پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز در مورد کنسول بازی جدید سونی Play Station ۵

پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز در مورد کنسول بازی جدید سونی Play Station ۵

همه چیز در مورد کنسول بازی جدید سونی Play Station 5
قیمت،تاریخ عرضه و کیفیت سخت افزاری محصول جدید کمپانی سونی

اگر شما هم به بازی‌های ویدئویی علاقمند باشید، احتمالا الآن کنجکاو و در انتظار عرضه‌ی کنسول جدید پلی استیشن هستید. با توجه به اینکه عرضه‌ی کنسول بازی PS5 عرصه را برای جولان PS4 و PS4 pro تنگ خواهد کرد، تب مقایسه‌ی کنسول play station 5 با PS4 و PS4 pro به شدت داغ است. بنابراین اگر قصد خرید کنسول Play Station 5 را دارید، در ادامه با قیمت و ویژگی‌های این کنسول بیشتر آشنا خواهید شد.

 

خرید کنسول بازی

 

خرید اقساطی کنسول بازی

 

سایت بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد کمپانی سونی کنسول‌های Play Station 5 را به نسبت کنسول‌های PS4 در تعداد کمتری تولید کرده است. نتیجه‌ای که از این گزارش حاصل می‌شود این است که Sony فروش کمتری را برای کنسول پلی استیشن 5 پیش بینی کرده است.

با وجود اینکه کمپانی سونی هنوز قیمت Play Station 5 را اعلام نکرده‌ است؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از آغاز فروش کنسول‌های PS5، در آمریکای شمالی این کنسول‌ها را به قیمت ۴۹۹دلار به فروش خواهند رساند. البته قطعا نمی‌توان به چنین اخباری استناد کرد؛ اما می‌توانیم امیدوار باشیم که این شایعات به واقعیت بپیوندند. در این صورت کنسول‌های PS5 تنها با ۱۰۰دلار بالاتر از قیمتی که PS4 و PS4 pro در آغاز عرضه‌شان به فروش می‌رسیدند، به بازار ارائه خواهند شد.

با وجود اینکه با خرید کنسول PS5 به نسل جدید کنسول‌های بازی راه پیدا می‌کنید و از کیفیت سرعت و گرافیک آن لذت خواهید برد؛ اما اگر صرفا به دنبال یک مجموعه ی بازی گسترده هستید، کنسول PS4 نیاز شما را برطرف می‌کند. این به آن دلیل است که کنسول پلی استیشن 5 ، بازی‌های محدودتری را پوشش می‌دهد.

در عوض کنسول پلی استیشن 5 سخت افزار قدرتمندتری دارد. گذشته از این، اگر طرفدار کنسول‌های پلی استیشن سونی باشید، خرید کنسول پلی استیشن 5 با کارایی قابل قبول و گرافیک خوشایندی که ارائه می‌دهد، برای شما رضایت بخش خواهد بود.

کنسول Play Station5 از این نظر برتری دارد که کیفیت اجرا یا به اصطلاح Performance آن به طرز چشمگیری بالاست.

می‌توانیم صراحتا اعلام کنیم که کنسول بازی play station 5 در اکثر موارد نسبت به PS4 بهتر و حرفه‌ای‌تر است. این برتری حتی با وجود پردازنده‌های کمتر این کنسول نیز خدشه دار نمی‌شود؛ چراکه این پردازنده‌ها از پردازشگرهایی که در کنسول PS4 به کار رفته‌اند، سریع‌تر هستند.

با وجود اینکه با خرید Play Station 5 صاحب سریع‌ترین سیستم دوران خود نخواهید شد؛ اما به یک فضای فوق‌العاده در نسل جدید بازی‌ها دست خواهید یافت.

کنسول بازی پلی استیشن 5 ، لودینگ سریعتر و کیفیت گرافیک بهتری دارد. همچنین PS5 با یک مهندسی تقویت شده ارائه می‌شود.

کمپانی سونی بدون ذکر جزئیات اعلام کرده است که آغاز فروش کنسول‌های Play Station 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ خواهد بود؛ اما شایعاتی که پیرامون این موضوع به گوش می‌رسند، از عرضه‌ی کنسول‌های Play Station 5  در ماه نوامبر خبر می‌دهند.

در ضمن این موضوع، Sony صراحتا اعلام کرده است که همه‌گیری ویروس کرونا، روی زمان بندی عرضه‌ی کنسول‌های PS5، بلا اثر خواهد بود.

CPU یا پردازشگر مرکزی پلی استیشن 5 یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای، با فرکانس متغیر ۳.۵ گیگاهرتز، از مدل AMD Zen دو پایه‌ است.

حافظه‌ داخلی PS5 نیز به صورت سفارشی برای این کنسول طراحی شده است و یک کارت SSD ۸۲۵گیگابایتی را شامل می‌شود.

GPU یا پردازنده‌ی گرافیکی کنسول‌های PS5 ، که به صورت سفارشی برای PS5 ساخته شده است، یک قطعه RDNA 2 با فرکانس متغیر تا ۲.۲۳گیگاهرتز است.

یک USB HDD به عنوان حافظه‌ی خارجی کنسول PS5 در نظر گرفته شده است. کنسول Play Station 5 مضاف بر این یک حافظه‌ی قابل گسترش NVMe SSD دارد.

کنسول Play Station 5 دارای یک سیستم پخش صوتی سه بعدی Tempest engine 3D و درایو نوری 4K UHD BLU-RAY می‌باشد.

در نهایت تائید می‌کنیم که کنسول پلی استیشن 5 از تکنولوژی VR نیز، بهره مند است. همانطور که پیشبینی می‌شد این قابلیت به وسیله‌ی سیستم PSVR ارائه خواهد شد.
 
تاکنون هیچ طراحی یا تصویری از کنسول Play Station5 از سوی کمپانی سونی ارائه یا تائید نشده است؛ اما با توجه به طراحی ظاهری Dual Sense که دسته‌ی بازی کنسول PS5 است، می‌توان کلیاتی را برای کنسول Play Station 5 تجسم کرد.

به این ترتیب با در نظر داشتن این نکته که سونی همواره کنسول‌ها را در ظاهری هماهنگ با دسته‌های فرمان دهنده‌ی بازی هماهنگ می‌کند، پیشبینی می‌شود کنسول پلی استیشن5 ، مشابه Dual Sense در طراحی خود از دو رنگ سیاه و سفید بهره بگیرد. همچنین با توجه به شمایل کنسول‌های sony ، احتمالا کلیت کنسول PS5 سفید است و شامل بخش‌هایی با علائم و خطوط سیاه خواهد بود.

به سادگی می‌توان از مطالب عنوان شده چنین استنتاج کرد، که کنسول بازی Play station 5 به طرز چشمگیری از PS4 بهتر است؛ بنابراین احتمال اینکه طرفدار کنسول‌های بازی sony باشید و از خرید کنسول بازی PS5 پشیمان شوید، اندک می‌باشد. علاوه بر این، اگر خوشبین باشیم، قیمت کنسول PS5 تنها ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت کنسول PS4 خواهد بود که مقرون به صرفه است. پلی استشن 5 با کیفیت بالای لودینگ و ایجاد تجارب مهیج، به وسیله‌ی ارائه‌ی تصاویر دلپذیر در محیط بازی کاربر را مجذوب خواهد کرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.