پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

هر آنچه در مورد گوشی آیفون ۱۴ باید بدانید، زمان عرضه iphone ۱۴

پنج شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱

هر آنچه در مورد گوشی آیفون ۱۴ باید بدانید، زمان عرضه iphone ۱۴

هر آنچه در مورد گوشی آیفون ۱۴ باید بدانید، زمان عرضه آیفون ۱۴

با وجود این که برای رونمایی از سری آیفون ۱۴ زمان زیادی باقی مانده است خریداران گوشی های اپل که جدیدترین گوشی های آیفون را خریداری می کنند به شایعات و اخبار متعددی پیرامون پرچمدار نسل بعدی اپل توجه می کنند. رونمایی آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ نشان داد که کمپانی اپل تلاش کرده است که همچنان خود را به عنوان قدرتمندترین برند در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند معرفی نماید. طبق بررسی هایی که صورت گرفته است و اطلاعاتی که در مورد آیفون ۱۴ به بیرون درز پیدا کرده، کاربران انتظار دارند که یک محصول شگفت انگیز با دنیایی از ویژگی ها را بتوانند در اختیار داشته باشند.

فیلم مفهومی آیفون 14 ، آیفون 14 پرو ، آیفون 14 پرومکس 

طبق اخبار پیرامون گوشی اپل iphone 14 به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل‌های پیشین بر روی آن ایجاد شده است. ظاهرا اپل در تلاش است که برای رونمایی از آیفون ۱۴ بتواند یک محصول کاملا متفاوت به لحاظ ظاهر در اختیار کاربران قرار دهد. حتی قبل از رونمایی و عرضه آیفون ۱۳ نیز اخبار و شایعات متعددی در مورد تغییرات گسترده آیفون ۱۴ به گوشمان می رسید. با این حال باید حقایق مختلفی را در مورد نحوه طراحی و ساخت iphone 14 و زمان عرضه این پرچمدار بدانید.

اطلاعات معتبر از مشخصات گوشی آیفون ۱۴ iphone 14

شباهت زیاد آیفون ۱۳ به نسل قبلی یعنی آیفون ۱۲ موجب شد که کاربران رضایت بالایی از اپل به واسطه رونمایی از این محصول نداشته باشند. با این حال اپل وعده داده است که در رونمایی از آیفون ۱۴ تغییرات گسترده‌ای را بر روی آن مشاهده خواهید کرد.

شاید مهمترین تغییراتی که در آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ مشاهده کرده‌اید مربوط به برآمدگی دوربین پشت و ناچ گوشی بوده است. با این وجود طبق اطلاعاتی که در مورد iphone 14 به بیرون درز پیدا کرده است، مشخص شده که اپل کاملا با رویکردی متفاوت تلاش دارد که این محصول خود را در سال ۲۰۲۲ با ارتقا گسترده در اختیار کاربر قرار دهد.

به لحاظ کلی، طراحی ظاهری آیفون ۱۴ ممکن است شباهت زیادی به آیفون ۴ داشته باشد. بدین شکل که دو صفحه صاف شیشه ای در جلو و پشت گوشی قرار گیرند. کناره های آیفون را نیز قرار است که فریم فلزی تشکیل دهد. منابع موثق اطلاعات مختلفی را در مورد زمان عرضه iphone 14، طراحی و ساخت آن و قطعات سخت افزاری به کار رفته در این پرچمدار به بیرون درز داده اند.

تاریخ رونمایی از آیفون ۱۴ (iphone 14)

تمام اطلاعاتی که در مورد قیمت آیفون ۱۴ و زمان رونمایی از آن به بیرون درز پیدا کرده است بر اساس حدس و گمان هستند. با این حال اگر بخواهیم به مانند نسخه‌های قبلی و آیفون ۱۳ این زمان را الگو قرار دهیم، می توان متصور شد که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ یعنی مصادف با شهریور و مهر ۱۴۰۱ رونمایی از آیفون ۱۴ صورت می گیرد. طبق اطلاعاتی که در مورد آیفون ۱۴ توسط متخصصین و مهندسین اپل به بیرون درز پیدا کرده است مشخص شده که در حال حاضر مشغول به انجام تست های مهندسی بر روی این پرچمدار آیفون هستند. این فرآیند چند ماه طول کشیده و پس از انجام تست های معین و سنجش عملکرد گوشی، عرضه آن به بازار صورت می پذیرد.

