پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به اوپو فایند ایکس با صفحه نمایش بدون حاشیه و تشخیص چهره ۳D

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به اوپو فایند ایکس با صفحه نمایش بدون حاشیه و تشخیص چهره ۳D

اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) با طراحی مدرن و جذاب معرفی شد. در این مطلب نیز قصد داریم نگاهی به مشخصات فنی و قابلیت‌های این پرچمدار جدید اوپو بپردازیم.

در طی چند هفته گذشته به دلیل تیزر‌ها و تبلیغاتی که توسط مدیران شرکت اوپو منتشر شد، پرچمدار جدید اوپو یعنی فایند ایکس به عنوان یک رقیب سرسخت برای گوشی جدید ویوو نکس S شناخته شده است. حالا این گوشی منحصر‌به‌فرد و جذاب مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و در مرحله عرضه به بازار جهانی قرار دارد.

نسبت صفحه به بدنه اوپو فایند ایکس 92.25 درصد است که رقم بسیار بالایی به‌شمار می‌رود. نمایشگر این پرچمدار جدید هم یک نمونه 6.4 اینچی با وضوح 1080+ است. به‌علاوه این گوشی هوشمند از طراحی ناچ استایل پیروی نمی‌کند و فاقد هرگونه بریدگی در قسمت صفحه‌نمایش است. اما یکی از مسائل مهم محل قرارگیری دوربین سلفی با توجه به حاشیه بسیار کم دستگاه و عدم استفاده از ناچ می‌باشد! اوپو برای حل این موضوع از طراحی پاپ آپ (مشابه گوشی ویوو نکس) کمک گرفته است. اما مهم‌‌ترین تفاوت مکانیسم به‌کار گرفته شده در اوپو نسبت به ویوو، قرارگیری هر دو دوربین دوگانه پشت و سلفی در یک ماژول پاپ آپ می‌باشد که ظرف مدت 0.5 ثانیه بیرون می‌آیند. البته بخش مذکور در هنگام خاموش بودن دوربین کاملا مخفی است.

تنها راه باز کردن قفل صفحه در اوپو فایند ایکس اسکنر سه بعدی تشخیص چهره و یا رمز عبور می‌باشد، به بیان دیگر پرچمدار جدید اوپو فاقد اسکنر اثر انگشت است. البته برای استفاده از اسکنر تشخیص چهره باید پخش پاپ آپ فعال شود و دوربین سلفی و اسکنر از قسمت بالایی گوشی بالا بیایند تا بتوانید قفل صفحه را باز کنید. دوربین دوگانه اصلی گوشی از دو سنسور 20 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده است. در بخش عکس‌برداری سلفی نیز کاربران با یک دوربین 25 مگاپیکسلی رو‌به‌رو هستند. بخش سخت افزار اوپو فایند X میزبان ‌‌تراشه قدرتمند اسنپدراگون 245 و 8 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 تا 256 گیگابایتی حافظه داخلی است. نیروی مورد نیاز گوشی هم توسط یک باتری 3730 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. ناگفته نماند که این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع VOOC پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل این دستگاه نیز Color OS است که همان نسخه سفارشی اندروید 8.1 اوریو محسوب می‌شود.

استفاده از 2 سیم‌کارت به صورت هم زمان و پشتیبانی از باند‌های جهانی شبکه LTE از مزیت‌های اوپو فایند ایکس است. قیمت پرچمدار جدید اوپو (Oppo Find X) هنوز به صورت رسمی ‌اعلام نشده است با این حال پیش‌فروش آن آغاز شده و خریداران می‌توانند این گوشی جدید را سفارش دهند. به نظر می‌رسد همچنین اوپو قصد دارد با اپراتور‌های آمریکای شمالی و کشور‌های اروپایی به تعامل رسیده و گوشی خود را در این مناطق به فروش برسانند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.