پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با سامسونگ S۲۲ Ultra، فاتح نبرد ابرقهرمان ها کدام است؟

یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با سامسونگ S۲۲ Ultra، فاتح نبرد ابرقهرمان ها کدام است؟

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس با سامسونگ S22 Ultra برای کاربرانی که به دنبال خرید بهترین گوشی موبایل موجود در بازار هستند اهمیت بالایی دارد. آیفون 14 پرو مکس به عنوان آخرین سری از گوشی‌ های پرچمدار ارائه شده توسط اپل با طراحی خارق العاده و مشخصات فنی شگفت انگیز روانه بازار شده است. در طرف مقابل سامسونگ Galaxy S22 Ultra را که بررسی می‌ کنیم، متوجه خواهیم شد که چرا این گوشی می‌ تواند در میان بهترین گوشی‌ های هوشمند اندرویدی قرار گیرد.

از طراحی منحصر به فرد گرفته تا صفحه نمایش‌ های با کیفیت و دوربین‌ هایی با عملکرد خارق العاده را می‌ توان ویژگی‌ های هر دو محصول پرچمدار که توسط اپل و سامسونگ ارائه می‌ شوند در نظر گرفت. با ما همراه باشید تا به مقایسه گوشی‌ های آیفون ۱۴ پرو مکس و S22 Ultra از جنبه های مختلف بپردازیم.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا از نظر طراحی

مطابق انتظار با مقایسه گوشی‌ های Galaxy S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max متوجه خواهیم شد که هر دو گوشی در بالاترین سطح ممکن از نظر کیفیت طراحی و ساخت قرار گرفته‌ اند. بدون شک این دو برند می‌ دانند برای آنکه خود را گزینه قدرتمندتر و بهتر نشان دهند باید به سراغ بهترین متریال برای ساخت پرچم‌ دارهای خود بروند. هر کدام از این گوشی‌ ها دارای زیبایی فوق العاده و جذابیت‌ های خاص خود هستند. عملا اینکه ما بخواهیم بهترین گوشی را از نظر طراحی و ساخت انتخاب کنیم ممکن است کاری اشتباه باشد. بر اساس سلیقه شخصی می توان انتخاب خود را انجام داد.

با مقایسه طراحی و ساخت گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra و آیفون ۱۴ پرو مکس گزینه بهتر را با طراحی جذاب‌ تر انتخاب نمود.

گلکسی اس ۲۲ اولترا نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس با گوشه‌ های تیز و نسبت تصویر گسترده‌ تر می‌ تواند خود را متمایز نشان دهد. سامسونگ برای ساخت این گوشی پرچم‌ دار به سراغ فریم آلومینیومی رفته است. در طرف مقابل فریم فولاد ضد زنگ براق برای آیفون ۱۴ پرومکس انتخاب شده که تفاوت را در متریال به کار رفته نشان می‌ دهد. هر دو گوشی با بهره‌ مندی از گواهینامه IP68 خیال کاربران را از مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین نفوذ آب آسوده می‌ کنند. در حالی که iPhone 14 Pro Max جذابیت‌ های زیادی از نظر طراحی دارد ولی به واسطه متریال به کار رفته برای ساخت آن و همچنین شیشه‌ های مات، ضخیم‌ تر بوده و وزن بیشتری نیز دارد.

برای پیروز نبرد طراحی و ساخت پس از مقایسه گوشی‌ های S22 Ultra و آیفون ۱۴ پرو مکس نمی‌ توانیم گزینه ای خاص را انتخاب کنیم. بهتر است به سراغ بخش‌ های دیگر برای انتخاب بهترین پرچمدار برویم.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس با S22 Ultra

در گام بعدی به سراغ مقايسه نمایشگر سامسونگ گلکسی S22 Ultra و آیفون ۱۴ پرو مکس می‌ رویم. در این بخش تفاوت‌ های جزئی را مشاهده می‌ کنیم. آیفون برای این گوشی خود از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی استفاده کرده است. در طرف دیگر سامسونگ ترجیح داده که یک نمایشگر ۶.۸ اینچی را بر روی گوشی پرچمدار خود به کار گیرد. روی کاغذ نماینده سامسونگ از وضوح بالاتری نسبت به گوشی ارائه شده توسط آیفون بهره‌ مند است. با این حال در عمل نمی‌ توانیم تفاوت زیادی را مشاهده نماییم.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا با یک صفحه نمایش AMOLED 2X Dynamic روانه بازار شده است. در طرف دیگر گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نیز از یک پنل Super Retina XDR OLED بهره می‌ برد. بر اساس گفته اپل، این نمایشگر قادر است با حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت قدرت شگفت انگیز خود را به رخ بکشد. میزان روشنایی نمایشگر نماینده سامسونگ در بهترین حالت به ۱۷۵۰ نیت خواهد رسید. تفاوت‌ های فاحشی را در عمل از نظر وضوح بالا و کیفیت مشاهده نکرده‌ ایم. هر دو صفحه نمایش گوشی‌ های سامسونگ و اپل با بهره‌ مندی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی از این نظر نیز رقابتی پایاپای دارند.

