پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

معرفی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S۲۲ Ultra

پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۱

معرفی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S۲۲ Ultra

معرفی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S22 Ultra

بنا بر آخرین اطلاعات شندیده شده از سوی کمپانی سامسونگ احتمالا  گوشی سامسونگ نوت 21 اولترا  و گلکسی S22   امسال رونمایی خواهند شد.ظاهرا گلکسی اس 22 اولترا با ابعاد 6.8 اینچی با رزولوشن1440 در 3200 پیکسلی و  طراحی بی نظیر همراه با محافظت گوریلا گلس ، دوسیم کارته ، خوش دست و زیبا وبنا بر اخبار منتشر شده  از همان پردازنده‌ی سری S و ظرفیت های 128 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 16 گیگابایت رم منتشر خواهد شد.

فیلم معرفی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra

 

در این بخش به معرفی امکانات و خدمات بی نظیر محصول جدید کمپانی سامسونگ ، که مخاطبان بسیاری بی صبرانه منتظر رونمایی آن بودند؛ خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی ریز مشخصات گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22 بپردازیم.

بررسی سبک طراحی گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

یکی از جذاب ترین فاکتور هایی که در خرید گوشی موبایل این نسخه را از دیگر نسخه ها متمایز می کند ، حضور طیف رنگی جدید در این نسخه می باشد . همچنین در بدنه پشتی این گوشی موبایل از گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده تا جلوه ای تکرار نشدنی را به کاربران ارائه بدهد. در نمای جلوی این گوشی موبایل هم به رسم گذشته از گوریلا گلس اتفاده شده است. از فلز آلومینیوم در فریم این گوشی موبایل برای تقویت اتصالات و محکم شدن بدنه گوشی بهره برده شده است. در کل یکی از بی نقص ترین و مقاوم ترین طراحی های بدنه گوشی موبایل سامسونگ را در این نسخه شاهد هستیم.

بررسی نمایشگر گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

بر طبق ادعایی که کمپانی سامسونگ داشته است، در این نسخه از گوشی های موبایل از نمایشگر های فوق العاده ای هماهنگ با جدید ترین متد های تکنولوژی در نمایشگر ها بهره برده است. احتمالاً در این گوشی موبایل شاهد حضور مدل DYNAMIC AMOLEX 2X باشیم. ابعاد نمایشگر 6.5 اینچ بوده و وضوح رزولوشن 1440 در 3200 پیسکل را برای کاربران به ارمان می آورد. تراکم پیسکلی این نمایشگر در حدود 516 پیسکل در هر اینچ می باشد.

تکنیک های محافظتی که سامسونگ برای این نسخه از گوشی های موبایل خود در نظر گرفته است ، شامل کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس می باشد که به نحوی احسنت محافظت بی نظیری را برای صفحه نمایگشر به ارمغان می آورد. حداکثر روشنایی که در نمایشگر این نسخه تخیمن زده می شود، 1500 نیت می باشد. در پایان بررسی بخش نمایشگر این نسخه از گوشی های موبایل سامسونگ می توان به نرخ نوسازی 120 هرتزی اشاره داشت. در یک بررسی کلی می توان ادعا داشت که این گوشی موبایل یکی از بی همتا ترین نمایشگر های طراحی شده توسط سامسونگ را در بین نسخه های دیگر داشته و تجربه ای فراموش نشدنی را در حین گیمینگ و یا مطالعه برای کاربران رقم خواهد زد.

بررسی بدنه گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

همان طور که در بالا شرح داده شد ، در بدنه پشتی گوشی موبایل و صفحه جلو از متریال هم چون گوریلا گلس استفاده شده است و در فریم دستگاه هم شاهد حضور آلومینیوم مقاومی می باشیم. در ادامه بررسی های انجام شده در بدنه این نسخه بی نظیر سامسونگ می توان به قلم استایلوس فوق العاده دقیقی اشاره کرد که با ظرافت هر چه تمام تمامی فعالیت های نوشتاری و لمسی گوشی موبایل را انجام خواهد داد.  بر اساس بیانه ای که کمپانی سامسونگ شرح داده است؛ این نسخه از گوشی های موبایل قابلیت مقاومت در برابر گرد و خاک و آب را در عمق 1.5 متر در عوض 30 دقیقه دارا می باشد و در ادامه همین ویژگی های می توان به گواهی نامه IP 68 برای تایید این خاصیت اشاره داشت. بکی دیگر از قابلیت های بدنه این گوشی موبایل باید به امکان پشتیبانی هم زمان از دو عدد سیم کارت مدل نانو سیم اشاره کرد که به نحوی عالی آنتن دهی خواهد داشت.

