پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز درباره هواوی میت ۱۰ : از طراحی تا مشخصات فنی و قیمت

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز درباره هواوی میت ۱۰ : از طراحی تا مشخصات فنی و قیمت

اوایل سال 2017 بود که غول گوشی ساز چینی پس از معرفی دو گوشی هوشمند پی 10 و پی 10 پلاس، خبر از تولید محصولی را داد که قرار است در پایان سال 2017 معرفی شود و مدعی شد که خبر آن مثل بمب می ترکد. شایعات بسیاری در رسانه ها منتشر شد. اما بالاخره مشخص شد این بمب خبری، فبلت هواوی میت 10 است.

اکثر رسانه ها این تاکتیک خبری را جزوی از برنامه تبلیغات هوآوی میدانستند که قصد بزرگنمایی محصولاتش را دارد. اما بالعکس، پس از مشخص شدن مشخصات این فبلت هوشمند تا حدودی، معلوم شد که هوآوی بیراه نگفته و با یک محصول پرقدرتی روبرو خواهیم شد.

هواوی میت 9 بهترین مثال برای توصیف موفقیت این شرکت در تولید گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ است. یک فبلت بزرگ 5.9 اینچی همراه با سخت افزار قدرتمند، دوربین دوگانه لایکا و یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعتی که همه اینها در یک قالب فلزی براق گنجانده شده‌ اند.

طراحی: هواوی
میت 10 از طراحی تمام صفحه برخوردار خواهد بود: خبر خوبی برای طرفداران هواوی. شایعات منتشر شده حاکی از آن است که هواوی میت 10 مانند گوشی های ال جی جی 6، شیائومی می میکس، سامسونگ گلکسی اس 8 و اسنشال فون از طراحی تمام صفحه برخوردار است. جالب است که تا به امروز هیچ رندری از این محصول به بیرون درز نکرده و هیچکس هم نمی‌داند فبلت جدید هواوی چه شکل و شمایلی خواهد داشت. اما با توجه به روند ساخت گوشی های هوشمند هوآوی در این سری، ما با گوشی که از یک نمایشگر بزرگ و بدنه‌ای کوچک برخوردار باشد، مواجه خواهیم شد.

با توجه به تجربه ساخت سایر گوشی های هوآوی، این شرکت بدنه‌های دیگری را برای این فبلت امتحان نخواهد کرد و از یک فریم تمام فلزی همراه با صفحه‌ای سیاه مشابه گوشی هواوی میت 9 بهره می‌برد. علاوه بر این هواوی تا بحال تمایلی به ضد آب ساختن گوشی هایش نشان نداده است، اما کاربران بیشتری سال به سال به طرفداران چنین محصولاتی با بهره گیری از مقاومت بالا در برابر نفوذ آب افزوده می‌شوند. احتمال اینکه هوآوی نظرات مشتریان و خریداران بازار را در نظر بگیرد، زیاد است و این فبلت می تواند یک فبلت مقاوم در آب باشد.

نمایشگر
هواوی میت 10 از نمایشگر تازه معرفی شده 6 اینچی شرکت ژاپن دیسپلی به نام فول اکتیو (Full Active) برخوردار خواهد بود. این نمایشگر 6 اینچی وضوح 1080×2160 پیکسل دارد و از نسبت ابعاد 18:9 بهره می‌برد.

نمایشگر فول اکتیو از نوع LCD است و به جز نسبت ابعاد جدید، یکی دیگر از مزیت‌های آن اینست که کاربران می توانند با انگشتان خیس هم استفاده کنند. اگر این گوشی شبیه به محصول پیش نمایش مراسم رونمایی از نمایشگر فول اکتیو ژاپن دیسپلی باشد، حاشیه‌های سه طرف گوشی بسیار باریک هستند و تنها قسمت کمی از زیر نمایشگر آن‌ها دیده می‌شوند. به طور کلی اگر اینچنین باشد، Mate 10 یکی از جذاب‌ترین گجت‌های حال حاضر بازار می‌شود.