جالب است بدانید که اپل بالاخره تصمیم گرفت که قابلیت Always On Display را بر روی محصولات خود به کار ببرد. این ویژگی را سال‌ هاست که بر روی گوشی‌ های سامسونگ مشاهده می‌ کنیم. تراکم پیکسلی نمایشگر S22 Ultra برابر با ۵۰۰ پیکسل بر اینچ بوده که این میزان برای نماینده اپل ۴۶۰ پیکسل است.

از نظر کلی صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس با کیفیت خیره کننده می‌ تواند جذابیت کار را هنگام استفاده از آن بالاتر ببرد. اگر قصد دارید بر روی صفحه نمایش سامسونگ اشباع بیشتری را مشاهده کنید، قادر به بهره‌ مندی از حالت زنده خواهید بود. در این بین باید بدانید که هر دو برند از محافظ گوریلا گلس ویکتوس + برای مراقبت از صفحه نمایش‌ های گوشی‌ ها استفاده می‌ کنند.

مقایسه iPhone 14 Pro Max با گلکسی اس ۲۲ اولترا از نظر دوربین

به جذاب‌ ترین بخش از مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس و S22 Ultra رسیده‌ ایم. شاید بخش زیادی از کاربران برای خرید هر کدام از این پرچمدارها تنها ملاک خود را دوربین در نظر می‌ گیرند. آیفون ۱۴ پرومکس با یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عریض روانه بازار می‌ شود. این گوشی شگفت انگیز علاوه بر این میزبان سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی تله‌ فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز است. جهش خیره کننده اپل از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی به یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی جذابیت‌ های خرید این گوشی پرچمدار را به میزان قابل توجهی افزایش داد. ترکیب قدرتمند سخت‌ افزار و نرم‌ افزار جهت عکاسی با گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس برای کاربران جالب توجه خواهد بود.

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra خواهیم دید که یک سنسور بی‌ نظیر ۱۰۸ مگاپیکسلی را بر روی پرچمدار خود به کار گرفته است. علاوه بر این سنسورهای ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوب تله فوتو، ۱۰ مگاپیکسلی تله‌ فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید را بر روی پنل پشتی محصول ارائه شده توسط سامسونگ مشاهده می‌ کنیم. یکی از جذابیت‌ های سامسونگ S22 Ultra از نظر دوربین، امکان فیلمبرداری با حداکثر رزولوشن 8K به شمار می‌ رود. این میزان برای نماینده اپل به رزولوشن 4K می‌ رسد.

از نظر قدرت زوم، نماینده سامسونگ به راحتی می‌ تواند پرچمدار ارائه شده توسط اپل را شکست دهد. هر دو گوشی با بهره‌ گیری از فناوری OIS شما را یاری می‌ کنند تا در عکاسی و فیلمبرداری لرزش‌ های ناخواسته را بر روی تصاویر و فیلم‌ ها مشاهده نکنید. امکان ضبط فیلم با صدای استریو بر روی هر دو گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی گوشی سامسونگ ۴۰ مگاپیکسلی بوده که این میزان برای نماینده اپل ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود. با این حال باید بدانید که در عمل نماینده اپل می‌ تواند سلفی‌ های واضح‌ تری را در خروجی به نمایش بگذارد.

در یک جمع‌ بندی می‌ توانیم بیان کنیم که سامسونگ تصاویری روشن‌ تر به ثبت خواهد رساند. با این حال در حالت شبانه نماینده اپل موفق‌ تر عمل می‌ کند. از نظر زوم نیز سامسونگ Galaxy S22 Ultra برنده رقابت است.

