پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

چرا ساعت هوشمند شارژ نمی شود

پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۰

چرا ساعت هوشمند شارژ نمی شود

چرا ساعت هوشمند شارژ نمی شود

تولید و ارائه ساعت های هوشمند به خوبی توانسته تغییرات اساسی در زندگی بشر ایجاد کند. نوع طراحی و ساخت ساعت های هوشمند گونه‌ای است که با قابلیت های فوق العاده آن می توانید تناسب اندام و سلامتی خود را کنترل کرده و فعالیت‌های روزانه خود را بر اساس آن تنظیم کنید. علاوه بر این، پیشرفت در زمینه تولید ساعت های هوشمند این امکان را فراهم کرده که با استفاده از مسیریابی بتوانید مسیرها را از داخل و خارج از شهر پیدا کرده و به راحتی مکان مورد نظر را بیابید. نوع ساخت ساعت هوشمند به شکلی است که گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار

از جمله این مشکلات می ‌توان به شارژ نشدن ساعت هوشمند اشاره نمود. چنانچه ساعت هوشمند شما شارژ نمی شود دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در کنار اینکه بروز مشکل در شارژر از مهمترین دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند شناخته می‌شود، ایراداتی در باتری نیز می تواند این مشکل را به وجود بیاورد. اگر به دنبال یافتن پاسخ سوال چرا ساعت هوشمند شارژ نمی شود، هستید با ما همراه باشید تا در این زمینه به شما اطلاعات کافی ارائه دهیم.

دلایل اصلی شارژ نشدن ساعت هوشمند اپل واچ

هنگامی که با اپل واچ مشغول به کار هستید، از باتری آن صدای هشدار می‌شنوید. در این زمان باید ساعت هوشمند یا اپل واچ را به شارژر مغناطیسی متصل کرده و با دیدن علامت سبز رنگ اطمینان حاصل کنید که ساعت به خوبی در حال شارژ است.

اگر ساعت هوشمند را خاموش کنید و آن را به شارژر متصل نمایید، علامت ساعت قرمز رنگ نشان می‌دهد که اپل واچ در حال شارژ شدن می باشد. تا اینجا همه چیز عادی به نظر می‌رسد. با این حال گاهی اوقات متوجه می شوید که به صورت ناگهانی اپل واچ شما کند شده یا اینکه هیچ کدام از علامت های مخصوص به شارژ شدن را نمی توانید مشاهده کنید. این شرایط می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ایراد نرم افزاری، خراب شدن کابل شارژر مغناطیسی، مشکلات پورت شارژر، آداپتور و خرابی سنسورهای پشت اپل واچ از جمله دلایل موجود به شمار می‌روند.

چنانچه با این شرایط مواجه شدید دلایل و نکات زیر را بررسی کرده تا علت شارژ نشدن ساعت هوشمند اپل را بتوانید شناسایی کنید.

حذف پلاستیک محافظ

در نخستین گام اطمینان حاصل کنید که پلاستیک قرار گرفته شده بر روی ساعت را جدا کرده اید. چنانچه پلاستیکی که به عنوان محافظ بر روی اپل واچ قرار دارد، در مسیر شارژر قرار گیرد، مانع انتقال شارژ از شارژر به ساعت هوشمند شده و در این روند اختلال ایجاد می کند.

بررسی کابل شارژر مغناطیسی و سنسور ساعت

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند و اپل واچ بروز مشکل در کابل شارژر و سنسور ساعت شمار می رود. وجود کثیفی و ذرات آلوده داخل کانکتور کابل شارژر مغناطیسی می‌تواند مانع انتقال شارژ به ساعت هوشمند شود. به راحتی می توانید با استفاده از پارچه، ساعت را تمیز کرده و گرد و غبار و ذرات آلوده را از روی آن برطرف کنید. علاوه بر این جهت پاک کردن و رفع آلودگی کانکتور می توانید یک مسواک با موهای نرم تهیه کرده و بخش های مختلف به اپل واچ را تمیز کنید. اگر کماکان در کانکتور ساعت هوشمند خود آلودگی‌های مشاهده کردید، وقت آن رسیده که کابل شارژ را تعویض کنید.

استفاده از شارژر اصلی

بدون تردید یکی از نکاتی که باید هنگام استفاده از اپل واچ و سایر تجهیزات الکترونیکی در نظر داشته باشید، استفاده از شارژر اورجینال به شمار می رود.

با خرید آداپتور و کابل شارژر اورجینال سعی کنید از مشکلات مربوط به این حوزه جلوگیری نماید. علاوه بر این، خرید شارژر اصلی کمک می کند تا عمر باتری را افزایش داده و کیفیت شارژ رسانی به اپل واچ را افزایش دهید. امروزه شارژرهای متنوعی را می‌توانید در بازار مشاهده کنید. این نوع شارژرها با توجه به کیفیت پایینی که دارند و هیچ گونه تاییدیه از اپل دریافت نکرده‌اند مشکلات عدیده‌ای را برای ساعت ایجاد می‌کنند. چنانچه شارژر مغناطیسی اورجینال قرار داده شده بر روی ساعت هوشمند دچار ایراد شد، سعی کنید یک شارژر دارای مجوز MFI را خریداری کرده و مورد آزمایش قرار دهید.

استفاده از روش های شارژ متفاوت

برای شارژ کردن اپل واچ می‌توانید از روش‌های گوناگونی بهره ببرید. استفاده بر روی کامپیوتر، شارژر ماشین و شارژر دیواری از روش‌هایی به شمار می ‌روند که به راحتی می توانید از طریق آن ها اپل واچ خود را شارژ کنید. ابتدا سعی کنید پس از اینکه شارژر دیواری نتوانست قابلیت شارژ کردن را برای شما فراهم کند از ‏usb استفاده کرده و آن را بر روی کامپیوتر و لپ‌ تاپ خود قرار دهید. پس از آن می ‌توانید با شارژر ماشین، مشکل به وجود آمده را برطرف کرده و چنانچه کماکان با عدم شارژ شدن ساعت هوشمند مواجه هستید باید مراحل زیر را طی کنید.

راه حل رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ

اگر با طی کردن مراحل بالا کماکان ساعت هوشمند شارژ نمی شود، می توانید از روش های زیر را امتحان کرده تا به پاسخی مناسب دست پیدا کنید. سعی کنید پس از طی کردن روش ‌های فوق ساعت، هوشمند را مجدداً راه ‌اندازی کرده و آن را پس از روشن شدن با استفاده از یک شارژر اورجینال شارژ کنید. سعی کنید قبل از خاموش روشن کردن اپل واچ ابتدا از کابل شارژ مغناطیسی آن را جدا کنید و سپس آن را خاموش کنید.

چنانچه پس از طی کردن این مراحل کماکان مشکل پابرجا بود، می توانید با به روزرسانی اپل واچ به آخرین نرم افزار، بخش زیادی از مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید. با توجه به اینکه به مانند سایر دستگاه‌های اپل، این محصول برای ساعت های هوشمند خود نیز به روز رسانی را هر چند وقت یکبار ارائه می دهد. دقت کنید با بررسی این نکته هنگام ارائه آپدیت آن را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید.

بازگرداندن اپل واچ به تنظیمات کارخانه نیز کمک می‌کند تا از شارژ نشدن ساعت هوشمند بتوانید خود را رهایی بخشید. اگر تمام مراحل بالا را طی کرده و کماکان اپل واچ شارژ نمی شود، آن را مجدداً به تنظیمات کارخانه برده و با ریست فکتوری تمام تنظیمات قبلی را حذف کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.