پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نخستین لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو لنوو تحت برند ThinkPad X۱ معرفی شد

سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

نخستین لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو لنوو تحت برند ThinkPad X۱ معرفی شد

نخستین لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو لنوو تحت برند ThinkPad X1 معرفی شد

کمپانی لنوو بلاخره اولین لپ‌تاپ با نمایشگری تاشو را معرفی کرد. این دستگاه تحت برند ThinkPad X1 تولید خواهد شد و لنوو هنوز از نام نهایی، قیمت یا زمان عرضه آن اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است اما پیش بینی می شود که این مدل در سال 2020 عرضه گردد.


لپ‌تاپی تاشو لنوو با فناوری اینتل
بنا براطلاعاتی که لنوو اعلام کرده این دستگاه‌ تاشو برپایه سیستم عامل ویندوز خواهد بود و برای بخش پردازشی آن نیز از تکنولوژی های متعلق به کمپانی اینتل استفاده خواهد نمود. پیش بینی می شود که لنوو از چیپ‌های Lakefield در این مدل به کار گیرد.

قابلیت تا شدن نمایشگر  
درباره نمایشگر شگفت انگیز این دستگاه، با یک نمونه نمایشگر  13.3 اینچی با وضوح 2K  و فناوری OLED روبه رو خواهیم شد که از نسبت 4:3 برخوردار بوده و توسط LG Display تولید می گردد؛ مهم ترین ویژگی این نمایشگر قابلیت تا شدن از وسط آن خواهد بود. در ادامه باید اشاره کرد که کمپانی لنوو عنوان نموده است که مدل جدید از دو پورت  USB Type-C، اسپیکرهای دوگانه و سنسور مادون قرمز برای ویندوز هِلو و همینطور باتری قدرتمندی برای تمام روز بهره مند خواهد بود .

محصولی حرفه ای مناسب کسب و کار
لنوو اشاره می‌کند که این دستگاه جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های مختلفی از جمله لپ‌تاپ‌هایی که مدام در سفر هستند یا به عنوان وسیله‌ای برای کسب و کار استفاده می‌شوند خواهد بود. حتی برای حرفه‌ای‌هایی که دوست دارند از فُرم جدیدی بهره ببرند نیز بسیار جذاب خواهد بود. همچنین لنوو راه کارهای ویژه‌ای برای نوع و طول عمر لولای دستگاه‌های تاشو اندیشیده شده است که کاربران آن را احساس خواهند کرد .

بررسی‌های اولیه لپ‌تاپ تاشو لنوو
بنا بر اظهارات اولین کاربران که  تجربه کار با  یک نمونه اولیه از این مدل  تا شو را داشته اند اظهار نموداند که توانسته اند دستگاه را تا کنند و مانند یک لپ‌تاپ روی میز بگذارند و از قسمت پایین نمایشگر به عنوان کیبرد استفاده نمایند. ظاهرا  لولای طراحی شده کاملا محکم بوده و طی چندین بار باز و بسته شدن هیچ نگرانی از بابت شکسته شدن بوجود نیاورده است. حتی می‌توان نمایشگر را کاملا باز کرد و از یک کیبرد بی‌سیم برای بهرهمندی از آن استفاده نمود. همچنین امکان کار کردن با قلم نیز برای بهره مندی از این  نمایشگر فراهم گردیده است که  گزینه ایده آل و جذابی  برای طراحان خواهد بود.

لپ‌تاپ تاشو لنوو مجهز به  ویندوز 10
این لپ‌تاپ در نسخه اولیه از ویندوز 10 به عنوان سیستم عامل بهره می برد اما ظاهرا لنوو هنوز به جمع بندی کامل روی اینکه از چه سیستم عاملی باید استفاده کند، نرسیده است. می توان گفت که  استفاده از صفحه نمایش به عنوان کیبرد یا مشکل به نظر می‌رسد یا بسیار جذاب خواهد بود. با این اوصاف برای نتیجه نهایی باید تا زمان عرضه نهایی باید صبر کرد.

تلفیقی از LG و Lenovo
این محصول جدید  تاشو لنوو حاصل  چندین سال کار تحقیقاتی و حدود سه سال تحت توسعه  بوده و جزو اولین‌ها در نوع خود به شمار می آید .  کمپانی سامسونگ نیز که در فوریه گذشته از گوشی Galaxy Fold رونمایی کرد با مشکلات عدیده‌ای روبرو گردیده است . اما با تلفیق  تولید کننده متفاوت نمایشگر یعنی LG و یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت رایانه‌های شخصی یعنی Lenovo می توان انتظار داشت با محصولی شگفت انگیز و با جایگاه بالاتری رو به رو شویم.

قیمت لپ‌تاپ تاشو لنوو
هنوز هیچ اطلاعی  از قیمت حدودی این محصول منتشر نشده است اما بدون شک باید انتظار قیمتی بسیار بالا برای  این محصول را همچون  Galaxy Fold سامسونگ داشته باشیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.