بررسی سخت افزار و نرم افزار  گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

یکی از عالی ترین ویژگی های طراحی گوشی موبایل کمپانی سامسونگ ، به مطابقت بسیار بالای نرم افزار و سخت افزار گوشی های آن بر می گردد. طبق بیانیه ای که سامسونگ منتشر کرده است ، این گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22 قابلیت پشتیبانی از نسخه اندروید 12 به همراه  ONE UI 4 دارد. حضور این چنین نسخه قدرتمندی از اندروید در کنار سخت افزار بی نظیری که در این نسخه از گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22 به چشم می خورد؛ سبب شده تا این گوشی موبایل یکی از بهترین انتخاب ها رای گیمینگ در گوشی باشد . چرا که قطعاً کمتر از نسخه های پیشین دچار داغ شدگی و اقزایش دمای گوشی موبایل خواهد شد.با این سخت از افزار خرید گوشی سامسونگ حتما پیشنهاد می شود.

بر اساس گزارشاتی که از بررسی سخت افزار این گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22 به گوش می رشد، تراشه های این گوشی موبایل به علاوه ی تکنولوژی ساخت 5 نانو متری سبب شد تا این گوشی یکی از کاندید های گوشی های موبایل برتر سال باشد. همچنین چیپست مدل SNAP DRAGON 895 هم یکی دیگر از خاصیت های بی نظیر سخت افزار این نسخه خواهد بود.

بررسی حافظه ذخیره سازی داخلی گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

در این نسخه از گوشی موبایل طیف وسیعی از ظرفیت حافظه داخلی در کنار رم برای کاربران در اختیار گذاشته خواهد شد. در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت. در این گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22 طیف حافظه داخلی عبارت است از: 128 گیگا بایت با 12 گیگا بایت رم ، 256 گیگا بایت با 12 گیگا بایت رم  ، 512 گیگا بایت با 12 گیگا بایت رم ، 512 گیگا بایت با 12 گیگا بایت رم . مدل حافظه ای که در این نسخه از گوشی های گوبایل گلکسی پشتیبانی می شود از مدل UFS 3.1 می باشد. همان طور که متوجه شدید، طراحی خارق العاده خافظه داخلی این گوشی موبایل یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر این گوشی موبایل می باشد.

 بررسی دوربین های گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

از بیشترین تفاوت ها و ابتکار هایی که سامسونگ در الگوی طراحی این گوشی موبایل بهره برده است، می توان به طراحی دوربین های بی نظیر ان اشاره داشت.

در این نسخه ما شاهد تکنولوژی زوم متفاوتی خواهیم بود و همچنین دوربین هایی با افزایش کیفیت چشم گیری که در این گوشی طراحی شده، سبب انقلاب جدیدی در دوربین های گوشی های موبایل سامسونگ خواهد شد. در این گوشی ما شاهد حضور دوربین هایی با کیفیت 108 مگا پیکسل + 12 مگا پیسکل + 10 مگا پیسکل + 10 مگا پیسکل می باشیم. از دیگر قابلیت های بی همتا دورین های این گوشی باید به لنز های پریسکوپی تله فتو اشاره کرد که باعث ثبت خاطرات بی نظیری توسط این گوشی موبایل خواهد شد.

بررسی باتری گوشی موبایل گلکسی مدل ULTRA S22

در این نسخه از گوشی های موبایل شاهد حضور باتری های غیر قابل تعویض لیتیومی با ظرفیت 5 هزار میلی آمپر می باشیم.

مشاهده گلکسی مدل ULTRA S22 در آپارات

بروزرسانی 20 اسفند 

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ s22 ultra   

پس از وقفه ای نسبتاً بلند مدت سامسونگ تصمیم گرفت با ارائه s22 ultra در بازار، طلوعی دوباره در محصولات خود تجربه کند. پس از مدت ها انتظار در فوریه سال ۲۰۲۲ این شرکت کره ‌ای از سه پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. سامسونگ s22 ultra به گونه ای طراحی شده که کاربران با خرید آن می توانند تجربه متفاوتی و بی نظیری را برای خود رقم بزنند. در این بین برای به روزرسانی نسل گوشی های نوت ۲۰، طراحان در این شرکت کره‌ ای تصمیم گرفتند تا با کنار زدن پسوند نوت، یک محصول بی نظیر با نام سامسونگ s22 ultra را تولید و روانه بازار کنند. در واقع می ‌توان بیان کرده که طراحی و ساخت سامسونگ اس 22 اولترا توسط این برند کره ‌ای به منظور دلجویی و ادای احترام به طرفداران متعصب سری نوت انجام گرفته است. بازگشت Galaxy Note برای عاشقان این سری از گوشی های سامسونگ می تواند بسیار لذت بخش باشد.

