پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هفت دوربین برتر جهان که در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

هفت دوربین برتر جهان که در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

امروزه دوربین گوشی های هوشمند بسیار پیشرفته اند به طوری که تولیدکنندگان دوربین های عکاسی و دیجیتال در تلاش هستند تا محصولات خود را با قابلیت‌های خاص گسترش دهند. به همین علت در سال 2017 شاهد رونمایی از محصولاتی بسیار قوی و کاربردی توسط شرکت‌های مختلف بودیم. اما کدام ‌یک از این دوربین‌ها با ارزش ترند؟
 

Sony Alpha a9

 

پادشاه محصولات سونی در آغاز لیست برترین دوربین های سال 2017 قرار دارد. سونی A9، یک دوربین فول فریم قوی است و اولین دوربین بدون آینه می باشد که عملکرد آن می‌تواند بالاتر از بیشتر دوربین‌های سطح بالای DSLR قرار بگیرد. فوکوس خودکار 693 نقطه‌ای با دقت بسیار بالا، ثبت مداوم عکس‌ها با نرخ 20 فریم بر ثانیه، منظره‌یاب الکترونیکی با شفافیت چشمگیری که هنگام ثبت عکس چشمک نمی ‌زند و یکی از برترین سنسورهای موجود در کنار عملکرد فوق العاده در نور پایین، فقط قسمتی از قابلیت‌های این دوربین هستند. سونی A9 یکی از برترین دوربین‌های تک‌چشمی که می‌توان آن را متعلق به آینده دانست، با قیمت 4 هزار و 999 دلاری فروخته می شود.

Panasonic Lumix GH5

طی سال‌های گذشته، طرفداران سرسخت دوربین‌های سری GH پاناسونیک، فیلم‌سازان با بودجه کم بوده‌اند. اما این شرکت ژاپنی با معرفی GH5، محصولی متفاوت را در اختیار کاربران قرار داد و انتظارات را بالاتر برد.

دوربین جدید پاناسونیک با قدرت فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ثبت محتوای فول اچ دی با نرخ 180 فریم بر ثانیه، ضبط عکس با عمق رنگ 10 بیت و نمونه‌برداری رنگی 4:2:2 در وضوح 4K و نرخ 24 فریم بر ثانیه به همراه تثبیت‌کننده پنج جهته دوگانه و از طرفی برخورداری از قیمت پایین، اکنون برای بسیاری از دوربین‌های DSLR جانشین خوبی خواهد بود. GH5 تا زمان ارائه دوربین GH5s، تا چند سال پاسخگوی همه ی نیازهای کاربران حرفه‌ای است. علاقه‌مندان می‌توانند به قیمت 2 هزار دلار این دوربین قدرتمند را بخرند.

Sony RX0

دوربین‌های گوپرو همه‌چیز را متحول کردند. در حقیقت، اکنون همه ی کاربران می‌توانند دوربین‌های قوی را تقریبا در هر مکانی قرار دهند که این موضوع باعث خلق عکس ها و ویدیوهایی خارق‌العاده توسط کاربران می‌شود. اما کیفیت دوربین‌های اکشن هرگز برای تولید محتوای مختلف مناسب نبوده به طوریکه در یک فیلم، به سادگی قابل تشخیص است.

اما این موضوع برای دوربین سونی RX0 صادق نیست؛ دستگاهی کوچک با همان اندازه اکشن کمرای کمپانی گوپرو برای کاربران حرفه‌ای و تولید محتوا در فیلم‌ها طراحی شده است. شیشه زایس، سنسور 15.3 مگاپیکسلی Exmor و سیستم پردازش عکس Bionz X سونی، توانایی‌های خارق العاده در عکاسی را به دنبال دارند. همچنین RX0 افزون بر مقاومت برابر شوک، ضربه و آب تا عمق 10 متر، با نرخ هزار فریم بر ثانیه ویدیوهای صحنه آهسته ضبط می‌کند. در واقع محصول 700 دلاری سونی، دوربین‌های اکشن را به رده ای جدید ارتقا می دهد.

