پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه گوشی a۱۳ با a۲۳ ، بهترین انتخاب از سامسونگ در سال ۲۰۲۲

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶

مقایسه گوشی a۱۳ با  a۲۳ ، بهترین انتخاب از سامسونگ در سال ۲۰۲۲

مقایسه گوشی a13 با  a23 ، بهترین انتخاب از سامسونگ در سال ۲۰۲۲

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت مدل های مختلفی از سری گوشی سامسونگ A را روانه بازار کند. به همین علت بخش زیادی از علاقمندان به محصولات این برند به دنبال بررسی گوشی های هوشمند ارائه شده توسط سامسونگ هستند. مقایسه گوشی A13 با A23 می تواند شما را یاری کند تا انتخابی مناسب از میان محصولات بی نظیر ارائه شده توسط سامسونگ داشته باشید. اگر از جنبه های مختلف به مقایسه A13 با A23 بپردازیم، شباهت های گوناگونی را مشاهده خواهیم نمود.

در عین حال با بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A23 با سامسونگ گلکسی A13 متوجه می‌شویم که در برخی از فاکتورها تفاوت هایی نیز میان آن وجود دارد. هر دو محصول اقتصادی ارائه شده توسط سامسونگ در ماه مارس ۲۰۲۲ معرفی شده اند. این گوشی ها با طراحی زیبا و سبکی که دارند، ظاهری نسبتا شبیه به هم داشته و از گوشی های خوش قیمت سامسونگ محسوب می شوند. با مقایسه گوشی A13 و A23 از جنبه‌های مختلف مانند دوربین، سخت افزار، نرم افزار و باتری می توانیم اطلاعات کافی به دست آوریم.

مقایسه طراحی و ساخت سامسونگ A13 با A23

هنگامی که قصد مقایسه A13 با A23 را داشته باشیم باید در گام نخست به سراغ طراحی و ساخت این محصولات برویم. معمولا کاربران در نگاه اول نوع ساخت گوشی‌های هوشمند را مورد بررسی قرار می دهند. هر دو گوشی به لحاظ ساخت شباهت های زیادی به هم دارند. سامسونگ تلاش کرده است که دو گوشی جدید خود یعنی گلکسی A13 با گلکسی A23 را با ظاهری یکسان روانه بازار کند. در عین حال هنگامی که به صورت تخصصی تر به مقایسه A13 با A23 می پردازیم، متوجه می شویم به لحاظ طراحی و ساخت نیز اختلافاتی وجود دارد.

گوشی A13 با ۶.۵ اینچ ارتفاع از جمله گوشی های خوش دست بوده و عرض آن نیز 3 اینچ انتخاب شده است. این گوشی را که در مقابل گوشی گلکسی A23 قرار می دهیم مشاهده خواهیم کرد که دوشادوش هم از نظر ابعاد میتوانند استانداردی یکسان داشته باشند. در عین حال طول بدنه گوشی سامسونگ گلکسی A13 در مقایسه با بدنه گلکسی A23 به اندازه ۵ میلیمتر بیشتر است. بد نیست بدانید که به لحاظ عرضی مدل دیگر ارائه شده توسط سامسونگ یعنی گلکسی A23 به اندازه ۵ میلیمتر بیشتر از گوشی A13 فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد.

با بررسی ضخامت بدنه گوشی گلکسی A13 و گوشی گلکسی A23 متوجه می‌شویم که نوع ساخت گلکسی A13 به اندازه ۴ میلیمتر نسبت به رقیب خود یعنی A23 ضخامت بیشتری دارد. در کناره های این گوشی ها می توانید بر روی هر دو محصول سنسور اثر انگشت را مشاهده نمایید.

زبان طراحی کاملا مشابه گوشی گلکسی A13 و گلکسی A23 ممکن است شما را برای خرید این محصولات دچار تردید کند. طراحی این دو گوشی به شکلی است که اختلاف بسیار کمی دارند. در پنل جلویی گوشی گلکسی A13 و گلکسی A23 می توانید صفحه نمایش Infinity U را مشاهده نمایید. بریدگی قطره ای را سامسونگ برای دوربین سلفی هر دو محصول انتخاب کرده است. در زمینه های دیگر نیز شباهت هایی به لحاظ طراحی و ساخت دو گوشی سامسونگ A13 و سامسونگ A23 مشاهده می کنیم. صفحه نمایش هر دو دستگاه به میزان ۸۳ درصد از پنل جلویی را اشغال کرده‌اند. به لحاظ ابعاد نیز دو محصول تقریبا مشابه هم طراحی شده‌اند. با مقایسه وزن سامسونگ A13 و سامسونگ A23 متوجه می شویم هر دو گوشی ۱۹۵ گرم وزن دارند. لبه های پایینی دستگاه جایگاهی برای قرار گرفتن میکروفون صدا، درگاه تایپ سی و اسپیکر هستند. علاوه بر این با بررسی دو گوشی A13 و A23 متوجه می شویم که هر دو محصول از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری بهره مند هستند.

