پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۴

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی

شرکت های چینی در هر زمینه ای که شروع به فعالیت کرده اند معمولا کیفیت مناسب با قیمت پایین را برای آن بازار به ارمغان آورده اند. در زمینه موبایل و بازار دیجیتال نیز همین سیاست را در پیش گرفته اند.. در مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی هم این سیاست شرکت های چینی مشهود می باشد.

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی  از نظر برند و شرکت تولیدی:

کمپانی هواوی زودتر از شرکت شیائومی وارد کشورمان شده و در ابتدا مردم با احتیاط این برند را خریداری می کردند ولی با گذشت زمان این برند در بین مردم جا افتاد و بخشی از بازار ایران و جهان را به خود اختصاص داد. برند شیائومی سابقه بسیار کمتری نسبت به هواوی دارد ولی در زمان ورود به بازار های جهانی این مشکل را نداشت و امروزه به یکی از پرفروش ترین برند های موجود در بازار گوشی همراه تبدیل شده است.

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی از نظر رابط کاربری: 

هر 2 این برند از سیستم عامل اندروید بهره می برند و رابط کاربری اسمارت  هر دو برند MIUI می باشد. این برند ها در جدیدترین نسخه رابط کاربری از ورژن  EMUI 9.0 در گوشی های هواوی و ورژن 10 MIUI در گوشی های شیائومی رونمایی کرده است. در این زمینه هیچ کدام از برند ها نسبت به دیگری برتری محسوسی نداشته و برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند. 

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی از لحاظ کیفیت ساخت:

شرکت هواوی در ابتدا برای اینکه بتواند با غول های بازار تلفن همراه مانند سامسونگ و اپل مقابله کند مجبور بود تا تکنولوژی روز جهان را با قیمت پایین تر عرضه کند تا در بین کاربران محبوبیت کسب کند به همین دلیل در بعضی قسمت ها به دلیل صرفه اقتصادی مجبور بود تا از کیفیت ساخت خود بکاهد. این شرکت در حال حاضر این دوران را سپری کرده و گوشی های این برند در مقایسه با شیائومی با کیفیت تر و گران تر هستند. برند شیائومی هم سیاست شرکت هواوی را در پیش گرفته و در حال گذر از این دوران می باشد. با این تفاوت که این برند معمولا سریعتر از هموطن خود این مراحل را طی می کند.

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی از لحاظ دوربین:

این مقایسه باید در بین سری های هم سطح این دو برند صورت پذیرد. که در مقایسه سری های پرچمدار و میان رده این دو برند هواوی عملکرد بهتری دارد و دلیل آن هم همانطور که ذکر شد گذراندن دوران ابتدایی  ایجاد محبوبیت بین کاربران و افزایش کیفیت قطعات می باشد.

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی از نظر پردازنده:

هواوی معمولا از پردازنده های اصلی ساخت برند خود استفاده میکند مانند سری کایرین ولی شیائومی از پردازنده های عمومی تری که  برند های دیگر استفاده می کنند بهره می برد  مانند سری تراشه های اسنپدراگون.  ولی بررسی های بنچمارک در مقایسه سرعت عملکرد  این گوشی ها باز هم برند هواوی را برنده اعلام کرده است.

مقایسه گوشی های شیائومی و هواوی از نظر قیمت:

همانطور که اشاره شد امروزه قیمت گوشی های شیائومی بسیار پایین تر از برند هواوی می باشد. و این مورد یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازار می باشد.  امروزه بازار دیجیتال با توجه به شیوع کرونا در جهان بسیار وابسته به قیمت  می باشد. و به نظر می رسد در این زمینه شیائومی توانسته موفق تر عمل کند. 

 

 


 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.