این پرچمدار تمام ‌عیار ارائه شده توسط سامسونگ به گونه ای طراحی شده که تمام نقاط ضعف محصولات پیشین را پوشش داده و از یک گوشی متفاوت، کاربران می توانند بهره ببرند. استفاده از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و پشتیبانی از قلم S_Pen به خوبی می تواند یاد محصولات سری نوت را برای کاربران زنده کند. پردازنده به کار رفته در گوشی سامسونگ s22 ultra حاصل همکاری سامسونگ و AMD بوده است. اگر به دنبال خرید سامسونگ s22 ultra هستید و قصد بررسی تخصصی این محصول را دارید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در این زمینه ارائه دهیم.

طراحی خاص

طراحی خارق العاده گونیایی و بلوکی این سری از محصولات سامسونگ که به خوبی در نقطه به نقطه آن میتوانید DNA خانواده نوت را مشاهده کنید، با لبه های تخت فریم و گوشه های تیز، ظاهری منحصر به فرد داشته و می ‌تواند نام نوت را به خوبی برای کاربران فریاد بزند. همانگونه که می دانید سامسونگ برای طراحی و ارائه گوشی ‌های خود معمولاً چند مورد مشابه نیز در بازار عرضه می کند. با این حال بررسی کیفیت ساخت و طراحی گلکسی اس 22 اولترا نشان می ‌دهد شباهتی به دو برادر دیگرش یعنی گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 نداشته و ظاهری خاص و منحصر به فرد برای آن در نظر گرفته شده است. کیفیت بدنه سامسونگ s22 ultra به گونه ‌ای است که مطابق انتظار می تواند به مانند یک پرچمدار، بالاترین سطح کیفی را در اختیار کاربران قرار دهد. بدنه گوشی سامسونگ اس 22 اولترا از جنس Gorilla Glass Victus + انتخاب شده و فریم این گوشی از آلیاژی با نام Armor Aluminum تولید شده است. نوع طراحی و ساخت سامسونگ اس ۲۲ اولترا به گونه ‌ای است که قطعات آن با ساختاری بسیار مقاوم و به صورت دقیق بر روی هم سوار شده‌ اند.

به لطف قرار گرفتن لبه های خمیده بر روی این گوشی به راحتی می توانید در بلند مدت از آن استفاده کرده و به واسطه خوش دست بودن، هیچگونه خستگی احساس نخواهید کرد. لنزهای دوربین سامسونگ s22 ultra به صورت جداگانه بر روی قاب پشتی قرار گرفته و با حذف قاب دوربین، نسبت به نسل قبلی، طراحی خاص و سطحی صاف در اختیار کاربر قرار می دهد.

علاوه بر این سامسونگ سعی کرده قابلیت ‌های مثبت محصولات پیشین را نیز در این گوشی به کار برد. به عنوان مثال با استفاده از استاندارد IP68 به راحتی می ‌توانید در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه از این گوشی بدون مشکل استفاده نمایید.

شاید نقطه ضعف و طراحی و ساخت سامسونگ s22 ultra قرار گرفتن مجزای سنسورهای دوربین باشد. طراحی جزیره ‌ای دوربین ‌ها و جداسازی آن ها از یک ماژول می تواند مکانی ایده آل برای جمع شدن گرد و غبار به شمار رود.

صفحه نمایش ۶.۸ اینچی سامسونگ اس 22 اولترا با وزن ۲۲۸ گرمی نشان می ‌دهد این محصول نسبت به رقبای خود یعنی s21 ultra و نوت ۲۰ سنگین تر و عریض تر است. این گوشی قرار است در رنگ های سبز، سفید، مشکی و آبی آسمانی به بازار کشور ما عرضه شود. با این حال توصیه ما به شما خرید سامسونگ اس 22 اولترا با رنگ مشکی بوده که به خوبی می ‌تواند خود را در برابر اثر انگشت و لک حفظ نماید.

صفحه نمایش بی نظیر

سامسونگ همواره در ارائه پرچمداران خود شرایطی به کار می برد که صفحه نمایش های به کار رفته در آن ها کاربران را شگفت زده خواهد کرد. سامسونگ s22 ultra نیز با وضعیتی مشابه سایر پرچمدارها از یک صفحه ‌نمایش ۶.۸ اینچی با وضوح فوق العاده 1440×3088 بهره می برد. این صفحه نمایش از نوع OLED  انتخاب شده است. تراکم پیکسلی ایده‌ آل ۵۰۰ پیکسل بر اینچ به خوبی بیان می کند که کیفیت بسیار بالایی به هنگام کار با این گوشی مشاهده خواهید کرد. بهره مندی از فناوری LTPO 2.0 بر روی این گوشی این امکان را می دهد که بتوانید بسته به نوع کاربری، نرخ نوسازی را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز در اختیار داشته باشید.