سامسونگ تلاش کرده است گوشی های خود را در چند رنگ مختلف به بازار عرضه کند. این شرایط می تواند کاربران را یاری کند تا بسته به نیاز خود، روی به انتخاب گزینه ای مناسب بیاورند.

مقایسه A13 با A23 به لحاظ نوع طراحی ساخت نشان می‌دهد که گلکسی A13 با رنگ های مشکی، سفید، صورتی و آبی روانه بازار می‌شود. این شرایط را سامسونگ دقیقا برای گلکسی A23 نیز در نظر گرفته است. اگر بخواهیم یک جمع‌بندی پس از مقایسه ظاهری و ساخت گوشی A13 و A23 انجام دهیم، می توانیم عنوان کنیم که هر دو محصول عملکرد یکسانی در این زمینه خواهند داشت. بهتر است اگر قصد خرید گوشی گلکسی A13 یا گوشی گلکسی A23 را دارید به سراغ بخش‌ های دیگر بروید.

مقایسه صفحه نمایش گوشی A13 و A23

در گام بعدی برای مقایسه گوشی A13 و A23 باید به سراغ صفحه نمایش به کار رفته بر روی این دو محصول میان رده برویم. سامسونگ برای ساخت گوشی A13 از یک نمایشگر PLS TFT استفاده کرده است. این نمایشگر کیفیت نسبتا مناسبی داشته ولی برای محصولات میان‌رده نمی‌تواند انتخابی ایده آل محسوب شود. بدون تردید کاربران ترجیح میدهند برای خرید گوشی در این رنج قیمتی به سراغ محصولاتی با صفحه نمایش امولد AMOLED بروند. سامسونگ در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته و به اصطلاح کج سلیقگی به خرج داده است. علاوه بر این به در کنار صفحه نمایش که بخواهیم مقایسه گوشی A13 با A23 بپردازیم باید بخش‌های دیگری را در نظر بگیریم.

در طرف مقابل این شرایط دقیقا برای گوشی A23 نیز مد نظر قرار گرفته است. به همین علت کاربران ممکن است در مقایسه گوشی A13 با A23 به لحاظ صفحه نمایش با سایر محصولات میان‌ رده ارائه شده توسط سامسونگ برای خرید این گوشی‌های هوشمند دچار تردید شوند. هر دو محصول از رزولوشن یکسانی بهره مند هستند. اگر بخواهیم به بیان یک تفاوت در صفحه نمایش گوشی A13 با A23 بپردازیم، میتوانیم نرخ نوسازی را نام ببریم. با وجود اینکه گوشی گلکسی A13 از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره‌مند است ولی این برند تصمیم گرفته که محصول قدرتمند خود یعنی گلکسی A23 را از نرخ نوسازی ۹۰ بهره‌مند نماید. به همین علت کاربران ممکن است هنگام مقایسه صفحه نمایش A13 با A23 به این قابلیت محصول پیشرفته تر سامسونگ یعنی گلکسی A23 اکتفا کرده و انتخاب خود را با توجه به این ویژگی انجام دهند.

اگر به دنبال مقایسه گوشی A13 با گوشی A23 از نظر صفحه نمایش هستید و این فاکتور برای شما اهمیت دارد، توصیه ما به شما خرید گوشی سامسونگ گلکسی A23 خواهد بود. با توجه به نرخ نوسازی مناسب‌تر این محصول هنگام انجام بازی های مختلف و همچنین جابجایی میان اپلیکیشن ها می توانید نرمی بهتر و بیشتری را تجربه کنید.

