پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاه کلی به گلکسی A۷۰ سامسونگ؛ میان رده ای قدرتمند

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

نگاه کلی به گلکسی A۷۰ سامسونگ؛ میان رده ای قدرتمند

نگاه کلی به گلکسی A70 سامسونگ؛ میان رده ای قدرتمند
خانواده Galaxy A 2019 سامسونگ یکی از متنوع‌ترین سری گوشی‌های سال اخیر می باشد که این سری جدید سامسونگ در حال حاضر دارای 9 عضو است که همگی در مقایسه با نسل قبلی خود از ظاهری جذاب‌تر و مشخصاتی قوی‌تر بهره مند گردیده اند.

یکی اعضای این سری که به سختی می توان آن را در دسته گوشی‌های میان‌رده قرار داد گوشی Samsung Galaxy A70 می باشد. در ادامه به بررسی گوشی گلکسی A70 خواهیم پرداخت.

 

برای مشاهده و سفارش محصولات سامسونگ لطفا اینجا کلیک کنید.

طراحی گوشی گلکسی A70 سامسونگ
در اولین نگاه گوشی Galaxy A70 کاملاً شبیه مدل پایین تر خود Galaxy A50  به‌نظر می‌رسد. A70  از ابعاد بزرگتر و مشخصات بهتر در مقایسه با A50 برخوردار می باشد. اما باید گفت که از نظر نوع طراحی، جنس بدنه، ساختار و چگونگی چیدمان اجزاء هر دو گوشی کاملاً شبیه به یکدیگر هستند.

گلکسی A70 سامسونگ با دارا بودن ابعاد 176.3x76.7x7.9 میلیمتر و وزنی 183 گرمی از A50 بلندتر، عریض‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر می باشد. همچنین A70 از جنس بدنه  3D Glasstic  ( یعنی همان پلاستیکی که به ظاهر شبیه به شیشه ) بهره مند گردیده است.

در قاب پشتی گوشی A70 که لوگوی سامسونگ در مرکز ناحیه بالایی حک شده؛ دوربین‌های سه‌گانه و فلش LED تعبیه شده است و خبری از سنسور اثر انگشت نیست، چرا که این سنسور نیز به زیر نمایشگر گوشی منتقل شده است. در پنل جلویی نیز نمایشگر تمام صفحه تقریباً تمام فضا را تصاحب نموده است. البته در لبه بالایی آن ناچی به شکل حرف U طراحی شده است که دوربین سلفی گوشی و بلندگوی مکالمه را آنجا تعبیه شده است. همچنین باید گفت که نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه عدد چشمگیر 86 درصد می باشد.

نمایشگرگوشی گلکسی A70
یکی از جذابیت های گوشی های سری A سامسونگ بهره مندی از نمایشگرهای سطح بالا که ساخت خود این کمپانی است می باشد. گلکسی A70  مجهز به نمایشگری 6.7 اینچی Super AMOLED Infinity-U (ناچی به شکل حرف U) می‌باشد که از رزولوشن 1080x2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 393 ppi بهره می برد. همچنین این نمایشگر با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و دارای بیشنه روشنایی 407 نیت در حالت دستی و 607 نیت در حالت خودکار می‌باشد.

سخت‌افزارگوشی گلکسی A70 سامسونگ
گلکسی A70  یکی از معدود گوشی‌های جدید کمپانی سامسونگ است که مجهز به چیپست شرکت کوالکام گردیده  است. در واقع قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 675 است. پردازنده ای دارای هشت هسته (6 هسته نقره‌ای Kryo 460 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و 2 هسته طلایی پرقدرت Kryo 460 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) و با مصرف پایین که برپایه معماری 11 نانومتری طراحی شده و در مقایسه با نسل‌های قبلی سری 600 که بر پایه معماری 14 نانومتری بودند، پیشرفته‌تر خواهد بود و نیز در مقایسه با اگزینوس 9610 در گوشی گلکسی A50 بسیار بهتر می باشد. در کنار این تراشه گلکسی A70 از پردازنده گرافیکی Adreno 612 بهره گرفته است. سامسونگ گلکسی A70 را در دو نسخه 6/8 گیگابایت حافظه رم همراه با بهره مندی از 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با امکان ارتقاء تا سقف 1 ترابایت روانه بازار کرده است.

تجربه کاری سخت افزار گلکسی A70      
در نهایت باید گفت نظر کاربران، سخت افزار گلکسی A70  تجربه کاربری خوبی در بازی و استفاده‌های روزمره مانند وب‌گردی، پخش ویدئو و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. در زمان کار با گوشی گلکسی A70 حتی در انجام تست‌های طولانی مدت و سنگین هیچگونه داغ شدن غیرمعمولی گزارش نشده و به‌طورکلی می توان گفت این گوشی عملکرد خوبی در بخش سخت‌افزار داشته است.

دوربین گوشی گلکسی A70 سامسونگ
گوشی گلکسی A70 درست مانند Galaxy A50 مجهز به دوربینی چند ‌گانه شده است، البته سنسور اصلی دوربین از a50 بزرگتر می‌باشد. در واقع بالاترین دوربینی که در قاب پشتی جای گرفته است مجهز به سنسور 5 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 است که برای شناسایی عمق تصویر و تار کردن پس‌زمینه به کار می رود. دوربین اصلی در وسط قرار گرفته و مجهز به  یک سنسور 32 مگاپیکسل با گشادگی دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 26 میلیمتری گردیده است که از قابلیت فوکوس خودکار از طریق تشخیص فاز نیز بهره می برد. و آخرین دوربین نیز  سنسوری 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 12 میلیمتر است که دارای لنز فوق عریض با میدان دید 120 درجه است.

جمع‌بندی
در آخر می توان عنوان کرد که گلکسی A70 از مزایایی همچون بهره مندی از صفحه نمایش AMOLED با کیفیت عالی، بهره مندی از دوربین سه‌گانه و عملکرد بسیار خوب آن در محیط‌های روشن همراه با بهره مندی از دوربین سلفی قدرتمند، مجهز به باتری 4500 میلی آمپرساعتی  و عملکرد فوق‌العاده باتری، میزان حافظه کافی و سخت افزار قابل اعتماد اشاره نمود.

همچنین باید گفت که معایبی همچون داشتن بدنه آسیب پذیر، عملکرد معمولی دوربین در محیط‌های کم نور (پیش از اضافه شدن حالت شب) و نداشتن قیمت نه‌چندان رقابتی در میان گوشی‌های هم ‌رده را دارا است.

در نهایت گوشی‌های میان‌رده گلکسی A70  یکی از مناسبترین و پر طرفدارترین گوشی های بازار می باشد. برای مشاهده  بهترین قیمت وخرید آن می توانید به فروشگاه اینترنتی آترامارت مراجعه نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.