پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

معرفی شرکت گیگابایت تکنولوژی

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی شرکت گیگابایت تکنولوژی

معرفی شرکت گیگابایت تکنولوژی

گیگابایت تکنولوژی شرکت تایوانی تولید کننده قطعات سخت افزاری است. تجارت اصلی کمپانی گیگابایت تولید مادربرد برای کامپیوترها و لپ تاپ ها است.برای مثال تولید و توزیع ۴.۵ میلیون مادربرد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ میلادی آنها را به یکی از بزرگترین تولید کننده های مادربرد جهان تبدیل کرد. گیگابایت همچنین کارت گرافیک های سفارشی و لپ تاپ هم درست کرده است که با برند Aero شناخته می شوند. در سال ۲۰۱۰ گیگابایت در جایگاه ۱۷ از ۲۰ شرکت بزرگ تایوان قرار گرفت و سهام این شرکت به عنوان یکی از سودده ترین سهام های بورس تایوان شناخته شد.

تاریخچه

کمپانی گیگابایت تکنولوژی در سال ۱۹۸۶ توسط پی چنگ یه تاسیس شد. در سال ۱۹۹۶ شرکت گیگابایت در کشور های ایالات متحده آمریکا، آلمان و ژاپن دفاتر رسمی باز کرد. در همان سال خطوط تولیدی خود را که با تجهیزات اتوماتیک و هوشمند بدون دخالت انسان کار می کرد در شهر تائو یوان راه اندازی کرد. در سال ۱۹۹۸ وارد بورس تایوان شد. با ثبت پنتیت دوال بایوس انقلابی در صنعت مدار های چاپی ایجاد کرد. مجله بیزینس ویک این شرکت را در لیست ۱۰۰ شرکت برتر فناوری سال ۱۹۹۸ قرار داد. در سال ۲۰۰۰ برای کمک به کسب و کار های کوچک بخش سرور خود را راه اندازی کرد و در همان سال پروژه ساختمان مرکزی این شرکت در شهر زیندین تکمیل شد. در سال ۲۰۰۲ بنیاد آموزشی گیگابایت برای پرورش و آموزش دانش آموزان نخبه راه اندازی شد. در سال ۲۰۰۳ کارخانه نینگبو برای تولید کالا های گیگابایت در خاک چین معرفی شد. در سال ۲۰۰۴ کشور تایوان جایزه بهترین کیفیت را به کمپانی گیگابایت اهدا کرد. در سال ۲۰۰۹ جایزه بهترین برند تکنولوژی تایوان به شرکت گیگابایت تعلق گرفت. در سال ۲۰۱۱ گیگابایت تکنولوژی در لیست ۱۰۰ شرکت برتر حوزه تکنولوژی آسیا قرار گرفت و به خاطر خدمات آموزش عمومی از وزارت آموزش و پرورش این کشور مورد تقدیر قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳ کیت کامپیوتری BRIX Ultra Compact توسط گیگابایت معرفی شد. در سال ۲۰۱۵ کیبورد مکانیکی AORUS THUNDER K7 و موس گیمینگ M7 گیگابایت برنده جایزه بهترین طراحی جشنواره Red Dot Design شد. در سال ۲۰۱۶ و در جریان نمایشگاه CES بزرگترین نمایشگاه سخت افزار، لپ تاپ های گیمینگ AORUS X5 و X7 DT بهترین لپتاپ های گیمینگ ۲۰۱۶ نام گرفتند. در سال ۲۰۱۷ از طرف دولت تایوان به عنوان پایدار ترین شرکت مورد تقدیر قرار گرفتند. تکنولوژی خنک کننده انقلابی گیگابایت معرفی شد و مورد تحسین کارشناسان قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸ بنیاد iF سری لپ تاپ های گیمینگ AORUS را به عنوان سازگار ترین لپ تاپ ها برای محیط زیست برگزید. در سال ۲۰۱۹ مادربورد Z390 AORUS XTREME WATERFORCE جایزه زیباترین مادربرد گیمینگ را از جشنواره RED DOT DESIGN گرفت. سرور های جدید این شرکت با استفاده از چیپست AMD EPYC 7002 رکورد بالاترین عملکرد را شکست. اولین مانیتور تاکتیکال گیمینگ به نام AORUS AD27QD توسط شرکت گیگابایت معرفی شد. در سال ۲۰۲۰ برای کمک به تحقیقات و شبه ساز پروتئین ویروس کووید۱۹ به پروژه Folding@Home پیوست. در جریان مراسم MWC مجموعه ای از محصولات کامپیوتری Edge را معرفی کرد. در همین سال نتایج بخش تحقیق و توسعه شرکت گیگابایت در زمینه هوش مصنوعی، 5G و بیگ دیتا در نمایشگاه CES معرفی شد.

محصولات تولیدی

مادربرد گیگابایت 

دو تولید کننده اصلی مادر برد در دنیا فعالیت می کنند. گیگابایت و ایسوس رقابت این شرکت ها در سال های مختلف باعث پیشرفت تکنولوژی برد های چاپی شده است. از کاهش قیمت مادربرد های ایسوس تا سرمایه گذاری عظیم گیگابایت در بخش آرانددی. البته این دو شرکت علاوه بر رقابت در سال ۲۰۰۶ سرمایه گذاری مشترکی در صنعت برد های چاپی داشتند. شعار گیگابایت فوق العاده پایدار است و محصولات جان سختی هم تولید می کند. بی دلیل نیست که بین کاربران حرفه ای، مادربرد های گیگابایت طرفداران بیشماری دارد.

کارت های گرافیک

استراتژی قدیمی گیگابایت در تولید این محصولات هم به کار رفته است. استفاده از قطعات با کیفیت و معماری تخصصی عمر این قطعات را بالا برده است. کمپانی گیگابایت کارت های گرافیک خود را تحت لیسانس انویدیا، ای ام دی و آئروس تولید می کند.

محصولات گیمینگ

گیگابایت شرکت Aorus را با هدف تولید محصولات گیمینگ تاسیس کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و رفته رفته اکوسیستم گیمینگ خود را کامل کرد. امروزه همه محصولات گیمینگ از مادر برد، مانیتور، کیبورد مکانیکی، لپ تاپ های گیمینگ و صد ها محصول دیگر توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه می شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.