مقایسه نرم افزار گوشی A13 و A23

در گام بعدی برای مقایسه گوشی A13 و A23 به سراغ نرم‌افزار این محصولات خواهیم رفت. به لحاظ عملکردی دو محصول ارائه شده توسط سامسونگ می توانند شباهت های زیادی داشته باشند. سامسونگ تلاش کرده است در این رنج قیمتی کاربران را با گوشی های متنوع همراه کند. از نظر نرم افزاری که بخواهیم این دو محصول را مقایسه کنیم با توجه به معرفی شدن در یک زمان تفاوت‌های چندانی مشاهده نخواهیم کرد. این دو گوشی از رابط کاربری One UI 4.1 بهره مند هستند. سامسونگ علاوه بر این برای ساخت گوشی A13 با گوشی A23 پایه اندروید ۱۲ را مد نظر قرار گرفته است. این پایان کار نبوده و سامسونگ با رونمایی از این دو محصول اعلام کرد که به روزرسانی ها را تا چند سال برای دو گوشی هوشمند خود ارائه خواهد داد.

اگر قصد خرید گوشی A13 و یا گوشی A23 را دارید و به دنبال مقایسه نرم‌افزاری این دو محصول هستید، تفاوت چندانی عاید شما نخواهد بود. به همین علت بهتر است به سراغ سایر بخش ها برویم.

مقایسه گوشی A13 با A23 از نظر سخت افزار

شاید مقایسه سخت افزار گوشی A13 با A23 بتواند به شما کمک کند تت انتخاب خود را انجام دهید. با مقایسه سخت افزار گوشی A13 و A23 متوجه می شویم که این دو محصول تفاوت هایی در این زمینه خواهند داشت. سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی A13 از یک پردازنده اگزینوس ۸۵۰ استفاده کرده است. این پردازنده ۸ نانومتری با ۸ هسته بر روی گوشی گلکسی A13 قرار دارد. مشخصات هسته ها را نیز که بررسی می کنیم به تفاوت هایی برخورد خواهیم نمود. علاوه بر این با مقایسه گوشی A13 با A23 از نظر سخت افزار متوجه می‌شویم که پردازنده گرافیکی نصب شده بر روی آنها نیز متفاوت است. در واقع سامسونگ تمام تلاش خود را به کار برده تا دو گوشی مختلف را با سخت افزارهای گوناگون در یک رنج قیمتی به بازار عرضه نماید. پردازنده گرافیکی قرار گرفته شده بر روی گوشی گلکسی A13 از نوعG52  Mali انتخاب شده است. این پردازنده می‌تواند عملکرد نسبتا مناسبی با توجه به تراشه و نوع هسته ها از خود نشان دهد.

برای مقایسه سخت افزار گوشی A13 و A23 به سراغ گوشی با کیفیت تر سامسونگ یعنی A23 خواهیم رفت. سامسونگ برای ساخت این گوشی خود از یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 680 بهره برده است. این تراشه قدرتمند می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال انجام بازی های نیمه سنگین هستند، عملکرد خود را به بهترین شکل نشان دهد. نوع ساخت این تراشه با فناوری ۶ نانومتری صورت گرفته است. علاوه بر این 8 هسته قدرتمند نیز بر روی گوشی گلکسی A23 قرار دارد. در مبحث پردازنده گرافیکی نیز سامسونگ برای گوشی گلکسی A23 از یک پردازنده610  Adreno  استفاده کرده است.

با مقایسه سخت افزار گوشی A13 و A23 از نظر بنچمارک‌های متخصص متوجه می‌شویم که تراشه اسنپدراگون نصب شده بر روی گوشی A23 در بخش های مختلف می تواند عملکرد بی نظیری از خود نشان دهد. این تراشه در بخش پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی به برتری های قابل توجهی در مقایسه با تراشه به کار رفته بر روی A13 دست یافته است.

یکی از مواردی که سامسونگ برای ساخت گوشی‌های هوشمند خود در نظر می‌گیرد، فروش این محصولات در نسخه های مختلف است. سامسونگ با ساخت چند نسخه از گوشی گلکسی A13 و گلکسی A23 کاربران را یاری خواهد کرد تا انتخاب خود را بتوانند متناسب با نیاز و هزینه‌ای که دارند انجام دهند.

گوشی گلکسی A23 با نسخه‌های ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می شود. علاوه بر این برای ساخت این محصول سامسونگ از نسخه های رم ۴ گیگابایتی، ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی استفاده کرده است. نسخه ۶۴ گیگابایتی به لحاظ حافظه داخلی و ۴ گیگابایتی به لحاظ رم به عنوان نسخه ارزان قیمت در دسترس کاربران قرار دارد. اگر به دنبال خرید گوشی گلکسی A13 با قدرت بالا هستید، می توانید محصول ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه رم ۶ گیگابایتی را انتخاب کنید. در طرف مقابل این شرایط نیز برای گوشی A13 مد نظر قرار گرفته است.

