پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی نرم افزار مناسب برای مکالمه تصویری در دوران بیماری کورونا

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی نرم افزار مناسب برای مکالمه تصویری در دوران بیماری کورونا

معرفی نرم افزار مناسب برای مکالمه تصویری در دوران بیماری کورونا حتی بدون وب کم برای کامپیوتر

با شیوع ویروس کرونا، کارمندانی که نیاز چندانی به حضور فیزیکی شان نیست راهی خانه ها شده اند تا به صورت دورکاری به سازمان خود خدمت کنند؛ همین امر موجب شده رقم فروش ابزارهایی که با آنها بتوان یک دفتر کار خانگی دست و پا کرد درست  برابر با میزان فروش دستمال توالت شود.

 

فروش کالا های دیجیتال

 

فروش اقساطی کالاهای دیجیتال



 

چنانچه باید با ویدئوکنفرانس در جلسه ای شرکت کنید و عجله دارید و امکان آن را ندارید که منتظر رسیدن وب کمی باشید که اینترنتی سفارش داده اید و یا ماژول دوربین دستگاه Raspberry Pi را در اختیار ندارید می توانید از گوشی خود به جای وب کم استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم چگونگی استفاده از تلفن همراه هوشمند به جای وب کم را توضیح دهیم. در بیشتر گوشی های هوشمند امروزی، اپلیکیشن های برگزاری جلسات ویدئویی مثل Facetime قادرند نقش یک وب کم را برای شما بازی کنند. بدین منظور هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای آیفون اپلیکیشن هایی طراحی شده است.

محبوب ترین اپلیکیشن هایی که برای وب کم آیفون طراحی شده EpocCam است که در ارزیابی ها و نظرسنجی ها، نزدیک به 16000 کاربر امتیاز 4 ستاره به آن داده اند. EpocCam برنامه ای رایگان است که نسخۀ ویندوز و مک آن پولی است. بنابراین برای آنکه سیستم عامل های فوق در رایانه های دسکتاپ بتوانند گوشی آیفون شما از طریق وای فای یا اتصال USB به عنوان وب کم شناسایی کنند باید نسخۀ پولی EpocCam آن را تهیه کنید. لازم به ذکر است برای استفاده از این برنامه در سیستم رایانه باید با مراجعه به سایت EpocCam، درایورهای جداگانه ای نصب کنید.

EpocCam امکان پخش تصاویر از طریق دوربین جلو و عقب گوشی را فراهم می کند. همچنین می توانید از قابلیت نور فلاش و فوکوس خودکار دوربین گوشی خود نیز استفاده کنید. این برنامه سازگاری خوبی با اپلیکیشن های Skype و OBS دارد.

نسخۀ رایگان دقت تصویر زیر HD 640×480 ارائه می دهد اما نسخۀ پولی آن (به قیمت 8 دلار) از دقت تصویر HD 1080 پیکسل پشتیبانی می کند. در کنار آن، قابلیت جایگزینی تصویر پس زمینه در دستگاه های دارای دوربین عمقی واقعی که در  بیشتر مدل های جدید آیفون دیده می شود نیز را نباید از قلم انداخت.

کاربران اندرویدی امتیاز 3 ستاره را به نسخۀ رایگان EpocCam و امتیاز 2 ستاره را به نسخۀ پولی آن داده اند. در مقابل، به نظر می رسد بیشتر کاربران اندرویدی به برنامۀ IP Webcam تمایل نشان می دهند. IP Webcam برنامۀ رایگانی است که 90000 کاربر میانگین امتیاز ستاره را به آن داده اند.

IP Webcam یک برنامۀ امن خانگی است که به کاربر اجازۀ پخش تصاویر دوربین گوشی اندرویدی در تمام مرورگرهای وب از طریق وای فای محلی را می دهد. IP Webcam درایورهایی نیز برای شبیه سازی وب کم در برنامه های تماس تصویری مانند Skype دارد. کافیست برنامه را دانلود کنید، دکمۀ start server را بزنید و IP آدرس را که بر روی صفحۀ گوشی تان ظاهر شده وارد کنید. پس از آن، تماس تصویری از گوشی به رایانۀ شما منتقل می شود که از آنجا می توانید درایورهای مناسب سیستم عامل ویندوز یا لینوکس را بارگذاری کنید تا هم بتوانید دقت تصویر مناسب را تنظیم کنید و هم از تلفن همراه تان به عنوان وب کم در تماس تصویری بهره ببرید.

IP Webcam قابلیت ضبط ویدئو، آپلود آسان در دراپ باکس، حالت خودکار فعال و تشخیص صدا را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.