پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

‌‌نگاهی به لپ‌تاپ‌های با طول عمر باتری بالا در سال ۲۰۱۸

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

‌‌نگاهی به لپ‌تاپ‌های با طول عمر باتری بالا در سال ۲۰۱۸

در این مطلب قصد داریم ‌‌لپ‌تاپ‌های با طول عمر باتری بالا را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم دنبال یک ‌‌لپ‌تاپ با طول عمر باتری طولانی هستید این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه شاهد ارتقای سریع سخت‌افزار ‌‌لپ‌تاپ‌ها و همچنین کاهش ضخامت آنها هستیم. در کنار مشخصات مذکور، باتری ‌‌لپ‌تاپ‌ها هم روز به روز با طول عمر بالاتر و کیفیت بهتر عرضه می‌شوند. با پیشرفت فناوری باتری‌ها شاهد ‌‌لپ‌تاپ‌هایی با شارژدهی بالاتر و قدرت بیشتر هستیم. اگر شما از کسانی هستید که از ‌‌لپ‌تاپ خود در خارج از خانه استفاده می‌کنید و به پریز‌های برق دسترسی زیادی ندارید، باید مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید. ما یک لیست از ‌‌لپ‌تاپ‌های با طول عمر باتری طولانی برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم، لپ‌تاپ‌هایی که انرژی دستگاه را برای طول روز تأمین می‌کنند.

Dell XPS 13 9370
نسخه رفرش XPS 13 9370 مجهز به ‌‌تراشه 15 واتی نسل هشتم اینتل است و از یک باتری 52 وات ساعت بهره می‌برد. باتری این دستگاه در کانفینگ 4K و در استفاده شبکه ‌‌ترکیبی حدود 10 ساعت و در حالت 1080، 13 ساعت انرژی دستگاه را تأمین می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری این ‌‌لپ‌تاپ شامل پردازنده Intel Core i7-8550U با 16 گیگابایت رم DDR3 و یک درایو 1‌‌ ترابایتی SSD، پورت‌های Thunderbolt 3 و USB-C 3.0 برای اتصال لوازم جانبی می‌باشد.


LG gram 15Z980
سری نسل هفتمی ‌‌‌لپ‌تاپ‌های LG در سه نسخه 13،14 و 15 اینچی عرضه می‌شوند و از طول عمر طولانی برخوردار می‌باشند. نمونه 15 اینچی مجهز به یک پردازشگر 8 هسته‌ای اینتل Core i7 می‌باشد. این پردازنده در کنار 16 گیگابایت رم، یک‌‌ترابایت حافظه SSD و صفحه‌نمایش لمسی 15.6 اینچی FullHD باید مصرف بالایی داشته باشد، اما حقیقت این است که باتری این دستگاه تا 13 ساعت نیروی ‌‌لپ‌تاپ را بدون اتصال دوباره به شارژ تأمین می‌کند. جالب است بدانید وزن این ‌‌لپ‌تاپ تنها 2.41 پوند(1،095 گرم) است.

LG gram 15Z980با قیمت پایه 1230 دلار برای پردازنده Core i5 و 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود، نسخه‌ِ مجهز به بالاترین مشخصات نیز قیمتی معادل 2000 دلار دارد.

Surface Book 2
Surface Book 2 در دو نسخه 13.5 و 15 اینچی در بازار موجود است. قیمت این ‌‌لپ‌تاپ از 1500 دلار شروع می‌شود. پردازنده این ‌‌لپ‌تاپ Core i7 8 هسته‌ای است. این پردازنده قدرتمند در کنار 16 گیگابایت رم ، 1‌‌ترابایت حافظه‌داخلی و یک گرافیک NVIDIA GTX 1060 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی برای نسخه 15 اینچی به کاربران ارائه می‌شود. نسخه 13.5 اینچی نیز در تمام مشخصات مشابهِ نسخه بزرگتر خود است، تنها تفاوت آن مربوط به اندازه نمایشگر و گرافیک GPU GTX 1050 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی آن می‌شود. باتری این دستگاه روشن ماندن آن را تا 10 ساعت در حالت استفاده مالتی‌مدیا تضمین می‌کند.

با جدا کردن صفحه از کیبورد شارژدهی باتری به 20 درصد کاهش پیدا می‌کند، در کل، ‌‌لپ‌تاپ سر‌فیس بوک 2 یک انتخاب عالی برای شما به شمار می‌رود.

