پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی سبکترین لپ تاپ ۱۵ اینچی جهان با نام ایسر سوئیفت ۵

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی سبکترین لپ تاپ ۱۵ اینچی جهان با نام ایسر سوئیفت ۵

ایسر از سبک‌ترین لپ‌تاپ 15 اینچی خود به نام ایسر سوئیفت 5 (Acer Swift 5 2018) به صورت رسمی پرده‌برداری کرد. پیش از این لقب سبک‌ترین لپ‌تاپ 15 اینچی جهان متعلق به ال جی گرم 15 بود. در این مطلب قصد داریم به مشخصات و قابلیت‌های ایسر سوئیفت 5 بپردازیم.

معرفی ایسر سوئیفت 5 جدید به عنوان لپ‌تاپ پرچمدار 15 اینچی ایسر در رویداد معرفی محصولات جدید در نیویورک کاملا غیر قابل پیش‌بینی بود. این اتفاق باعث شگفت‌زدگی مهمانان و حضار شد. نقطه‌قوت این لپ‌تاپ جدید کاهش وزن آن و قابلیت حمل و نقل آسان است. البته ایسر با این تغییرات قیمت این دستگاه را نسبت به قبل کاهش نداده است.

محصولی که ایسر تحت نام Acer Swift 5 2018 معرفی کرده است در حقیقت یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی در یک فریم 14 اینچی است. وزن این دستگاه تنها 1 کیلوگرم است و شاید این مهم‌ترین امتیاز آن به‌شمار رود. به‌علاوه این دستگاه مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های Intel Core است. نمایشگر این لپ‌تاپ یک نمونه لمسی با رزولوشن Full HD است که قابلیت چرخش تا 180 درجه را داشته و از نسبت صفحه به بدنه‌ی 87.6 درصدی بهره می‌برد. همچنین این نمایشگر فوق‌العاده به کمک تکنولوژی رنگ هوشمند ایسر (Acer Color Intelligence) قادر است در لحظه گاما و اشباع رنگ صحنه‌ها را تنظیم کند و تصاویر را در بهترین حالت در اختیار کاربران قرار دهد.

فریم این لپ‌تاپ میزبان یک حافظه 1 ترابایتی از نوع SSD با حداکثر 16 گیگابایتی حافظه رم DDR4، دو درگاه USB 3.1، یک درگاه USB نوع C نسخه 3.1، یک درگاه HDMI و یک کارتخوان اس دی می‌باشد. با در دست گرفتن این لپ‌تاپ 15 اینچی حس در دست داشتن یک مدل 13 اینچی به شما منتقل می‌شود. این امر به دلیل مهندسی دقیق سازندگان لپ‌تاپ ایسر سوئیفت 5 جدید است.
ناگفته نماند که نسخه‌ی نهایی لپ‌تاپ ایسر سوئیفت 5 جدید هنوز به تولید نرسیده است و لپ‌تاپ به‌نمایش در‌آمده در رویداد نیویورک تنها نمونه پیش‌تولید بوده است که قرار است در اواخر سال 2018 به مرحله عرضه‌نهایی برسد. به‌علاوه کمپانی ایسر هنوز در رابطه با قیمت این دستگاه حرفی به میان نیاورده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ایسر به کمک مواد ترکیبی جدید که از آنها در پوشش پایه و درب لپ‌تاپ استفاده کرده است توانسته وزن این لپ‌تاپ را تا این حد کاهش دهد. در حقیقت لپ‌‌تاپ ایسر سوئیفت 5 جدید حدود 0.2 پوند از ال جی گرم 15 که به عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ 15 اینچی جهان شناخته می‌شد سبک‌تر است. به این معنی که در حال حاضر ایسر سوئیفت 5 جدید با این اختلاف، سبک‌ترین لپ‌تاپ 15 اینچی جهان می‌باشد.

ماده‌ی ترکیبی که از آن صحبت کردیم در واقع آلیاژ منیزیوم لیتیوم است که به بهانه‌ی استحکام بیشتر، این آلیاژ نیز در اطراف کف لپ‌تاپ به کار گرفته شده است. البته نتیجه کار، محصولی لوکس نیست بلکه بیشتر به یک لپ‌تاپ آلومینیومی با کیفیت شبیه است. اما به هر حال کشف این آلیاژ گام بلندی در عرصه طراحی مواد به‌شمار می‌رود.

ماه‌عسل این مطلب این است که این لپ‌تاپ پرقدرت، زیبا و سبک با ظاهری جدید و باتری با کیفیت‌تری وارد بازار خواهد شد. به گفته‌ی کمپانی ایسر باتری جدید این محصول عمری 1 روزه خواهد داشت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.