پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

مقایسه گوشی a۱۲ با شیائومی نوت ۸ و بررسی همه جانبه ی آن ها

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۹

مقایسه گوشی a۱۲ با شیائومی نوت ۸ و بررسی همه جانبه ی آن ها

مقایسه گوشی a12 با شیائومی نوت 8 و بررسی همه جانبه ی آن ها

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اکثر مردم جامعه تمایل زیادی به استفاده از گوشی های هوشمند پیدا کرده اند. به همین دلیل برای خریداران گوشی مهم است که از چه برندی استفاده کنند. هنگامی که صحبت از کیفیت و قیمت مناسب در گوشی های هوشمند میشود، گوشی های سامسونگ و شیائومی حرف اول را میزنند. ما در این مقاله قصد داریم، به مقایسه گوشی  a12با شیائومی نوت 8 که دو گوشی پر طرفدار از برند سامسونگ و شیائومی هستند بپردازیم.

معرفی گوشی a12 سامسونگ

گوشی a12 یکی از گوشی های میان رده و اقتصادی شرکت سامسونگ است که در نوامبر سال 2020 معرفی و عرضه شد. این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری one Ui 2 و صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل با فناوری pls ips است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن 264 پیکسل بر اینچ است؛ که وضوح نسبتا خوبی دارد. در این محصول پردازنده ی هشت هسته ای با تراشه ی mediatek helio p35 استفاده شده است. گوشی  a12سامسونگ از دو سیم کارت و شبکه های ارتباطی 2G، 3G و 4G و کارت حافظه ی microSD پشتیبانی می کند و با حافظه های 32، 64 و 128 گیگابایت و رم های 2، 3، 4 و 6 گیگابایت عرضه شده است. جنس بدنه ی گوشی a12 پلاستیک است که دو سوم قسمت بالایی قاب به صورت پترن دار طراحی شده است. این نوع طراحی باعث میشود که گوشی شما کمتر دچار خط و خش شود و اثر انگشت شما روی آن باقی نماند. این گوشی با وزن 205 گرم در رنگ های مشکی، آبی، سفید و قرمز تولید شده است. در مقایسه ی گوشی a12 با شیائومی نوت 8، گوشی سامسونگ a12 از تنوع رنگی بیشتری برخوردار است. گوشی a12 دارای باتری لیتیومی با ظرفیت 5000 میلی آمپر است و امکان شارژ سریع با توان 15 وات را دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند روی دکمه ی پاور در لبه ی گوشی تعبیه شده است. گوشی a12 دارای فناوری های ارتباطی مانند wifi، بلوتوث و nfc است.

دوربین گوشی a12 سامسونگ

این گوشی دارای چهار دوربین در پشت گوشی و یک دوربین سلفی است. دوربین اول از نوع عریض (wide) با رزولوشن 48 مگاپیکسل است. دوربین دوم از نوع فوق عریض (ultra wide) با رزولوشن 5 مگاپیکسل است. دوربین سوم از نوع ماکرو (macro) با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. دوربین چهارم برای ایجاد عمق تصویر با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی گوشی  a12دارای لنز عریض (wide) با رزولوشن 8 مگاپیکسل است. رزولوشن فیلمبرداری دوربین های این گوشی 1920 در 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه است.

بیشترین مطالب سرچ شده : پرفروش ترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۲

معرفی گوشی شیائومی نوت 8

گوشی شیائومی نوت 8 یکی از محصولات میان رده و پر طرفدار شیائومی است که در سال 2019 معرفی و عرضه شد. به دلیل استقبال زیاد از گوشی شیائومی نوت 8 این گوشی برای بار دوم در سال 2021 معرفی و عرضه شد؛ که گوشی مد نظر ما مدل سال 2021 است. این گوشی دارای اندروید 11 و رابط کاربری MUI 12.5 است. گوشی نوت 8 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل با فناوری Ips lcd است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن 409 پیکسل بر اینچ است که در مقایسه گوشی a12 با شیائومی نوت 8، گوشی شیائومی از صفحه نمایش بسیار بهتری با رزولوشن بالاتر برخوردار است. در این محصول پردازنده ای با تراشه ی  mediatek helio G85استفاده شده است. گوشی نوت 8 هم، مانند گوشی  a12از دو سیم کارت و شبکه های ارتباطی 2G، 3G و 4G و کارت حافظه microSD پشتیبانی میکند. این گوشی با حافظه های 64 و 128 گیگابایت و رم های 3 و 4 گیگابایت عرضه شده است. ساختار بدنه، قاب پشتی و صفحه نمایش این گوشی از جنس شیشه با محافظ Gorilla Glass 5 است که ظاهری بسیار زیبا دارد. این گوشی با وزن 190 گرم در رنگ های مشکی، آبی و سفید تولید شده است. گوشی شیائومی نوت 8 دارای باتری لیتیومی با ظرفیت 4000 میلی آمپر است که قابلیت شارژ سریع با توان 18 وات را دارد. حسگر اثر انگشت گوشی نوت 8 روی قاب پشتی آن تعبیه شده است. گوشی نوت 8 دارای فناوری های ارتباطی مانند wifi، بلوتوث و رادیو است.

دوربین گوشی شیائومی نوت 8

گوشی شیائومی نوت 8 دارای چهار دوربین در پشت گوشی و یک دوربین سلفی است. دوربین اول از نوع عریض (wide) با رزولوشن 48 مگاپیکسل است. دوربین دوم از نوع فوق عریض (ultra wide) با رزولوشن 8 مگاپیکسل است. دوربین سوم از نوع ماکرو (macro) با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. دوربین چهارم برای حسگر عمق تصویر با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی گوشی نوت 8 با رزولوشن 13 مگاپیکسل است. این گوشی دارای رزولوشن فیلمبرداری 1920 در 1080 با سرعت 30 و سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

مطالب بیشتر : گوشی های شیائومی

نتیجه گیری مقایسه گوشی a12 با شیائومی نوت 8

گوشی شیائومی نوت 8 نسبت به a12 اندروید بالاتر و رابط کاربری جدیدتر و بهتری دارد و رزولوشن صفحه نمایش آن کیفیت و وضوح بیشتری دارد. در مقایسه گوشی  a12با شیائومی نوت 8، گوشی نوت 8 پردازنده ی قوی تری دارد و جنس بدنه و صفحه نمایش آن از مقاومت و زیبایی بیشتری برخوردار است. دوربین گوشی نوت 8 به نسبت گوشی a12 هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری کیفیت و وضوح رنگ بهتری دارد. اما گوشی  a12 نسبت به نوت 8 دارای باطری قوی تری است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.