تطبیق پذیری نرخ بروزرسانی بر روی این گوشی کمک می کند تا مصرف باتری را به میزان قابل توجه و چشمگیری کاهش دهید. این صفحه نمایش به گونه ‌ای طراحی شده که هنگام استریم ویدیویی HDR یا SDR به خوبی می تواند نرخ فریم ویدیو را منطبق کرده و به محض اجرای بازی نیز تا ۱۲۰ هرتز این نرخ را بالاتر ببرد.

طراحی سامسونگ s22 ultra به مانند پرچمداران دیگر به گونه ‌ای است که می ‌تواند فضای رنگی DCI P3 را به خوبی به پوشش داده و با استاندارد HDR10+  قابلیت پخش ویدیوها را خواهد داشت. در کنار تمام این موارد بهره مندی از فناوری Vision Booster بر روی این گوشی، کنتراست و روشنایی بسیار بهینه تر و بالاتری را ارائه خواهد داد.

تجربه کاربری و نرم افزاری فوق العاده

برای طراحی سامسونگ اس 22 اولترا و دو برادر دیگرش از رابط کاربری One UI 4.1 و سیستم ‌عامل اندروید ۱۲ بهره برده شده است. بهبود عملکرد این رابط کاربری نسبت به نسخه پیشین به کاربر اجازه می دهد تا بتواند از حافظه ذخیره سازی گوشی خود تا 8 گیگابایت را به عنوان رم مازاد مورد استفاده قرار دهد. شرایطی در One UI 4 تنها ۴ گیگابایت را برای کاربران فراهم می ‌کرد. فراموش نکنید این مقدار می تواند به صورت دلخواه از ۲ گیگابایت تا ۸ گیگابایت انتخاب شود.

قابلیت Smart Calendar به گونه ای بر روی این گوشی قرار گرفته که با پیام رسان های پیش فرض گوشی و همچنین اپلیکیشن هایی مانند وایبر، سیگنال، واتس آپ و لاین سازگاری خواهد داشت. این قابلیت کمک می ‌کند تا با دسترسی به ساعت های ذکر شده و تاریخ ‌های پیام متنی بتوانید آن ها را در تقویم گوشی به مانند یک رویداد مشاهده نمایید.

در کنار این موارد رابط کاربری فوق العاده سامسونگ s22 ultra به گونه‌ ای است که به قابلیت با نام Smart Widgets مجهز شده است. عملکرد این ویژگی به مانند ویژگی مشابه به کار رفته در گوشی های اپل یعنی Smart Stacks این امکان را به کاربر می دهد که بتوانند با ادغام چندین ویجت، بین اپلیکیشن ها جابجایی را انجام دهد.

بدون تردید اگر بخواهیم به بررسی قابلیت ‌های نرم ‌افزاری سامسونگ s22 ultra بپردازیم، اضافه شدن قلم S Pen به عنوان خاطره انگیزترین قابلیت در گوشی سامسونگ آن را بیان خواهیم کرد. به لطف پیش ‌بینی حرکت دست کاربر و هوش مصنوعی فوق العاده به کار رفته در ساخت این گوشی، قلم S Pen با تاخیر ۲.۸ میلی ثانیه ای، عملکرد فوق ‌العاده‌ای را از خود نشان می ‌دهد. عملکرد روان، نرم و بی درنگ قلم استایلوس به کار رفته در این گوشی به کاربر اجازه می دهد که برای طراحی و یادداشت برداری بتواند از این قابلیت لذت بخش استفاده نماید.

تبدیل دست نوشته به متن تایپی، یادداشت برداری با سرعت بالا، استفاده از قلم به عنوان دکمه شاتر و ایجاد تصاویر متحرک از قابلیت ‌ها و ویژگی ‌های این فناوری محسوب می شوند.

سخت افزار سامسونگ s22 ultra

سامسونگ سعی کرده در عرضه پرچمداران و گوشی های کهکشانی، استراتژی خود را با تغییراتی همراه کند. برخلاف سال های گذشته و محصولات پیشین که سامسونگ معمولا پرچمداران خود را در بازار خاورمیانه با تراشه اختصاصی Exynos روانه بازار می کرد، در ساخت گلکسی اس 22 اولترا سعی کرده از دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس استفاده نماید. با این حال هنوز مشخص نیست که در زمان عرضه سامسونگ s22 ultra در بازار ایران کدام گزینه به کار می رود.

