پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

میزان مصرف باتری گلکسی اس ۸ پلاس، خوب یا بد؟

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

میزان مصرف باتری گلکسی اس ۸ پلاس، خوب یا بد؟

پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 پلاس مدتی زمانی است معرفی گردید، با این حال موردی مهمی که کاربران و کسانی که قصد خرید این گوشی دارند در نظر می گیرند میزان مصرف باتری این پرچمدار با توجه به نمایشگر بزرگ آن است.

هنگام معرفی گوشی های جدید سامسونگ، تصور بر این بود که آنها نیز مانند گلکسی اس 6 و اس 6 اج عملکرد مطلوبی از نظر مصرف باتری احتمالا نخواهند داشت.

گلکسی S8 پلاس مجهز به صفحه نمایشی 6.2 اینچی با رزولوشن 1440×2960 است و از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می برد. از این رو تصور می شود که مصرف باتری گلکسی اس 8 پلاس نیز بالا باشد. اما این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که سخت افزار به کار گرفته شده در پرچمداران فعلی، مصرف بسیار بهینه‌تری نسبت به محصولات دو سال گذشته پیش روی خریداران قرار داده است و از طرفی سیستم نرم افزاری این گوشی های هوشمند نیز تا حد زیادی بهینه شده است.

بدون شک، نحوه استفاده کاربران از گوشی های هوشمند با یکدیگر متفاوت است. از این رو، موارد مختلفی بر میزان مصرف باتری دستگاه تاثیرگذارهستند. با این حال با یکبار شارژ کامل این گوشی تا یک روز یا بیشتر در حالت عادی می‌توان از آن استفاده کرد.

کاربران ممکن است طی روز، ده‌ها یا صدها بار قفل صفحه نمایش را باز کرده و به دلایل مختلفی همچون بررسی ایمیل، پیام‌های جدید، پاسخ دادن به تماس ها و غیره از آن استفاده کنند. از طرفی اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر مصرف باتری بسیار بالایی دارند که در صورت استفاده مداوم از اینگونه اپلیکیشن ها و نیز اپلیکیشن های نمایش فیلم به منظور تماشای آنلاین محتوای ویدیویی، باتری گلکسی اس 8 پلاس بیش از یک روز دوام خواهد آورد.

بازی های موبایلی از دیگرعواملی هستند که مصرف فوق‌العاده بالایی دارند. در واقع با عدم نصب بازی ها روی گوشی هوشمند، با یک بار شارژ کامل گوشی حتی تا 48 ساعت نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

اگرچه انتقادهای بسیاری نسبت به مصرف باتری پرچمداران سامسونگ وجود داشت، اما گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به دلیل بهینه شدن از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری عملکرد بسیار خوبی داشته و در هیچ زمینه‌ای شما را ناامید نخواهند کرد. از آنجاییکه گلکسی اس 8 پلاس برای شارژ کامل  از طریق سیستم شارژ سریع سامسونگ حدود 2 ساعت زمان می برد انتظارها از این سیستم کمی بالاتر است که امید است عملکرد این تکنولوژی در پرچمداران بعدی بهتر شود.

به طور کلی ملاک اصلی در بررسی میزان مصرف باتری، نحوه استفاده کاربران و انتظارات آنها است. به طور مثال برخی کاربران از نسخه دو سیم کارت گوشی های سامسونگ استفاده می‌کند که فعال بودن هم‌زمان آنها تاثیر زیادی بر مصرف باتری خواهد گذاشت و یا برخی کاربران ساعت‌ها را صرف مکالمه می کنند.


از طرفی، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را نیز به این موارد باید اضافه کرد تا عملکرد مناسب باتری این گوشی هوشمند به خوبی احساس شود.

در آخر مصرف باتری گلکسی اس 8 پلاس بر خلاف صفحه نمایش بزرگ آن، بسیار بهینه بوده و در برابر پرچمداران دیگر شرکت‌ها بنام، عملکرد مناسب و رضایت بخشی را ارائه می دهد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.