آخرین اخبار آیفون ۱۴

تا این لحظه اخبار مختلفی در مورد آیفون ۱۴ به بیرون درز پیدا کرده است. قرار است مدل های پرو که برای آیفون ۱۴ طراحی می شوند دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی باشند. علاوه بر این، بر اساس شایعات ممکن است اپل ترجیح دهد که پردازنده جدید A16 را تنها برای نسخه های پرو آیفون ۱۴ استفاده کند.

به احتمال فراوان مدل های پایه با پردازنده A15 به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این از دیگر اخباری که پیرامون نحوه طراحی و عرضه iphone 14 وجود دارد، حذف ناچ در مدل‌های پرو است. قرار است که این ویژگی جای خود را به یک محفظه سلول مانند برای سنسورهای فیس آیدی و حفره برای دوربین بدهد. با این حال مدل های پایه همچنان با شکل قبلی و با ناچ در اختیار کاربر قرار می گیرند. این احتمال وجود دارد که برای قیمت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با نسخه قبلی، کاربر نیاز به پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر پول داشته باشد.

به همراه اطلاعاتی که تاکنون بروز پیدا کرده است، مشخص شده امسال برخلاف سال‌های گذشته خبری از آیفون ۱۴ مینی نخواهد بود. اپل ممکن است برای جایگزینی این محصول، روی به طراحی یک گوشی جدید با نام آیفون ۱۴ پلاس یا آیفون ۱۴ مکس بیاورد. این گوشی جدید با نمایشگر ۶.۷ اینچی به بازار عرضه خواهد شد.

در کنار خبرهایی که به گوش می رسد، مشخص شده که در طراحی و ساخت آیفون ۱۴ یک مودم 5G با قدرت بالا و عملکرد مناسب در زمینه مصرف باتری بر روی آن نصب می شود. علاوه بر این، به احتمال فراوان سری گوشی های آیفون ۱۴ این امکان را به کاربر می دهند که بتوانند به شبکه‌ های ماهواره‌ای آن را متصل کرده و به جستجو کانال های مورد نیاز خود بپردازند.

یکی از تغییرات جالبی که بر روی iphone 14 به احتمال فراوان صورت می پذیرد، حذف درگاه لایتینگ اختصاصی آیفون است. طبق گزارشات درز پیدا کرده ممکن است که درگاه لایتنینگ جای خود را به USB_C بدهد. با این حال باید بدانید بری از منابع موفق این خبر را تکذیب کرده‌اند.

آیفون ۱۴ اپل در یک نگاه

به طور خلاصه می‌توان بیان کرد که اپل برای رونمایی از سری چهاردهم گوشی‌های هوشمند خود ۴ مدل را روانه بازار می کند.

دو مدل از آن که با قیمت مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرند از یک بریدگی برای نصب دوربین سلفی برخوردار خواهند بود. با این حال به مانند گذشته دو مدل گران‌تر از گوشی‌های هوشمند ارائه شده توسط این برند دارای حفره ای برای نصب دوربین سلفی هستند. قرار است بر روی گوشی های رده بالای این برند، تراشه A16 نصب شود. با این حال اخبار موجود حاکی از آن است که مدل های ارزان تر نسل  چهاردهم گوشی های اپل با پردازنده A15 روانه بازار خواهند شد.

طراحی بدنه آیفون ۱۴

گوشی آیفون ۱۴ اپل به احتمال فراوان با طراحی شاسی آلیاژ سطح بالای تیتانیوم به بازار عرضه خواهد شد. کمپانی اپل قبلا نیز برای تولید اپل واچ های خود از تیتانیوم استفاده کرده است. با این حال به احتمال فراوان استفاده از تیتانیوم را برای گوشی‌های هوشمند برای نخستین بار در این گوشی اپل مشاهده کنیم. تیتانیوم می تواند مقاومت بسیار بالاتری در برابر خش داشته باشد. به همین علت نسبت به آلیاژ آلومینیوم و فولاد قدرت بیشتری خواهد داشت. مدل های آیفون ۱۴ دارای دکمه های گرد برای صدا هستند. این شرایط به مانند مدل های آیفون ۴ بوده و کاربر می تواند تغییرات جالبی بر روی نسخه جدید ارائه شده توسط اپل مشاهده نماید. به احتمال فراوان اپل در ساخت آیفون ۱۵ به سمت تغییر پورت حرکت نماید.