تراشه اگزینوس 2000 به کار رفته در گوشی سامسونگ ۲۲ از هسته ۲.۵۰ گیگاهرتزی کورتکس A_710، یک هسته ۲.۸ گیگاهرتزی کورتکس X2 و همچنین چهار هسته فوق العاده کم مصرف کورتکس A_510 با قدرت ۱.۸ گیگاهرتز بهره می ‌برد.

در طرف مقابل اگر برای خرید سامسونگ اس 22 اولترا با تراشه اسنپدراگون اقدام کنید، این گوشی از تراشه Snapdragon 8 نسل اول از سه کلاستر شامل کلاستر سه هسته ای Cortex_A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، کلاستر تک هسته ‌ای با فرکانس ۳ گیگاهرتز از نوع Cortex_X2 و یک کلاستر چهار هسته‌ ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز از نوع Cortex_A510 بهره خواهد برد. کوالکام برای طراحی و ساخت این پردازنده ادعا کرده که تراشه به کار رفته در این پرچمدار می تواند مصرف انرژی را ۳۰ درصد نسبت به نسل گذشته کاهش داده و سرعت عملکرد را نیز ۲۰ درصد نسبت به مدل قبلی افزایش می دهد. این تراشه از گرافیک Adreno 730 کمک گرفته که می توانند به خوبی مصرف انرژی را تا ۲۵ درصد کاهش دهند. موتور پردازش به کار رفته در تراشه اسنپدراگون با هوش مصنوعی فوق العاده از نسل هفتم بهره خواهد برد.

در کنار این موارد، تراشه Snapdragon 8 Gen 1 به واسطه استفاده از اتصال 5G و مودم یکپارچه X65 می ‌تواند از دو مدل mmWave و Sub_6 بهره برد. شرایطی که سرعت دانلود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و حداکثر سرعت دانلود ۱۰۰۰۰ و سرعت آپلود ۳۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دیگر سخت ‌افزارهای به کار رفته بر روی سامسونگ اس 22 الترا به گونه ‌ای هستند که هیچ گونه کاستی را کاربر به هنگام استفاده از آن مشاهده نخواهد کرد. سامسونگ برای تولید این گوشی از چهار نسخه استفاده کرده و کاربر می‌تواند متناسب با نیاز خود، روی به خرید محصول مورد نظر بیاورد. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم به عنوان محصول ارزان قیمت و کاربردی در اختیار کاربر قرار داده می شود. در کنار این مورد سامسونگ برای ساخت گوشی خود از نسخه ۲۵۶ گیگابایتی برای حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایتی به عنوان حافظه رم نیز استفاده کرده است. دو مدل قدرتمند دیگر با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم در کنار ابر محصول سامسونگ با حافظه داخلی ۱۰۲۴ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی، قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار را از این لحاظ تشکیل می دهد. این محصول با رم LPDDR5 روانه بازار شده و حافظه ذخیره سازی به کار رفته در آن از نوع UFS 3.1 انتخاب شده است.

هنگامی که سامسونگ قصد معرفی این پرچمدار خود را داشت به سیستم خنک کننده به کار رفته در آن نیز اشاره کرد. طراحان در سامسونگ بر این باورند که این سیستم می ‌تواند عملکرد بسیار بهبود یافته ای نسبت به نسخه های قبلی در اختیار کاربر قرار دهد. تدابیر اتخاذ شده موجب می شوند که محصول جدید ارائه شده توسط سامسونگ عملکرد پایدارتری را به هنگام استفاده طولانی مدت از خود بر جای بگذارد.

دوربین سامسونگ s22 ultra

ویژگی های فوق العاده به کار رفته در سامسونگ اس 22 اولترا به اینجا ختم نشده و نوع ساخت این محصول به گونه ای است که در تمام طول روز می توانید از دوربین قدرتمند آن بهره ببرید. در نگاه اول تفاوت معناداری را به لحاظ مشخصات دوربین سامسونگ اس 22 اولترا با نسل گذشته مشاهده نخواهید کرد. با این حال سامسونگ سعی کرده در ساخت این محصول از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اولترا واید و دوربین 10 مگاپیکسلی به عنوان دوربین تله فوتو بهره ببرد.

