پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی نزدیک به ال‌جی جی ۷ ThinQ؛ دوربین دوگانه همراه با هوش مصنوعی

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی نزدیک به ال‌جی جی ۷ ThinQ؛ دوربین دوگانه همراه با هوش مصنوعی

جدید‌ترین پرچم‌دار کره‌ای، ال‌جی جی ۷ تین‌کیو مجهز به نمایشگری 6.1 اینچی با بریدگی می‌باشد. همچنین این گوشی هوشمند دارای دوربین دوگانه با محوریت AI و مبدل دیجیتال به آنالوگ صدا است.

شرکت پرطرف‌دار LG چندی پیش از پرچمدار جدید خود LG G7 ThinQ به صورت رسمی رونمایی کرد. حالا ال‌جی هم به کمپانی‌هایی پیوست که برای سال 2018 پرچمدار جدید ارائه کرده‌اند. G7 تازه معرفی شده شرکت ال‌جی قوی‌ترین مدل از سری «ThinQ» بوده و دارای قابلیت‌های جذابی می‌باشد. از مهم‌ترین تغییرات این گوشی هوشمند حذف حاشیه‌های کنار نمایشگر آن است. حالا ال‌جی هم در پی اپل به استفاده از بریدگی در نمایشگر روی آورده است که اصطلاحا به آن Notch می‌گویند. حالا LG G7 ThinQ مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۱۲۰ پیکسل و با طراحی ناچ است که به آن عنوان تجاری FullVision را داده‌اند.

LG طی تعویض پنل OLED از پنل جدید +M در گوشی LG G7 ThinQ استفاده کرده است که در واقع عامل توسعه دهنده فناوری LCD است. به ادعای LG به کمک این پنل و چینش متفاوت RGBW با پیکسل‌های بیشتر، نمایشگر گوشی جی 7 با کنتراست بهبود یافته و روشنایی حداکثری 1000 نیتی به دست کاربران خواهد رسید. ناگفته نماند که این نمایشگر از استاندارد HDR 10 پشتیبانی کرده و توسط یک پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود. همانطور که گفتیم این نمایشگر میزبان طراحی ناچ می‌باشد، البته تولیدکنندگان گوشی LG G7 ThinQ ادعا می‌کنند که این بریدگی یک نمایشگر دوم است. البته LG پیش از این از گوشی‌های هوشمندی با نمایشگر دوم تحت سری V رونمایی کرده بود اما پس از روی کار آمدن نمایشگر‌های OLED این ویژگی کنار گذاشته شد.

ال‌جی در ادامه یک کلید فیزیکی مخصوص دستیار هوشمند تعبیه کرده است و  سعی کرده تا با رقیب هم‌وطن خود رقابت کند، البته LG دستیار اختصاصی خود را توسعه نداده و به گوگل اسیستنت پایبند است. پس می‌توانیم این طور بگوییم که LG G7 ThinQ اولین گوشی هوشمندی است که مخصوص قابلیت Google Assistant یک کلید فیزیکی قرار داده است. بدنه‌ی گوشی هوشمند LG G7 ThinQ ترکیبی از فلز و شیشه است. پنل شیشه‌ای پشت و جلوی جی7 از جنس گوریلا گلس 5 بوده و فریم آن آلومینیومی است. ناگفته نماند که این بدنه موفق به دریافت گواهی‌های IP68 و MIL-STD-810G شده است. در ضمن به لطف پوشش شیشه‌ای پنل پشتی حالا LG G7 ThinQ از شارژ بی سیم WPC و PMA پشتیبانی می‌کند.

باتری این گوشی 3000 میلی‌آمپر ساعتی است و قابلیت شارژ سریع جی7 از درگاه USB-C با فناوری Quick Charge 3.0 کوالکام فراهم شده و به لطف فناوری Qnovo شارژدهی طولانی مدت این باتری تا چند سال تضمین می‌شود. قلب تپنده جی7 تراشه اسنپدراگون 845 است که در کنار 6 گیگاباتی رم و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی سخت‌افزاری قدرتمند و به روزی را ارائه می‌کنند. به‌علاوه امکان ارتقا حافظه‌داخلی با استفاده از کارت حافظه microSD وجود دارد. در ادامه باید اشاره کنیم که به لطف سیستم پردازش قدرتمند LG G7 ThinQ حالا این گوشی هوشمند از فناوری‌های ارتباطی گسترده‌ای مانند LTE-A، Cat.16/13 با سرعت دانلود و آپلود یک گیگابیت‌برثانیه و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه‌، تجمیع سه‌باندی حامل‌های ال‌تی‌ایی، استاندارد‌های وای‌فای a/b/g/n/ac، بلوتوث ۵.۰، GPS و پشتیبانی از دو سیمکارت برخوردار است.

دوربین گوشی هوشمند جدید LG یک نمونه دوگانه متشکل از سنسور‌های ۱۶ مگاپیکسلی با میدان‌های دید ۷۱ درجه و واید ۱۰۷ درجه است. ماژول اصلی پشت لنزی با دیافراگم f/1.6، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در کنار فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری واقع شده است. ماژول دوم در پس لنزی واید با دیافراگم تنگ‌تر f/1.9 و فوکوس ثابت قرار گرفته است. به ادعای ال‌جی دوربینG7  با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری تجمیع هوشمند پیکسلی می‌تواند عملکردی عالی در شرایط نوری کم و موقعیت‌های گوناگون داشته باشد. در ضمن دوربین دوگانه می‌تواند اطلاعات عمق را جمع‌آوری کند و تصاویر پرتره‌ی جذاب‌تری ثبت کند. دوربین سلفی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی و لنز f/1.9 با میدان دید ۹۰ درجه است.

کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند تا LG G7 ThinQ مجهز به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کنار مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) چهارگانه‌ی ۳۲ بیتی Hi-Fi توسعه یافته توسط ESS باشد. دو میکروفون به کار رفته در ال‌جی جی7 می‌توانند از فاصله 5 متری صدا را تشخیص دهند، پس قابلیت گوگل اسیستنت از فاصله دور نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

سیستم‌عامل ال‌جی جی7 از نسخه اندروید اوریو و AI Pack 2.0 ال‌جی تشکیل می‌شود. حتی LG گفته است پس از انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید P توسط گوگل آن را در اختیار کابران LG G7 ThinQ قرار خواهد داد. در آخر اینکه ال‌جی جی7 در چهار رنگ خاکستری، مشکی، آبی و قرمز عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.