Nikon D850

در حالی که سونی A9 به قصد کنار زدن دوربین‌های DSLR گسترش یافته است، ولی نیکون به این موضوع توجه نمی کند. با به کارگیری فناوری سنسور عالی سونی، نیکون با موفقیت توانسته یک دوربین فول فریم بسیار حرفه‌ای تولید کند. ترکیب سنسور قوی 45.7 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای باعث شده تا D850، رقبایش همچون برند کانن را در نور کم و ISO بالا شکست دهد.

این دوربین قدرت ثبت ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا فرمت RAW با نرخ حداکثر 7 فریم بر ثانیه را دارد و اگر 45.7 مگاپیکسل از نیاز شما فراتر است، می‌توان تصاویر RAW را برای جلوگیری از پر شدن فضای داخلی در سه مدل متفاوت ثبت کرد. این دوربین قدرتمند با قیمت 3 هزار و 300 دلار فروخته می شود.

Fujifilm GFX 50S

در سال 2014 میلادی، پنتاکس Z645 ثابت کرد که دوربین های دیجیتال قطع متوسط یا مدیوم فرمت، لزوما قیمتی برابر با خودروهای کوچک ندارند. اما فوجی فیلم با معرفی دوربین GFX 50S که یکی از بهترین دوربین های سال 2017 بود، قیمت را به نحوی دیگر کاهش داد.

این محصول به یک حسگر 51.4 مگاپیکسلی CMOS با قیمت 6.5 هزار دلاری مجهز شده که در قیاس با نیکون D5 یا کانن 1DX MkII، ارزان تر است. در حالیکه چنین سنسور بزرگی در این دستگاه به کار رفته اما ما همچنان با دستگاهی کوچک و جمع و جور مواجه هستیم. این محصول با وزن 825 گرمی شانه به شانه بسیاری از دوربین های فول فریم قرار می گیرد. نمایشگر لمسی کج و منظره یاب الکترونیکی جداشونده، این دوربین قدرتمند را به محصولی همه کاره تبدیل کرده اند.

Panasonic DC-FZ80

دوربین DC-FZ80 با قیمت پایین 400 دلاری، در لیست بهترین دوربین های سال 2017 قرار گرفته و برای مصرف کنندگان طراحی شده است. کاربران با زوم اپتیکال 60 مرحله ای و زوم دیجیتال 4 مرحله ای، اجسام مختلف را از فاصله فوق العاده دور به راحتی مشاهده و ثبت می کنند. با حالت زوم حداکثری این دستگاه، تنها یک چهارم سطح ماه در کادر شما دیده می شود. تثبیت کننده تصویر این دوربین نیز، عملکرد خوبی در موقعیت های مختلف از خود به نمایش گذاشته است.

هرچند که از یک سنسور کوچک نباید عملکردی حیرت آور و مانند دوربین های حرفه ای در نور کم انتظار داشت، اما با این حال نباید فراموش کرد که این محصول متعلق به پاناسونیک می باشد.

Insta360 Air

ویدئوهای پانورامیک که امروزه بیشتر از گذشته می بینیم، به بینندگان اجازه می دهند تا بخش های مختلف یک ویدئو را در حالتی که در مرکز آن قرار گرفته باشند، مشاهده نمایند.

در سال 2017، این موضوع تغییر زیادی کرد و دوربین های 360 درجه ای نظیر Insta360 Air تنها با 119 دلار قابل دسترس هستند. دوربین Insta360 Air که به بخش بالایی تلفن هوشمند متصل می شود، تصاویر یا ویدئوهای 360 درجه با وضوح بالا ثبت کرده و به صورت اتوماتیک، برای اشتراک گذاری آنها را به یکدیگر می چسباند. البته این محصول دوربین حرفه ای به شمار نمی رود اما خلق تصاویر و ویدئوهای پانورامیک جذابیت های زیادی به همراه دارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.