پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

مقایسه سامسونگ گلکسی A۵۴ با شیائومی پوکو X۵ پرو؛ قدرتمندترین گوشی های میان رده

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲

مقایسه سامسونگ گلکسی A۵۴ با شیائومی پوکو X۵ پرو؛ قدرتمندترین گوشی های میان رده

مقایسه سامسونگ گلکسی A54 با شیائومی پوکو X5 پرو؛ قدرتمندترین گوشی های میان رده

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A54 با شیائومی X5 پرو کمک می کند تا بتوانید از بین این دو گوشی میان رده انتخاب خود را به درستی انجام دهید. همانگونه که می دانید گوشی های سری a سامسونگ و همچنین گوشی‌ های هوشمند پوکو از زیر مجموعه های شیائومی را می توان از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین گوشی ها در بازار دانست. به همین علت توجه بخش زیادی از کاربران به سوی این بخش از محصولات جلب شده است. دو برند سامسونگ و شیائومی همواره تلاش کرده اند که گوشی های میان رده را با مشخصات فنی مناسب و قیمت اقتصادی در دسترس کاربران قرار دهند.
مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A54 با شیائومی پوکو X5 پرو به ما نکات جالب توجهی را نمایان می‌ کند. ما در این مطلب تلاش کرده‌ ایم که با زیر ذره بین بردن دو میان رده از پوکو و سامسونگ شما را یاری کنیم تا با در نظر گرفتن تفاوت های هر دو گوشی ارائه شده، بهترین انتخاب را بتوانید انجام دهید.

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ A54 با پوکو X5 پرو

در گام نخست برای مقایسه دو گوشی شیائومی POCO X5 PRO و سامسونگ A54 به سراغ نوع طراحی و کیفیت ساخت آن ها رفته ایم. با همان نگاه اول به گوشی سامسونگ Galaxy A54 می توان متوجه شد که از یک طراحی ساده تر و پرچمدار گونه تر نسبت به شیائومی پوکو X5 پرو برخوردار است.

سامسونگ گلکسی A54 با شیائومی پوکو X5 پرو

جالب است بدانید از جنبه های مختلف گوشی سامسونگ گلکسی A54 به گوشی پرچمدار ارائه شده توسط این برند یعنی گلکسی S23 شباهت‌ های غیر قابل انکاری دارد. در عین حال پوکو نیز تلاش کرده است که یک طراحی نسبتا ساده را برای این گوشی میان رده خود در نظر بگیرد. شاید با اولین نگاه به پنل پشتی گوشی پوکو X5 پرو، ماژول دوربین آن برای شما جالب توجه باشد.
اگر به نمای روبروی گوشی های پوکو ایکس 5 پرو و سامسونگ A54 دقت کنید، از نظر طراحی تفاوت های چندانی را نمی توانید متوجه شوید. هر دو محصول ارائه شده با صفحه نمایش های تخت در دسترس کاربران قرار می گیرند. علاوه بر این لبه‌ های هر دو گوشی تقریبا انحنای مشابهی دارند. در عین حال گرد بودن بیشتر لبه های سامسونگ گلکسی A54 می‌ تواند نسبت به میان رده ارائه شده توسط شیائومی دارای طراحی جدیدتر و کاربرپسندتری باشد.
با مقایسه گوشی گلکسی A54 و شیائومی پوکو X5 پرو از نظر طراحی می توانیم تفاوت چشمگیر آن ها در ابعاد و وزن را مشاهده کنیم. شیائومی محصول خود را با ضخامت ۷.۹ میلی ‌متر و وزن ۱81 گرمی در دسترس کاربران قرار داده است. در طرف مقابل میان‌ رده ارائه شده توسط سامسونگ دارای ضخامت بیشتر و همچنین وزن ۲02 گرمی بوده با همان بررسی اولیه متوجه تفاوت وزن هر دو محصول خواهید شد. ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی A54 نسبت به شیائومی پوکو X5 پرو کوچک تر است.
بر روی نمایشگر گوشی های ارائه شده می توانید حفره را مشاهده کنید که میزبانی از دوربین سلفی را بر عهده دارند. سامسونگ ترجیح داده است که برای ساخت این میان رده خود به سراغ متریال شیشه برود و پنل پشتی را با استفاده از آن طراحی نماید. در طرف مقابل گوشی پوکو X5 پرو با متریال پلاستیک روانه بازار می شود. هنگام کار کردن با هر دو محصول می توان متوجه شد که گوشی سامسونگ A54 اثر انگشت را به مقدار بیشتری جذب می کند.

