پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

مقایسه گوشی a۱۲ با a۲۱s

یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵

مقایسه گوشی a۱۲  با a۲۱s

مقایسه گوشی a12  با a21s

امروزه با توسعه دنیای ارتباطات از طریق اینترنت، نیاز افراد جامعه به ابزار ارتباطات گسترده شده است. موبایل یکی از ابزار مهم در ارتباطات محسوب می شود. بیشتر افراد به دلایل مختلف مانند کاری، سرگرمی و ارتباطات مجازی،  نیاز به داشتن موبایل دارند. در زمینه ی تولید موبایل شرکت های مختلفی فعالیت می کنند. شرکت سامسونگ یکی از فعالان معروف در تولید وسایل ارتباطات مانند موبایل است. برای شناخت بهتر دو گوشی از هم باید به تفاوت آنها از تمام جهات، نرم افزاری ، سخت افزاری، عملکرد و ظاهر و غیره بررسی شود. در اینجا ما به مقایسه گوشی a12   با a21s  بپردازیم که از گوشی های پر فروش و مشتری پسند باراز به شمار می روند. گوشی های a21s در ماه مارس 2020 و گوشی a12  در ماه دسامبر 2020 به بازار عرضه شدند.  مقایسه گوشی a12   با a21s باید به نکات مهمی مانند موارد زیر توجه کرد :

1.     وضوح صفحه ی نمایش

2.     عمر باتری

3.     کیفیت دوربین

4.     سیستم نرم افزاری

5.     ساختار سخت افزار

6.     حافظه گوشی

7.      تفاوت قیمت دو گوشی a12   با a21s 

مقایسه ساختار سخت افزاری دو گوشی a12   با a21s 

اگر شما یک فروشنده حرفه ای در زمینه موبایل باشید. حتما در شرایطی قرار می گیرید که مشتری از شما می می پرسد آیا گوشی a12   بهتر است یا گوشی a21s ؟ جوابتان چه خواهد بود؟َ!  قطعا شما نمی توانید با قاطعیت یکی را تایید و دیگری را رد کنید. چون هم وجه ی خوبی برای محصول دیگر نخواهد بود هم ممکن است خرید آن دیگری هم میسر نشود.  اما در اینجا شما را با بهترین نوع رفتار و آگاهی کافی از هر دو گوشی در پاسخگویی  چنین مواردی آشنا میکنیم. بهترین کار پرسش از مشتری درباره سلیقه و نیاز و قدرت خریدش است تا شناخت بیشتری نسبت به علایق و توان مالی او بدست بیاوریم. و با یک راهنمایی خوب او را در رساندن به هدفش کمک کنیم.

وضوح صفحه نمایش

 مقایسه گوشی  a12  با a21s در صفحه نمایش، فقط مربوط به حاشیه های صفحه نمایش این دو گوشی است. گوشی a12  حاشیه کمتری نسبت به گوشی a21s دارد، اما هر دو دارای آی پی اس پلاس و صفحه نمایش یکسان و هر دو دارای قابلیت TFT هستند. رزولوشن و اندازه نمایشگر 6.5 اینچ دو گوشی یکسان است. این دو گوشی دارای 16 میلیون رنگ و صفحه خازنی می باشند. در کل از نظر صفحه نمایش گوشی  a12  با a21s تفاوت آشکار و قابل محسوسی ندارند.  وزن گوشی a12 تقریبا حدود 205 گرم ولی وزن گوشی   a21s سبک تر و 196 گرم است. ساختار بدنه هر دو از جلو شیشه و از پشت پلاستیک و  دارای فریم پلاستیکی مقاوم هستند. از لحاظ ابعاد هر دو گوشی یکسان و در حدود 164، 75 ، 8 میلی متر است. وارد کردن 2 سیم کارت نانو و و همزمان یکی فعال در هر دو گوشی a12  و a21s امکان پذیر است. هر دو گوشی دارای اسپیکر و جک 3.5 میلی متری می باشند. تفاوت آنها در حسگر اثر انگشت محل قرار گیری آنها است. در گوشی a12 حسگر در کنار آن ولی در گوشی a21s  حسگر در پشت آن قرار گرفته است. اتصالات شبکه های گوشی a12  و a21s تا 5G و بالاتر و نیز وای فای و غیره را پشتیبانی می کنند. همچنین دارای اتصالات بی سیم نیز می باشند. هر دو گوشی با سبک چهار رنگ مشکی، آبی و سفید، قرمز به بازار عرضه شدند.

