پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی و خرید کامپیوتر گیمینگ

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲

معرفی و خرید کامپیوتر گیمینگ

معرفی کامپیوتر گیمینگ

یکی از وسایل لازم و ضروری برای اجرای بازی های جدید با بالاترین کیفیت ممکن کامپیوتر گیمینگ است. خرید کامپیوتر گیمینگ می تواند امکانات بی‌نظیری را در اختیار فرد گیمر قرار دهد. زیرا معمولا کامپیوتر های گیمینگ از یک سخت افزاری قدرتمند بهره می برند. دنیای گیم های ویدیویی در چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. در حال حاضر اکثر بازی هایی که ساخته می شوند برای اجرا نیازمند به یک سخت افزار مناسب و بروز هستند. بنابراین با استفاده از سخت افزار های چند سال قبل نمی توان بازی های جدید و بروز را اجرا نمود.

این امر نیاز به خرید سیستم گیمینگ با سخت افزاری قدرتمند و جدید را به امری لازم تبدیل کرده است. زیرا با تهیه یک کامپیوتر گیمینگ حتی می توان بازی هایی که در چند سال آینده عرضه می شوند را به راحتی اجرا نمود. البته در چند سال اخیر نوسانات شدید قیمت ارز باعث شده تا قیمت کامپیوتر گیمینگ افزایش قابل توجهی را شاهد باشد. با این تفاسیر خرید کامپیوتر گیمینگ نیازمند به صرف هزینه ای بیشتر نسبت به کامپیوتر های معمولی خواهد بود. زیرا تمامی قطعات استفاده شده در کامپیوتر های گیمینگ از کشور های مختلف وارد می شوند و این موضوع تاثیر زیادی در روند قیمت گذاری آن خواهد داشت.

اجزای تشکیل دهنده کامپیوتر گیمینگ کدامند؟

به طور معمول کامپیوتر های گیمینگ از اجزای مختلفی تشکیل می شوند که تغییر و انتخاب هر یک از آن ها می تواند در قیمت خرید کامپیوتر گیمینگ تاثیرگذار باشد. زیرا قیمت خرید کامپیوتر گیمینگ را اجزای به کار رفته در آن تعیین می کنند. به همین منظور برخی از اجزای تشکیل دهنده کامپیوتر گیمینگ عبارتند از :

مادربرد (Motherboard)

مادربرد به عنوان اصلی ترین بخش کامپیوتر گیمینگ شناخته می شود. این بخش وظیفه برقراری ارتباط میان اجزای مختلف کامپیوتر را بر عهده دارد. به عبارتی دیگر تمامی قطعات موجود در کامپیوتر گیمینگ به نحوی به مادربرد متصل می شوند. انتخاب مادربرد برای کامپیوتر گیمینگ تا حد زیادی بستگی به نوع و نسل پردازنده خواهد داشت.

پردازنده (CPU)

یکی دیگر از بخش های کامپیوتر گیمینگ پردازنده یا سی پی یو است. این بخش وظیفه پردازش اطلاعات و انجام معادلات را بر عهده دارد. قدرت پردازنده ها بر اساس دو ویژگی مهم تعیین می گردد که یکی از آن ها سرعت ساعت یا Clock Speed بوده و واحد آن بر حسب گیگاهرتز است؛ ویژگی دیگر آن تعداد هسته های پردازنده بوده که معمولا بین 2 الی 6 هسته متغیر می باشد.

کارت گرافیک (Graphic Card)

به عنوان یکی از مهم ترین بخش های موجود در کامپیوتر گیمینگ می توان به کارت گرافیک اشاره نمود. کارت گرافیک معمولا تاثیر بسیار زیادی در قیمت خرید کامپیوتر گیمینگ دارد. زیرا کارت گرافیک مهم ترین قطعه برای اجرای بازی های ویدیویی است. قدرت کارت گرافیک براساس مواردی همچون پردازنده گرافیکی یا  GPU تعیین می شود.

حافظه موقت (RAM)

حافظه موقت یا Ram یکی دیگر از قسمت های سیستم گیمینگ است. قدرت یک رم کامپیوتر را میزان حافظه و سرعت آن تعیین می کند. برای اجرای روان باز های ویدیویی جدید، حداقل رم 8 گیگابایت و حداکثر 16 گیگابایت کافی خواهد بود.

منبع تغذیه (Power)

منبع تغذیه در کامپیوتر گیمینگ وظیفه تامین برق کل سیستم را برعهده خواهد داشت. بدون شک پاور کامپیوتر نقش قلب سیستم گیمینگ را ایفا می کند. زیرا هر قطعه کامپیوتر برای عملکرد صحیح خود نیازمند به دریافت برق کافی است. بنابراین توان منبع تغذیه باید بیشتر از توان مصرفی قطعات کامپیوتر انتخاب شود.

هارد دیسک (Hard Disk)

هارد دیسک به عنوان یکی دیگر از قطعات کامپیوتر گیمینگ به شمار می رود. هارد دیسک وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را بر عهده دارد. هارد ها به طور معمول به دو دسته پرسرعت و معمولی تقسیم بندی می شوند.

سایر اجزای کامپیوتر گیمینگ

سایر اجزای یک کامپیوتر گیمینگ شامل کیس، کیبورد، موس و... می باشد که انتخاب هر یک از آن ها باید به طور دقیق صورت گیرد.

نحوه خرید کامپیوتر گیمینگ

امروزه شرکت ها و فروشگاه های زیادی در زمینه خرید کامپیوتر گیمینگ فعالیت می کنند که یکی از معتبر ترین آن ها فروشگاه قسطی است. قسطی یکی از فروشگاه های موجود در کشور بوده که شرایط مناسبی را برای خرید کامپیوتر گیمینگ ارائه می دهد. وجود شرایط ایده آل این فروشگاه امکان خرید کامپیوتر گیمینگ را برای هر فرد ممکن کرده است. بنابراین اگر به دنبال خرید کامپیوتر گیمینگ هستید پیشنهاد می کنم سری به فروشگاه ما بزنید. کافیست سفارش خرید کامپیوتر گیمینگ خود را از طریق سایت آترامارت ثبت کرده تا در اسرع وقت کارشناسان واحد فروش با شما تماس برقرار نمایند. پس از برقراری تماس شرایط لازم جهت خرید کامپیوتر گیمینگ در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.