صفحه نمایش آیفون ۱۴

انتظار ما بر این است که نسبت به نسخه های قبلی، صفحه نمایش و در حالت کلی ظاهر گوشی iphone 14 با تغییرات گسترده‌ای همراه باشد.

بر اساس گمانه ‌زنی‌ های صورت گرفته، این صفحه ‌نمایش ۶.۷ اینچی با افزایش نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی نسبت به آیفون۱۳پرومکس در اختیار کاربر قرار گیرد. به احتمال فراوان پنل‌های LTPO که بر روی نسخه های مختلف آیفون ۱۴ قرار می‌گیرند تمامی مدل های این نسخه راه کمک می کنند که از این رفرش ریت بتوانند پشتیبانی نمایند. با این حال همچنان مشخص نیست که در صفحه نمایش آیفون ۱۴ از پنل ۶۰ هدیه استفاده می شود یا تغییراتی در آن مشاهده خواهد شد. طبق بررسی های انجام شده و احتمالاتی که وجود دارد، صفحه نمایش آیفون ۱۴ با نمایشگر حداقل ۹۰ به بازار عرضه می شود.

ویژگی های مورد انتظار سری آیفون ۱۴ اپل

با توجه به تجربه ای که در خصوص رونمایی از گوشی های اپل به دست آورده ایم، می توانیم برخی از ویژگی ها را برای آیفون ۱۴ متصور شویم. به عنوان مثال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در ساخت آیفون ۱۴ از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی استفاده می شود. ممکن است دو مدل از گوشی های ارزان شده در این رده با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی تولید شوند. علاوه بر این به احتمال فراوان با عدم وجود برآمدگی ماژول دوربین در پنل پشتی مواجه شویم.

یکی دیگر از انتظاراتی که برای رونمایی از iphone 14 بسیاری از کاربران منتظر آن هستند، استفاده از حسگر Face ID در پشت صفحه نمایش خواهد بود. علاوه بر این بهره گیری از تراشه A16 و مودم x65 کوالکام دور از ذهن نیست.

ابعاد و صفحه نمایش آیفون ۱۴ (iphone 14)

بدون تردید در سال ۲۰۲۲ و با رونمایی از گوشی آیفون ۱۴ می توانیم تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسخه های قبلی مشاهده نماییم.

انتظار می رود که اپل، آیفون جدید خود را با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی در اختیار کاربر قرار دهد. پس از اینکه در فروش آیفون های مینی اپل نتوانست به خواسته های خود دست پیدا کند به احتمال فراوان تمرکز خود را بر روی صفحه نمایش های بزرگ و دستگاه هایی با ابعاد بیشتر خواهد گذاشت. این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس با اندازه ۶.۷ اینچی در اختیار کاربر قرار گیرند. مدل های دیگری که همواره اپل در رونمایی از گوشی های خود برای کاربران ارائه می دهد نیز با صفحه نمایش نسبتا بزرگ ۶.۱ اینچی تولید می شوند.

ویژگی های خاص سری آیفون ۱۴ اپل

علاوه بر مشخصات و امکاناتی که در گوشی های آیفون به صورت مداوم به روزرسانی می‌شوند باید بدانید که اپل تلاش کرده است برخی از ویژگی های جدید و شگفت انگیز را برروی نسخه بعدی گوشی های خود قرار دهد.

تشخیص سانحه خودرو

یکی از ویژگی های جالبی که اپل تلاش کرده است آن را به نسخه چهاردهم گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند، تشخیص سانحه خودرو است. کاربر با استفاده از این ویژگی می تواند خصوصیات جالب توجهی را در اختیار داشته باشد. این ویژگی می تواند حضور یا عدم حضور کاربر در حین تصادف رانندگی را تشخیص دهد. علاوه بر این اگر وضعیت جسمانی کاربر در شرایط نامساعدی باشد و حالتی خطرناک تشخیص دهد امکان تماس با مخاطب اورژانس به راحتی در اختیار آن قرار داده می شود. البته در این زمینه مشکلاتی نیز در مسیر وجود دارد. به عنوان مثال تشخیص اشتباه این فرآیند ممکن است مزاحمت هایی برای کاربر ایجاد کند. علاوه بر این با توجه به ارسال پیام خودکار به اورژانس ممکن است در فرآیند تشخیص وضعیت جسمانی کاربر پیام اشتباهی به مخاطب اورژانسی ارسال شود. شرایطی که موجب ایجاد ترس و دلهره در طرف مقابل خواهد شد. به همین علت اپل تلاش می کند با استفاده از تکنولوژی های روز، ضریب خطای این ویژگی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

