پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی گوشی آلکاتل ۵ مجهز به دوربین سلفی دوگانه با افکت‌های جذاب

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی گوشی آلکاتل ۵ مجهز به دوربین سلفی دوگانه با افکت‌های جذاب

آلکاتل 5 یکی از گوشی های هوشمند TCL  است که پیش از برگزاری رسمی نمایشگاه MWC 2018 توسط TCL رونمایی شده است. این گوشی هوشمند با ابعاد 18:9 معرفی شده است و گفته می شود که ارزان قیمت نیز می باشد.

شرکت TCL چند هفته ای است بدون هیچ خبر و اطلاعی به کارهای خود ادامه داده است. در واقع اصلا مشخص نبود که این شرکت قصد دارد چه محصولی را ارئه دهد،اما یکی از محصولاتی که انتظار میرفت این شرکت عرضه کند آلکاتل 5 بود که چندی پیش TCL آن را رسما معرفی کرد. البته باید در نظر داشت که این محصول یک پرچم دار نبوده و از مشصات یک میان رده تبعیت می کند.

آلکاتل 5 با یک نمایشگر 5.7 اینچی از نوع IPS عرضه شده است وابعاد آن همان نسبت معمول 18:9 است. با این حرکت شرکت TCL ثابت کرد که حتی در گوشی های ارزان قیمت خود هم از نمایشگرهای فوق عریض بهره می برد. این نمایشگر دارای کیفیت HD+ و رزولوشن 720*1440 پیکسل  میباشد.

این شرکت در نظر دارد تا در نماشگاه MWC 2018 از یک گوشی هوشمند جدید با نام V3  و با کیفیت صفحه نمایش Full HD+ پرده برداری کند. اما انتظار میرود که در این میان آلکاتل 5 دارای مجبوبیت بیشتری باشد. شرکت TCL حاشیه های اطراف این گوشی را به حداقل رسانده است و حتی در قسمت پایین آن هیچ حاشیه ای وجود نخواهد داشت. بنظر میرسد این طراحی ها برای یک گوشی ارزان قیمت فوق العاده باشند. دکمه های ناوبری این گوشی بر روی صفحه نمایش قرار دارند و تمام صفحه بودن آن ممکن است این موضوع را کمی بهم بریزد.

جنس حاشیه های آلکاتل 5 پلاستیک است اما جنس اصلی بدنه از فلز مشکی یا طلایی میباشد.  این دستکاه دارای ابعاد 152.3 در 71.1 در 8.4 میلی متر است و وزنی برابر 144 گرم دارد.

از مشخصات فنی بارز آلکاتل 5 میتوان به حضور یک تراشه 8 هسته ای به نام Mt6750  ساخت شرکت مدیا تک اشاره کرد، که به همراه 2یا 3 گیگابایت حافظه رم و نیز 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره داده ها عرضه میشود.این گوشی از یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی بهره میبرد که با دیافراگم f/2.2   و یک فلش LED  دو کاناله همراه است. این تمام ماجرا نیست شما میتوانید در کنار این ها قابلیت های اضافی تری نظیر EIS، ردیاب نور، اسلوموشن و ویدئو داستانی را مشاهده کنید. این دوربین قادر است برای شما عکس های را با وضوح حداکثری 16 مگاپیکسل بگیرد در حالیکه تنها 12 مگاپیکسل رزولوشن  دوربین پشتی آن است.

شرکت TCL در این گوشی ارزان قیمت از دو دوربین سلفی بهره گرفته است، که یکی از این دوربین ها حتی از دوربین پشتی بیشتر است و ظرفیت آن 13 مگاپیکسل است که با دیافراگم F/2.0 و زاویه دید 120 درجه ای همراه است که بعنوان دوربین اصلی جلو قرار گرفته است و دوربین دیگری با ظرفیت 5 مگاپیکسل و با یک فلش LED در بالای نمایشگر این گوشی خودنمایی میکنند. این گوشی همچنین برای دوربین های جلوی خود افکت های زیبا وجذابی را ارائه کرده است.

برخی مشخصات جزئی تر این گوشی عبارتند از یک پیکر بندی دو سیم کارته که بسته به مدل انتخابی متغیراست، پشتیبانی از اینترنت 4G، بلوتوث 4.2، جی پی اس همراه GLONASS، وای فای b/g/n، درگاه میکرو یو اس بی 2 و یک رادیو اف م  که به صورت استاندارد بر روی آلکاتل 5 نصب هستند و نیز قابلیت NFC در برخی از مدل ها موجود خواهد بود. برای امنیت این گوشی شما میتوانید از یک حسگر اثر انگشت که بر روی پشت آن قرار و قابلیت تشخیص چهره به نام Face Key  بهره ببرید که این قابلیت به کمک دوربین جلوی با کیفیت آن قابل دسترسی است.  بر روی این گوشی یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که شما را در طول روز بی نیاز از شارژ می کند.

شرکت TCL بر این مورد متعهد شده که آلکاتل 5 را به تمام بازار های دنیا عرضه کند. این گوشی در رنگ های مشکی متالیک و طلایی متالیک عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.