دوربین ۱۰ مگاپیکسلی دیگر نیز به عنوان دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال سه برابری کمک می‌ کند تا وضوح بسیار بالایی به هنگام ثبت تصاویر دورتر مشاهده نمایید. این دوربین چهارگانه قادر است تصاویر را با رزولوشن 8K ثبت نماید. امکان فیلم برداری کردن بر روی این محصول با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و در حالت 4K از دیگر شرایطی به شمار می ‌رود که می ‌تواند کاربران را با هیجان بالاتری نسبت به گرفتن فیلم ترغیب کند. دوربین سلفی به کار رفته در این پرچمدار نیز با ۴۰ مگاپیکسل قدرت و با دیافراگم F/2.2 برای گرفتن عکس های سلفی به گونه ‌ای عمل می ‌کند که هیچ تفاوتی را نسبت به دوربین های اصلی محصولات دیگر با دوربین سلفی این گوشی مشاهده نخواهید کرد. با وجود اینکه روی کاغذ قابلیت ‌های به کار رفته در دوربین سامسونگ اس 22 الترا نسبت به نسل قبلی تفاوتی ندارد ولی به لحاظ عملکردی، ویدیو و تصاویر ثبت شده نسبت به محصول پیشین سامسونگ تفاوت محسوسی خواهند داشت.

مقایسه سامسونگ s22 ultra با S21 Ultra

بدون تردید کاربران هنگامی که قصد خرید گوشی را دارند با تردیدهایی همراه می ‌شوند. با توجه به نزدیک بودن بیش از حد سامسونگ اس 22 اولترا با نسخه قبلی، مقایسه این محصولات می تواند به شما در انتخابی مناسب، کمک کند. به لحاظ مقایسه قیمتی با توجه به اینکه s22 ultra به عنوان محصول جدید طرح سامسونگ معرفی می شود، قیمتی بالاتر نسبت به s21 ultra خواهد داشت.

از نظر طراحی و صفحه نمایش، بدون تردید قابلیت S_Pen هر کاربری را ترغیب می‌کند که روی به خرید s22 ultra بیاورد. هر دو گوشی از بهترین متریال تولید شده اند. با این حال سامسونگ سعی کرده در طراحی و ساخته نسخه جدید محصولات خود از فناوری گوریلا گلس استفاده کرده و به مانند سری نوت عمل نماید. از نظر صفحه نمایش هر دو مدل از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره برده و رزولوشن و نرخ نوسازی یکسانی را ارائه می دهند.

از نظر سخت افزاری مقایسه سامسونگ اس 22 اولترا با سامسونگ اس 21 اولترا نیز می تواند جزئیات و تفاوت هایی را در اختیار کاربر قرار دهد.

نسخه جدیدتر ارائه شده با تراشه های اسنپدراگون و اگزینوس روانه بازار می ‌شوند. شرایطی که در نسخه جهانی سامسونگ s21 ultra تنها با تراشه اگزینوس 2100 قابل مشاهده بود. نوع طراحی و ساخت سامسونگ اس 22 الترا نشان می دهد که ارتقاء سخت افزاری بهتری با توجه به تراشه اگزینوس و کوالکام ۴ نانومتری می توانید در آن مشاهده کنید. علاوه بر این عملکرد بهتر و مصرف باتری کمتر در این گوشی نیز شما را وسوسه می کنند که خرید آن را نسبت به اس 21 اولترا در اولویت قرار دهید. مقایسه سامسونگ s22 ultra با s21 ultra از لحاظ باتری نیز نشان می ‌دهد هر دو مدل از باتری با ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت بهره می برند. با این حال قابلیت فست شارژ در سامسونگ اس 22 اولترا از ۲۵ وات به ۴۵ وات ارتقا داشته و کاربر می تواند در سریعترین زمان، گوشی خود را شارژ نماید.

به لحاظ عملکرد دوربین با وجود اینکه روی کاغذ این دو مدل شباهت های بسیار زیادی به هم دارند ولی در نسخه جدیدتر، کنتراست بهتری می توانید هنگام ثبت تصاویر مشاهده نمایید. علاوه بر این هیچگونه خبری از نویز در تصاویر ثبت شده در سامسونگ s22 ultra مشاهده نخواهید کرد.

با وجود اینکه بررسی و مقایسه کلی سامسونگ اس 21 اولترا با سامسونگ اس 22 اولترا نشان می دهد که تفاوت ‌های چندانی نسبت به هم ندارند، ولی با رفع ایرادات نسخه پیشین، یک محصول کامل می توانید خریداری کنید.

مقایسه سامسونگ s22 ultra با Xiaomi 12 Pro

رقابت گسترده بین برندهای تولید کننده گوشی موجب شده که هر سال با هدف فروش بالاتر، محصولات خود را با قدرت بالا روانه بازار کنند. بررسی و مقایسه سامسونگ s22 ultra با شیائومی 12 PRO نشان می دهد که هر کدام از آن ها قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. هنگامی که پای طراحی و ساخت به میان بیاید بدون تردید شیائومی به عنوان یکی از برندهای خوش سلیقه سعی می کند خود را متمایز نشان دهد. استفاده از فریم آلومینیومی بر روی شیائومی 12 PRO، طراحی باریک و با ظرافت خاص موجب شده که به لحاظ طراحی و ساخت عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارد. این کمپانی برای صفحه نمایش خود از LTPO AMOLED استفاده کرده است. نمایش یک میلیارد رنگ به کاربر کمک می کند تا کیفیت بسیار بالایی در استفاده از این گوشی مشاهده نماید. در طرف مقابل سامسونگ نیز یک صفحه نمایش کم نقص را بر روی محصول جدید خود قرار داده است. این صفحه نمایش با یک پوشش ایمن و مطمئن از گوریلا گلس ویکتس همراه شده است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و کیفیت فوق العاده تصاویر پخش شده از دیگر قابلیت های این محصول در مقایسه با XIAOMI 12 PRO می توانند بیان شوند.

