پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پیروز میدان؛ سرفیس بوک ۲ یا مک بوک پرو ۲۰۱۷

یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

پیروز میدان؛ سرفیس بوک ۲ یا مک بوک پرو ۲۰۱۷

اگر به مشخصات فنی این دو لپتاپ بسنده کنیم، برنده مشخص است. اما جدای از مشخصات فنی و فیزیکی، به 5 برتری مهم و کلیدی سرفیس بوک 2 نسخه 15 اینچ نسبت به مک بوک پرو 15 اینچ 2017 می پردازیم.
 


1-    مجهز بودن سرفیس بوک 2 به سیستم عامل ویندوز 10 پرو  Creators Update 64-bit

یکی از مهمترین عوامل برتری سرفيس بوک 2 نسبت به مک بوک پرو، وجود سیستم عامل ویندوز 10 در هر دو نسخه 13 و 15 اینچی سرفیس بوک 2 است. در حال حاضر بیش از 80 درصد سیستم عامل های دسکتاپ جهان و در کل حدود 40 درصد بازار سیستم عامل های ویندوز، ویندوز 10 پرو است که از این بابت سرفيس بوک 2 به آخرین به روزرسانی ویندوز 10 پرو مجهز شده است. اما در مقابل مک بوک پرو های اپل به سیستم عامل OS X  که توسط خود این شرکت تولید شده اند، مجهز هستند که در حال حاضر حدود 10 درصد از سهم بازار جهانی دسکتاپ را در اختیار دارد. ویندوز 10 پرو مجهز به اسکنر عنبیه و قابلیت Windows Hello است که به وسیله این ویژگی ها، امنیت بیشتری را با سرفيس بوک 2 تجربه خواهید کرد.

2-     سرفیس بوک 2  بدنه تبدیل پذیر و صفحه نمایش لمسی دارد

داشتن بدنه تبدیل پذیر یکی از نقاط قوت سرفيس بوک 2 است. بدنه تبدیل پذیر بدین صورت است که شما با استفاده از دکمه ای که بر روی کیبورد تعبیه شده می توانید صفحه نمایش را از کیبورد جدا کرده و علاوه بر استفاده در حالت لپ تاپ، در حالت تبلت، حالت View و حالت Studio نیز استفاده کنید. این قابلیت در کنار صفحه نمایش لمسی و قلم سرفيس پن به طراحان حرفه ای و تدوین کنندگان حرفه ای ویدیو کمک شایانی می کند و علاوه بر آن امکانات خوبی برای استفاده در حالت عادی هم برای افراد مختلف مثل Highlight کردن در متن ها یا صفحات وب به لطف قلم سرفيس پن ایجاد می کند. اما اپل در نسخه 15 اینچی مک بوک پرو تنها یک نوار لمسی در پایین نمایشگر موسوم به تاچ بار تعبیه کرده که برخی میانبرها را در اختیار کاربر قرار میدهد.

3-    قدرت پردازش مرکزی بیشتر سرفیس بوک 2 به لطف نسل هشتم پردازنده 4 هسته‌ای اینتل Core i7

اواخر سال 2016 بود که اپل از نسل جدید مک بوک پرو ها با نسل هفتم پردازنده های دو هسته ای اینتل Core i5 و Core i7رونمایی کرد. مک بوک هایی که نسبت به سرفيس بوک Performance Base  که چندماه قبل رونمایی شده بود و دارای پردازنده های نسل 6 اینتل بود به نسل جدیدتر پردازنده های این شرکت مجهز بودند. اما حالا مایکروسافت در سرفيس بوک 2 از دو نسل به صورت همزمان استفاده کرده که مدل Core i5 از نسل هفتم و دو هسته ای و مدل Core i7  از نسل هشتم و پردازنده ای 4 هسته ای است. در نسخه 15 اینچی سرفیس بوک 2 تنها از پردازنده 4 هسته‌ای نسل هشتم Core i7 اینتل اینتل استفاده شده که قدرت و سرعت بهتری نسبت به مک بوک پرو 15 اینچ 2017 در اختیار کاربر می گذارد.

4-     قدرت پردازش گرافیکی بیشتر سرفیس بوک 2 به لطف پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا

اپل در مدل 15 اینچی مک بوک پرو 2017 از پردازنده تجمیعی Intel HD Graphics 630 در کنار پردازنده های گرافیکی اختصاصی Radeon Pro 555 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی DDR5 و Radeon Pro 560  با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی DDR5 در دو کانفینگ استفاده کرده که قدرت گرافیکی خوبی به مک بوک پرو 15 اینچ 2017 می بخشد. اما در مقابل، مایکروسافت هم بیکار ننشسته و با شرکت انویدیا (NVIDIA) همکاری کرده و از پردازنده گرافیکی اختصاصی NVIDIA® GeForce® GTX 1060  با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی DDR5 استفاده کرده که قدرت بیشتری برای پردازش های گرافیکی سنگین به سرفیس بوک 2 نسبت به مک بوک پرو 15 اینچ 2017 بخشیده است.

5-    سرفیس بوک 2 رگاه های استاندارد بیشتری دارد

یکی از مواردی که مایکروسافت به آن توجه زیادی دارد، درگاه های استاندارد بیشتر است تا کاربران برای انتقال اطلاعات و وصل کردن سرفيس بوک 2 به نمایشگرهای دیگر و انجام موارد دیگر از پورت های متعددی برخوردار باشند. اما متاسفانه اپل توجه چندانی به آن ندارد. مایکروسافت سرفيس بوک 2 مجهز به دو پورت فول سایز USB 3.1  نسل 1، یک پورت USB-C، یک جک 3.5 میلیمتری هدفون، دو پورت سرفيس کانکت (Surface Connect)  و یک پورت فول سایز اس دی کارت است. کاربران هم می توانند در صورت نیاز یک سرفيس داک خریداری کنند تا به تعداد پورت های بیشتری دسترسی پیدا کنند. اما اپل در نسخه 13 اینچی مک بوک پرو در مدل بدون تاچ بار تنها دو پورت USB-C و یک جک 3.5 میلیمتری هدفون و در مدل با تاچ بار چهار پورت USB-C به همراه یک جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار داده که شارژ این دستگاه نیز به وسیله یکی از همین پورت های USB-C انجام می شود. حتی از پورت های فول سایز USB یا پورت اس دی کارت نیز خبری نیست و کاربر باید برای دسترسی به این پورت ها حتما مبدل مربوطه را خریداری کند.

از سایر مزیتهای سرفیس بوک 2 نسخه 15 اینچی نسبت به مک بوک پرو 15 اینچی 2017 می توان به رزولوشن صفحه و تراکم پیکسلی بالاتر سرفیس بوک 2 و هفت برابر شارژدهی بیشتر باتری آن نسبت به مک بوک پرو 15 اینچ 2017 اشاره کرد.

البته باید این را هم مدنظر قرار داد که قیمت سرفیس بوک 2 نسبت به مک بوک پرو 2017 بیشتر است. قوی ترین مدل سرفیس بوک 2 نسخه 15 اینچ، 3299 دلار است و قوی ترین مدل مک بوک پرو 15 اینچ 2017 قیمتی 2799 دلاری دارد. اما با توجه به مزیتهای سرفیس بوک 2 نسبت به مک بوک پرو 15 اینچ که بدان اشاره شد، قیمت آن کاملا منطقی است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.