پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

کروم‌بوک ها هم صاحب سنسور اثر انگشت میشوند

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

کروم‌بوک ها هم صاحب سنسور اثر انگشت میشوند

با ارائه سنسور اثر انگشت توسط غول های تولید کننده گوشی های هوشمند در محصولاتشان و کاربرد فراوانی که میشود از این قابلیت استفاده کرد، تولید کنندگان لپ تاپ هم قرار است از این فناوری در تولیداتشان استفاده کنند. کاربرد سنسور اثز انگشت بسیار وسیع هست و حتی می توانیم از این قابلیت در بازگشایی صفحه وب درست همانند دیوایس های پلتفرم اندروید و آی او اس استفاده کرد.

اگر به گذشته برگردیم می بینیم که کاربران برای ایمن نگه داشتن اطلاعاتشان از رمز عبور استفاده می کردند اما وارد کردن چندباره رمز عبور برای رمزگشایی صفحه و یا دسترسی به اطلاعات مختلفی نظیر یک عکس ساده کمی دردسرساز است و کاربران را آزرده خاطر می کرد. با ورود سنسور اثر انگشت به حوزه تکنولوژی کار آسوده تر از گذشته شد، چرا که این سنسورها سطح بالایی از امنیت را با آسوده ترین راه و تنها از طریق اثر انگشت کاربران به ارمغان می آورند. این چیزی است که تا پیش از این بر روی آیفون ها، گوشی های اندرویدی، آیپدها، تبلت ها و حتی دیوایس های حاوی ویندوز 10 مشاهده کرده ایم. حالا توسعه دهندگان سیستم عامل کروم می خواهد دیوایس های حاوی سیستم عامل Chrome نیز میزبان اسکنرهای اثر انگشت باشند.

گوگل به تازگی ویژگی رمزگشایی توسط پین کد را به کانال توسعه دهندگان سیستم عامل کروم اضافه کرده است؛ بنابراین واضح است که این شرکت در حال افزایش بخش های تازه ای به جهت بالا بردن امنیت این دیوایس ها خواهد بود.

به زودی احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت در این سیستم عامل به جهت رمزگشایی وجود خواهد داشت، و حتی این سنسور می تواند در جاهای مختلفی از سطح نرم افزاری کروم مانند ورود به صفحه وب، اپلیکیشن و غیره نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.