سامسونگ برای ساخت گلکسی A13 نسخه های ارزان قیمت تری را به بازار عرضه می کند. به عنوان مثال نسخه ۳ گیگابایتی به لحاظ رم و ۳۲ گیگابایتی از نظر حافظه داخلی قیمت مناسبی داشته و کاربران می توانند با خرید این محصول از یک میان رده خوش قیمت بهره‌مند شوند. این پایان کار نبوده و نسخه ۴ گیگابایتی با رم ۱۲۸ گیگابایتی نیز به بازار عرضه شده است. سامسونگ یک محصول با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

اگر به دنبال مقایسه سخت افزار گوشی A13 با A23 هستید، می توانید عملکرد بهتر نسخه گران قیمت تر یعنی گلکسی A23 را مشاهده نمایید. این گوشی با پردازنده قدرتمند قادر است بازی های نسبتا سنگین را نیز به راحتی اجرا نماید. خرید گوشی گلکسی A23 با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی شما را یاری می کند تا بتوانید به روزترین بازی ها را به راحتی اجرا کنید.

مقایسه دوربین A13 با A23

بدون تردید درصد بسیاری از کاربران هنگامی که قصد مقایسه دو گوشی را دارند، به سراغ دوربین آن ها در نخستین گام خواهند رفت. با مقایسه گوشی گلکسی سامسونگ A13 با A23 از نظر دوربین متوجه میشویم که هر دو محصول شباهت ها و تفاوت هایی در این زمینه خواهند داشت. سامسونگ تلاش کرده است در چند سال اخیر محصولاتی با قیمت مناسب و دوربین با کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد. به لحاظ سنسورهای به کار رفته هر دو محصول کاملا مشابه هم هستند.

دوربین های چهارگانه نصب شده بر روی گوشی A13 با A23 از حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی بهره مند شده و می توانند کاربران را یاری کنند تا تصاویری با کیفیت مناسب ثبت کنند. این سنسور با لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهد شد. علاوه بر این دو دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو نیز به سنسور 50 مگاپیکسلی کمک می کنند تا تصاویر را بتواند با کیفیت بالاتری در اختیار کاربران قرار دهد.

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A13 با A23 به ما یک نتیجه جالب را نشان می دهد. بخش زیادی از کاربران اعلام کرده‌اند که هنگام ثبت تصاویر در شب و نور کم، عملکرد دوربین اولتراواید گلکسی A13 نسبت به دوربین گلکسی A23 بهتر بوده است. این دوربین می تواند تصاویر را با جزئیات بهتر در اختیار شما قرار دهد.

در عین حال پس از مقایسه گوشی A13 با A23 از نظر دوربین متوجه می‌شویم که با بهره‌گیری از دوربین نسخه قدرتمند یعنی گلکسی A23 می‌توانید فیلمبرداری 4K را انجام دهید. این شرایط برای دوربین گوشی A13 وجود ندارد. کاربر تنها قادر است روی به فیلمبرداری با کیفیت 1080 بیاورد.

در مقایسه دوربین سلفی گوشی A13 و A23 نیز مشاهده خواهیم کرد که هر دو محصول عملکردی مشابه خواهند داشت. سنسور ۸ مگاپیکسلی به کار رفته بر روی هر دو محصول کار ثبت تصاویر را انجام می دهد. اگر بخواهیم به تفاوت دوربین گوشی A13 و A23 اشاره کنیم، قابلیت بهره گیری از لرزشگیر تصویر را میتوانیم در گلکسی A23 نام ببریم. این شرایط موجب می شود که گوشی سامسونگ گلکسی A23 عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

در حالت کلی می‌توان عنوان کرده سامسونگ استفاده از ۴ حسگر را تنها برای بالا بردن تعداد آنها مدنظر قرار داده است. سنسورهای ۲ مگاپیکسلی تاثیر چندانی در افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی A13 و A23 نخواهند داشت.

اگر یک مقایسه بین دوربین گوشی A13 با A23 انجام دهید، می توانید عملکرد بهتر نسخه پیشرفته تر یعنی گلکسی A23 را مشاهده نمایید. فراموش نکنید پردازنده قدرتمندتر به کار رفته نیز در این زمینه می‌تواند تاثیر خود را نشان دهد.