Samsung Notebook 9 15
محصول سال 2018 سامسونگ با نام Samsung Notebook 9 از طراحی مشابه و پردازنده نسل هشتمی ‌اینتل برخوردار است. پردازنده این نسخه 15 اینچی ‌‌تراشه نسل هشتم اینتل Core i7-8550U است که در کنار 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 می‌تواند با سرعت بالایی داده‌ها را پردازش کند. همچنین این دستگاه از 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و گرافیک NVIDIA MX150 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 نیز بهره می‌برد.

عملکرد این دستگاه بی‌نظیر است، وزن آن معادل 2.82 پوند یا 1.28 کیلوگرم بوده و از یک باتری 75 واتی برخوردار است. این دستگاه می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا 13 ساعت شارژدهی داشته باشد. رزولوشن نمایشگر 15 اینچی این لپ‌تاپ نیز 1080p است. و در آخر اینکه قیمت این ‌‌لپ‌تاپ 1500 دلار است.

Lenovo Yoga 920
Yoga 920 با قیمتی معادل 1200 دلار از بدنه‌ای کاملا فلزی و صفحه‌نمایشی لمسی بهره می‌برد. این دستگاه 14 اینچی و تبدیل‌شونده از طراحی زیبایی برخوردار است و حاشیه‌های آن به شدت کاهش یافته‌اند. در ضمن پردازنده این ‌‌لپ‌تاپ Core i7-8550U نام دارد که از‌‌ تراشه‌های قدرتمند شرکت اینتل به‌شمار می‌رود. این پردازنده در کنار 16 گیگابایت حافظه رم و یک ‌‌ترابایت حافظه داخلی SSD یک مجموعه سخت‌افزاری کامل را به کاربرانش ارائه می‌کند. نمایشگر Yoga 920 نیز کیفیتی معادل 4K یا 1080p خواهد داشت.

طبق آزمایش‌های صورت گرفته، نسخه مجهز به نمایشگر 4K تا 10 ساعت شارژدهی را تضمین می‌کند. نسخه دارای نمایشگر 1080p هم به دلیل مصرف کمتر صفحه‌نمایش از شارژدهی بالاتری برخوردار خواهد بود. در انتها نیز باید به پشتیبانی از قلم و لولای مانند بند ساعت این ‌‌لپ‌تاپ اشاره کنیم.

Lenovo ThinkPad T470
از مهم‌‌ترین قابلیت‌های Lenovo ThinkPad T470 باید به ویژگی تعویض سریع باتری یدکی شارژ شده اشاره کرد. این یک راه حل ساده ولی کارآمد برای افزایش عمر باتری است.

تراشه این دستگاه Core i7-7600U از نسل هفتم اینتل می‌باشد. 32 گیگابایت رم DDR4 و یک‌‌ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD از دیگر مشخصات Lenovo ThinkPad T470 هستند. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به 3 عدد USB-A 3.0 و Thunderbolt 3 و HDMI 1.4 و درگاه اترنت و جایگاه SD card و گزینه‌ای برای یک اسلات Micro SIM که امکان اتصال به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند اشاره کرد. در آخر اینکه دوام و عملکرد ThinkPad نسبت به مدل‌های مشابه به مراتب بالاتر و بهتر است.

Acer Aspire E 15
این ‌‌لپ‌تاپ 600 دلاری از طراحی نوستالژیک پیروی می‌کند. وزنی بیشتر از 5 پوند داشته و از یک درایو نوری، پورت‌های قدیمی، گرافیک اختصاصی NVIDIA MX150 و یک صفحه کلید کامل با پد شماره‌گیر بهره می‌برد. در انتها نیز شاهد یک باتری حجیم هستیم که با وجود نسل هشتم Intel Core CPU، حدود 9 ساعت عمر می‌کند.

البته شاید مشخصات این ‌‌لپ‌تاپ کمی ‌دل‌سرد کننده باشد، اما با توجه به قیمت ناچیز آن، مشخصات مذکور قانع‌کننده خواهند بود. به هر حال اگر به زیبایی و بی‌نقص بودن ‌‌لپ‌تاپتان اهمیت زیادی نمی‌دهید و بودجه کافی برای خرید ‌‌لپ‌تاپ‌های خیلی خوب ندارید، Acer Aspire E 15 یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.