به لحاظ دوربین نیز سامسونگ s22 ultra نیز 4 ماژول قدرتمند را بر روی محصول خود قرار داده است. دوربین سلفی به کار رفته نیز به گونه ‌ای عمل می ‌کند که می ‌تواند به مانند دوربین اصلی پرچمداران دیگر تصاویر را ثبت نماید. در عین حال شیائومی نیز همواره محصولات خود را با دوربین فوق العاده روانه بازار می کند. دوربین سه گانه قرار گرفته شده بر روی این محصول شامل لنز 50 مگاپیکسلی از نوع ۲۴ میلیمتری و لنز ۵۰ مگاپیکسلی به‌ عنوان لنز اولترا واید و همچنین تله فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی، قدرت خارق العاده خود را هنگام ثبت تصاویر نشان می‌ دهند. دوربین سلفی شیائومی 12 PRO نیز ۳۲ مگاپیکسل کیفیت داشته که در مقایسه با سامسونگ s22 ultra عملکرد ضعیف تری خواهد داشت. 3 لنز ۵۰ مگاپیکسلی با کیفیت بالا می ‌توانند شفافیت ایده ‌آلی برای کاربران رقم بزند. با این حال یکی از معایب دوربین شیائومی 12 PRO عدم استفاده از روشنایی مصنوعی به هنگام ثبت تصاویر در مکان های تاریک محسوب می شود.

به لحاظ سخت افزاری نیز شیائومی سعی کرده این محصول خود را به عنوان یکی از قوی ترین گوشی های هوشمند روانه بازار کند. تراشه فوق ‌العاده به کار رفته در این گوشی از شرکت کوالکام بوده که قدرت بی نظیری را به این گوشی هوشمند بخشیده است. در طرف مقابل سامسونگ نیز از تراشه های با کیفیتی بر روی محصول خود یعنی اسنپدراگون ۸۰۵ و اگزینوس ۲۱۰۰ بهره می برد. با وجود اینکه شیائومی 12 PRO در نسخه دو نسخه ۸ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی به لحاظ رم روانه بازار می ‌شود ولی سازگاری فوق ‌العاده پردازنده های گرافیکی و مرکزی و همچنین کیفیت بالای رم LPDDR5 به کار رفته در سامسونگ s22 ultra عملکرد بی نظیری در مقایسه با XIAOMI 12 PRO از خود نشان می دهند.

مقایسه سامسونگ s22 ultra با آیفون ۱3 پرومکس

کیفیت و قدرت بسیار بالای سامسونگ اس 22 اولترا موجب شده که آن را با پرچمداران برندهای قدرتمند دیگر مانند اپل به راحتی بتوان مقایسه نمود. بررسی نوع ساخت سامسونگ اس 22 اولترا و مقایسه آن با آیفون ۱3 پرومکس نشان می ‌دهد که به خوبی توان رقابت با این محصول قدرتمند را خواهد داشت. به لحاظ قیمت با توجه به قرار گرفتن آن ها در دسته پرچمدارها، قیمت بالایی را در هر دو مشاهده خواهید کرد. در کنار این مورد نوع طراحی و ساخت سامسونگ s22 ultra نشان می دهد که تنوع بیشتری را برای خرید در اختیار دارید. آیفون 13 پرومکس در ۴ رنگ آبی، نقره ‌ای، گلد (طلایی) و گرافیتی روانه بازار شده است. شرایطی که در سامسونگ گستردگی و تنوع بیشتری داشته و می توانید رنگ های قرمز، سبز و آبی آسمانی را نیز خریداری نمایید.

در عین حال طراحی ظاهری دو محصول نشان می دهد که به لحاظ برخی شرایط می توانند با هم شباهت هایی داشته باشند. سامسونگ برای ساخت گوشی اس ۲۲ اولترا سعی کرده به مانند گلکسی نوت عمل نماید. نکته ای که باعث می ‌شود سامسونگ s22 ultra در مقایسه با آیفون ۱3 پرومکس برتری خود را نشان دهد، وزن پایین آن با وجود به کاربردن یک صفحه نمایش بزرگ محسوب می شود.