مقایسه باتری گوشی A13 و A23

در گام بعدی برای مقایسه گوشی A13 و A23 به سراغ باتری‌ این محصولات خواهیم رفت. با وجود نقاط اشتراک بسیار زیادی که هر دو گوشی دارند، می توان متصور شد که در این زمینه نیز نسبت به هم شباهت هایی داشته باشند. سامسونگ برای هر دو گوشی خود از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده است. این باتری ها از نوع لیتیوم پلیمری بوده و با حداکثر توان شارژر ۲۵ واتی بر روی A23 و 15 واتی برای A13 بر روی گوشی قرار می گیرند. دو باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تا ساعت ها شما را یاری خواهند کرد تا روی به استفاده از این گوشی ها بیاورید. هر دو محصول با قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع در اختیار کاربران قرار می گیرند. جالب است بدانید که گوشی A13 با وجود قیمت مناسبی که دارد، توانایی شارژ ۲۷ درصدی را در مدت زمان ۳۰ دقیقه از خود نشان می دهد. فراموش نکنید که هنگام مقایسه گوشی سامسونگ A13 با سایر محصولات هم رده این عملکرد چندان چشمگیر نخواهد بود.

گوشی گلکسی A23 به لطف بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون می‌تواند در مصرف باتری عملکرد بهینه تری از خود نشان دهد. با این حال تفاوت چندانی در این زمینه بین دو گوشی وجود ندارد.

مقایسه قیمت گوشی A13 و A23

بی شک برای هر کاربری یکی از مهمترین مولفه ها هنگام خرید گوشی، بررسی قیمت آن ها است. با مقایسه قیمت گوشی A13 و A23 متوجه می شویم که محصول قدرتمندتر ارائه شده توسط سامسونگ یعنی گلکسی A23 با قیمت بالاتری در اختیار خریدار قرار می گیرد. با توجه به بهره گیری از پردازنده کوالکام اسنپدراگون و همچنین نمایشگر ۹۰ هرتزی می توان متصور شد که قیمت گوشی A23 نسبت به گلکسی A13 بالاتر باشد. در این بازه قیمتی می‌توانید با خرید گوشی سامسونگ گلکسی A23 انتخابی مناسب انجام دهید. هر دو محصول می توانند به عنوان میان رده های باکیفیت، پاسخگوی نیازهای شما باشند.

سوالات متداول

پردازنده گلکسی A13 بهتر است یا گلکسی a23؟

بهره گیری از پردازنده اسنپدراگون 680 میتواند به شما بیان کند که گوشی گلکسی A23 در این زمینه عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.

کیفیت دوربین A13 بالاتر است یا دوربین گوشی a23؟

سنسورهای به کار رفته بر روی هر دو محصول عملکردی مشابه خواهند داشت. با این حال در شب تصاویر ثبت شده با گوشی گلکسی A13 می توانند کیفیت بالاتری داشته باشند. فراموش نکنید که از نظر فیلمبرداری به واسطه بهره گیری از لرزش گیر خودکار، گوشی A23 میتواند بهتر عمل کند.

ظرفیت باتری گوشی A13 بالاتر است یا گوشی a23؟

باتری نصب شده بر روی هر دو محصول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

جمع بندی

مقایسه گوشی A13 با A23 از نقطه نظرهای مختلف نشان داد که سامسونگ با رونمایی از دو میان رده خوش قیمت، کاربران را یاری خواهد کرد تا انتخابی مناسب داشته باشند. در عین حال اگر قصد خرید گوشی A23 را دارید یا به دنبال خرید گوشی A13 هستید، می توانید فاکتورهای بیان شده را در نظر بگیرید. ما در مجموعه آترامارت با خرید اقساطی گوشی گلکسی A23 و فروش اقساطی گوشی گلکسی A13 شما را یاری خواهیم کرد تا بسته به نیاز خود بتوانید انتخابی مناسب انجام دهید. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A23 و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A13 تفاوت های چندانی ندارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۵.۰

از

۵

2 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

5مقایسه گوشی A13,A23

19 فروردین 1402

علیرضا شاهی

کاربر

واقعاً کاربردی وبه موقع برای من بود واقعا نمی‌تونستم یکی را انتخاب کنم
ولی با راهنمایی شما میتونم تصمیم درستی بگیرم

5جهت خرید

28 بهمن 1401

محمود

کاربر

خوب بود

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.