گوشی شیائومی POCO X5 PRO و سامسونگ A54

برای مقایسه گوشی های سامسونگ A54 و شیائومی پوکو X5 پرو به پنل پشتی که نگاه بیندازید، تفاوت های بیشتری را می توانید متوجه شوید. اصلی ترین تفاوت را می توان در این بخش مشاهده نمود. به صورت جزیره ای می توانیم سنسورهای دوربین سه گانه گوشی سامسونگ گلکسی A54 را بر روی پنل پشتی ببینیم. در عین حال پوکو سعی داده است که برای قرارگیری سنسورهای دوربین از یک ماژول مستطیلی شکل استفاده کند. دوربین های سه گانه این گوشی میان رده از شیائومی درون ماژول مستطیلی شکل و در کنار فلش LED قرار دارند. در نهایت می توانیم بیان کنیم که طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A54 نسبت به شیائومی پوکو X5 پرو ساده تر و مینیمال تر بوده و به احتمال فراوان برای کاربران از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. فراموش نکنید که این مبحث کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد.
گوشی ارائه شده توسط سامسونگ توانسته است با هدف مقاومت در برابر آب و غوطه ور شدن تا عمق یک متری به واسطه دریافت استاندارد IP67 کیفیت خود را نشان دهد. علاوه بر این در برابر گرد و غبار نیز این گوشی مقاومت بالایی دارد. در طرف مقابل گوشی شیائومی پوکو X5 پرو نیز با هدف مقاومت در برابر پاشیده شدن قطرات آب از استاندارد IP53 بهره مند شده است. در این بخش نیز گوشی سامسونگ A54 می توان رقابت را با پیروزی پشت سر بگذارد.
در نهایت به سراغ نحوه محافظت از صفحه نمایش های هر دو گوشی می رویم. با بررسی مقایسه دو گوشی شیائومی پوکو X5 پرو و سامسونگ گلکسی A54 متوجه می شویم که هر دو محصول از محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ بهره مند هستند. بدون تردید این محافظ خیال کاربران را از دفع ضربات احتمالی و خط و خش راحت خواهد نمود.
برای خرید گوشی سامسونگ گلکسی A54 می‌ توانید از بین رنگ های سبز، مشکی، یاسی و سفید انتخاب خود را انجام دهید. در طرف مقابل گوشی شیائومی پوکو X5 پرو با رنگ های زرد، آبی و مشکی روانه بازار می شود.

مقایسه صفحه نمایش گوشی های سامسونگ گلکسی A54 و شیائومی پوکو X5 پرو

در گام بعدی به سراغ مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ A54 و شیائومی پوکو X5 پرو می رویم.

سامسونگ برای این گوشی میان رده خود از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی استفاده کرده است. این صفحه نمایش از نوع SUPER AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی حرف‌ های زیادی برای گفتن خواهد داشت. علاوه بر این تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ نیز به خوبی بیان می‌ کند که یک محصول در حد رده بالا در اختیار دارید. در کنار این موارد رزولوشن نمایشگر گوشی سامسونگ A54 نیز ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ است. کاربران می توانند از یک صفحه نمایش با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره‌ مند شوند. این مقدار روشنایی شما را یاری می کند تا در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز محتوا را بتوانید به خوبی مشاهده کنید.
به سراغ محصول ارائه شده توسط شیائومی می رویم. این میان رده از پوکو نیز با یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی در دسترس کاربران قرار گرفته است. نمایشگر گوشی شیائومی پوکو X5 پرو با پنل AMOLED و با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ نیز کیفیت بالایی خواهد داشت. علاوه بر این رزولوشن گوشی ارائه شده توسط شیائومی نیز ۱۰۸۰ در ۲400 پیکسل است.
تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی شیائومی X5 پرو نیز ۳۹۵ پیکسل در اینچ بوده که نسبت به گوشی سامسونگ عملکردی ضعیف تر به اجراء خواهد گذاشت.