علاوه بر این بررسی نقاط فعال نمایشگر سامسونگ اس 22 اولترا و مقایسه آن با آیفون ۱3 پرومکس نیز نشان از عملکرد بهتر پرچمدار ارائه شده توسط سامسونگ می دهد. به لطف کاهش حواشی و همچنین دوربین سلفی بسیار کوچک سامسونگ s22 ultra، نسبت صفحه به بدنه را در رقابت با آیفون ۱3 پرومکس برنده شده است. پس از بحث طراحی می توانیم به کیفیت نمایشگر اشاره کنیم. بررسی های انجام گرفته توسط وب سایت های مختلف نشان می دهد که آیفون ۱3 پرومکس به واسطه میزان روشنایی فوق العاده ای که دارد، جایگاه مناسبی در گوشی های پرچمدار از آن خود کرده است. با این حال گوشی سامسونگ s22 ultra از بیشینه روشنایی ۱۷۵۰ نیت استفاده کرده که عملکرد بهینه تری در مقایسه با آیفون ۱3 پرومکس خواهد داشت.

مقایسه دوربین سامسونگ اس 22 الترا با نسل سیزدهم محصولات اپل نشان می ‌دهد که محصول فوق العاده ارائه شده توسط سامسونگ به واسطه پردازش نرم ‌افزاری حرفه ‌ای تر و استفاده از یک لرزشگیر در شب می تواند تصاویر بهتری را ثبت نماید. فراموش نکنید آیفون ۱3 پرومکس از لحاظ لرزشگیر اپتیکال به لطف استفاده از فناوری قدرتمند سنسور شیفت برای خنثی سازی لرزش های ناخواسته می تواند عملکرد فوق ‌العاده را از خود نشان دهند قدرت پردازشی فوق العاده آیفون ۱۱ پرومکس نیز به گونه‌ای است که به خوبی می‌تواند خود را نسبت به محصول ارائه شده توسط سامسونگ، برتر نشان دهد. با این حال سامسونگ نیز از تراشه های قدرتمند استفاده کرده و بدون کمترین هنگی، کندی یا لگ می توانید برای اجرای بازی ها و اپلیکیشن ها از آن بهره ببرید.

جمع بندی

حساسیت بسیار بالای کاربران برای خرید پرچمداران موجب شده که برای انتخاب محصولات مختلف با تردید هایی مواجه شوند. سامسونگ با رونمایی از s22 ultra نشان داد که محصولی فوق‌العاده را روانه بازار کرده است. بررسی مشخصات و ویژگی‌های این پرچمدار ارائه شده توسط برند سامسونگ نشان می دهد به خوبی می‌تواند ضمن برتری نسبت به سایر گوشی های هم رده، عملکرد ایده‌آلی برای کاربران به همراه داشته باشد. این محصول که بازگشت شکوهمندانه سری نوت را برای ما نمایان می کند از هر نظر می‌تواند گزینه ای کامل برای کاربران حرفه ای شناخته شود.

زمان عرضه سامسونگ s22 ultra در ایران طبق اعلام طراحان و توسعه دهندگان این برند اسفند ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود. علاوه بر این در نظر داشته باشید که سامسونگ پیش فروش این گوشی خود را از حدود یک ماه قبل آغاز کرده است.

سوالات متداول

مهمترین قابلیت سامسونگ اس ۲۲ کدام است؟

بدون تردید استفاده از قلم S_Pen نسبت به محصولات پیشین به عنوان مهم ترین قابلیت و ویژگی سامسونگ s22 ultra شناخته می‌شود.

سامسونگ ۲۲ چند سنسور دوربین دارد‌؟

این پرچمدار فوق‌العاده از سامسونگ به دوربین چهارگانه مجهز شده و سنسور اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسل کیفیت خواهد داشت.

قلم S_Pen در کجای دستگاه قرار می گیرد؟

برای قرار گرفتن قلم S_Pen مکانی مخصوص در بخش کناری گوشی بدون هیچ گونه مزاحمتی در نظر گرفته شده است.

در مقایسه با سامسونگ s21 ultra کدام یک دوربین بهتری دارند؟

با وجود تفاوت نه چندان زیاد چیدمان دوربین ها، سامسونگ سعی کرده با استفاده از تراشه های بهتر و انجام بهینه سازی های، عملکرد مناسب تری در ثبت تصاویر با استفاده از گوشی s22 ultra ایجاد کند.

کیفیت باتری سامسونگ s22 ultra چگونه است؟

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با قابلیت فست شارژ ۴۵ وات ساعتی عملکرد بهتری نسبت به نسخه های پیشین از خود نشان می دهد.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.