 جنس و عمر باتری

ساختار و جنس باتری مدل گوشی a12   با a21s  یکسان است. باتری در هر دوی آنها از جنس لیتیومی پلیمری بزرگ در حد 5000 میلی آمپر و غیر قابل تعویض می باشند. هر دو د قابلیت شارژ سریع 15 واتی را دارند. نگهداری شارژ در این باتری ها حداقل تا یک روز و نیم است، که با 2 ساعت به برق کاملا شارژ می شوند.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین در هر دو گوشی a12   با a21s  تقریبا یکسان و هر دو دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل می باشند. صفحه نمایش آنها  تنها در دو مورد با هم فرق دارد که البته بسیار کم و جزئی هست. یکی از دوربین های پشت  a12 دارای کیفیت 5 مگاپیکسلی و کیفیت دوربین a21s ، 8 مگاپیکسل است. دومین مورد مربوط به دوربین سلفی آنها است که دوربین سلفی a12 دارای کیفیت 8 مگاپیکسل و کیفیت دوربین a21s ، 13 مگاپیکسل می باشد.

سیستم نرم افزاری

از نظر نرم افزاری هر دو در یک سطح و از اندروید 10 پشتیبانی می کنند و تفاوت آنها در قابلیت ارتقا گوشی a21s  به اندروید 11 است. شرکت سازنده موبایل سامسونگ حتی در زمینه رابط کاربری نیز امکانات منحصر به فردی را برای  محصولات خود ایجاد کرده است. گوشی a21s   دارای رابط کاربری 2.5 one UI  در حالی که رابط کاربری گوشی a12   حدود  UI 2.01 one  است. هر دو گوشی دارای پردازنده داخلی هشت هسته ای می باشند که تفاوت آنها در میزان گیگاهرتز هسته ها است. چهار هسته ی گوشی a21s  دارای گیگاهرتزی بیشتری نسبت به گوشی a12 می باشد. بنابراین عملکرد و سرعت پردازنده داخلی گوشی  a21s کمی بالاتر از گوشی a12 خواهد بود.

ساختار سخت افزاری a12   و a21s  

ساختار سخت افزاری گوشی شامل تراشه و کارت گرافیکی است. تمامی پردازش های داخل گوشی از CPU تا دوربین ، حافظه و غیره ارتباط مستقیم و قوی با سیستم تراشه آن دارند . بنابراین تراشه های مورد استفاده در هر کدام از این دو گوشی به ترتیب a12  دارای تراشه 8 نانومتری و گوشی a21s دارای تراشه 12 نانومتری می باشد که خود عاملی برای بالا بودن سرعت و عملکرد بهتر گوشی است.

حافظه گوشی

از نظر حافظه هر دو یکسان هستند. هر دو دارای 3،  4 ، 6 گیگابایت رم و 128 ،64 ،32 گیگابایت حافظه می باشند. این رده از گوشی ها پاسخگوی نیاز روزانه و معمولی بسیاری از کاربران می باشند.

قیمت گوشی

بالا بودن قیمت گوشی به عملکرد و سرعت بالای آن و دوربین خوب و داشتن امکاناتی دیگر  بستگ دارد. گوشی a12  جزو گوشی های جدید است که به بازار عرضه شده است که عملکرد و ساختار آن با گوشی قدیمی تر و قدرتمندی مانند گوشی a21s رقابت می کند. هر دو گوشی قیمتشان در یک سطح است فقط با اندکی تفاوت، قیمت  گوشی a21s  به دلیل داشتن دوربین سلفی 13 مگاپیکسل و پردازنده ی  نسبتا قوی تر، کمی بالاتر در بازار عرضه می شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.