در عین‌ حال نرخ به روزرسانی نمایشگر برای این گوشی از شیائومی نیز ۱۲۰ هرتز است. حداکثر روشنایی صفحه نمایش این میان رده از پوکو نیز ۹۰۰ نیت بوده که باز هم در مقایسه با گوشی ارائه شده توسط سامسونگ عملکردی ضعیف تر از خود نشان می دهد.
پس از مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A54 و شیائومی پوکو X5 پرو می توان متوجه شد که هر دو محصول تقریبا عملکردی مشابه از خود به اجرا می گذارند. با این حال اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که حساسیت زیادی نسبت به کیفیت نمایشگر دارید، توصیه ما به شما خرید گلکسی A54 خواهد بود. از طرفی برخی از کاربران به دنبال نمایشگرهای بزرگ تر هستند. به این دسته از کاربران توصیه می کنیم به سراغ خرید گوشی شیائومی پوکو X5 پرو بروند.

مقایسه سخت افزاری سامسونگ گلکسی A54 و شیائومی POCO X5 PRO

مقایسه سخت افزار گوشی های پوکو X5 پرو و سامسونگ گلکسی A54 برای کاربرانی که به دنبال پردازش های سنگین و انجام بازی‌ های محبوب هستند می‌ تواند نکات لازم را نشان دهد. در گام نخست برای بررسی و مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A54 با شیائومی پوکو X5 پرو به سراغ پردازنده به کار رفته بر روی آن ها خواهیم رفت. سامسونگ ترجیح داده است برای این گوشی میان رده و قدرتمند خود از یک پردازنده ۵ نانومتری استفاده کند. پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ به عنوان قلب تپنده این گوشی میان رده از مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار است. علاوه بر این پردازنده قرار گرفته شده بر روی میان رده سامسونگ از نظر خنک کنندگی می تواند عملکرد بهتری از خود اجرا بگذارد.

در عین حال پوکو نیز به سراغ یک چیپست قدرتمند و بی نظیر رفته است. استفاده از تراشه اسنپدراگون 778G برای این گوشی خوش ساخت نشان می دهد که کاربران و گیمرها می توانند به راحتی سنگین‌ ترین پردازش ها را با استفاده از این گوشی انجام دهند. این تراشه 8 هسته ای با لیتوگرافی ۶ نانومتری قدرت بالایی از خود به اجرا خواهد گذاشت. در کنار این تراشه پوکو ترجیح داده است روی به استفاده از یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L بیاورد. سامسونگ که یک تراشه با لیتوگرافی ۵ نانومتری بر روی گوشی گلکسی A54 استفاده کرده از پردازنده گرافیکی Mali_G68 MP5 با هدف مجهز کردن گوشی میان رده خود بهره برده است.
از نظر توان پردازشی با مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A54 و پوکو X5 پرو دو گوشی با عملکرد مناسب و قابل قبول پیش روی شما قرار دارد. اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که هدف خود را انجام بازی‌ های محبوب موبایلی با تنظیمات گرافیکی بالا گذاشته‌ اید، توصیه ما به شما خرید گوشی شیائومی پوکو X5 پرو خواهد بود؛ چرا که این گوشی می‌ تواند عملکرد مطلوب تری را از خود اجرا بگذارد.

در مقابل اگر بهره وری از انرژی و همچنین عدم داغ شدن گوشی در استفاده طولانی مدت را به عنوان فاکتور مهم در نظر گرفته اید، می توانید به سراغ محصول ارائه شده توسط سامسونگ بروید. سامسونگ گوشی خود را با رم های 6 گیگابایتی و ۸ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار داده است. نسخه‌ های ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی از نظر حافظه داخلی نیز در سطح شما قرار دارند. در طرف مقابل پوکو X5 پرو نیز از این ویژگی بهره می برد. گوشی ارائه شده توسط شیائومی در دو نسخه با رم ۶ گیگابایتی و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی می‌ تواند انتخابی مناسب برای کاربران محسوب شود. در عین حال نوع حافظه داخلی که بر روی گوشی سامسونگ گلکسی A54 به کار رفته است سرعت دستگاه را بالاتر خواهد بود. سامسونگ از حافظه UFS 3.1 برای این گوشی خود استفاده کرده است. در طرف مقابل حافظه داخلی POCO X5 PRO از نوع UFS 2.2 انتخاب شده و سرعت کمتری را در مقایسه با حافظه داخلی سامسونگ Galaxy A54 از خود نشان خواهد داد.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A54 و POCO X5 PRO از نظر نرم افزار

