پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز در مورد کنسول جدید xbox سری x

یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز در مورد کنسول جدید xbox سری x

همه چیز در مورد کنسول جدید xbox سری x

کمپانی مایکروسافت نسل جدید کنسول‌های بازی خود را تحت عنوان کنسول بازی Xbox Series X در تعطیلات ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد کرد.

 

خرید کنسول Xbox

 

خرید اقساطی کنسول Xbox

 

 

کنسول جدید ایکس باکس  Series X با نوآوری بسیار بالا در اجزای نرم افزاری و سخت افزاری، جهت ارائه‌ی کارایی سریع و مناسب طراحی شده است. در این مقاله علاوه بر آشنایی با کنسول جدید Xbox سری X، به بررسی قیمت Xbox Series X می‌پردازیم. آیا خرید کنسول بازی جدید مایکروسافت ارزش خرید دارد؟

CPU یا پردازنده‌ی کنسول بازی Xbox Series X ، پردازنده‌ی دو هسته‌ای 8x Zen است که تا ۳.۸ گیگاهرتز سرعت دارد.
GPU یا پردازنده‌ی گرافیکی کنسول بازی Series X ایکس باکس، یک RDNA2 با سرعت ۱.۸۲۵ است که به صورت سفارشی برای این کنسول ساخته شده است.

حافظه‌ی داخلی کنسول بازی سری ایکس یک SSD کارت سفارشی ۱ترابایتی از مدل NVMe است. همچنین این کنسول بازی، ۱۶ گیگابایت مموری GDDR6 دارد.

کنسول بازی Xbox Series X قابلیت این را دارد که وضوحی در ابعاد 8k را پشتیبانی کند. همچنین کنسول بازی Xbox Series X که قابلیت ردیابی اشعه را دارد، به خوبی با لوازم جانبی کنسول بازی Xbox One فعالیت و سازگاری می‌کند.

کنسول بازی Xbox Series X در شمایلی متفاوت از کنسول‌های قبلی مایکروسافت طراحی شده است. کنسول بازی سری ایکس Xbox  حالتی عمودی و قائم دارد. مطابق اعلام کمپانی مایکروسافت، شما قادر خواهید بود کنسول بازی سری ایکس Xbox را به صورت عمودی یا افقی جای گذاری کنید. در تریلر منتشر شده برای معرفی کنسول بازی ایکس باکس Series X ، این کنسول جدید مایکروسافت در یک طراحی سیاه رنگ نشان داده شده است. در بخش بالایی بدنه‌ی کنسول بازی Xbox Series X تعدادی منفذ خنک کننده قرار گرفته است و در ضمن نور سبز رنگی از میان این منافذ به چشم می‌خورد.

لوگوی طراحی شده برای کنسول بازی Xbox سری ایکس، کاملا مغایر با لوگوی کنسول بازی Xbox One و سایر کنسول‌های مایکروسافت است. در لوگو کنسول بازی Xbox Series X ، کلمه‌ی Series به شکل عمودی و در کنار حرف X که به شکلی خاص طراحی شده است، قرار دارد. لوگو Xbox Series X بر کناره‌ی سمت چپ بالای کنسول بازی جدید مایکروسافت واقع شده است.

 دسته کنترل بی‌سیم کنسول بازی Xbox Series X در اندازه‌ی راحت‌تر و طراحی کاراتر همرا با این کنسول ارائه خواهد شد. در کنار قابلیت دسترسی و کارایی پیشرفته‌تر دسته‌ی کنسول بازی Xbox Series X ، کنسول بازی سری ایکس Xbox این امکان ویژه و منحصر به فرد را برای کاربر فراهم می‌کند که تصاویر ثبت شده از صفحه را توسط دسته کنترل Xbox Series X به اشتراک بگذارد.

کمپانی مایکروسافت هنوز قیمت قطعی کنسول بازی سری ایکس Xbox را اعلام نکرده است. مایکروسافت که در فروش کنسول‌ بازی Xbox One دچار مشکل شده بود، در یک مصاحبه در ارتباط با قیمت کنسول بازی سری ایکس Xbox شرح داده است که اشتباهات خود در قیمت گذاری کنسول بازی Xbox One  را تکرار نخواهد کرد.

مایکروسافت با بیان اینکه قیمت‌ گذاری یک کنسول باید مبتنی بر قدرت کنسول بازی و نوع مشتریان آن کنسول باشد، توضیح داده است که این بدان معنا نیست که کنسول بازی Xbox Series X ارزان قیمت خواهد بود: اما قیمتی که برای کنسول Xbox Series X در نظر گرفته می‌شود با توانایی و کارایی این کنسول بازی متناسب است و با قیمت محصولات رقیب خود هماهنگی خواهد داشت.

منظور از حواشی قیمت گزاری Xbox One این است که کنسول بازی Xbox One در ابتدای عرضه به بازار با قیمت ۴۹۹دلار به فروش می‌رسید؛ اما کمپانی مایکروسافت پس از آن که با کمبود تقاضا و عدم تمایل کاربران خود برای صرف این مبلغ مواجه شد، بی درنگ قیمت کنسول بازی Xbox One را کاهش داد.

مطابق با اعلام کمپانی مایکروسافت مبنی بر عرضه‌ی کنسول بازی Xbox Series X در تعطیلات ۲۰۲۰ کاربران امیدوارند بین ماه‌های اکتبر و دسامبر بتوانند اقدام به خرید کنسول جدید مایکروسافت‌ نمایند. علاوه بر این، یک تصویر منتشر شده از کنسول بازی Xbox Series X در کنار جمله‌ای که اشاره می‌کند کنسول Xbox Series X در روز عید شکرگزاری، یعنی ۲۶ نوامبر، عرضه خواهد شد این شبهه را ایجاد کرده است که آغاز فروش کنسول بازی Xbox Series X در این تاریخ خواهد بود.

کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است عرضه‌ی کنسول بازی سری X ، ممکن است به علت شیوع ویروس کرونا دیرتر انجام پذیرد؛ اما این کمپانی تا کنون تاریخ عرضه را تغییر نداده است.

کمپانی مایکروسافت نسل جدید کنسول‌های خود را با دقت و وسواس بیشتری نسبت به کنسول بازی Xbox Series X تولید کرده است. سری ایکس کنسول‌های Xbox علاوه بر اجرای تمامی بازی‌های کنسول بازی Xbox One ، بازی‌های Halo infinite و Hellblade 2 را برای کاربران تازه کار کنسول Xbox Series X پیشنهاد می‌دهد.

در مجموع چنانچه از بازی با کنسول‌های قبلی ایکس باکس لذت برده باشید و ضمنا با یادآوری اعلامیه‌ی کمپانی مایکروسافت مبنی بر قیمت مناسب این کنسول، احتمالا کنسول بازی Xbox Series X موجب رضایت دو چندان شما خواهد بود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.