پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو؛ باریک و قدرتمند

پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو؛ باریک و قدرتمند

شرکت هواوی یکی از لپ تاپ های جدید خود را بانام میت بوک ایکس پرو (Huawei Matebook X Pro) در نمایشگاه بین المللی MWC 2018  معرفی کرد. شرکت هواوی این لپ تاپ را با بدنه ای باریک، حاشیه های کم و یک وب کم درون کیبوردی طراحی کرده است.

میتوان گفت شرکت هواوی در سال جاری میلادی هیچ گوشی هوشمند پرچمداری را با خود به کنگره جهانی موبایل بارسلونا نیاورده است، ولی بدون محصول هم نیست و سورپرایز های خاصی را برای کاربران خود دارد. محصول جدید این شرکت مک بوک ایکس پرو است که درست مانند مدل قبلی خود که در خرداد ماه معرفی شد از یک طراحی جذاب با حاشیه های باریک در اطراف صفحه نمایش برخوردار است. این لپ تاپ دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه 91 درصد است.

هواوی میت بوک ایکس پرو دارای یک صفحه نمایش لمسی با ابعاد 13.9 اینچ است که دارای رزلوشن تصویر 2000 در 3000 پیکسل میباشد، یعنی نسبت 3:2 و میزان روشنایی 450 نیت برای این میت بوک ثبت شده است. این لپ تاپ آنقدر نازک است و تقریبا هیچ حاشیه ای در اطراف نمایشگر خود ندارد که شرکت هواوی مجبور شده است وب کم آن را مانند دل XPS 13  به داخل کیبورد منتقل کند. البته هواوی دلیل دیگری نیز برای این کار ارائه داده وآن هم تا حد زیادی حل نگرانی های امنیتی است.

هواوی میت بوک ایکس با پردازنده نسل هشتم اینتل Core i5  و یا Core i7  و نیز پردازشگر گرافیکی انویدیا جی فورس MX150 قدرتمند کرده است. در این لپ تاپ دو پورت یو اس بی C ، یک پورت یو اس بی A و یک دکمه پاور به همراه اسکنر اثر انگشت را میتوانید در اولین نگاه مشاهده کنید. همچنین یکی از پورت‌های یو اس بی C از Thunderbolt 3 نیز پشتیبانی می‌کند. هواوی میت بوک ایکس پرو کمتر از 1.33 کیلوگرم وزن دارد و قرار است در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه شود.

هواوی صفحه نمایش حرفه ای خود را با استفاده از فناوری صدای دالبی اتموس 2.0 تکمیل تر کرده است. این فناوری لپ تاپ را قادر میسازد تا صدایی واضح و فراگیر از بلندگوهای چهارگانه برای کاربر در حین انجام بازی های کامپیوتری و یا دیدن فیلم پخش کند. در این مدل شما شاهد یک تاچ پد بزرگ تر و با عملکرد بهتری هستید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نیاز دارید برای مدت طولانی تری از یک لپ تاپ استفاده کنید، باید بگوییم هواوی این بار مشکل کمبود باتری را که در میت بوک ایکس بود، رفع کرده است. و حالا میت بوک پرو قادر است تا بنا به ادعای هواوی 14 ساعت مداوم به کار بپردازد، که واقعا مقدار قابل توجهی است.

هواوی در سال جاری فقط لپ تاپ در MWC 2018 ارائه کرده است، با این حال این شرکت در کنار این لپ تاپ، تبلت های اندرویدی جدید خود را با نام های M5  و M5 Pro  معرفی میکند، که به ترتیب در ابعاد 8 و 10.8 اینچی هستند. این تبلت ها در دو طیف رنگ خاکستری و طلایی و با رزولوشن تصویر 2560 در 1600 پیکسل عرضه خواهند شد. در سینه این تبلت ها از پردازنده کایرین 960 استفاده شده و مجهز به آخرین ورژن اندروید ( اوریو) میباشند. یکی از نکات قابل توجه در این تبلت ها حذف جک هدفون میباشد.

هواوی این دو تبلت را در ابعادی ارائه داده که تفات بین آنها تقریبا به اندازه تفاوت آی پد و آی پد پرو اپل است. هر دو تبلت هواوی و لپ تاپ میت بوک ایکس در بهار سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.