پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک Helo

پنج شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک Helo

کمپانی شیائومی از جدیدترین گوشی گیمینگِ خود بلک شارک Helo با طراحی ویژه و بهبود یافته همراه نسخه ویژه مجهز به حافظه‌ی رم ۱۰ گیگابایتی پرده برداری کرد.

شیائومی بعد از عرضه‌ی نسل اول گوشی های  گیمینگ بلک شارک سرانجام پس از 6 ماه از نسل دوم این گوشی با نام Black Shark Helo رونمایی کرد. شیائومی  ادعا می کند که Black Shark Helo تغییرات و ارتقا‌های مهمی  در بخش گیمینگ  را  دارا می باشد.
 
با مشاهده اولیه طراحی کلی دستگاه  تغییر آنچنانی نداشته است اما این نسل جدید تغییراتی جزئی و جالبی را به خود دیده است. اولین نکته ای  که در قسمت جلویی این دستگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند، صفحه نمایش ۶ اینچی امولدِ آن می باشد که وضوح تصویر +FHD را در اختیار کاربران قرار داده است. از نمایشگر که بگذریم در گوشه‌های پنلِ جلویی دستگاه دو بلندگوی استریو قرار گرفته است. شیائومی با کاهش حاشیه‌های بالایی و و پایینی این دستگاه، تصمیم به حذف دکمه‌‌ی فیزیکی، از بلک شارک هِلو کرده است.
 
شیائومی این بار نیز برای راحتر قرار گرفتن دستگاه در دستان کاربران، بخشی از المان‌های طراحی نسل قبل را که حاوی برجستگی‌های ناموزون ونامناسب بود را تغییر داده اند. در حال حاظر بخش اعظمی از قسمت پشتی بلک شارک هلو با شیشه پوشیده شده است؛ و همچنین، قسمت‌های کناری دستگاه از آلومینیومِ خمیده بهره مند شده تا در واقع این محصول برای کاربران خوش دست تر باشد.
 
در مورد  دوربین گوشی گیمینگ شیائومی نیز باید گفت که تغییرات و بهبودهایی یافته است. در حال حاظر فلاش LED در بالای دو لنز دوربین قرار دارد که مجهز به سنسورهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی است. همچنین، این دستگاه جهت احراز هویت کاربران در قسمت پشتی خود مجهز به  حسگر اثرانگشت می باشد.
 
در اینجا به تغییرِ مهمی که در پنلِ پشتی رخ داده اشاره می کینم آن هم اضافه‌شدن نور LED به لوگوی بلک شارک می باشد که زیبایی خاص و فوق العاده ای را به دستگاه می‌دهد وآن را شبیه محصولات کامپیوتری گیمینگ کرده است. علاوه براین شیائومی در گوشه‌های دستگاهِ جدید خود نیز نوارهای LED را به کار گرفته است.
 
در مورد  سخت‌افزار بلک شارک باید گفت ، تقریبا  ‌مانندِ دیگر پرچمدارانِ سال ۲۰۱۸، بلک شارک هلو نیز با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه می شود. کاربران نیز خواهند توانست این دستگاه را در سه نسخه‌ی مختلف با حافظه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی سفارش دهند. همچنین شیائومی نسخه‌ای موسوم به اسپرت ادیشن را نیز برای علاقه‌مندان طراحی کرده  که در کنار حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، برای اولین بار  از ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می کند. بهره مندی از رم ۱۰ گیگابایتی در بلک شارک هلو، این گوشی را از نظر میزانِ رم در جایگاه نخستِ بازار قرار داده است.
 
شیائومی در این دستگاه به سیستم بهینه‌ی خنک‌سازی توجه ویژای داشته است .  از این رو به جهت  قدرت بالای سخت‌افزاری، به سیستمِ دوکاناله خنک‌کننده‌ مایع روی آورده که ثباتِ عملکرد دستگاه را در هنگام پردازش‌های سنگین عهده دار می باشد. با این وجود، شیائومی پا را فراتر گذاشته و دکمه‌ای موسوم به شارک اسپیس را در قسمت کناری بلک شارک هلو تعبیه کرده‌ که با فعال‌سازی آن، پردازش‌های پس‌زمینه در راستای افزایش کارایی دستگاه متوقف خواهند شد.

درمورد باتری این دستگاه  که وظیفه‌ی تأمین انرژی و قدرت دستگاه را برعهده دارد باید گفت  بلک شارک هِلو مجهز به  باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می باشد که از سیستم فناوری شارژ سریع نیز بهره می برد. همچنین پشتیبانی از 4G LTE، بلوتوث ۵.۰ و رابط کاربری MIUI 10 از دیگر مشخصات فنی این نسل جدید می باشند.

 
درحال حاضر شیائومی تاریخ دقیقی را در مورد عرضه‌ی جهانی بلک شارک هلو اعلام نکرده است؛ اما بنا به  گفته‌ی مدیران این شرکت، این دستگاه در آینده‌ی نزدیک به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
 
قیمت هایی که برای برای نسخه‌ی ۶ گیگابایتی، ۸ گیگابایتی و ۱۰ گیگابایتی که منحصرا با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می شود ، به‌ترتیب قیمت‌هایی حدود ۴۶۱، ۵۰۴ و ۶۰۵ دلاری می باشند. ضمنا نسخه‌ی بالارده این محصول در تاریخ ۲۱ آذر روانه  بازار می شود .
 
جالب است بدانید که نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی با یک کنترلر که تنها به یک طرف گوشی‌ متصل می شود، عرضه خواهند شد؛ و نسخه‌ی ۱۰ گیگابایتی با دو کنترلر که به دو طرف دستگاه متصل می شوند به فروش خواهد رسید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.