاهده می‌ کنیم. حافظه داخلی یک ترابایتی از نوع اس اس‌ دی در کنار حافظه رم و پردازنده ترکیبی ایده‌ آل برای بالا بردن سرعت دستگاه ایجاد کرده است. بهره‌ مندی از انواع پورت ها، قابلیت چرخش ۳۰۰ درجه‌ ای صفحه نمایش و همچنین پشتیبانی کامل از حالت Tablet Mode از ویژگی‌ های این لپ تاپ ارائه شده توسط hp به شمار می‌ روند. فراموش نکنید که یک باتری با ظرفیت ایده آل بر روی این لپ‌ تاپ قرار گرفته است.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های 14 اینچی

سخن پایانی

بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار را ما بر اساس بررسی‌ هایی که انجام داده‌ ایم، انتخاب کرده‌ ایم. از جنبه‌ های مختلف مانند کیفیت صفحه نمایش، پردازنده مرکزی و همچنین پردازنده گرافیکی محصولات نامبرده می‌ توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. فروشگاه اینترنتی آترامارت با فروش بهترین لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچی بازار به صورت نقد و اقساط خدمات خود را عرضه می‌ کند.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس کدام است؟

ایسوس گزینه‌ های متنوعی را در این رده به بازار عرضه می‌ کند. با این حال لپ تاپ VivoBook R565EP می‌ تواند بهترین گزینه برای کاربران باشد.

لپ تاپ‌ های ۱۴ اینچ برای کدام دسته از کاربران مناسب هستند؟

لپ تاپ‌ های ۱۴ اینچ معمولا با کاربری روزمره، دانشجویی و مالتی مدیا به بازار عرضه می‌ شوند. به همین علت برای گیمرها گزینه‌ ای مناسب نخواهند بود دانشجویان می‌توانند برای انجام پروژه‌های خود. روی قابلیت‌ های این لپ‌ تاپ‌ ها حساب ویژه‌ ای باز کنند.

کیفیت لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچ بازار چگونه است؟

لپ تاپ‌ های ۱۴ اینچ معمولا نسبت به گزینه‌ های ۱۷ اینچ دارای کیفیت پایین‌ تر و توان کمتر هستند. با این حال قیمت لپ‌ تاپ‌ های ۱۴ اینچ بسیار مناسب است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.