سخت افزار
جالب و جذاب‌ترین قسمت این گوشی، سخت افزار آن است. فبلت میت 10 احتمالا نخستین گوشی هوشمندی است که از چیپست 10 نانومتری کایرین 970 ساخت خود هواوی قدرت می‌گیرد. این درحالیست که آخرین پرچمدار هواوی، گوشی هواوی پی 10 از یک چیپست 16 نانومتری به نام کایرین 960 برخوردار است.


چیپست کایرین 970 هواوی
گوشی هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 8، سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و وان پلاس 5 از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 که مبتنی بر تکنولوژی 10 نانومتری است، بهره می برند. اگرچه پلتفرم های کوالکام معمولا از همتایان سری کایرین خود قدرتمندتر بوده‌اند. با این حال مصرف انرژی و عملکرد 970 می‌تواند حاصل پیشرفت‌های فراوان شرکت هواوی باشد.

گفته می‌شود چیپست جدید کایرین از یک پردازنده 8 هسته‌ای شامل 4 هسته ARM Cortex-A73 با سرعت کلاک 2.8 الی 3 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز برخوردار است. یک پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8 نیز بازوی گرافیکی این گوشی خواهد بود. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص ظرفیت رم این گوشی در دست نیست، اما با توجه به گوشی میت 9، حداقل 4 گیگابایت ظرفیت خواهد داشت. از نظر فضای ذخیره سازی نیز انتظار می‌رود مدل پایه میت 10 با ظرفیت 64 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی به فروش برسد.

نرم افزار
فبلت میت 10 به احتمال زیاد همراه با اندروید O وارد بازار میشود. علاوه بر این، باید انتظار داشت که نسخه جدید رابط کاربری EMUI نیز بر روی این گوشی نصب باشد. این رابط کاربری از قابلیت‌های غنی برخوردار خواهد بود که می‌تواند کاربران حرفه‌ای را نیز در بر گیرد.

دوربین
دو دوربین لایکا ابتدا بر روی قاب پشتی میت 9 تعبیه شده بودند اما نتوانستند به اندازه دوربین دوگانه P9، کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. این دوربین با پیشرفت‌هایی همراه شده بود و در حال حاضر ما نیز امیدواریم در دوربین هواوی میت 10 بار دیگر پیشرفت‌هایی را نیز مشاهده کنیم. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این دوربین در دست نیست، اما انتظار می‌رود از ترکیب دو لنز 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی سیاه سفید استفاده شود.

اما جذاب‌تر، دوربین دوگانه سلفی قاب جلویی درست همانند دوربین های گوشی اوپو F3 Plus است. مشخص نیست آیا سنسور این دوربین های سلفی نیز تحت لیسانس برند لایکا باشد یا خیر، اما شایعات ادعا می‌کنند یک اسکنر عنبیه چشم و تکنولوژی سنجش سه بعدی نیز در سیستم دوربین جلوی این گوشی قرار دارد.

باتری
هواوی میت 9 از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار بود که 12 ساعت و 14 دقیقه در آزمون‌های وب سایت Phonearena دوام آورد. ما نباید انتظار تفاوت زیادی بین عمر باتری دو نسل جدید سری میت هواوی داشته باشیم، اما به طبع پیشرفت‌هایی حاصل خواهد شد. هواوی درست همانند شرکت وان پلاس ظرفیت باتری دستگاه‌هایش را برای کاهش ضخامت کلی دستگاه کم می‌کند، اما به طور کلی عمر باتری را همراه با چیپست های جدید خود که نیازمند انرژی کمتری هستند، افزایش می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه
هواوی معمولا از گوشی های سری Mate خودش در ماه آذر (نوامبر) رونمایی می‌کند. با این حال امسال میت 10 احتمالا در اواخر مهرماه (اکتبر) معرفی خواهد شد تا فروش آن در فصل تعطیلات انجام گیرد. از نظر قیمت نیز با توجه به فروش میت 9 با قیمت 599 دلار، احتمالا قیمت هواوی میت 10 با افزایش همراه خواهد بود، اما هرچه که هست از گوشی های گلکسی نوت 8 و آیفون 8 ارزان‌تر خواهد بود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.