سامسونگ گوشی میان رده خود را با سیستم عامل اندروید ۱۳ روانه بازار کرده است. این گوشی که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شده به صورت پیش فرض از رابط کاربری 5.1 One UI  بهره می برد. در طرف مقابل شیائومی این گوشی خود را با سیستم عامل اندروید ۱۲ در اختیار کاربران قرار می دهد. با وجود اینکه این گوشی در سال ۲۰۲۳ رونمایی شده این انتخاب ممکن است برای کاربران ناامید کننده باشد. گوشی ارائه شده توسط پوکو از رابط کاربری جدید MIUI 14 برخوردار است. به ادعای سامسونگ کاربران می‌ توانند بروزرسانی های نرم افزاری را حداقل تا ۴ سال آینده برای گوشی A54 دریافت کنند. در طرف مقابل غول فناوری چینی نیز بر این باور است که حداقل تا 3 سال آینده بروزرسانی های امنیتی و سیستم عامل را برای پوکو X5 پرو ارائه خواهد داد. سامسونگ بیان رده این گوشی قابلیت دریافت نسخه ۱۶ سیستم عامل اندروید را نیز دارا است. در حالی که گوشی ارائه شده توسط شیائومی حداکثر قادر به پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۱۴ خواهد بود.

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A54 و پوکو X5 پرو

بدون تردید مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A54 و پوکو X5 پرو از نظر کیفیت دوربین برای کاربران جذابیت بالایی خواهد داشت. با توجه به اینکه شیائومی همواره گوشی های میان رده خود را با سنسورهای قدرتمند و با کیفیت روانه بازار می‌ کند، بسیاری از کاربران ترجیح می‌ دهند که به سراغ بررسی کیفیت دوربین گوشی پوکو X5 پرو بروند.

این گوشی از شیائومی با 3 سنسور روانه بازار خواهد شد. استفاده از سنسور غول پیکر ۱۰۸ مگاپیکسلی بر روی POCO X5 PRO نشان می‌ دهد که شیائومی مجددا خلاقیت زیادی به خرج داده است. در کنار این سنسور غول آسا می توانید یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو را نیز مشاهده کنید. در طرف مقابل میان‌ رده ارائه شده توسط سامسونگ با دوربین 50 مگاپیکسلی در دسترس کاربران قرار دارد. به همراه این سنسور می‌ توانید لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو را نیز مشاهده نمایید.
به صورت پیش فرض دوربین اصلی گوشی POCO X5 PRO قادر به ثبت تصاویر با وضوح 12 مگاپیکسلی است. این تصاویر با محدوده دینامیکی مطلوب، کنتراست عالی و رنگ های زنده در خروجی نمایش داده می‌ شوند. دوربین اولتراواید قرار گرفته شده بر روی گوشی شیائومی پوکو X5 پرو نیز تا حد کافی می‌ تواند جزئیات تصاویر را به نمایش بگذارد. در نتیجه کاربر می‌ تواند تصاویر مطلوب‌ تری را مشاهده کند. با این حال هنگامی که صحبت از دوربین ماکرو به میان می‌آید باید بیان کنیم که تصاویر خروجی از شیائومی پوکو X5 پرو چنگی به دل نخواهند زد. با توجه به اینکه شیائومی از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده کرده است، جزئیات در خروجی به خوبی نمایش داده نخواهد شد.
در مقابل دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A54 می تواند تصاویری با کیفیت بسیار مناسب در نور روز در خروجی نمایش دهد.

