پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

کارت گرافیک ارزان چی بخرم؟

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷

کارت گرافیک ارزان چی بخرم؟

کارت گرافیک ارزان چی بخرم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال برنامه ها ی سنگین گرافیکی و بازی های بسیار با کیفیت به بازار عرضه شده اند و تمامی کاربران دوست دارند تا از این پدیده های جدید تکنولوژی لذت ببرند. ولی همواره بحث بودجه و محدودیت آن به ویژه در این وضعیت اقتصادی مطرح می باشد. یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر برای بحث های مذکور کارت گرافیک می باشد. و در صورتی که بتوانیم کارت گرافیک ارزان با امکانات بالا خریداری کنیم بسیار در رسیدن به اهداف خود در زمینه گیمینگ موفق خواهیم بود.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین کارت گرافیک ارزان گیمینگ

هر آنچه که باید در خصوص کارت گرافیک ارزان بدانیم؟

در خصوص خرید سخت افزار کامپیوتر یا باید آگاهی کامل داشته باشیم یا از افراد و کارشناسانی کمک بگیریم که ما را در این زمینه راهنمایی کنند. در بسیار از مواقع به علت عدم آگاهی ما هزینه تکنولوژی را می پردازیم که اصلا از آن استفاده نمی کنیم و یا به دلیل عدم مچ بودن سایر قطعات از این امکانات نمی توانیم استفاده کنیم. در این بخش به دلایل تفاوت قیمت کارت گرافیک ها اشاره خواهیم کرد:

اولین مورد تفاوت در کیفیت قطعاتی است که کارت گرافیک از آن ساخته شده است به ویژه خازن هایی که روی این مدار این قطعه قرار دارند. در کارت گرافیک ارزان معمولا این خازن ها از کیفیت کمتری نسبت به سایر موارد برخوردار هستند.
برند کارت گرافیک: این بحث در گذشته مطرح بوده چون امروزه شرکت های بزرگ ساخت این قطعات سخت افزاری هم به این نتیجه رسیده اند که بایستی کارت گرافیک ارزان یا به اصطلاح میان رده هم تولید کنند و همین مورد بحث کیفیت تولید این قطعات را نیز تحت تاثیر قرار داده است. زیرا معمولا تعداد افرادی که قدرت خرید در بخش میان رده ها را دارند از افرادی که میتوانند قطعات پرچمدار بخرند بیشتر است. 
درایور نصب سخت افزار است. هرچه کارت گرافیک راحتتر بر روی سیستم نصب شود و با سایر قطعات هماهنگ شود قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. که امروزه تقریبا تمامی این قطعات این ویژگی را دارند.
پورت های ورودی و تعداد آنها: یکی از مهمترین تفاوت بین کارت گرافیک ارزان و به اصطلاح کارت گرافیک های پرچمدار در تعداد پورت های ورودی مانند: ورودی HDMI و تعداد آن و همچنین VGA و تعداد آن و یا وجود یا عدم وجود سوکت DVI می باشد. 
مورد بعدی  در خصوص  تعیین قیمت این سخت افزار ها بحث گارانتی این قطعات می باشد که در کشور ما چندان مهم به نظر نمی آید زیرا این قطعات وارداتی هستند و در صورت داشتن گارانتی هم چندان کارایی نخواهند داشت.
 مورد بعدی و بسیار مهم حداکثر سرعت کارت گرافیک چند پالس می باشد و آیا این قطعه قدر بوست پلاس دارد و در صورت داشتن حداکثر پالس چند هرتز می باشد. که معمولا در کارت گرافیک ارزان این میزان پایینتر است البته این نقیصه را با استفاده از مچ کردن سایر قطعات میتوان مرتفع کرد.
همچنین یکی دیگر از موارد اعییت قیمت استفاده مستقل از برق و پاور در داخل کیس مس باشد که رابطه مستقیم با طول عمر کارت گرافیک دارد.
 یکی از مهمترین عواملی که باعث ایجاد تفاوت قیمت بین کارت گرافیک ارزان  و سایر موارد می کند سیستم کولینگ این قطعات می باشد که آیا فن مستقل دارند و یا قدرت استفاده از سیستم خنک کننده مایع را دارند یا نه.

انواع برند کارت گرافیک ارزان در بازار ایران:

از جمله این کارت گرافیک ها می توان به کارت گرافیک بایوستار و کارت گرافیک آرکتک اشاره کرد. این دو سری که توسط یکی از غول های ساخت کارت گرافیک یعنی شرکت انویدیا ساخته شده اند در بازار ایران به عنوان کارت گرافیک ارزان  شناخته می شوند ولی انواع مدل های هر دو سری در عملکرد و موارد ذکر شده به عنوان مواردی که تفاوت قیمت ایجاد می کنند در رده های بالای جدول قرار می گیرند. هر دو سیر مذکور  بسیار مناسب برای گیمینگ دارای عملکرد و سرعت مناسب بوده و با قیمت اقتصادی در صورت مچ شدن با سایر قطعات بسیار عملکرد قابل قبولی را به کاربر ارائه خواهد کرد.  

نتیجه گیری:

خرید و مچ کردن سخت افزار کامپیوتر یک علم محسوب می شود که باید از تمام خواص قطعات کامپیوتر اطلاعات کافی داشته باشید. در این صورت است که می توانید حتی با صرف هزینه بسیار کم به هدف مورد نظر خود نائل آیید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.