مقایسه آیفون 14 پرومکس با سامسونگ S22 Ultra

مقایسه سخت افزار و نرم افزار S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max

در دل نماینده اپل می‌ توانید یک تراشه اختصاصی را مشاهده کنید. اپل برای این گوشی خود به سراغ تراشه Apple A16 Bionic رفته است. این تراشه با تکنولوژی‌ های مدرن قدرت شگفت‌ انگیزی را نشان می‌ دهد. در طرف مقابل پردازنده Exynos 2200 را بر روی گلکسی اس ۲۲ اولترا مشاهده می‌ کنیم. آیفون ۱۴ پرو مکس دارای حافظه رم ۶ گیگابایتی بوده و در طرف دیگر نماینده سامسونگ را با رم ۸ گیگابایتی و نسخه دیگر را با رم ۱۲ گیگابایتی مشاهده می‌ کنیم. فراموش نکنید که چالش همیشگی بحث میزان رم در اندروید و IOS همچنان وجود دارد. طبق بررسی‌ های صورت گرفته، برتری خاصی را از سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا به واسطه میزان رم بیشتر مشاهده نمی‌ کنیم. نماینده اپل به لطف هماهنگی سخت‌ افزار و سیستم عامل یکپارچه تمام انتظارات کاربران را با رم ۶ گیگابایتی برطرف خواهد نمود.

از نظر حافظه ذخیره سازی نیز کاربر می‌ تواند در چند نسخه گزینه مورد نظر را خریداری کند. هر دو برند نسخه‌ های ۱۲۸ گیگابایتی تا یک ترابایتی در دسترس شما قرار داده اند. بر روی هیچ کدام از این گوشی‌ های پرچمدار امکان نصب کارت حافظه وجود ندارد. تراشه گرافیکی اختصاصی Apple GPU بر روی نماینده اپل و تراشه Xclipse 920 را بر روی سامسونگ S22 Ultra مشاهده می‌ کنیم.

نوع تراشه‌ ای که بر روی آیفون ۱۴ پرو مکس به کار گرفته شده است با توجه به فناوری 4 نانومتری و بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های مدرن، توانسته است خود را به عنوان سریع‌ ترین تراشه در گوشی‌ های پرچمدار معرفی کند. از نظر سخت‌ افزاری می‌ توانیم به سختی نماینده اپل را برنده رقابت معرفی نماییم

گلکسی S22 Ultra با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1.1 روانه بازار می‌ شود. اپل گوشی خود را با سیستم عامل IOS ۱۶ در اختیار کاربران قرار داده است. از جمله ویژگی‌ های نرم‌ افزاری iPhone 14 Pro Max می‌ توان به صفحه نمایش همیشه روشن و جزیره پویا اشاره نمود. زیربنای سیستم عامل گوشی اپل مزایای متعددی ارائه خواهد داد. در طرف مقابل ویژگی بارز نماینده سامسونگ، پشتیبانی از قلم S Pen به شمار می‌ رود. کاربر می‌ تواند برای ویرایش دقیق نقاشی و یادداشت برداری از این ویژگی شگفت انگیز استفاده کند.

مقایسه باتری آیفون ۱۴ پرومکس و S22 Ultra

سامسونگ برای این گوشی پرچمدار به سراغ یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی رفته است. در طرف مقابل بر روی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس یک باتری 4323 میلی آمپر ساعتی را مشاهده می‌ کنیم. به احتمال فراوان انتظار دارید که باتری نماینده سامسونگ عمر بیشتری داشته باشد. با این حال وضعیت اینگونه به نظر نمی‌ رسد. در تست‌ هایی که بر روی باتری هر دو گوشی صورت گرفته، مشخص شده نماینده اپل دوام بیشتری نسبت به پرچمدار ارائه شده توسط سامسونگ خواهد داشت. هر دو گوشی با فناوری شارژ سریع و شارژ وایرلس در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند. شارژر ۴۵ واتی بر روی گوشی سامسونگ و ۲۷ وات را بر روی گوشی آیفون مشاهده می‌ کنیم. از نظر باتری می‌ توان برنده این رقابت سرسخت را نماینده اپل عنوان کرد.

آیفون ۱۴ پرومکس بخریم یا سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا؟

مقایسه گوشی‌ های آیفون ۱۴ پرو مکس و سامسونگ S22 Ultra نکات جالب توجهی را به ما نشان داد. هر اندازه که قیمت این گوشی‌ ها از نظر کاربران بالاست ولی به واسطه کیفیت فوق العاده‌ ای که دارند از جذابیت زیادی برای خرید برخوردار هستند. البته جای نگرانی نیست می توانید از آترامارت فروشگاه خرید اقساطی گوشی هر مدل را می پسندید به صورت اقساطی خریداری کنید.  بر اساس مقایسه‌ های جانبی و آزمایش‌ ها، از نظر ما برنده این رقابت نزدیک نماینده اپل یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس است. 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.