پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه گوشی شیائومی با هواوی

یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

مقایسه گوشی شیائومی با هواوی

مقایسه گوشی شیائومی با هواوی
گوشی هواوی یا شیائومی ممکن است سوال بسیاری از کاربرانی باشد که قصد انتخاب گوشی را دارند .

 

برای مشاهده و خرید گوشیهای هواوی  اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

شاید مقایسه دو برند به صورت کامل  صحیح نباشد ولی  می تواند تا حدودی سوال کاربرانی  که میخواهند یکی از محصولات این دو برند را انتخاب کنند پاسخ دهد. برای پاسخ به سوال ، این دو برند را از زوایای مختلف بررسی می کنیم.
 

مقایسه دو کمپانی


شیائومی با عمری کمتر از یک دهه  که از احداث آن گذشته اما در همین مدت توانسته به یکی از پرفروشترین کمپانی های دنیا تبدیل شود. ظاهر این دو کمپانی چینی بسیار شبیه به هم هستند اما رابط کاربری آنها تفاوت هایی با هم دارند. در آخرین  پست شیائومی در حساب کاربریش ، به وسیله مقایسه قیمت هواوی پی 30 و شیائومی می 9، قیمت بالای پرچمدار تازه وارد هواوی مورد تمسخر قرار گرفته است.

رابط کاربری گوشی ها
رابط کاربری هوشمند هواوی و شیائومی MIUI است. گوشی های جدید هواوی میت ۲۰ به رابط کاربری EMUI 9.0 مجهز شده ‌اند. در حالی که شیائومی از جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی مبتنی بر اندروید خود موسوم به 10 MIUI رونمایی کرده است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مورد نظر کاربران در انتخاب گوشی‌های شیائومی، نسخه‌ی رام آن‌ها است. غول چینی دنیای گوشی‌های هوشمند، محصولات خود را در دو نسخه‌ی رام چین و گلوبال (جهانی) به بازار عرضه می‌کند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. شیائومی چندی پیش با اعمال برخی تغییرات، روند تغییر رام چین به گلوبال توسط کاربر را دشوارتر کرده است. اما در نظر داشته باشید هرچند سخت، اما این امکان همچنان دردسترس است.

 

پردازنده گوشی


در این مقایسه دو گوشی هواوی میت ۲۰ پرو و Mi 8 pro شیائومی را که از نظر قیمت و همچنین مشخصات بسیار شبیه به هم هستند را بررسی می کنیم .

هواوی میت ۲۰ پرو از پردازنده جدید کایرین ۹۸۰ هواوی استفاده می کند. اما Mi 8 pro  از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده می کند که در بسیاری از گوشی های دیگر اندروید نیز استفاده شده و تراشه ای بسیار سریع است.  با این حال تست های بنچمارک نشان می دهد که وزنه به سمت پردازنده کایرین ۹۸۰ سنگین تر است و بهتر می تواند کارهای گرافیکی را اجرا کند .

 

مقایسه دوربین


گوشی میت 30 پرو دارای یک دوربین سه گانه است که دارای رزولوشن های ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسل هستند که در نور روز تصاویر بی نظیری را ثبت می کند. این گوشی مانند p20 pro دارای زوم ۳ برابر و زوم ترکیبی ۵ برابر است که به شما اجازه می دهد جزئیات دقیقی از مناظر دور را مشاهده کنید. اما دوربین Mi 8 pro دوربین دوگانه بوده و دارای رزولوشن ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل همراه با لرزشگیر اپتیکال است. این تفاوت در تعداد دو دوربین شاید  باعث برتری هواوی نسبت به برند رقیب خود باشد ولی در کیفیت عکس شاهد برتری نسبی  هیچکدام بر دیگری نیستیم.
 


سخن آخر


با سرعتی که شیائومی در پیش گرفته و همچنین تحریمهایی که گوگل و اپ استورها به هواوی اعمال کرده باعث شده شیائومی بسیار به برند رقیب خود نزدیک شود در هر حال با این اتفاقات دور از ذهن نیست که شیائومی گوی رقابت را از رقیب خود برباید.

ویرایش جدید 

در آخرین آماری که از سه ماه اول نیمه دوم سال 2018 تا سه ماه اول نیمه دوم سال 2019 منتشر شده است برخلاف تصورها با روند رو به رشدی که شرکت شیائومی در پیش گرفته بود همگان بر این باور بوده اند که شیائومی فروش خود را در سال 2019 به هوآوی بسیار نزدیک خواهد کرد اما اینگونه نشد و هوآوی نیز روند رو به جلوی خود را حفظ نمود و فاصله خود را با شیائومی حفظ نمود

در حال حاضر سامسونگ در رده اول فروش تلفن همراه دنیا می باشد و بعد از آن به ترتیب هوآوی و اپل و شیائومی در رده های بعدی قرار دارند.

سامسونگ :  19%  - 18% - 21% - 21% - 21%

هواوی :  14%  - 15% - 17% - 16% - 18%

اپل : 12%  - 17% - 12% - 10% - 12%

شیائومی : 9%  - 8% - 8% - 9% - 9%

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.