پربازدیدترین مطالب

بازی و سرگرمی

نکات مهم در مورد خرید و نحوه استفاده از پلی استیشن ۵

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹

نکات مهم در مورد خرید و نحوه استفاده از پلی استیشن ۵

پلی استیشن 5 چیست؟

پلی استیشن 5 یکی از جدیدترین کنسول های بازی طراحی شده توسط شرکت سونی می باشد. این کنسول بازی نسل نهمی در سال 2020 به بازار های جهانی عرضه شد. وجود سخت افزار قدرتمند و ویژگی های مثال زدنی این کنسول استفاده از آن را با استقبال خوبی روبرو کرد. امروزه صنعت بازی های ویدیویی دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده است. به گونه ای که برای اجرا نمودن بازی های امروزی نیاز است تا از یک کنسول مناسب با سخت افزار قدرتمند استفاده شود. سونی در طراحی کنسول پلی استیشن 5 از یک پردازنده هشت هسته ای سفارشی با معماری AMD Zen 2 استفاده کرده است. همچنین وجود پردازنده گرافیکی کاملا سفارشی شده بر پایه معماری RDNA در سخت افزار این کنسول باعث افزایش قدرت سخت افزاری این کنسول شده است. علاوه بر آن، پلی استیشن 5 دارای 16 گیگابایت رم GDDR5 و 825 گیگابایت حافظه SSD می باشد. وجود حافظه SSD در این کنسول بازی سرعت لودینگ و نصب بازی ها را با افزایش چشمگیری روبرو کرده است.

نکات کلیدی در خصوص خرید پلی استیشن 5

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه عرضه و فروش کنسول پلی استیشن 5 فعالیت می کنند؛ این موضوع باعث شده تا خرید پلی استیشن 5 به امری چالش برانگیز تبدیل شود. بنابراین نیاز است تا قبل از خرید آن نسبت به برخی نکات لازم آگاه شد. به همین منظور برخی از نکات لازم جهت خرید کنسول PS5 عبارتند از:

قیمت خرید دستگاه

یکی از اولین نکاتی که در هنگام خرید کنسول PS5 باید مد نظر قرار دهید قیمت خرید دستگاه می باشد. نوسانات قیمت ارز در سال های اخیر باعث شده تا قیمت تمامی ابزار های الکترونیکی واردات افزایش چشمگیری داشته باشد. کنسول پلی استیشن از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت آن دستخوش تغییرات زیادی شده است. بنابراین در هنگام خرید باید به قیمت این کنسول توجه زیادی نمایید تا در حد امکان با کمترین هزینه ممکن این کنسول را خریداری نمایید.

خرید از فروشگاه معتبر

هنگام تهیه کنسول پلی استیشن 5 سعی کنید دستگاه مورد نظر را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید. در حال حاضر فروشگاه های زیادی در زمینه عرضه این کنسول فعالیت می کنند که تعداد زیادی از آن ها از اعتبار چندانی برخوردار نمی باشند. خرید از فروشگاه های معتبر به این معنا خواهد بود که شما یک پلی استیشن 5 اصل را با تمامی امکانات آن تهیه خواهید نمود. همچنین با خرید از فروشگاه های مطمئن خیالتان از بابت اصل بودن دستگاه، قطعات همراه آن و گارانتی راحت خواهد بود. همچنین اگر می خواهید خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید حتما دقت نمایید که وب سایت مورد نظر دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.

دستگاه دیسک خور یا دیجیتال

در حال حاضر پلی استیشن 5 به دو صورت دیسک خور و دیجیتال در بازار موجود می باشد. نمونه دیسک خور این دستگاه دارای درایو نوری بوده و می توان به کمک آن بازی های فیزیکی را اجرا نمود. اما نمونه دیجیتال پلی استیشن 5 فاقد درایو نوری بوده و تنها می توان به کمک آن بازی های آنلاین و دیجیتالی را انجام داد. بنابراین اگر می خواهید در کنار بازی های دیجیتالی از بازی های دیسکی نیز استفاده کنید، بهتر است نمونه دیسک خور آن را خریداری نمایید.

خدمات پس از فروش

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید پلی استیشن 5 باید مورد توجه قرار گیرد خدمات پس از فروش است. خدمات پس از فروش به عنوان مهم ترین قسمت از خرید یک لوازم الکترونیکی خصوصا پلی استیشن 5 محسوب می شود. بنابراین سعی کنید دستگاه مورد نظر خود را از فروشگاهی تهیه کنید که خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد.

نکات مهم در خصوص استفاده از کنسول پلی استیشن 5

 استفاده از پلی استیشن 5 همانند بسیاری از وسایل الکترونیکی نیازمند به رعایت برخی نکات بوده که این موارد به صورت زیر می باشند.

محل قرار دادن کنسول باید از تهویه مناسب برخوردار باشد، تا فرآیند خنک سازی کنسول به بهترین شیوه ممکن صورت گیرد.
تا حد امکان از تماس با کنسول مخصوص هنگامی که دستانتان مرطوب است، خودداری نمایید.
تا حد امکان از پوشاندن منافذ تهویه کنسول خودداری نمایید. زیرا با این امر فرآیند تهویه به خوبی صورت نخواهد گرفت.
هنگام بروز نوسانات برق به مدت 20 دقیقه از انجام بازی به وسیله کنسول خودداری نمایید.
در صورت ریختن مایعات بر روی دستگاه در سریع ترین زمان ممکن دستگاه را از برق جدا نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.