ارتباط ماهواره‌ای

تصور کنید که نیاز به برقراری تماس فوری با پلیس، آتش نشانی و اورژانس را داشته باشید ولی به واسطه عدم دسترسی به شبکه ‌های محلی امکان برقراری تماس برای شما فراهم نشود. به همین علت اپل در نظر دارد به واسطه امکانات ویژه ای که مودم X65 کوالکام در اختیار این شرکت قرار می دهد، کاربران را یاری کند تا بتوانند به راحتی برای ارسال پیام متنی به سرویس های اورژانسی اقدام نمایند. این پیام به سرویس‌های خدمات رسانی از طریق سیستم ماهواره ای ارسال خواهد شد. کاربر در هر زمانی و حتی وقتی به شبکه‌های محلی دسترسی ندارد نیز قادر است پیام متنی را به سرویس های خدمات رسانی ارسال کند. گفته می‌شود که این ویژگی به شکل گسترده در مرحله توسعه قرار داشته و با رونمایی از آیفون ۱۴ از این قابلیت نیز می توانید بهره ببرید.

مودم x65 کوالکام

انتظار می رود در عرضه گوشی iphone 14 برای نخستین ‌بار از مودم ۱۰ گیگابایتی استفاده شده باشد.

فناوری به کار رفته بر روی گوشی آیفون ۱۴ این امکان را می‌دهد که سرعت و پایداری قابل توجهی را کاربر بتواند در اختیار داشته و به بهترین شکل از خدمات شبکه بهره ببرد.

حافظه دو ترابایتی

همانگونه که می دانید در آخرین سری گوشی ارائه شده توسط اپل از حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی استفاده شده است. حال به نظر می‌رسد برای نسل بعدی آیفون ها طراحان در این شرکت بنا دارند که حافظه ۲ ترابایتی را در اختیار کاربر قرار دهند. شرایطی که موجب می شود یک غول ذخیره سازی را کاربر بتواند در اختیار داشته باشد.

دوربین گوشی آیفون ۱۴ (iphone 14)

آیفون به مانند برندهای دیگر هر ساله در رونمایی از محصولات جدید خود، بهبودهایی که در دوربین آن انجام داده است را معرفی می کند. آیفون ۱۴ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بدون تردید با بهبودهایی در دوربین همراه خواهد بود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، اپل تلاش دارد برای نخستین بار بر روی گوشی‌های هوشمند خود از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده نماید.

سیستم خنک کننده آیفون ۱۴

گویا اپل در نظر دارد که بر روی نسخه بعدی گوشی های هوشمند خود از قدرتمندترین سیستم حرارتی محفظه بهره ببرد. اپل به شدت در حال تلاش است تا بتواند در زمینه تولید سیستم خنک کننده، یک نوآوری ایجاد نماید. به همین علت برای آیفون های رده بالا، سیستم حرارتی که در نظر گرفته است به گونه ای انتخاب می شود که به واسطه افزایش قدرت محاسباتی قوی تر گوشی بتواند برای خنک نگه داشتن دستگاه تحت بالاترین فشار نیز عملکرد خود را به خوبی انجام دهد.

باتری آیفون ۱۴

با توجه به اینکه در ساخت گوشی آیفون ۱۴ از ابعادی بزرگتر استفاده می‌شود، به احتمال فراوان یک باتری بزرگتر نیز می توان بر روی آن قرار داد. به احتمال فراوان کاربر به جای پورت لایتنینگ برای شارژ کردن می تواند از شارژر MagSafe استفاده نماید. خبرهای غیر رسمی که به بیرون درز پیدا کرده است نشان می دهند که اپل به دنبال تغییر درگاه لایتنینگ بوده و به احتمال فراوان در این سری از گوشی های خود یا نهایتا نسل پانزدهم، این تغییر را اعمال نماید.