هر دو سنسور ماکرو و اولتراواید با عملکرد مطلوب رضایت کاربران را جلب خواهند نمود. تصاویر خروجی از گوشی سامسونگ گلکسی A54 با جزئیات مناسب تشخیص سوژه از پس زمینه و همچنین رنگ‌ های طبیعی مشاهده می شوند.
شیائومی برای دوربین سلفی ترجیح داده است که به سراغ یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی wide برود. این در حالی است که سامسونگ برای A54 از سنسور قدرتمند واید ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. برای فیلمبرداری با استفاده از دوربین اصلی هر دو گوشی می توانید آن را روی کیفیت حداکثر قرار داده و روی به ضبط فیلم با رزولوشن 4K بیاورید. در عین حال سنسور دوربین سلفی فوق تنها می تواند فیلم ها را با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل ضبط نماید. سامسونگ دوربین سلفی خود را با قدرت بسیار بالا انتخاب کرده و کاربران می توانند فیلم های 4K را با این دوربین نیز ثبت کنند.
یک جمع بندی از مقایسه دوربین گوشی های شیائومی پوکو X5 پرو و گلکسی A54 نشان می دهد که میان رده سامسونگ به لطف بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال یا OIS، ویدیوهای با کیفیت بالاتر و تصاویری مطلوب تر در خروجی نشان خواهد داد. در طرف مقابل گوشی ارائه شده توسط پوکو قابلیت تثبیت کننده ای دارد. شاید شما در نگاه اول احساس کرده اید که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین گوشی شیائومی پوکو X5 پرو تصاویر را با کیفیت بهتر در خروجی نشان دهد. با این حال باید بگوییم که در عمل دوربین گلکسی A54 می تواند تصاویر را بهتر و واضح تر ثبت نماید.

مقایسه باتری گوشی سامسونگ گلکسی A54 با POCO X5 PRO

سامسونگ برای این گوشی خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. شرایطی که دقیقا بر روی گوشی پوکو X5 پرو نیز می توانید مشاهده نمایید. در عین‌ حال ویژگی منحصر به فرد گوشی شیائومی پوکو X5 پرو، بهره‌ مندی از شارژر ۶۷ واتی به شمار می رود. این در حالیست که گوشی ارائه شده توسط سامسونگ قابلیت پشتیبانی از شارژر ۲۵ وات را دارا است. کاملا واضح است که کاربران می توانند برای شارژ 0 تا 100 باتری گوشی پوکو X5 پرو مدت زمان کمتری منتظر بمانند. چنانچه قصد استفاده سنگین از این گوشی ها را ندارید، باتری های هر دو محصول می توانند تا یک و نیم روز شارژدهی از خود نشان دهند.
با مقایسه عملکرد باتری گوشی های سامسونگ گلکسی A54 و شیائومی پوکو X5 پرو می توانیم متوجه شویم که در این رقابت، محصول ارائه شده توسط پوکو می‌ تواند برتری را از آن خود نماید.

مقایسه قیمت گوشی سامسونگ A54 و شیائومی پوکو X5 پرو

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A54 و شیائومی X5 پرو از نظر قیمت نیز برای کاربران اهمیت زیادی دارد. بدون تردید بخش زیادی از کاربران این فاکتور را به عنوان مهمترین مولفه برای خرید گوشی مد نظر قرار می دهند. شیائومی میان رده خود را با قیمت ۳۹۹ یورو روانه بازار کرد. در حالی که سامسونگ گلکسی A54 دارای برچسب قیمتی ۴۸۹ یورو بوده است. به مانند همیشه از نظر قیمت محصولات ارائه شده توسط شیائومی می توانند گزینه ای مناسب تر به شمار روند.

سامسونگ گلکسی A54 بخریم یا شیائومی پوکو X5 پرو؟

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A54 با شیائومی پوکو X5 پرو به ما نشان داد که هر کدام از این میان رده ها می توانند از جنبه های مختلف برتری خود را به رخ دیگری بکشند. گوشی ارائه شده توسط شیائومی دارای صفحه نمایش بزرگ تر، توان پردازشی مطلوب تر و همچنین قابلیت شارژ سریع تر است. در طرف مقابل میان رده سامسونگ با دوربین باکیفیت و نرم افزار بروزتر در دسترس شما قرار خواهد گرفت. با توجه به نوع کاربری و سلیقه خود می توانید روی به خرید هر کدام بیاورید. همچنین می توانید از آترامارت فروشگاه خرید اقساطی گوشی انواع گوشی های سامیونگ را با قیمتی مناسب خریداری کنید. 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.