مشخصات گوشی آیفون ۱۴

در ابتدا قرار بود برای ساخت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، رم ۸ گیگابایتی و آیفون های رده‌های پایین‌تر رم ۶ گیگابایتی به کار گرفته شود. با این حال به احتمال فراوان تمام مدل های آیفون ۱۴ با ۶ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شوند. البته این دستگاه ها با توجه به بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری که با خود به همراه دارند، عملکرد بهتری را در مقایسه با نسخه‌های قبلی آیفون ارائه می دهند.

با توجه به تجارب گذشته، به احتمال فراوان حافظه دستگاه های ارائه شده توسط اپل از ۶۴ گیگابایت شروع شوند. در عین حال به مانند گذشته از حافظه های داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به بالاتر نیز برای ساخت آیفون ۱۴ استفاده شود. قرار است ماکسیموم حافظه داخلی که برای گوشی های آیفون ۱۴ در نظر گرفته شود ۲ ترابایت باشد. به همین علت کاربر قادر است در هنگام فیلمبرداری با رزولوشن k8 بدون کمترین دغدغه بتواند فضای ذخیره سازی مناسب را در اختیار داشته و روی به ثبت فیلم و تصاویر مورد نظر بیاورد.

در مبحث تراشه نیز مطابق انتظار با بهینه سازی A16، این پردازنده بر روی گوشی های هوشمند آیفون ۱۴ نصب خواهد شد. فراموش نکنید که در گوشی آیفون ۱۴ از مودم قدرتمند Qualcomm SDX65 استفاده شده که نخستین مودم 10 گیگابایتی جهان به شمار می رود. این گوشی می‌تواند از پروتکل وای فای E6 نیز بهره برده و کاربر با ویژگی‌های شگفت ‌انگیزی با خرید آیفون ۱۴ مواجه می شود.

قیمت گوشی آیفون ۱۴

طراحی و ساخت گوشی آیفون ۱۴ به به احتمال فراوان به گونه‌ای باشد که کاربران با خرید آن بتوانند یک پرچمدار شگفت انگیز و بی رقیب را در اختیار داشته باشند. با این وجود انتظار می‌رود که اپل در هنگام رونمایی از نسخه چهاردهم گوشی‌های هوشمند خود، افزایش قیمت چشمگیری بر روی آن اعمال نکند. با توجه به کیفیت فوق العاده ای که دوربین آیفون ۱۴ با خود به همراه دارد و با تغییرات گسترده ای که در ظاهر و ساخت این گوشی به احتمال فراوان مشاهده کنیم، ارزش خرید گوشی آیفون ۱۴ می تواند بالا باشد. با این حال برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون ۱۴ باید منتظر اعلام رسمی این برند باشیم.

سوالات متداول

سری آیفون ۱۴ های اپل از چند مدل تشکیل می شوند؟

با وجود اینکه امکان حذف برخی از گوشی های اپل در سری چهاردهم را کاربران متصور می شوند ولی طبق انتظار و به مانند هر ساله این نسل جدید از گوشی های آیفون نیز در چهار مدل به بازار عرضه خواهند شد.

تراشه به کار رفته در آیفون ۱۴ چگونه است؟

متخصصین فعال در شرکت اپل تلاش دارند که تراشه A16 بیونیکی را به همراه مودم x65 کوالکام بر روی محصولات خود نصب کنند.

آیفون ۱۴ اپل چه زمانی معرفی می شود؟

طبق انتظار و به مانند نسخه‌های قبلی به احتمال فراوان در سپتامبر ۲۰۲۲ مصادف با شهریور و مهر ۱۴۰۱ این گوشی معرفی و به بازار عرضه می شود/

قیمت آیفون ۱۴ چگونه است؟

بی شک با رونمایی از آیفون ۱۴ باید نسبت به نسخه های قبلی با افزایش قیمت مواجه شویم. با این حال تا کنون هیچ مرجع رسمی قیمت گوشی آیفون ۱۴ را معرفی نکرده است.

آیا آیفون ۱۴ مینی عرضه می شود؟

تجربه ناموفق در اپل در زمینه فروش آیفون ۱۲ مینی موجب شد که این برند به دنبال حذف این نسخه از گوشی‌های هوشمند باشد. با وجود این تجربه، کماکان آیفون ۱۳ مینی نیز به بازار عرضه می شود. با این حال به احتمال فراوان آیفون ۱۴ مینی از دایره تولید حذف شده و نسخه های دیگری جایگزین آن شوند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۵.۰

از

۵

1 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.